Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 37085 keer)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #180 Gepost op: 8-03-2020, 12:11:50 »
Als het allemaal door gaat met dat virus he.  :-\\

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #181 Gepost op: 8-03-2020, 13:30:54 »
Baal finale:
Het is Rob, en de tattoos waren echt een hint.

Of (wat ik hoop) Het is Rob en zijn tattoos hadden er niets mee te maken, maar we krijgen een paar prachtige molacties te zien (à la Jan) en de nummer negen hint is wel degelijk een hint.
En ik gun Nathan de pot.

Ik hoop op een finale met vier op het podium.  ::ok::
Dat dan weer wel

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #182 Gepost op: 8-03-2020, 14:16:35 »
In de podcast zegt Rik dat er dit jaar een spannend element aan de ontknoping is toegevoegd. Ik ben benieuwd.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #183 Gepost op: 8-03-2020, 14:48:21 »
In de podcast zegt Rik dat er dit jaar een spannend element aan de ontknoping is toegevoegd. Ik ben benieuwd.
Anita was toch de Mol en opereerde op de achtergrond.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #184 Gepost op: 8-03-2020, 14:51:35 »
Anita was toch de Mol en opereerde op de achtergrond.

Zie je wel! Had ik toch nog goed :p.

Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #185 Gepost op: 8-03-2020, 14:54:24 »
In de podcast zegt Rik dat er dit jaar een spannend element aan de ontknoping is toegevoegd. Ik ben benieuwd.

(Hoge) verwachtingen in coming  ::rofl::

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #186 Gepost op: 8-03-2020, 15:02:43 »
Met oogkleppen op vanuit de Nathan tunnel: Volgende week zien we dat inderdaad niet de sportman maar de mol gecoacht heeft. Om toch een winnaar te krijgen, krijgen ze aanvullende vragen over Nathan.

De twist in aflevering 9 is dan net de finale met vier geweest maar het feit dat Rik in Nathans finale toespraak gewoon zegt "Dit is coachen door de mol". Daarna valt hij even stil, tot doordringt tot de kandidaten dat ze het allemaal fout hadden.

Zou het voor mij het beste seizoen ooit maken  ::tandpastasmiley::

Ondanks de wens voor Nathan als mol zal dit niet gebeuren. Het is al vaker gezegd dat degene met de meeste goede antwoorden eventueel met de snelste tijd, de winnaar wordt. Er zullen vast vragen zijn (is de mol man?) die op de werkelijke mol zullen slaan. Zo wordt de winnaar bepaald.

Ik zie ze echter wel een live executie doen om van 4 naar 3 te gaan. Vind dit overigens ook ontzettend jammer, wie er ook uit moet. Gaat allemaal weer ten kost van tijd die gebruikt had kunnen worden voor molacties en ervaringen van de kandidaten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #187 Gepost op: 8-03-2020, 15:51:35 »
De optie van Karel, wellicht? Die uit 2007.....

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #188 Gepost op: 8-03-2020, 15:52:44 »
Het is nog onbeslist. Ze krijgen allemaal nog de kans een hint te vinden in het kistje waar hun sleutel op past. Uiteraard wel tegen betaling, het gegokte en weer terugverdiende geld van "Richtingsgevoel". In het kistje ligt de spreuk van de mol, in het Chinees. Dit is de reden waarom elke spreuk nog eens werd benoemd. Maar wie kan daar chocola van maken? Er volgt nog een test, een herkansing zeg maar. Allemaal blijven wachten bij je scherm, want één valt er nog definitief af met een rood scherm. Wiens ogen zijn nog net op tijd geopend?

(droom vanuit de Nathan tunnel  ;D)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #189 Gepost op: 8-03-2020, 18:17:22 »
Ondanks de wens voor Nathan als mol zal dit niet gebeuren. Het is al vaker gezegd dat degene met de meeste goede antwoorden eventueel met de snelste tijd, de winnaar wordt. Er zullen vast vragen zijn (is de mol man?) die op de werkelijke mol zullen slaan. Zo wordt de winnaar bepaald.

Ik zie ze echter wel een live executie doen om van 4 naar 3 te gaan. Vind dit overigens ook ontzettend jammer, wie er ook uit moet. Gaat allemaal weer ten kost van tijd die gebruikt had kunnen worden voor molacties en ervaringen van de kandidaten.

Kan nog steeds spectaculair zijn. Rob, Mil of Buddy vallen dan af en er komt een winnaar en een verliezer. Als ze écht een spectaculair seizoen willen, is dit wel de manier. Verklaart ook waarom er vier mensen in de finale zitten, zij pas aan het eind te horen krijgen dat ze al in de finale zaten, Rik wat fanatieker en drukker gaat praten bij Nathan en eindigt met de constatering "Dat is coaching door de mol". Tegenover Rob is de mol, dat weten we al en volgende week wordt het bevestigd. Meh.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #190 Gepost op: 8-03-2020, 19:53:06 »
Spektakel? Ik vrees weer een domper.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #191 Gepost op: 8-03-2020, 20:12:40 »
Ik verwacht er gewoon niets meer van eigenlijk, dan is de kans het grootste dat ik aangenaam verrast word.  ::tandpastasmiley::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #192 Gepost op: 8-03-2020, 22:20:31 »
Ik verslik me nog steeds een beetje in die sleutels uit aflevering 1.

Even op een rijtje: 2007, 2012, 2014 en 2019, achtereenvolgens mol Inge, Anne-Marie, Susan en Merel.

Er zijn in Amsterdam nog 4 kistjes te openen. Elk met een eigen sleutel. In elk kistje zit een briefje, een kaartje of iets dergelijks, met daarop: ''Jij bent de......'' (vul maar in).

Dan blijft de finaletest, inclusief de uitslag, gewoon intact. Degene die als eerste een kistje open maakt is verliezer 1, de ander is verliezer 2, of winnaar......zoiets dus. En dan hebben de sleutels alsnog hun functie gehad.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #193 Gepost op: 8-03-2020, 22:54:12 »
Optie 1:
  • Elke kandidaat en alle aanwezige fans die hem of haar verdenken staan onder een grote bak vla. Bij de verliezend finalisten komt de inhoud naar beneden. (::ohno:: Zo ver zijn ze niet afgezakt.)

Optie 2:
  • We beginnen met de bekendmaking van Nathan als een verliezend finalist die eigenlijk al in afgelopen aflevering had horen zitten. Dit is 'spannend' omdat 38% van het publiek geen idee meer heeft wie de mol is.

Optie 3:
  • Een gimmick die onnodig veel tijd in beslag neemt.

Nee, nee, ik ga voor een optimistisch, maar realistische insteek: Niet over na denken en gewoon ervaren wat ze bedacht hebben. Eigenlijk hoop ik dat het gaat om iets wat de mol al in China uitgespookt heeft wat we helemaal niet hadden verwacht.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #194 Gepost op: 8-03-2020, 23:11:28 »
Met die bak vla zie ik wel zitten. Vier kleuren vla.


Alle gekheid op een (al of niet behaarde) sateh-prikker: ik denk ook dat de uitslag an sich al vast staat.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #195 Gepost op: 9-03-2020, 08:37:21 »
Misschien is t mijn beperkte ervaring... maar is finale afl. 9 en ontknoping 10?

Dan kunnen wat mij betreft de eerste 3 opties allemaal waar zijn (maar kan er maar 1 kiezen) ;)

Finale met 4 is m.i. al uitgekomen....en dan volgende week na executie rob(?!), met open mond van verbazing nog 1 spel/opdracht doen... vervolgens extra test en ontknoping...

...maar het zal wel gewoon (wel spectaculair, maar voor mij niet onverwacht) de onthulling van winnaar Rob en mol Buddy zijn.

We zullen het zien zaterdag!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #196 Gepost op: 9-03-2020, 08:44:04 »
Ik ben heel blij dat we nu - dankzij de poll - concrete data hebben.

Avrotros-mensen lezen hier mee. Ik hoop dat ze dit ook zien. De cijfers laten zien dat deze finalevorm niet populair is onder molloten; de discussie laat zien waarom niet.
Ik ben wel benieuwd wat de kijker thuis daar nou van vindt.

Ik bedoel, wij vinden het in grote getale niks, maar hoe denkt "de gewone kijker" daar over? Weten we dat?

Nee, ik geef toe dat ik hier vooral mijn eigen ongenoegen laat spreken. Maar laten we nogmaals de vergelijking met een concert maken. Stel dat daarbij het volgende gebeurt:

  • Voorafgaand aan het concert worden verschillende fans het podium opgetrokken en gevraagd wat ze van de band en hun muziek vinden;
  • De band komt het podium op en beantwoordt vragen over hun vorige optreden en hoe ze dat hebben ervaren. Er worden wat grappen gemaakt, er heerst een jolige stemming;
  • De band begint te spelen en al na drie nummers stoppen ze ermee. De concerthal is voor een bepaalde tijd afgehuurd en die tijd is verstreken. That's all, folks!
Daarnaast was er vorig jaar al veel kritiek op de live finale op social media. Ook daar zat de irritatie grotendeels in de hoeveelheid tijd die werd besteed aan de interactie met het publiek, het gebrek aan tonen van molacties en het negeren van bepaalde momenten die de wenkbrauwen deden fronsen (Merel die Niels een finalevrijstelling cadeau deed). Dit is allemaal wellicht niet objectief gemeten, maar ik denk wel dat het een indicatie is wat betreft de verbeterpunten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #197 Gepost op: 9-03-2020, 09:16:28 »
Misschien is t mijn beperkte ervaring... maar is finale afl. 9 en ontknoping 10?

Finale met 4 is m.i. al uitgekomen....en dan volgende week na executie rob(?!), met open mond van verbazing nog 1 spel/opdracht doen... vervolgens extra test en ontknoping...


Normaal gesproken wel ja.

En dat zou wat zijn. Rob als eerste afvaller en de andere 3 kandidaten die dan een nieuwe verkorte test moeten maken...
Of iets anders spectaculairs.

Om eerlijk te zijn, denk ik nog steeds dat het gewoon een net iets andere onthulling van mol Rob zal
worden.
Zou ik wel jammer vinden, niet vanwege Rob als mol, ik denk dat er hele leuke acties van hem zijn, maar door hoe de laatste aflevering is geedit.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #198 Gepost op: 9-03-2020, 09:58:02 »
Het hele programma draait om de sabotagesvan de mol. Dat wordt door zo'n live programma totaal naar de achtergrond geschoven.

Geeft mij elk jaar weer een anti climax gevoel.

Dus mijn advies aan de makers van wie is de mol: doe gewoon een reünie op een verlaten kasteel met heel veel molacties van de mol ::ok::

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #199 Gepost op: 9-03-2020, 12:14:22 »
Rik geeft in de podcast wel aan dat ze een "nieuw ingrediënt hebben" volgende week.

Ben benieuwd...