Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken  (gelezen 18517 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #80 Gepost op: 5-02-2021, 16:13:14 »
Kortom alle juiste info is bij het laatste duo gekomen maar de montage maakt de duo's Marije/ Charlotte, Splinter/Lakshmi, Rocky/Renée verdacht, Schieten we dus niets mee op ::rofl::

Remco zei wel dat hij de overdracht van informatie warrig vond. Het kan zijn dat de mol hier niet zo zeer probeerde informatie achter te houden, maar wel in chaos te laten verdwijnen. Er kan hier iets gebeurd zijn, maar dat mogen we dus net niet zien. Als je heel diep doordenkt, kun je zeggen dat de montage ze Renee en Rocky verdacht maakt, maar het lijkt eerder op het omgekeerde.

Overigens lijkt het erop dat Remco zowel Renee als Rocky als verdachten had meegenomen in de test, dus het is ook weer een argument tegen hen als mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #81 Gepost op: 5-02-2021, 16:50:31 »
Ik houd het nu maar op een loze opmerking van Remco, omdat hij het zich achteraf niet goed meer voor de geest kon halen. Zo'n opmerking haalt dan natuurlijk wel de uitzending! ;D

De twee die de Mol niet wilden zijn werden in elk geval netjes geclusterd aangeleverd. En de informatie over de acht die wel de Mol wilden zijn, werd niet opgedeeld op volgorde van duo (Lakshmi werd niet gevonden in het eerste duo). Hoe moeten die acht dan wel zijn opgedeeld? Op leeftijd? Kan niet, want Splinter is jonger. Op precieze formulering van het bordje? Ook niet, want daar werd in duo 2 al niet meer over gerept. In vrouwen en mannen dan? Maakt het alleen maar makkelijker om te onthouden. Clusteren op naam, met daarbij wat loze info? "Lakshmi wilde in eerste instantie wel de Mol zijn, en heeft als geheime talent dat ze haar elleboog kan likken". Zou een goeie tactiek geweest zijn, maar bij Rocky en Charlotte werd dat alvast weer niet gedaan.

En dan moest het nog worden opgebroken, met andere info tussendoor. Ik kan me er eigenlijk niets ingenieus bij voorstellen dat niet zou opvallen.

EDIT: Al blijft het raar dat Remco en Florentijn sommige namen op het bord eerst oversloegen, omdat ze 'niet in de eerste groep' zaten. Dat suggereert toch dat er twee of meer groepen werden aangeleverd van mensen die wel de Mol wilden zijn. We zullen zien. Ik ben heel benieuwd of er in deze opdracht gemold is. Splinter, Rocky en Renée daarvoor in de beste positie m.i.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2021, 17:21:47 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #82 Gepost op: 5-02-2021, 22:06:40 »
Remco zei wel dat hij de overdracht van informatie warrig vond. Het kan zijn dat de mol hier niet zo zeer probeerde informatie achter te houden, maar wel in chaos te laten verdwijnen. Er kan hier iets gebeurd zijn, maar dat mogen we dus net niet zien. Als je heel diep doordenkt, kun je zeggen dat de montage ze Renee en Rocky verdacht maakt, maar het lijkt eerder op het omgekeerde.

Overigens lijkt het erop dat Remco zowel Renee als Rocky als verdachten had meegenomen in de test, dus het is ook weer een argument tegen hen als mol.

Opvallend is dat we van de eerste 2 duo's veel weetjes zien, (resp 5 en 4)
Bij Splinter en Lakshmi zien we maar een erg kort stukje, eerst een herhaling:

"De geheime talenten. Het elleboog likken van jou, typetjes van Rocky. Wie wilde de mol niet zijn
in eerste instantie? Charlotte. En wie wel? Ik (lakshmi), Remco en Erik".

en vervolgens zien we maar één bordje:

Als Florentijn voor EEN dag...iemand anders mocht zijn, zou hij een boswachter zijn.

Wat mogen we hier niet zien? Molse acties of kandidaatse acties? Lakhsmi is de mol niet. als Splinter zich verdacht heeft gedragen moet dat toch opgevallen zijn bij Lakshmi? We zien nog wel de vraag over de deelname bij de Slimste Mens in de overdracht van dit duo naar duo 4.

Duo 4 herhaalt de weetjes, die genummerd zijn in clusters,  tijdens het fietsen. Ze hebben best veel informatie alleen de info over de relevante vragen is bij dit duo zorgvuldig weggeknipt.




Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #83 Gepost op: 18-02-2021, 21:29:20 »
Nu we nog maar 4 kandidaten over hebben, kunnen we zien dat van de mensen die hebben aangegeven wel/niet  de Mol te willen zijn, Splinter de enige is die “wel” heeft gezegd. Rocky, Renée en Charlotte niet.

Die rare zin “ in eerste instantie” die alleen overeenkomt bij Renée heeft me altijd dwarsgezeten. Wat zien we over het hoofd?
Tot ik zag dat “in eerste” een anagram is voor   “‘t is Renee” .
En Renée is mijn Mol niet ! 😊 ( nog niet)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #84 Gepost op: 18-02-2021, 21:36:46 »
Renée wilde de mol wel zijn, maar dat was degene die ze fout hadden ;)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #85 Gepost op: 18-02-2021, 21:39:30 »
Oh, ik dacht dat Remco zichzelf fout had gedaan, niet goed onthouden. Het is ook al even gelee. 😃  Blijft toch dat anagram. Die klopt nog steeds.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #86 Gepost op: 18-02-2021, 23:16:18 »
Nu we nog maar 4 kandidaten over hebben, kunnen we zien dat van de mensen die hebben aangegeven wel/niet  de Mol te willen zijn, Splinter de enige is die “wel” heeft gezegd. Rocky, Renée en Charlotte niet.

Die rare zin “ in eerste instantie” die alleen overeenkomt bij Renée heeft me altijd dwarsgezeten. Wat zien we over het hoofd?
Tot ik zag dat “in eerste” een anagram is voor   “‘t is Renee” .
En Renée is mijn Mol niet ! 😊 ( nog niet)

Ik zie het nog steeds als ‘de gekozen mol wilde in eerste instantie geen mol zijn, maar later wel’. Anders had de productie dat ‘in eerste instantie’ weg kunnen laten en gewoon kunnen zeggen wie wel of geen mol wilden zijn (is in het verleden vaker zo gedaan).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #87 Gepost op: 19-02-2021, 09:55:36 »
Reminder dat Splinter en Renée hier niet voor all-in willen gaan.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #88 Gepost op: 19-02-2021, 13:20:23 »
Reminder dat Splinter en Renée hier niet voor all-in willen gaan.

Oeh ja inderdaad erg verdacht. De mol zou het risico niet willen nemen dat ze alles kunnen verdienen hier, zeker gezien het een vrij simpele opdracht was eigenlijk. De fout lag uiteindelijk bij Remco en Florentijn (kandidaten) dat die het laatste bordje niet per toeval niet zagen, anders hadden ze alles goed gehad.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #89 Gepost op: 19-02-2021, 13:36:31 »
Oeh ja inderdaad erg verdacht. De mol zou het risico niet willen nemen dat ze alles kunnen verdienen hier, zeker gezien het een vrij simpele opdracht was eigenlijk.

Ik snap die redenering niet. Dit is  juist erg kandidaats van Splinter en Renee, een Mol had altijd de kans genomen om helemaal niets te verdienen.

Maar nee, nu nemen ze geen enkel risico en komt er, dankzij hen, juist wel geld in de pot.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #90 Gepost op: 19-02-2021, 13:44:09 »
Ik snap die redenering niet. Dit is  juist erg kandidaats van Splinter en Renee, een Mol had altijd de kans genomen om helemaal niets te verdienen.

Maar nee, nu nemen ze geen enkel risico en komt er, dankzij hen, juist wel geld in de pot.

Door niet voor alles of niets te gaan ben je als mol verzekerd van 1000 euro minder in de pot.
Bij deze opdracht was het nipt of het ging lukken of niet, dus niet een erg moeilijke opdracht.
Dan kun je als Mol toch beter zekerheid nemen en 1000 euro minder in de pot, dan dat je het risico neemt dat er 2000 wordt verdiend?

In het verleden gingen oudmollen vaak voor die tweede keuze zodat er zeker niet meer geld in de pot komt.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #91 Gepost op: 19-02-2021, 13:45:35 »
Ik vind dit juist heel mols en ik zou als mol hetzelfde gedaan hebben. Door niet all-in te gaan is er sowieso al €1000 weg. Dat vind ik een veiligere keuze dan het risico te lopen dat er €2000 verdiend wordt (en ze hadden er uitendelijk ook 9/10 goed)

Edit: Geel scherm was me net voor

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #92 Gepost op: 19-02-2021, 15:50:44 »
Ik vind dit juist heel mols en ik zou als mol hetzelfde gedaan hebben. Door niet all-in te gaan is er sowieso al €1000 weg. Dat vind ik een veiligere keuze dan het risico te lopen dat er €2000 verdiend wordt (en ze hadden er uitendelijk ook 9/10 goed)
De opdracht was misschien niet heel moeilijk, het was er wel eentje waar er heel makkelijk 1 klein foutje gemaakt kon worden, precies wat er gebeurde.

Puur kijkend naar het eindresultaat van de opdracht, hebben ze dankzij die keuze geld verdiend. Kortom, dit was een veilige keuze voor een kandidaat. Een nadelig keuze voor een Mol, want anders zou er helemaal niets verdiend zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #93 Gepost op: 19-02-2021, 16:41:13 »
De opdracht was misschien niet heel moeilijk, het was er wel eentje waar er heel makkelijk 1 klein foutje gemaakt kon worden, precies wat er gebeurde.

Puur kijkend naar het eindresultaat van de opdracht, hebben ze dankzij die keuze geld verdiend. Kortom, dit was een veilige keuze voor een kandidaat. Een nadelig keuze voor een Mol, want anders zou er helemaal niets verdiend zijn.

Inderdaad. Ik zie niet in waarom de mol geen risico zou nemen op alles of niets. Merel ging bijvoorbeeld ook voor het hoger bedrag, maar met mindere tijd. En als er dan geld in de pot komt, so be it, maar dan heb je wel het aangedurfd een risico te nemen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #94 Gepost op: 19-02-2021, 16:54:13 »
Mijn theorie is dat Mol Splinter zich in aflevering 1 als verstandige kandidaat profileerde om vertrouwen te winnen. Daar hoort geen risico nemen bij de slotfase van de lasergame en niet voor alles of niets gaan bij het mountainbiken bij. Vanaf aflevering 2 kon hij dan losgaan met mollen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2021, 16:56:33 door Heinz »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #95 Gepost op: 19-02-2021, 17:01:19 »
Dat inderdaad, en ik denk dat de mol het ook zo gedaan heeft om wat zelfvertrouwen te winnen. Ervoor zorgen dat de groep niet all-in gaat is gegarandeerd €1000 uit de pot, dus dat is al mooi binnen (of in dit geval niet binnen. :P). Zo deed bijvoorbeeld Jeroen dat in aflevering 1 ook. Hij hielp actief mee met de spiegels vinden en zo de eerste €1000 binnen te halen, maar gaat vervolgens verkeerd staan waardoor de andere €1000 verloren gaat. Dit is een soortgelijk scenario.
Had deze opdracht later in het seizoen plaatsgevonden had de mol wellicht wel all-in willen gaan, maar ik denk dat de mol in aflevering 1 wat subtieler mollen met gegarandeerd succes iets aanlokkelijker vond.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #96 Gepost op: 19-02-2021, 18:27:14 »
Tja, er is ook vrijwel meteen sprake van consensus in de groep dat het veilig gespeeld gaat worden. Enkel Joshua natuurlijk die het een beetje probeert, maar die wordt door Marije in toom gehouden. Splinter leest de opdracht voor, dus logisch dat hij meteen zijn mening er bij geeft denk ik. Renée is in deze wel opvallend snel en duidelijk met haar reactie (Splinter is zelfs nog niet helemaal uitgesproken, maar ook Remco valt al in). De anderen komen er wat meer achteraan met een 'ja' bijvoorbeeld, onder andere Charlotte? (een vrouwenstem in ieder geval)

Ik zoek er nog niet heel veel achter. Renée is misschien wat scherper dan anders. Anderszins zou ik sowieso een Mol wat meer op de achtergrond verwachten.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #97 Gepost op: 19-02-2021, 19:01:33 »
Neem aan dat de formulering 'wilde aanvankelijk' ook bedoeld is om duidelijk te suggereren dat dit absoluut niets zegt over de tweede instantie. 'Wilde niet' suggereert tenslotte dat iemand overgehaald moest worden toch de mol te zijn waar 'wilde aanvankelijk' vrij laat of een deelnemer is overgehaald of zelf op de wens is terug gekomen.

En achteraf over aflevering 1 vernemen 'zo hield de mol alvast 1000 euro uit de pot' klinkt beslist niet onlogisch of armoedig voor de meeste kijkers.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #98 Gepost op: 24-02-2021, 15:00:17 »
Nog even in de rebound.

Het viel mij op dat Charlotte in een veel lagere versnelling rijdt dan Marije. Hierdoor lijkt zij veel sneller te fietsen en meer inspanning te leveren dan het in werkelijkheid is.

Een beproefde mol-methode!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
« Reactie #99 Gepost op: 24-02-2021, 15:04:25 »
::vergroot::
En kun je je het 'Lekker racen met de meiden!!' nog herinneren? Door Marije. Als ik me goed herinner reed Charlotte op dat moment op kop. Dus die heeft daar denk ik even flink gang gezet in de hoop een bordje voorbij te rijden.
:)