Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97799 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #180 Gepost op: 3-02-2021, 15:45:08 »
Ik blijf erbij dat "Ben ik de Mol? Ja" er een is van het niveau widm junior.

Juist daarom zou het wel mooi zijn als ze wel een keer zo'n makkelijke hint erin gooien. Maar ook die dubbele psychologie kun je natuurlijk nog een laag dieper doorzetten, dus we weten niets zeker.

Offline Marieke81

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #181 Gepost op: 4-02-2021, 11:26:29 »
Er is al eerder zo'n hint geweest, in seizoen 11. Er werd in voiceover gezegd 'Wie is de mol?' en meteen daarna begon Pieter Jan met zijn zin "Patrick..... blablabla'. Ik vond dat toen zo opvallend dat ik het niet wilde geloven.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #182 Gepost op: 5-02-2021, 00:07:36 »
Bij "Wie, Wat, Waar" tekende Charlotte een M en na een kleine pauze kwam er aan de linkerkant nog een halve M aan vast. Dat moest de bovenkant van een tand uitbeelden.
In de trein heeft ze geprobeerd tijd te rekken bij de klokken. Toen Rocky haar op de oplossing attent maakte kon ze niet anders dan meegaan. Het is aan de behendigheid van Marije te danken dat de postzak binnen gehaald werd en ze naar de vrijstellingen toe konden gaan. Daar heeft ze tijd gerekt door eerst heel blij te zijn, dan de vrijstellingen uit te delen en daarna pas de klok te zien.
Je kunt zien dat ze heel even naar de klok kijkt maar niet het bedrag stopt.
Ik denk dat Mol Charlotte bij de winnende groep zat met als insteek proberen te voorkomen dat de opdracht zou lukken en zodoende voorkomen dat er vrijstellingen gevonden werden en het bedrag op de klok rustig kon wegtikken.
Ze had pech met Marije en Rocky die er alles aan deden om de opdracht te laten slagen.
Pech voor de Mol.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #183 Gepost op: 5-02-2021, 05:44:49 »
Bij "Wie, Wat, Waar" tekende Charlotte een M en na een kleine pauze kwam er aan de linkerkant nog een halve M aan vast. Dat moest de bovenkant van een tand uitbeelden.
In de trein heeft ze geprobeerd tijd te rekken bij de klokken. Toen Rocky haar op de oplossing attent maakte kon ze niet anders dan meegaan. Het is aan de behendigheid van Marije te danken dat de postzak binnen gehaald werd en ze naar de vrijstellingen toe konden gaan. Daar heeft ze tijd gerekt door eerst heel blij te zijn, dan de vrijstellingen uit te delen en daarna pas de klok te zien.
Je kunt zien dat ze heel even naar de klok kijkt maar niet het bedrag stopt.
Ik denk dat Mol Charlotte bij de winnende groep zat met als insteek proberen te voorkomen dat de opdracht zou lukken en zodoende voorkomen dat er vrijstellingen gevonden werden en het bedrag op de klok rustig kon wegtikken.
Ze had pech met Marije en Rocky die er alles aan deden om de opdracht te laten slagen.
Pech voor de Mol.

Alleen er waren sowieso drie vrijstellingen gewonnen, door de ene of de andere groep. De groep van Charlotte had alleen een beter kans vanwege de voorkennis (en als ze de vrijstellingen niet hadden gewonnen, goed gestudeerd op de test).

Daarom lijkt het me logischer dat de mol in het andere team zat. De mol hoeft niet zo nodig het spel te beïnvloeden wie vrijstellingen krijgt en wie eruit vliegt. Ze hebben ook verloren op de postzak alleen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #184 Gepost op: 5-02-2021, 10:20:54 »
Het hete hangijzer: de escape room. Is al in het opdracht topic besproken, maar een belangrijke opdracht dus kort samengevat:

(1) Charlotte speelt goudeerlijk. (zelfs met een duo-partner die zij had ingevuld op vraag 20, en op die manier over de streep trekt om ook goudeerlijk te spelen). Voordeel:
- Leugenaars maken zich meer verdacht.
- Andere duo's staan meteen op achterstand, raken minder gemotiveerd om nog voor aanwijzingen te gaan.
- Ze krijgen als duo veel, zelfs alle aanwijzingen. Daarmee kon Charlotte:
(2) Renée meenemen op een dwaalspoor.
- Die zou dus niet gauw meer op de juiste oplossingsmethode komen.

Als na 5 vragen nog niemand ontsnapt is, vinden Charlotte en Renée alsnog de juiste code, en daar wringt de schoen. Mogelijke verklaringen:
- Een keuze van de Mol om last-minute dan maar zelf jokers in het spel te brengen? (ze kon op het scherm zien dat iedereen nog steeds invulde)
- Of een wens van de productie om de opdracht te doen slagen, omdat het geen leuke TV oplevert als alle kamers gesloten blijven.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #185 Gepost op: 5-02-2021, 10:31:33 »
Die “M” in die Charlotte als kies tekent doet me denken aan Mol Yvon Jaspers (oef, lang geleden). Zij schreef met ketjap een M in de pan met nasi. De hints waren toen nog overduidelijk. De hint met JA valt in de zelfde categorie. Als het hints zijn.

Het zal toch niet waar zijn dat ze dat niveau weer oppakken? Direct na het fantastische optreden van Jeroen? Maar dit in combinatie met de gespannen houding en het als “onecht” overkomen van Charlotte doet mij het ergste vrezen...

Ik verhuis met tegenzin naar deze tunnel. Heb een beetje te doen met Charlotte als zij de mol is. Dan is het psychisch mogelijk te zwaar voor haar. Ze is niet dominant en stoicijns genoeg om de medekandidaten te manipuleren. Het lijkt me een leuke vrouw. Compliment dat zij het volhoudt, als ze de Mol is!


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #186 Gepost op: 5-02-2021, 13:36:10 »
Alleen er waren sowieso drie vrijstellingen gewonnen, door de ene of de andere groep. De groep van Charlotte had alleen een beter kans vanwege de voorkennis (en als ze de vrijstellingen niet hadden gewonnen, goed gestudeerd op de test).

Daarom lijkt het me logischer dat de mol in het andere team zat. De mol hoeft niet zo nodig het spel te beïnvloeden wie vrijstellingen krijgt en wie eruit vliegt. Ze hebben ook verloren op de postzak alleen.
Het was mogelijk dat er géén vrijstellingen gewonnen werden. Immers als er, bij de beide teams, te veel tijd nodig was om in de middelste wagon te komen zou alle tijd op de klok weg zijn getikt. Dus géén geld en géén vrijstellingen. (zo heb ik het begrepen)Tijd rekken had dus nut.
Ten tweede, als de postzak niet binnen was gehaald, geldt voor beide teams, ontbrak de derde code om door te kunnen gaan. Dus géén geld en géén vrijstellingen.
Ik blijf er bij dat de Mol (Charlotte) bij de drie dames zat. Daar zat de voorkennis en daar was voor de Mol, als je het zo mag zeggen, de meeste noodzaak om te saboteren.
De Mol doet haar best om géén geld en géén vrijstellingen in het spel te krijgen.
Als Charlotte idd de Mol is kon ze hier slechts proberen te vertragen. Ze had pech dat Rocky snel de klokkencode door had en fanatieke Marije de postzak binnenhaalde. Het enige wat ze nog kon doen was zoveel mogelijk de geldklok negeren.
Zonder het voordeel van de vrijstellingen was er altijd een kans dat Marije, die heel erg op Charlotte zit, de test minder goed zou maken dan de anderen. En zo ook voor Rocky, al weten wij niet in hoeverre zij op Charlotte zit.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #187 Gepost op: 6-02-2021, 21:50:09 »
Charlotte zegt op Marije te zitten. Waarom wil ze dan in vredesnaam niet haar vragenlijst hebben?! Sowieso heel onmols van Marije (de Mol kan nooit zomaar al zijn informatie aanbieden aan iemand die die leuk vindt), maar van Charlotte is het nog raarder. Als ze echt denkt dat Marije de Mol is, dan is dit een aanbod die haar de overwinning zou opleveren.
...óf niet!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #188 Gepost op: 6-02-2021, 21:58:12 »
Charlotte zegt op Marije te zitten. Waarom wil ze dan in vredesnaam niet haar vragenlijst hebben?! Sowieso heel onmols van Marije (de Mol kan nooit zomaar al zijn informatie aanbieden aan iemand die die leuk vindt), maar van Charlotte is het nog raarder. Als ze echt denkt dat Marije de Mol is, dan is dit een aanbod die haar de overwinning zou opleveren.

Ze zei ook dat ze haar vragenlijst 'weggemoffeld' had. Nu is 1) Moffel een mol in de serie Koekeloere en 2) de afleveringstitel 'Wegstoppen.'

Nu lijkt 1 me als hint vrij grappig, maar te vergezocht en 2) me te simpel. Maar goed.

Charlotte heeft kunnen willen mollen in de gevangenis, door overal behalve op de juiste plek naar de sleutel te zoeken. Helaas voor haar was Splinter attent.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #189 Gepost op: 6-02-2021, 22:55:40 »
Charlotte zegt op Marije te zitten. Waarom wil ze dan in vredesnaam niet haar vragenlijst hebben?! Sowieso heel onmols van Marije (de Mol kan nooit zomaar al zijn informatie aanbieden aan iemand die die leuk vindt), maar van Charlotte is het nog raarder. Als ze echt denkt dat Marije de Mol is, dan is dit een aanbod die haar de overwinning zou opleveren.

Als Charlotte de mol is is het wel logisch dat ze haar vragenlijst niet aan Marije wilde laten zien.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #190 Gepost op: 6-02-2021, 23:54:27 »
Als Charlotte de mol is is het wel logisch dat ze haar vragenlijst niet aan Marije wilde laten zien.
Dat is dan ook mijn punt ;) Maar ik zoek eigenlijk naar een verklaring waarom kandidaat Charlotte niet haar vragenlijst zou willen delen in ruil voor de vragenlijst van Marije. Het zijn dit soort dingen waarom ik Charlotte nu toch ga overwegen als Mol.
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #191 Gepost op: 7-02-2021, 00:05:37 »
Kandidaat Charlotte kan zekerder zijn van de mol dan wij te zien krijgen in haar testbiechten. Dan doet ze er goed aan geen andere kandidaten wijzer te maken dan ze zijn en bovendien nog een beetje verdenking op zich te laden door geheimzinnig te gaan zitten doen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #192 Gepost op: 7-02-2021, 00:16:32 »
Kandidaat Charlotte kan zekerder zijn van de mol dan wij te zien krijgen in haar testbiechten. Dan doet ze er goed aan geen andere kandidaten wijzer te maken dan ze zijn en bovendien nog een beetje verdenking op zich te laden door geheimzinnig te gaan zitten doen.
Klopt. Ik zou de aflevering(en) nog eens na moeten kijken om te weten of Marije nu haar hoofdverdachte is of een 'bijverdachte'. Als Charlotte eigenlijk denkt dat zij en Marije misschien goed zitten - maar zij iets meer informatie heeft - kan het slim zijn om niets te delen.
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #193 Gepost op: 7-02-2021, 13:40:09 »
Klopt. Ik zou de aflevering(en) nog eens na moeten kijken om te weten of Marije nu haar hoofdverdachte is of een 'bijverdachte'. Als Charlotte eigenlijk denkt dat zij en Marije misschien goed zitten - maar zij iets meer informatie heeft - kan het slim zijn om niets te delen.

Charlotte is Marije pas vorige aflevering echt in het vizier beginnen krijgen. Net op tijd voor een finalebruggetje.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #194 Gepost op: 7-02-2021, 16:45:55 »
Kandidaat Charlotte kan zekerder zijn van de mol dan wij te zien krijgen in haar testbiechten. Dan doet ze er goed aan geen andere kandidaten wijzer te maken dan ze zijn en bovendien nog een beetje verdenking op zich te laden door geheimzinnig te gaan zitten doen.

Dat denk ik ook!  ::ok:: Als Splinter de mol is en Charlotte dat (misschien wel als enige) weet, dan zou ze gek zijn om Marije op dat spoor te brengen. (naar mijn idee is Marije dus een bijverdachte en geen hoofdverdachte van Charlotte  :D).

En het zou voor mij ook verklaren waarom Charlotte na het abseilen haar joker aan Spinter gaf. Ze zei ook dat ze hem als mol zag (daarna kwam er een rare biecht waarin ze Splinter niet meer noemde?).

Of ze is zelf de mol en is ze niet consequent met haar verdenkingen of de regie laat ons geloven dat de verdenkingen van kandidaat Charlotte alle kanten opgaan.

Misschien is ze nog niet 100% zeker van haar mol, maar ik krijg wel de indruk dat Charlotte al langere tijd Splinter verdenkt. Mogelijk neemt ze meerdere personen mee met de test, maar ik vermoed dat Splinter niet haar bijverdachte is, maar haar hoofdverdachte.  ::vergroot::

Maar goed, ik zit nu dus wel in de Splinter-tunnel, misschien is dit verhaal daarom wat te gekleurd. En het is absoluut zo dat Charlotte ook mols gedrag heeft laten zien. Dus ja, het kan nog steeds. Maar zelf denk ik dat Charlotte in de race zit om winnares te worden.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 16:48:19 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #195 Gepost op: 7-02-2021, 16:50:39 »
Die “M” in die Charlotte als kies tekent doet me denken aan Mol Yvon Jaspers (oef, lang geleden). Zij schreef met ketjap een M in de pan met nasi. De hints waren toen nog overduidelijk. De hint met JA valt in de zelfde categorie. Als het hints zijn.


Wat het niveau betreft heb je gelijk, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat wij die ketjap-M als kijker in de bewuste aflevering niet hebben gezien; ze deed dat in het bijzijn van Isabelle, en die actie werd pas in de terugkijkaflevering getoond. Vergeet niet dat Yvon niet de oorspronkelijke mol was, en dat veel hints dus ad hoc zijn bedacht. Bij sommige vooraf bedachte hints (zoals de line-up waarbij de cijfers 4 en 5 (resp. D en E) groter waren dan de rest), kon Yvon natuurlijk wel de plaats innemen die in principe Roeland waren toebedacht.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 17:00:36 door Michmol »
Woosie down?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #196 Gepost op: 8-02-2021, 10:40:25 »
Ik teken weer bij voor deze tunnel! ;D

Opdr. 1: heeft haar zinnen gezet op halte 4, in plaats van 5 of 6. Daar staat geen geld op het spel, dus ze kan zich nauwelijks verdacht maken. Zegt eerlijk dat halte 9 mingeld is (-250), maar verzwijgt dat diegene een joker krijgt. Dat maakt hem alleen maar meer in trek. Probeert Splinter nog even verdacht te laten zijn bij bordje 8. Blijven zitten en anderen op de verdachte haltes laten uitstappen is denk ik de beste strategie hier. Biedt zich aan de 750 euro op te halen die toch al vast stond.
Opdr. 2: Laat veel tijd verloren gaan aan het begin van de opdracht, kan de sleutel van Splinter maar niet vinden. Laat de volgende deur met stokken ook over aan Splinter, die dat meteen ziet. Heeft eigenlijk alleen een goede bijdrage met de kaars en het touw, maar dat is een sleutel die niet past op het slot van Marije. Rocky haalt die sleutel later op voor een ander slot. En bij de knoppen, maar dat bracht het geld niet in de pot.
Opdr. 3: Erg verdacht dat Charlotte zegt geen enkel schakelbord te hebben gevonden. Moet toch tijd genoeg hebben gehad. Is 2x omgezet door Marije, dus het waren niet 3 hits meteen na elkaar van verschillende kandidaten. Er was 500 euro nodig voor de speciale executie, dus geld weghalen en zo nodig bijpassen kan een mooie molstaak zijn geweest.

Verder: niet haar vragenlijst willen ruilen met Marije, terwijl ze die is gaan verdenken. En iets te koel blijven als Renée haar kiest. Terwijl ze al sinds Remco (afl. 1) geen Mol meer in het vizier kan krijgen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #197 Gepost op: 8-02-2021, 12:27:20 »

Of ze is zelf de mol en is ze niet consequent met haar verdenkingen of de regie laat ons geloven dat de verdenkingen van kandidaat Charlotte alle kanten opgaan.


In haar verdenkingen zit geen echte lijn of consequentie. De ene week noemt ze Renée als bijna hoofdverdachte, de volgende week zit Renée niet eens meer bij de drie namen en komt Marije terug in het vizier. En de aflevering erna is Renée ineens terug als hoofdverdachte. Tjah.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 14:12:07 door Belgian Mol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #198 Gepost op: 8-02-2021, 12:32:42 »
Charlotte draaide de eyeliner foto om bij t lakshmi bord waardoor ze t meteen wisten.

Indien ze de mol is.. waarom draait ze n duidelijke foto om en niet die gemiste van Joshua??

Omdat ze de mol niet is 🤷🏼‍♀️

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #199 Gepost op: 8-02-2021, 12:38:07 »
Charlotte draaide de eyeliner foto om bij t lakshmi bord waardoor ze t meteen wisten.

Indien ze de mol is.. waarom draait ze n duidelijke foto om en niet die gemiste van Joshua??

Omdat ze de mol niet is 🤷🏼‍♀️

De mol heeft veel voorkennis, maar de posities van 25 foto's die pas getrokken zijn even ongemerkt vanbuiten leren? Er is een grens he.