Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 94281 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #520 Gepost op: 26-02-2021, 12:55:33 »
Dat momentje waar Sanmol het een paar weken geleden over had moest ik ineens aan denken. 

Er was toen een video (helaas niet gezien) waar Joshua & Splinter (dacht ik) half bezopen de aflevering zaten te kijken waar er op voorkennis werd geboden.

Noemde Splinter Charlotte een 'bitch' vanwege die 5000 euro, toch?

Niet Marije (waar Splinter ook nog steeds contact mee heeft) of Rocky, maar alleen Charlotte.

Zou best wel een aanwijzing kunnen zijn dat Charlotte de mol is. Want Splinter was toen niet meer salty over die 5000 ...en wist via Renée & Char echt wel wie de mol was toen. Lijkt me geen serieuze opmerking dus ...en daarom des te verdachter.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #521 Gepost op: 26-02-2021, 13:01:06 »
Maar dat is toch logisch? Splinter wist toen natuurlijk dat Marije nog af zou gaan vallen en dat hij er zelf net voor de finale uit zou vliegen terwijl bitch Charlotte wél naar de finale zou gaan. Waarom zou hij dan nog afgeven op Marije?
Op Rocky geeft hij niet af omdat dit een bijzonder vriendelijke en goedgemanierde vrouw is, die bovendien zonder hulpmiddelen als jokers in de finale is gekomen. Charlotte was met al haar gedrevenheid Splinters natuurlijke concurrent.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 14:15:29 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #522 Gepost op: 26-02-2021, 13:20:12 »
De afspraak waar Marije het over heeft, slaat m.i. niet op wat we in de bus hebben gehoord, maar op iets dat die avond moet zijn bekonkeld. Zelf de jokers houden.
Hoe zo zelf de jokers houden. Ze hadden helemaal niets te kiezen. Ze wisten op dat moment alleen welke tekst bij welke inhoud hoorde. Het zou wel heel vreemd zijn als de kajakkers met de kennis van de inhoud ook nog zouden mogen kiezen, toch?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 13:21:47 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #523 Gepost op: 26-02-2021, 14:03:38 »
Het is volgens mij geen ster maar een asterisk. Via de Wikipedia van de Nar, kwam ik op de Wiki pagina van het Jokerteken in de automatisering, een vraagteken of een asterisk. Ze zorgt er in ieder geval voor dat die goed te zien is als haar voorstelfilmpje begint. Draagt ze hem het hele seizoen?

Belgian Mol, voor je weer begint, ik weet dat dit misschien te vergezocht is, maar het lijkt mij nu net het soort subtiele hint om het Joker-thema mee af te maken.  :D

Ja, volgens mij wel. Ik heb er niet constant opgelet maar deze oorbel wel vaak gezien. mooie aanwijzing dat "Jokerteken" helemaal in combinatie met dat shot van de zon. Ze hadden dat shot niet  hoeven te gebruiken..... Verder droeg ze tijdens de opdracht "Aanwijzingen" een smal groen kettinkje. Deze heb ik de rest van de serie niet gezien.

Bij het kajakken lag zat ze te stralen en te genieten.....Bij haar alleen de projectie van de jokerkaart gezien.

Tijdens de aflevering was het me al opgevallen maar in het kader van het Jokerthema nog maar even weer teruggehaald: Bij het Kajakken zie je bij Charlotte alleen de jokerkaart en geen andere afbeeldingen van troeven terwijl de andere kajakkers  geld en de houten jokers zien. Alleen Marije heeft naast de gewone joker ook een jokerkaart.

Charlotte blijft even stil liggen met haar kajak en kijkt er naar: "Een jokertje" zegt ze....
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 22:10:08 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #524 Gepost op: 26-02-2021, 15:00:52 »
Charlotte blijft even stil liggen met haar kajak en kijkt er naar: "Een jokertje" zegt ze....

Ook het woord "malá" (klein) in de Tsjechische zinnen is me altijd al opgevallen, zonder dat woord zouden de zinnen, ook in combinatie met elkaar, goed kloppen. Joker=Voordeel, 2 Jokers=Groter voordeel & Jokerkaart=Nadeel, dat was misschien zelfs logischer geweest.

"To je malá nevýhoda" - Dit (de jokerkaart) is een klein nadeel -> Een jokertje.
Voorkennis dat zij al wat Tsjechisch kan ("Já")? Een aanwijzing dat de de Joker een klein persoon is?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #525 Gepost op: 26-02-2021, 15:53:21 »
Hoe zo zelf de jokers houden. Ze hadden helemaal niets te kiezen. Ze wisten op dat moment alleen welke tekst bij welke inhoud hoorde. Het zou wel heel vreemd zijn als de kajakkers met de kennis van de inhoud ook nog zouden mogen kiezen, toch?
Ja, je hebt gelijk. De kajakkers hadden jokers gezien en geld, met bijbehorende teksten. Ze  wisten dat ze die info ergens moesten doorspelen aan de groep die de hoogte in ging, maar ze wisten nog niet wat voor opdracht dat zou worden. Nog geen idee over kokers.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ze wel alvast een afspraak konden maken om sowieso voor geld te gaan. Maar dat als ze de kans hadden, ze zelf de jokers zouden houden. Toen ze eenmaal wisten wat de opdracht was, werd ook duidelijk hoe dat kon. En is die afspraak allicht nog aangescherpt met 'probeer straks het geld in hun handen te laten'. Ook al mochten ze zelf niet gaan kiezen. Marije heeft het over onze afspraak, dus het gaat duidelijk over een afspraak van de kajakkers, niet van de abseilers.

Ik hoop dat we in de terugblik nog iets gaan zien wat er nou precies was afgesproken, en hoe dat ging, dan is dat mysterie opgelost! ;D
"To je malá nevýhoda" - Dit (de jokerkaart) is een klein nadeel -> Een jokertje.
Voorkennis dat zij al wat Tsjechisch kan ("Já")? Een aanwijzing dat de de Joker een klein persoon is?
Weer een mooie! ::ok::

EDIT
Wie weet in welke aflevering of extra beelden we het slaapkamergesprek tussen Charlotte en Rocky hebben gezien? In mijn herinnering ging het ongeveer zo:
Ze filosoferen waarom Renée Marije heeft gekozen om haar scherm niet te zien. Ze komen tot de conclusie (via Charlotte) dat Renée Marije verdenkt. Rocky zegt dat Renée dat haar heeft verteld. knip daarna heeft ze (over wie heeft ze het? Renée? Marije?) haar ook nog verteld dat Joshua er op haar is uitgevlogen. Ze moeten erom lachen, want ze geloven daar niks van.
Vervolgens zegt Charlotte in de biecht dat ze Rocky heeft geprobeerd van Renée af te halen, maar door Rocky ook wel weer is gaan nadenken over Renée. Hier ligt dus een aanleiding om Renée te gaan verdenken.
Charlotte naait Rocky aan het rad. Maar die slikt dat als zoete koek, want zo is het spel. En als Splinter afvalt, zegt Charlotte tegen Rocky (extra beelden) dat ze de test f*cking goed gedaan heeft, zonder jokers. Dus ze duwt haar nog een stukje verder de Renée-tunnel in. Rocky staat te glimmen.

Dit is toch je reinste manipulatie?
Het kan zijn dat ik bepaalde details verkeerd onthouden heb, maar ik kan het slaapkamergesprek even niet terug vinden, dus als iemand nog weet waar dat staat...
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 19:11:08 door Molest »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #526 Gepost op: 26-02-2021, 19:03:58 »
Dat was hier, aan het begin van aflevering 7

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #527 Gepost op: 26-02-2021, 19:07:26 »
EDIT
Wie weet in welke aflevering of extra beelden we het slaapkamergesprek tussen Charlotte en Rocky hebben gezien? In mijn herinnering ging het ongeveer zo:
Ze filosoferen waarom Renée Marije heeft gekozen om haar scherm niet te zien. Ze komen tot de conclusie (via Charlotte) dat Renée Marije verdenkt. Rocky zegt dat Renée heeft verteld dat Marije haar (Renée) juist verdenkt. Ze moeten erom lachen, want ze geloven daar niks van.
(Waarom zou Renée dat aan Rocky vertellen? Het lijkt een poging om Rocky van zich af te schudden. Maar ik weet even niet meer of dit nou voor of na het afvallen van Marije was... Of probeert Rocky hier haar Mol nog te verbergen voor Charlotte?)
Vervolgens zegt Charlotte in de biecht dat ze Rocky heeft geprobeerd van Renée af te halen, maar door Rocky ook wel weer is gaan nadenken over Renée. Hier ligt dus een aanleiding om Renée te gaan verdenken.

Het zit helemaal aan het begin van aflevering 7.

Het gedeelte dat Renée volgens Charlotte en Rocky Marije verdenkt heb je goed onthouden, maar het gedeelte over dat Marije Renée verdenkt niet. Rocky zegt namelijk dat Renée verteld heeft dat Joshua op Renée getunneld heeft, en dat gelooft Rocky niet.

Een verklaring waarom Renée dit als Mol aan Rocky zou vertellen ligt voor de hand: inderdaad om Rocky van zich af te schudden door te zeggen "volg niet het voorbeeld van Joshua".

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #528 Gepost op: 26-02-2021, 19:15:31 »
Ja, bedankt, gevonden nu. Ik heb het al een beetje aangepast in mijn eerdere post. Het lijkt inderdaad alsof Rocky hier open kaart speelt tegen Charlotte, maar ik ben daar nog niet helemaal over uit. En er zit ook nog een knip in het verhaal. Het kan inderdaad zo zijn, maar het kan ook gemonteerd zijn om te verbergen dat Rocky Renée hier juist verborgen houdt als haar verdachte. Ik weet het nog even niet.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 19:19:00 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #529 Gepost op: 26-02-2021, 21:12:40 »
Ik ben veel aan het terugkijken. Al die biechten van Charlotte gewoon. Het molschap spat er echt vanaf. Als ze het niet is heeft de productie echt geluk gehad met haar, bijna te veel om realistisch te zijn. Charlotte is gewoon de mol, zie geen enkele wereld meer waar dat niet zo is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #530 Gepost op: 26-02-2021, 21:34:54 »
Na de executie van afl. 6 (iedereen door), ‘s avonds op de hotelkamer.

R: ‘Hoe vond je vandaag gaan?’
C: ‘Nou, ik vond het best wel heftig’.
R: ‘Had je verwacht wat ze vandaag deed, Renée?’
C: ‘Neee’
R: ‘Hm’
C: ‘Maar.. als ik lang nadenk weer een beetje wel. Omdat zij misschien denkt… Ik denk dat zij denkt dat Marije de Mol is, en dat ze dacht ik neem de Mol mee naar de volgende ronde’.
R: ‘Ja, klopt’.
C: ‘Ja, hè’.
R: ‘Ja, dat heeft ze tegen mij gezegd’.

R (biecht): Charlotte en ik kunnen het goed met elkaar vinden. En zo af en toe spreken we elkaar. Maar ja, weet je wel, in hoeverre kun je iemand zo ver in het programma nog vertrouwen.

R: ‘En daarna fluisterde ze dus bij mij ook nog in van.. Joshua heeft tegen mij gezegd dat hij op mij heeft getunneld. En daarom is hij eruit gevlogen. En ik dacht alleen maar: haha, echt niet. Dat Joshua op jou heeft getunneld’.

R (biecht): ‘Maar we hadden wel afgesproken dat als we samen in aflevering 7 terecht zouden komen, dat we elkaars krachten zouden gaan bundelen, ja, om toch waar mogelijk extra informatie met elkaar uit te wisselen’.

R: ‘Maar Splinter is het sowieso niet, toch?’
C: ‘Ik… denk… het niet’.
R: ‘Je durft het nog niet zo hard te zeggen.. ja’.
C: ‘Ja’.
R: ‘Hij is gewoon net zoals ik’.
C: ‘Ok’.
R: ‘Hij laat zich gewoon helemaal gaan in die opdrachten’.
C: ‘Ja’.

C (biecht): ‘Rocky zit heel erg in een Renée tunnel. Daar heb ik geprobeerd haar uit te trekken. Omdat ik het gewoon een hele chille vrouw vind, en ik het gezellig zou vinden als ze nog een ronde meegaat. Maar wat zij allemaal vertelde over Renée, heeft mijn verdenking op Renée ook wel weer aangewakkerd’.

C: ‘Ja, ok’.
R: ‘We moeten gaan slapen’.
C: ‘Ja, we gaan slapen’.

Ik zie hier Rocky die worstelt met de vraag hoe eerlijk ze kan zijn tegenover Charlotte. Elkaar aftastend. Ze zegt sowieso nergens dat zij Renée verdenkt. Die vetgedrukte ze kan over Renée gaan (dan zegt het nog niks) maar ook net zo goed over Marije. Krachten bundelen, maar hoe? Ook Charlotte houdt zich hier op de vlakte. Tot er eindelijk kan worden geslapen.
Maar Charlotte weet wel in hapklare brokken in de biecht te vertellen dat Rocky heel erg in de Renée-tunnel zit, dat ze haar daar uit heeft proberen te trekken (zonder zelf echt een Mol te hebben op dat moment!), maar ook aan het nadenken is gezet over Renée door wat Rocky allemaal vertelde. Haalt iemand dat uit dit gesprek? Ik niet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #531 Gepost op: 26-02-2021, 21:39:58 »
Na de executie van afl. 6 (iedereen door), ‘s avonds op de hotelkamer.
Rocky zwetst maar wat. Dat is typisch mollengedrag. Charlotte heeft dit door. Renée niet.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 21:57:22 door molE13 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #532 Gepost op: 26-02-2021, 21:45:19 »
Ik haal het niet allemaal uit dat gesprek, maar ik vind het ook niet onlogisch of verdacht van Charlotte (of Rocky). We zien maar een heel klein fragmentje van één gesprekje.

Het kan best dat Charlotte wist dat Rocky (al een tijdje) op Renée tunnelde en dat ze dat gevaarlijk vond omdat ze zelf bijvoorbeeld Splinter nog niet uitsloot. Dat Rocky voorzichtig is naar Charlotte toe is ook logisch, want je wil wel iets terugkrijgen voor informatie die je deelt en niet jezelf benadelen.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #533 Gepost op: 26-02-2021, 21:50:15 »
Charlotte is gewoon de mol, zie geen enkele wereld meer waar dat niet zo is.
Natuurlijk, geen enkele twijfel meer mogelijk. Zoals zo vaak bij WIDM komt het neer op Ockhams scheermes: Je moet de hypothese kiezen die de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt, wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren.

Beste Charlotte tunnelaars, dank voor jullie toewijding, we zijn er uit. Laat ze hier maar kliko's neerzetten, zeggen dat we azijnpissers zijn, zeggen dat we discussies moeten stoppen omdat het toch een ander zou zijn ..
We hoeven niemand te overtuigen toch? Ik ben zeker, wij zijn zeker, hoe mooi zou het zijn als ze hier verdacht wordt met het laagste percentage ooit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #534 Gepost op: 26-02-2021, 21:55:56 »
Beste Charlotte tunnelaars, dank voor jullie toewijding, we zijn er uit. Laat ze hier maar kliko's neerzetten, zeggen dat we azijnpissers zijn, zeggen dat we discussies moeten stoppen omdat het toch een ander zou zijn ..

Ik word een beetje moe van het wij-tegen-zij, maar dat zal wel aan mij liggen want ik merk ook dat het erg leuk wordt gevonden door sommigen. En ik weet niet of die laatste opmerking op mij slaat en wat ik vandaag in het poll-topic schreef, maar zo ja dan heb je me verkeerd begrepen. Natuurlijk mag er nog gediscussieerd worden. Daar waren we een post boven je ook gewoon nog mee bezig. ;)

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #535 Gepost op: 26-02-2021, 22:05:50 »
Het zit helemaal aan het begin van aflevering 7.

Het gedeelte dat Renée volgens Charlotte en Rocky Marije verdenkt heb je goed onthouden, maar het gedeelte over dat Marije Renée verdenkt niet. Rocky zegt namelijk dat Renée verteld heeft dat Joshua op Renée getunneld heeft, en dat gelooft Rocky niet.

Een verklaring waarom Renée dit als Mol aan Rocky zou vertellen ligt voor de hand: inderdaad om Rocky van zich af te schudden door te zeggen "volg niet het voorbeeld van Joshua".
Ik vind het wel bizar dat de kandidaten dat soort info delen. Je gaat toch niet een andere kandidaat willen meenemen en die op de juiste mol zetten. Rocky is altijd blij dat er iemand afvalt, want dan is zij verder in het spel. Dan ga je toch niet nog iemand op de juiste mol zetten, want de kans is dan groter dat je afvalt. Zeker als je dan als enige zonder jokers valt, en vlak voor de finale. Vreemd hoor.


 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #536 Gepost op: 26-02-2021, 22:07:14 »
We hoeven niemand te overtuigen toch?
Ik ben er ook wel uit, hoor. Elkaar proberen te overtuigen heeft weinig zin meer, de tunnels staan zoals ze staan en we zien veel herhaling van dezelfde argumenten. Ik vind dat we een prachtige tunnel hebben, en hij staat stevig.
Maar het zogenaamde bondje tussen Charlotte en Rocky intrigeert me nog steeds. Ik vraag me af in hoeverre Charlotte Rocky om haar vinger heeft gewonden, en of Rocky dat zo maar toelaat. Zo naïef is Rocky denk ik toch niet. En of Rocky niet stiekem Charlotte nog ergens verdenkt ook, zonder dat we dat meekrijgen. Misschien pas in de finale weer, als een duveltje uit een doosje. Vandaar toch nog maar gewoon verder neuzen. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #537 Gepost op: 26-02-2021, 22:08:37 »
Ik vind het wel bizar dat de kandidaten dat soort info delen. Je gaat toch niet een andere kandidaat willen meenemen en die op de juiste mol zetten. Rocky is altijd blij dat er iemand afvalt, want dan is zij verder in het spel. Dan ga je toch niet nog iemand op de juiste mol zetten, want de kans is dan groter dat je afvalt. Zeker als je dan als enige zonder jokers valt, en vlak voor de finale. Vreemd hoor.

Rocky heeft al eerder ook informatie met Lakshmi gedeeld. Daarbij zal ze echt de ander niet zomaar op de juiste Mol zetten. Maar goed, dit is dus een mogelijke verdachte actie van Rocky om in het Rocky-topic te bespreken.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #538 Gepost op: 26-02-2021, 22:10:43 »
Ik word een beetje moe van het wij-tegen-zij
Ik ook, vandaar mijn misschien wat kribbige reactie. Sorry.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #539 Gepost op: 26-02-2021, 22:16:49 »
Ik word een beetje moe van het wij-tegen-zij, maar dat zal wel aan mij liggen
Nee hoor, ik heb dat inmiddels ook wel een beetje. De toon kan wat mij betreft wel wat vriendelijker hier en daar. Op een gegeven moment zijn de argumenten wel uitgewisseld, hebben mensen een standpunt ingenomen op basis van deze argumenten en loop je het risico dat het verder een welles-nietes spelletje wordt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)