Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 110562 keer)

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2021, 10:54:15 »
Als Renee in haar face het eerlijke antwoord van Charlotte krijgt dat ze op Renee zit, lijkt het mij dat Renee 1-op-1 met haar eventjes ontzettend de kandidaat moet spelen om Charlotte op andere gedachten te brengen. Renee voedt Charlotte haar denkstappen perfect (meegaan in de getallen), maar heeft nul eigen initiatief (over de vingerafdrukken of de '21' kaarten bijv.) en laat Charlotte het zelf (goed) doen. Naderhand nog een (imo) gespeelde naïviteit "wat de letter 'u' dan met 21 te maken heeft".
Alles om als kandidaat over te komen, met een directe verdenker als kameraad op je neus.
En dan?
Totaal onbelangrijk dat Charlotte zou weten dat jij de mol bent.  Enkel geen geld binnenhalen telt! Daarmee zeg ik niet dat het geen van beiden zou kunnen zijn wel voor de zoveelst keer dat het spel niet is van niet ontdekt te worden wel van zoveel mogelijk uit de pot te houden. Als je een kans krijgt dan moet je die grijpen of je bent een slechte mol imo. Dat je als je ontdekt bent minder kan mollen? Ik geloof daar niet in...

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2021, 11:12:25 »
Ik denk nog altijd dat Renée bewust in de laatste ronde de goede voorzet geeft, om jokers in het spel te brengen. Om die optie open te houden moet ze daarvoor ook goede antwoorden geven. Dat ze in dezelfde beweging ook verdenking van Charlotte kan afzwakken is mooi meegenomen maar niet de hoofdzaak.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2021, 11:18:38 »
Ik denk nog altijd dat Renée bewust in de laatste ronde de goede voorzet geeft, om jokers in het spel te brengen. Om die optie open te houden moet ze daarvoor ook goede antwoorden geven. Dat ze in dezelfde beweging ook verdenking van Charlotte kan afzwakken is mooi meegenomen maar niet de hoofdzaak.
Precies.

Waarom ik toch mijn twijfels bij Renee als mol houd, is die opdracht 'om de tuin leiden' waar ze 700 euro binnensleepte. Misschien had ze verwacht dat er in de andere groep makkelijk geld zou uitgaan?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 11:55:43 door Run »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2021, 11:31:48 »
Precies.

Waarom ik toch mijn twijfels bij Renee als mol houd, is die opdracht 'om de tuin leiden' waar ze 700 euro binnensleepte. Misschien had ze verwacht dat er in de andere groep makkelijk geld zou uitgaan? Dan hadden ze beter die groep het eerst aan het woord kunnen laten.

Ook hier zou ik het onlogisch vinden dat die opdracht in twee groepjes wordt gespeeld en geen enkele invloed op elkaar hebben. In het groepje van de mol zou je dan vooraf kansloos zijn. Dat klopt niet lijkt me, kandidaten moeten een faire kans krijgen.
Dus speelde ze geen 700 euro in de pot maar slechts een klein bedrag.

Of de mol kende de opdrachten niet op voorhand, en is erin geluisd door Lakschmi, dat kan ook. Opnieuw om het fair te houden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2021, 11:32:57 »
Precies.

Waarom ik toch mijn twijfels bij Renee als mol houd, is die opdracht 'om de tuin leiden' waar ze 700 euro binnensleepte. Misschien had ze verwacht dat er in de andere groep makkelijk geld zou uitgaan? Dan hadden ze beter die groep het eerst aan het woord kunnen laten.

Punt is dat ze 700 euro verdient terwijl ze kon wegkomen met een joker... Die duimpjes noemen was echt het ultieme kandidaatschap.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2021, 11:35:37 »
Die duimpjes noemen was echt het ultieme kandidaatschap.
Wél bij een mol die oost-indisch doof is ja.
Misschien was dit een taktiek om in één klap niet meer verdacht te zijn voorlopig.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 11:41:19 door Run »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2021, 11:44:45 »
Punt is dat ze 700 euro verdient terwijl ze kon wegkomen met een joker... Die duimpjes noemen was echt het ultieme kandidaatschap.

Of renee had al door dat ze het geld niet meer uit de pot kon houden doordat florentijn geen antwoord gaf. Ze moesten immers beide een goed antwoord geven. Je zag renee ook kijken naar florentijn. Aan de andere kant vond ik haar oprecht bedenken wat de geheime opdracht zou kunnen zijn..

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2021, 11:56:48 »
Of renee had al door dat ze het geld niet meer uit de pot kon houden doordat florentijn geen antwoord gaf. Ze moesten immers beide een goed antwoord geven.
Dat heb ik gemist. Maar er is toch 700 euro verdiend? Ik begrijp er niets meer van, maar even terugkijken vandaag.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2021, 12:07:39 »
Dat heb ik gemist. Maar er is toch 700 euro verdiend? Ik begrijp er niets meer van, maar even terugkijken vandaag.

Of je kunt de 10 pagina’s van het opdrachttopic teruglezen met analyses wat de regels van die opdracht nou eigenlijk waren. De eindconclusie is dat het niet duidelijk is wat de regels waren.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2021, 12:29:03 »
Ik heb net teruggekeken. Er moesten twee opdrachten goed geraden worden, dan zouden Renee en Florentijn een joker krijgen. Opdrachten niet goed geraden: per opdracht zou dat geld opbrengen. Of ze elk twee opdrachten goed moesten raden is niet duidelijk.

Wat opvalt, is dat de opdrachten per groep nogal verschilden. In de groep van Florentijn, moest iemand een minuut aaneengesloten in zijn beeld gaan lopen, zeggen dat hij of zij de mol was ín de camera, de gids vragen hoe je goulash maakt, terwijl in de andere groep minder opvallende opdrachten waren zoals selfie maken met de gids waar de filmer NIET bij was en vliegen wegmeppen in de buurt van de filmer en de gids vragen of zij oma is (antwoord ja of nee en het is voorbij).
Oftewel, het was waarschijnlijk dat de filmer in de tuingroep meer zou raden dan de filmer binnen. Echter alles liep in de soep omdat Joshua de camera 'geheim' en 'filmer' verwisselde.
Door de soort van opdrachten is het waarschijnlijker dat Florentijn geheime opdrachten zou raden en Renee niet. 
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 13:09:52 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2021, 12:43:16 »
Ik denk dat Renée als Mol hier van haar à propos was door Florentijn die voor het geld ging. De opdracht was er helemaal op ingericht dat de twee cameramensen voor de joker zouden gaan. Wat eigenlijk gek is, als een joker voor 250 een aflevering eerder nog als een spannend dilemma werd gepresenteerd, maar dat terzijde. De reden waarom ik ondanks deze opdracht Renée nog als Mol durf te zien is dat Florentijns keuze voor haar als een verrassing kwam. Ze moest snel schakelen, maar koos toch voor de joker. Ze kon helaas uiteindelijk niet om de duimpjes heen (die ze misschien ook niet had verwacht), waardoor op eigen houtje twee andere dingen als eerste noemen misschien te veel op zou vallen.
...maar ik geef toe dat hier een beetje tunneldenken bij ingebakken zit ;)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #151 Gepost op: 30-01-2021, 13:26:11 »
Natuurlijk kan je als goed voorbereide Mol en goed actrice wel om de duimpjes heen. Noem gewoon minstens eerst een andere echte geheime opdracht zodat het geld van die opdracht tenminste niet verdiend wordt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #152 Gepost op: 30-01-2021, 13:36:14 »
Als Florentijn twee opdrachten goed geraden had, wat de opzet lijkt van de opdracht, had de groep geen geld verdiend en had Renee gewoon nul opdrachten kunnen noemen.
Ik denk dat dat het doel was, er is niet gezegd dat in ieder geval elk van de filmers een opdracht goed moesten raden, er is alleen gezegd dat er twee opdrachten geraden moesten worden, waarna Renee en Florentijn elk een joker zouden krijgen en er geen geld in de pot zou komen.

Dit is al de tweede opdracht die vanuit zichzelf gunstig voor de mol had moeten uitpakken. Lijkt een strategie te zijn van de makers, maar het mislukt steeds.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 13:38:08 door Run »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #153 Gepost op: 30-01-2021, 13:40:09 »
Een proef waarvan de regels op vele manieren kunnen geïnterpreteerd kan worden en die desondanks velen een kandidaat doet afstrepen, is al een alarmbelletje op zich.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #154 Gepost op: 30-01-2021, 13:45:51 »
Dat de regels onduidelijk zijn maakt het inderdaad lastig. Ik ging er eigenlijk steeds vanuit dat ook één opdracht juist noemen zou betekenen dat die opdracht dan geen geld op zou leveren. Er zou dan namelijk blijken dat die opdracht niet is uitgevoerd zonder dat de camerapersoon het opmerkte. Maar misschien is dat inderdaad niet zo en werd er alleen geen geld verdiend bij het noemen van twee juiste opdrachten.

Op wieisdemol.nl staat het zo:

Citaat van: wieisdemol.nl
Voor elke opdracht die wordt uitgevoerd zonder dat het de cameraman/vrouw het opvalt, verdienen de teams geld voor de pot. Maar kan de cameraman/vrouw aan het einde van de rondleiding twee van die geheime opdrachten benoemen? Dan wordt er geen geld verdiend en krijgt hij of zij zelfs een joker!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #155 Gepost op: 30-01-2021, 13:59:06 »
Misschien begreep Renée de regels zelf niet eens ;D
...óf niet!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #156 Gepost op: 30-01-2021, 14:01:09 »
Citaat van: wieisdemol.nl
Voor elke opdracht die wordt uitgevoerd zonder dat het de cameraman/vrouw het opvalt, verdienen de teams geld voor de pot. Maar kan de cameraman/vrouw aan het einde van de rondleiding twee van die geheime opdrachten benoemen? Dan wordt er geen geld verdiend en krijgt hij of zij zelfs een joker!


Maar waarom zegt Rik dan “noem 1 geheime opdracht”? Dat houdt gewoon geen steek. It stinks.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #157 Gepost op: 30-01-2021, 14:03:49 »
Op wieisdemol.nl staat het zo:
Voor elke opdracht die wordt uitgevoerd zonder dat het de cameraman/vrouw het opvalt, verdienen de teams geld voor de pot. Maar kan de cameraman/vrouw aan het einde van de rondleiding twee van die geheime opdrachten benoemen? Dan wordt er geen geld verdiend en krijgt hij of zij zelfs een joker!
Zo lijkt het dat het per groep gold. Daarom zegt Rik aan het eind: 'het verdiende geld is geheel op het conto van deze groep'.
Of niet en dan was één goed antwoord per groep voldoende geweest voor geen geld in de pot, of twee goede antwoorden in een van de twee groepen.

Punt is, dat de opdracht zo is opgezet dat Florentijn gemakkelijk twee opdrachten kon noemen (bijv iemand riep 'ik ben de mol' in mijn camera en iemand liep een minuut lang in mijn beeld) en dan had Renee niets meer hoeven zeggen. Dat is een ideaal uitgangspunt voor de mol. Dus ik blijf bij Renee.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 14:11:13 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #158 Gepost op: 30-01-2021, 14:09:57 »
Ja, Lakshmi liet de kandidaten in haar groepje voor 700 euro aan geheime opdrachten uitvoeren.

Ik dacht altijd: als Renée daar één juist van noemt wordt het geld van die opdracht van de 700 afgetrokken. Als Renée er twee juist noemt verdwijnt de hele 700 euro en krijgt ze een joker. (Maar het is dus maar de vraag of dit zo opgevat moet worden.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #159 Gepost op: 30-01-2021, 14:28:11 »
Je ziet ook aan bijv. deze opdracht dat de makers er helemaal niet meer van uitgaan dat kandidaten het geld belangrijker vinden dan een joker. Dat Florentijn het niet eens probeert, en meteen zegt dat hij het geld belangrijker vindt, is natuurlijk niet wat de makers beoogden. Maar wellicht had hij het wel geprobeerd als het spel normaal was verlopen en hij geen geheime opdrachten had gehoord die hij niet mocht horen.