Auteur Topic: [kandidaat] Marije Knevel  (gelezen 43405 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #180 Gepost op: 31-01-2021, 10:23:11 »
Als ik heel eerlijk ben: die kan ik bij niemand ontdekken...
Ich bin ein Bärliner!

Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #181 Gepost op: 31-01-2021, 10:45:16 »
Plus haar actie gedurende de hele treinopdracht, waar ze haantje-de-voorste is, met als doel op het einde nog 100 euro extra uit de pot te snoepen, door de timer niet uit te zetten, maar aan de bel te rinkelen.
Die bel stond er toch niet heel toevallig. In de biecht geeft ze duidelijk te kennen dat ze op de klok moet slaan om de tijd te stoppen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #182 Gepost op: 31-01-2021, 10:51:22 »
Die bel stond er toch niet heel toevallig. In de biecht geeft ze duidelijk te kennen dat ze op de klok moet slaan om de tijd te stoppen.
Kennis achteraf.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #183 Gepost op: 31-01-2021, 12:30:16 »
[Aflevering 1] - Gelijk
Marije leest het briefje voor: Ik ben de mol. Gelijk aangekondigd wat ze hier komt doen.
[Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
Neemt de rol van Anschüldigung op zich, en doet even voor dat je uit wraak dan ook 250 euro mag uitgeven voor een joker. Neemt de leiding.
[Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
Levert nauwelijks een bijdrage door op een plek te blijven zitten. Bij de vrijstelling bleef ze nog even schieten in de hoop op een kandidatenoorlogje.
[Aflevering 1] - Opdracht 3: Moltainbiken
Ordent de gegevens zodat alles wordt onthouden en meegenomen, ook de niet relevante zaken
[Aflevering 2] - Voorbeeld
Marije zegt: Wie is de mol? IK hou er van. En is daarmee een voorbeeld.
[Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
Stapt voor de ogen van Renee over een touw, zodat Renee dit kan raden.
[Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
Laat zich afschieten als verkenner, nadat ze 1 spreuk heeft doorgegeven. Zoeken jullie het maar verder uit.
[Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
Gaf een verkeerde aanwijzing aan Splinter
[Aflevering 3] - Vanaf hangen
nog geen titel gevonden
[Aflevering3] - Opdracht 1: Kameraad
Kameraad Joshua komt zelf de kamer uit. Toneelstukje van Marije, duidelijk niet blij. Schrikreactie op Blackjack van Joshua. Probeert Joshua partij te geven, maar lukt niet.
Aflevering 3 - Opdracht 2: Binnenvaart
Na afloop slingert Marije de discussie aan in de bus wat ze gaan doen met de informatie. Na Renee gaat ook Marije voor het geld. Marije neemt de leiding over deze discussie.
[Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
Geeft cruciale informatie door aan Lakshmi, die met boter en suiker door Marije is ingepakt deze opdracht. Toneelstukje bij de onthulling van de kokers. Deelt de jokers met Lakshmi. Valse biecht van Marije: Marije (biecht): ‘Als de abseilers in hun handen het geld zouden hebben, dan zouden zij die vrijstelling krijgen. Nou ik wist niet wat ik meemaakte, joh’
[Aflevering 4] - Voor het zeggen
Nog geen titel. Hints: veel rode daken al of niet met een kerk erbij. Marije heeft een rood dak.
[Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
Iedereen weet dat Marije goed is in dit soort dingen en Marije doet deze opdracht als beste. Zoals te verwachten was.
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
Deze opdracht door Splinter in een verkeerde positie terecht gekomen, kan hier niet of nauwelijks mollen en doet het weer prima. Neemt de leiding.
[Aflevering 4] - Opdracht 3: In vuur en vlam
Gaat mee in de foute voorzet van Charlotte met de kokers van 500 euro. Omdat Joshua daar niet in mee gaat, rest alleen de Anschüldigung van Charlotte: ja, jij doet het erom.
[Aflevering 5] - Tot drie tellen
Na de derde keer kerktorens in beeld zie je Marije. Opent 3 sloten.
[Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
Leuk om te zien, maar hier hoef je als mol alleen maar met een verrekijker op 1 van de 2 eindpunten te staan (Marije/Renee). Alles wat mogelijk goed zou gaan kan je dan een draai aangeven. "Charlotte zwemt in de WC"  voor 300 euro. Niet stimuleren van Rocky om eens op te schieten met die veel te uitgebreide tekeningen.
[Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
Kiest een vrijstelling voor 5000 euro .....
[Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
.... en speelt de held door steeds de deuren te openen. Helpt Charlotte niet met het getal 021, dat doet Rocky. Pakt heel handig de postzak met een afwijkende techniek t.o.v. Rocky en Joshua.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 13:19:20 door foxhunter »

Offline Femmmmmm

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #184 Gepost op: 31-01-2021, 12:48:57 »
Het valt me op dat Marije vaak anderen beschuldigd, bijvoorbeeld:

Joshua heeft weer ontzettend lopen mollen.

Dit is vaak mijn eigen tactiek bij het weerwolven  ::tandpastasmiley::

Ook vond ik het interessant dat ze in de allereerste opdracht van het seizoen ontzettend verbaasd/verontwaardigd is dat iemand 250 euro biedt op een joker en nu wel 5000 biedt op niet-exclusieve info dat niet rechtstreeks betekend dat je een vrijstelling krijgt (je moet het tenslotte nog winnen)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #185 Gepost op: 31-01-2021, 16:02:01 »
De overzichtspagina van Marije is bijgewerkt tot en met aflevering 5.


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-marije/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #186 Gepost op: 1-02-2021, 13:58:18 »
Oke, na aflevering 5 wordt het tijd voor een tunnel op iemand die ik vanaf aflevering 2 in de gaten houd: Marije. Als Marije de mol is, heeft ze volgens mij best wat leuke acties op haar naam staan en is ze bovendien een leuke, in character dominante/aanwezige mol die ook gewoon brutaal durft te zijn. Als ik naar de anderen kijk, dan blijft Splinter over als bij mol. Maar aangezien ik denk dat de mol sowieso 5000 geboden heeft, en Charlotte en Rocky te kandidaats zijn, blijft Marije over. Haar (brutale) acties volgens mij:

1.1 Pakt niet de jokerkaart, maar geld. Lijkt kandidaats, maar daarna lekker brutaal voor de ogen van de groep een joker kopen voor 250 euro en de anderen daarmee soort schuldgevoel aan praten. Plus ze zegt fijn met jullie kennis te maken als Rik het over de mol heeft. Als ze mol is, is dat lekker brutaal.

1.2 Lekker verschuilen achter een pallet, weinig bewegen wachten tot het moment komt dat men elkaar mag afschieten. Helaas gedwarsboomd door Joshua met unite. Ze krijgt ook nog eens 100 euro van hem die ze over de streep brengt (laag bedrag, wekt vertrouwen). Maar vanuit haar positie had ze alle mogelijkheid om anderen af te schieten denk ik.

1.3 Focust op bundelen van onnodige informatie, daardoor verdwijnt volgens mij ook de focus op de mol vragen. In beeld zien we die nutteloze info die ze doorgeeft, niet de mol infomatie ::vergroot:: Spot tijdens het fietsen bordjes waar ze niks aan hebben. Alleen dat persen/pellen vond ik raar. 

BONUS: Ik spotte natuurlijk een knotje bij de schaduw van de mol. Iemand anders (credits voor degene die dat zei) zei dat Marije in haar kamer geen knotje had, maar bij de eerste samenkomst van de groep wel. Wat is daar in de tussentijd gebeurd? Op deuren staan kloppen misschien? ::vergroot::

2.1 Hier weinig acties kunnen ontdekken tijdens de rondleiding. Het was vooral Splinter die obvious muggen wegsloeg, de vraag of een dame van 25 jaar al oma is en Renee die de geheime hints sowieso niet echt leek te begrijpen. Marije stapte hier wel over het touwtje heen (had kunnen opvallen). Dus voor de mol is het in deze opdracht sowieso pech dat Renee degene was die iets door moest hebben.

2.2 Als verkenner afgeschoten bij openen kistje. Sowieso vraag ik me af wat ze allemaal buiten beeld gedaan heeft… En hoe minder aanwijzingen voor de geld ophalers, hoe beter. En als je werd afgeschoten, kon zoals Lakshmi wel deed, geen aanwijzingen meer geven.

2.3 Staat op de tweede beste molplek (na die van de duo’s die foto’s maken) met porto in haar handen. Onder haar leiding wordt sowieso 1 verkeerd bordje omgereden en bovendien geeft ze lekker af op Florentijn die meer foto’s heeft, wat kandidaats lijkt, maar daardoor ideaal om te profiteren als mol.

3.1 Zit in de escape room met Josh. Speelt daar een spelletje met hem m.b.t. eerlijk zijn. Heel verontwaardigd als hij niet eerlijk is. Er is door hun al gekloot met de spullen (letterbord o.a). Het is vooral aan Josh te danken dat ze ontsnappen. Ze staat wat te kloten met de kaarten als Josh BlackJack zegt. Als Josh later over eenentwintig begint, probeert ze nog te rekken/van gedachte te veranderen door: ‘je lult’, maar Josh zit haar hier wéér dwars volgens mij. En ze zegt iets wat ook heel mols is: interesting ik was binnen (zegt ze daarmee dat ze denkt dat mensen haar verdenken).

3.2/3.3 Enige dat je hier kunt doen is als telefonist aansturen op dat de abseiler het geld pakt. Dat deed ze dan ook met Lakshmi. En dat delen van joker is ook wel typisch mols.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2021, 14:04:37 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #187 Gepost op: 1-02-2021, 13:58:34 »
Deel 2 want 5.000 tekens...


4.1 SJAAL,SJAAL SJAAL… een brainfreeze faken is natuurlijk ideaal als mol. We zien niet alles wat ze doet en ze haalt ook redelijk wat binnen. Noemt dus ook goede dingen. Maar Presse Papier? ???

4.2 Komt door Splinter op de sleutelpositie terecht. Hoewel ze best veel goed doet (Splinter = penningmeester bijvoorbeeld goed raden en Rocky ook), legt ze bepaald initiatief ook bij Charlotte neer om foto’s om te draaien. En als iets heel duidelijk is, ja dan spreek je dat niet tegen. Bij haar eigen bord -50: oke doe het. Nog 50 euro eruit want gratis.. Die laatste opmerking over Joshua: paard van Troje, oh is hij dan de mol? Dat vind ik ook weer passen in de lijn van opmerkingen die ze steeds maakt, waarmee ze subtiel, doch brutaal haar eigen molschap laat zien.

4.3 Ze doet enorm haar best (met in achterhoofd de veiling die komen gaat?), maar als Charlotte dan met een bizarre suggestie komt over mingeld is Marije zo brutaal daarin mee te gaan. Ze wordt teruggefloten waardoor deze suggestie van Charlotte alsnog niet wordt uitgevoerd.

Met name door aflevering 4 zou ik haar afschrijven, maar ja veel geld laten verdienen om datzelfde bedrag een aflevering later weer kwijt te raken. Ik snap het ergens wel.

5.1 Deze opdracht was gedoemd te mislukken natuurlijk en daardoor kon je makkelijk dingen verkeerd interpreteren. Schreef bovendien iets dat niet zeker was: Charlotte zwemt in de WC op voor 300 euro. Dat gaat nooit verdiend worden.

5.2/5.3 Noemt veel geld bieden waste of money, maar biedt ook 5000 euro. Bovendien zorgt ze ervoor dat zij als eerste ontsnapt uit de laatste wagon om de bel te luiden. Daardoor loopt de tablet nog even door. Subtiel en brutale molactie denk ik zo.

Ik vind het moeilijk, ook omdat er voor iedereen kandidaatse dingen te zeggen zijn, maar voor mij wijzen alle sporen nu toch het meest naar Marije.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2021, 14:10:57 door MollenvangR-Art »

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #188 Gepost op: 1-02-2021, 14:16:12 »
Marije pakte wel heel handig die postzak. Ze mikte niet op dat ringetje maar jaste 'm via het koord naar binnen. Kan best dat het meer geluk dan wijsheid was, maar opvallend vond ik het wel.

Ze had waarschijnlijk hierop geoefend. De mol had denk ik de opdracht juist wél de drie vrijstellingen binnen te halen, om de executie nog enigszins "eerlijk" te laten verlopen. Dwz kans van 1:3 om af te vallen voor degene die de test het slechtst had gemaakt van de verliezers, kennelijk vond Rick het al te gortig dat in dit groepje ook de mol zou zitten.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #189 Gepost op: 1-02-2021, 16:23:47 »
Zou een mol niet gewoon zorgen dat ze het niet halen? De 5000 was al uit de pot, ze was loei fanatiek om zsm bij de laatste coupe te komen. Waarom zou een mol dat doen? Zonder vrijstellingen was het verloop zelfs eerlijker geweest, dan was het een ‘normale’ test en executie. En niets verdiend..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #190 Gepost op: 1-02-2021, 16:47:42 »
Een mol moet soms ook goodwill kweken... Het zou te veel zijn opgevallen om echt te treuzelen en saboteren.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #191 Gepost op: 2-02-2021, 08:57:58 »
Zou een mol niet gewoon zorgen dat ze het niet halen? De 5000 was al uit de pot, ze was loei fanatiek om zsm bij de laatste coupe te komen. Waarom zou een mol dat doen? Zonder vrijstellingen was het verloop zelfs eerlijker geweest, dan was het een ‘normale’ test en executie. En niets verdiend..
Goede vraag ... maar ging het geld altijd uit de pot of enkel hoogste bedrag van de winnende groep? Wellicht altijd hoogste bedrag, zijnde 5000....

Als mol is het net beter WEL in de groep te zitten die vrijstelling krijgt want dan kan je je uiterste best doen en alles zo goed mogelijk om tot de vrijstelling te komen als eerste en lijk je een kandidaat en kan je dan nog eens vergeten af te duwen, wat gebeurt.

Leuker was geweest dat ze een bedrag konden winnen of vrijstelling kiezen ipv bedrag in mindering maar dat is voer voor topic opdracht zelf

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #192 Gepost op: 2-02-2021, 11:20:30 »
Goede vraag ... maar ging het geld altijd uit de pot of enkel hoogste bedrag van de winnende groep? Wellicht altijd hoogste bedrag, zijnde 5000....

Als mol is het net beter WEL in de groep te zitten die vrijstelling krijgt want dan kan je je uiterste best doen en alles zo goed mogelijk om tot de vrijstelling te komen als eerste en lijk je een kandidaat en kan je dan nog eens vergeten af te duwen, wat gebeurt.

Leuker was geweest dat ze een bedrag konden winnen of vrijstelling kiezen ipv bedrag in mindering maar dat is voer voor topic opdracht zelf
Die €5000 is al weg in ruil voor de informatie ongeacht het verdere verloop.
Als Mol is het volgens mij beter en eerlijker om wel in de groep met de informatie te zitten. Dan kun je doen waarvoor je bent aangenomen: opdrachten saboteren en vertragen. Dan is er een kans dat niemand op tijd in de middelste coupé  is en dan is er niets verdiend. Als de pipo's dankzij het tegenwerken van de Mol winnen dan zal de klok op een lager bedrag staan want zij zullen langer over de opdracht doen vanwege de achterstand. Ook zal in dat geval één van de twee overige kandidaten van de hebberige groep het spel moeten laten, wat hun verdiende loon is.
Zou ook leuk zijn voor ons als kijkers een Mol met ballen.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2021, 11:28:10 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #193 Gepost op: 2-02-2021, 11:43:24 »
Zou ook leuk zijn voor ons als kijkers een Mol met ballen.
En het concept staat ook wel een beetje onder druk, als aan het eind 3 kandidaten meer geld uit de pot hebben gehouden dan de Mol. Er zijn nog best redenen waarom de Mol toch een laag bod kan hebben gedaan, maar de discussie over geld uit de pot houden speelt ook een rol. Als dit in de vorige afleveringen maar matig gelukt is, zou ik als Mol denken: ga mee met de hoogste bieders.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #194 Gepost op: 2-02-2021, 12:37:20 »
Als Marije de mol is, dan is het moeilijk te begrijpen waarom veel kandidaten die haar verdachten, zijn afgevallen.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #195 Gepost op: 2-02-2021, 14:12:15 »
Voor afl 6 even de mol. Met name door afl 4 manupilatie met de onder water cijfers van Joshua en Charlotte zijn verdraait en ik denk dat marije de juiste oplossing had. We weten nu ook waarom, om de pot te spekken. Ook leek het of ze belde in afl 5, maar de klok stond toch nog niet stil.

Toch kan dit nog overruled worden door de tranen van Charlotte van vreugde bij 5.000 uit de pot.

Splinter stond aan de kant en Laksmi is weg.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #196 Gepost op: 3-02-2021, 03:28:27 »
Ik ga in deze tunnel zitten.  ::trots::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #197 Gepost op: 3-02-2021, 22:22:19 »
Ik zit hier al vanaf het begin. Ik blijf lekker zitten, ook al omdat ik het bij de anderen (ook) niet zie.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #198 Gepost op: 3-02-2021, 22:27:34 »
Ik zit hier al vanaf het begin. Ik blijf lekker zitten, ook al omdat ik het bij de anderen (ook) niet zie.
Dat is het net he. Ik stel me ook steeds de vraag waar ik het moet zien, en bij iedereen heb ik wel iets wat een beetje (of een beetje veel) tegen steekt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #199 Gepost op: 3-02-2021, 22:33:14 »
Dat is het grote probleem en omdat ik hier al voor aflevering 1 voor koos, zie ik blijkbaar ook van alles dat ik wil zien. Ben wel benieuwd wat een overzicht van wat (bijna onomstotelijk) kandidatenacties moeten zijn oplevert. Zeker nu een aantal mensen is afgevallen.