Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur  (gelezen 35129 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #120 Gepost op: 4-01-2021, 21:11:13 »
Dat is toch gewoon een capuchon? Die lange dunne mol heeft een capuchon op. Splinter achtig loopje.
Als Marije haar haar opsteekt dan kun je de persoon erachter ook nog zien.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #121 Gepost op: 4-01-2021, 23:22:21 »
een knot!

Rocky bij opdracht drie droeg ook een knot.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #122 Gepost op: 5-01-2021, 04:33:53 »
Joker lakshmi ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #123 Gepost op: 5-01-2021, 14:28:00 »
Rocky (een paar woorden missen)
Als ik de mol ben zou ik meteen het gevoel geven dat ik niets van de mol afweet. Dat ik nooit of weinig wie is de mol heb gekeken. Dat ik mega druk was voordat ik trouwen ging dus weinig tijd had om me voor te bereiden. En ik zou …. Best doen om goed in de groep te liggen.

Volgens mij is het dit:

"Als ik de Mol ben zou ik mensen het gevoel geven dat ik niets van de Mol af weet. Dat ik nooit of weinig Wie is de Mol? heb gekeken. Dat ik mega druk was voordat ik hiernaartoe ging dus weinig tijd had om me voor te bereiden. En ik zou mijn best doen om goed in de groep te liggen."

Maar de trouwsmoes is wel een goeie. :P

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #124 Gepost op: 5-01-2021, 16:41:43 »
Dit was toch hoe ze vlnr stonden tegenover Rik?
Je hebt inderdaad gelijk. Toevallig dat precies de mensen die het aanbod aannamen grotendeels op alfabetische volgorde stonden ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #125 Gepost op: 6-01-2021, 00:56:28 »
Renée en Lakshmi hebben inderdaad een knot, maar wat nog opvallender is, is dat Marije tijdens de opdracht geen knot heeft maar bij de groepsbespreking aan het einde van de opdracht ineens wel!
Interessant, had ik nog niet eens gezien. Knap opgemerkt  ::ok::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #126 Gepost op: 6-01-2021, 23:16:33 »
voor de geïnteresseerden:
Ik heb een image map gemaakt waar je kunt zien in welk kamer wie bij de eerste opdracht zat.
De afbeelding is vrij groot, je kunt er doorheen scrollen en dmv een klik op een vergrootglas krijg je verdere informatie:

https://awwwesome.nl/widm/1/1/
Kwam dit tegen op Facebook, misschien vinden sommigen het leuk
« Laatst bewerkt op: 6-01-2021, 23:23:27 door Enermol »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #127 Gepost op: 7-01-2021, 12:34:11 »
voor de geïnteresseerden:
Ik heb een image map gemaakt waar je kunt zien in welk kamer wie bij de eerste opdracht zat.
De afbeelding is vrij groot, je kunt er doorheen scrollen en dmv een klik op een vergrootglas krijg je verdere informatie:

https://awwwesome.nl/widm/1/1/
Kwam dit tegen op Facebook, misschien vinden sommigen het leuk

Die schilderijtjes met chinese tekens bij Lakshmi, benieuwd wat die betekenen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #128 Gepost op: 7-01-2021, 12:48:35 »
Een van de beste openingsopdrachten van de afgelopen jaren. Het hadden geldbriefjes van 1000 mogen zijn, maar het blijft de Nederlandse mol dus kan er mee leven.

En ja, hier valt wel heel weinig uit te speuren. Als mol zou ik in de eerste groep zitten, de grootste, maar voor beide opties valt wel iets te zeggen. De mol kan zijn take ook perfect als laatste laten opnemen zodat hij al zicht heeft op de keuzes die eerder zijn gemaakt. Maar grote conclusies uit deze opdracht trekken? Nee, dat niet.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #129 Gepost op: 8-01-2021, 00:36:43 »
Voor hetzelfde geld zou er wel een nieuwe joker in "wie is de mol" worden geïntroduceerd.

Mogelijk dat in micro letters ofzo nog de naam op de jokers van de mol staat. Zou toch wat zijn....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #130 Gepost op: 8-01-2021, 09:16:45 »
O wauw dat zou wel leuk zijn ja. ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #131 Gepost op: 8-01-2021, 12:13:52 »
Voor hetzelfde geld zou er wel een nieuwe joker in "wie is de mol" worden geïntroduceerd.

Mogelijk dat in micro letters ofzo nog de naam op de jokers van de mol staat. Zou toch wat zijn....
Mijn eerste ingeving bij die opdracht was dat de Mol een envelop met een "tegoed bon" voor 1 joker onder de deur zou schuiven. Het hoefde toch niet per sé dat houten schijfje te zijn?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #132 Gepost op: 8-01-2021, 18:42:18 »
Aan het eind van de opdracht uit handen van Rik hield ik ook goed voor mogelijk. Had eigenlijk niet meteen een enveloppe terug verwacht. Had wel verwacht dat er natuurlijk een addertje onder het gras zou zitten, zoals de meeste doorgewinterde kijkers en wellicht ook kandidaten gedacht zullen hebben.

Hoop wel dat de Joker thematiek een dingetje gaat worden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #133 Gepost op: 8-01-2021, 21:49:25 »
Rik: Rocky?
Rocky: Ja, ik dan ook.
(of ze een joker wil).
Terwijl de kandidaten Renee en Marije staan te popelen om een joker. Ze speelt hier de onbekendheid met het spel en pleine publique. Iedereen kan zien dat ze nog wat onbekend is met het spel. Als mede kandidaat verwacht je niet dat zij de mol is, die lieverd op de achtergrond. En eerder was ze nog zo stellig "nee, gaan we niet doen", toen er geen medekandidaten mee keken.

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #134 Gepost op: 8-01-2021, 22:22:47 »
voor de geïnteresseerden:
Ik heb een image map gemaakt waar je kunt zien in welk kamer wie bij de eerste opdracht zat.
De afbeelding is vrij groot, je kunt er doorheen scrollen en dmv een klik op een vergrootglas krijg je verdere informatie:

https://awwwesome.nl/widm/1/1/
Kwam dit tegen op Facebook, misschien vinden sommigen het leuk


Hahah die komt van mij. Heb me nu ook wel hier aangemeld aangezien op facebook niet echt molloten onderweg zijn. De Image map laat trouwens zien dat ze never nooit Tergelijkertijd in de kamers waren.  Ik ga er dus ook van uit dat ze de mol als laatste gefilmd hebben zodat hij al weet wat de rest gekozen heeft. Op basis daarvan kan ik ook 2 deelnemer uitsluiten, ondat ze  duidelijk vroeger als de rest aan de beurt waren. hoe dat kan zie je hier:

https://awwwesome.nl/widm/1/1/widm-tijd.png

Die schilderijtjes met chinese tekens bij Lakshmi, benieuwd wat die betekenen.

ik heb sommige afbeeldingen van het internet. Dus ook die met de chinese tekens. de meubels, tapijten, schilderijen hangen er gewoon, da hebben ze echt niks aan verandert. Of het moet echt super toeval zijn dat die afbeeldingen die op op een tschechische site gevonden heb precies van die dag zijn.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2021, 12:12:29 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #135 Gepost op: 12-01-2021, 17:11:33 »
Ik heb nog eens de aflevering teruggekeken, werd getriggerd door een opmerking die ik ergens had gelezen dat Florentijn zijn geld onder de deur van een kast door aan de mol gaf, in plaats van onder een normale deur door.
Maar in het overzicht van @thomasscheper (https://awwwesome.nl/widm/1/1/) is te zien dat de deur in de hoek uit moet komen op de gang (en niet uitkomt op een andere kamer). zie afbeelding 1.

Toen ben ik eens verder gaan kijken en volgende viel mij op:
Van de mensen van wie je kan zien (en horen) op welke deur geklopt wordt en waar de mol de enveloppe onder de deur schuift, zie je dat Charlotte de enveloppe bij de lichtblauwe deur krijgt. Deze deur is lichter van kleur dan de rest van de ruimte en is in de hoek waar ook de tafel met stoelen staat. Zie afbeelding 2

Dit heb ik nog eens vergeleken met het overzicht van Thomas. Daar vind je het overzicht van de kamers van Charlotte, Renee en Marije. (https://awwwesome.nl/widm/1/1/14.jpg)
Daar is duidelijk te zien dat de betreffende deur naar de kamer gaat van: Renee  :o
(zie afbeelding 3)

Bij de andere kandidaten, waar enigszins te zien is bij welke deur ze staan, staan ze bij de deur die op de gang uitkomt. Althans, zover als ik kan zien. Hoor heel graag als ik iets gemist heb.

Wat dit betekent? De mol was op de kamer van Renee? Hebben ze alle kamers apart gefilmd en maakt het niet uit dat de mol op de gang of in een kamer was?  ???

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #136 Gepost op: 12-01-2021, 19:02:12 »
Ik heb nog eens de aflevering teruggekeken, werd getriggerd door een opmerking die ik ergens had gelezen dat Florentijn zijn geld onder de deur van een kast door aan de mol gaf, in plaats van onder een normale deur door.
Maar in het overzicht van @thomasscheper (https://awwwesome.nl/widm/1/1/) is te zien dat de deur in de hoek uit moet komen op de gang (en niet uitkomt op een andere kamer). zie afbeelding 1.

Toen ben ik eens verder gaan kijken en volgende viel mij op:
Van de mensen van wie je kan zien (en horen) op welke deur geklopt wordt en waar de mol de enveloppe onder de deur schuift, zie je dat Charlotte de enveloppe bij de lichtblauwe deur krijgt. Deze deur is lichter van kleur dan de rest van de ruimte en is in de hoek waar ook de tafel met stoelen staat. Zie afbeelding 2

Dit heb ik nog eens vergeleken met het overzicht van Thomas. Daar vind je het overzicht van de kamers van Charlotte, Renee en Marije. (https://awwwesome.nl/widm/1/1/14.jpg)
Daar is duidelijk te zien dat de betreffende deur naar de kamer gaat van: Renee  :o
(zie afbeelding 3)

Bij de andere kandidaten, waar enigszins te zien is bij welke deur ze staan, staan ze bij de deur die op de gang uitkomt. Althans, zover als ik kan zien. Hoor heel graag als ik iets gemist heb.

Wat dit betekent? De mol was op de kamer van Renee? Hebben ze alle kamers apart gefilmd en maakt het niet uit dat de mol op de gang of in een kamer was?  ???


Dat klopt. Charlotte geeft naar renee. Maar renee ook naar charlotte. En remco ook naar erik. Dus da zou ik niet echt naar kijken  het kan ook dat het bij florentijn een kast is. Maar zijn kamer is sowieso langer dan die van splinter en die kamers zijn alleen maar bij de deuren wat verder uit elkaar. Daarim denk ik dat dit geen kast is Maar een deur. 100% weet ik het niet. Maar juist omdat er vele kandidaten hun brief door de deur naar een andere kandidaat schuiven is het heel duidelijk dat iedereen na elkaar oogenomen werd. Ik ga er ook van uit dat de mol als laatste in zijn kamer gefilmd werd en weet wat iedereen gekozen heeft. Op basis daarvan kan ik ook remco erik en splinter uitsluiten. Helaas is erik er al uit waardoor alleen splinter als niet mol overblijft, zie ook hier: https://awwwesome.nl/widm/1/1/widm-tijd.png

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #137 Gepost op: 12-01-2021, 19:21:52 »
Ik denk ook wel echt dat ze het in meerdere etappes hebben opgenomes. Al is het maar omdat er volgens mij geen 10 cameramensen zijn die zich kunnen verdelen over alle kandidaten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #138 Gepost op: 12-01-2021, 19:26:28 »
Vermoedelijk konden ze betere shots krijgen door deze deuren te gebruiken. Of was het voor de productie makkelijker steeds een aangrenzende kamer te gebruiken: de Mol kon zo steeds makkelijk meeverhuizen zonder al te veel te hoeven lopen en een stoel stond meestal al klaar  ;D

Wellicht maakt dat toch Rocky iets verdachter omdat ze schijnbaar niet in het rijtje zit. :P
« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 19:28:02 door Uil »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #139 Gepost op: 12-01-2021, 19:29:28 »
Hoewel totaal niet relevant, viel het me op dat er alleen in de kamer van Joshua geen stoelen stonden. Alleen een tafel. Budget op? Gepikt door de crew?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison