Auteur Topic: [Aflevering 5] - Tot drie tellen  (gelezen 21532 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #40 Gepost op: 30-01-2021, 22:06:51 »
Al moet ik zeggen dat ik bij opdracht 1 ondanks de onhaalbaarheid wel heb gelachen om de tekenkunsten  ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #41 Gepost op: 30-01-2021, 22:08:01 »
De meningen zijn echt enorm verdeeld deze aflevering: you love it, or you hate it.
Ik ben dan toch wel benieuwd naar wát de mensen die "love it" dan precies zo leuk vinden aan dit soort opdrachten, in de context van de psychologische whodunnit "wie is de mol" waar we in de grondslag allemaal zo'n fan van zijn.

En ik ben ook erg benieuwd hoe jullie denken dat we opdracht 2 en 3 van aflevering 5 dan precies zouden kunnen gebruiken om verder te komen in die speurtocht naar de mol die de raison d'être van dit programma vormt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #42 Gepost op: 30-01-2021, 22:08:11 »
Eerst de mogelijkheid voor 4 vrijstellingen en dan nu weer 3.
Waarom toch? Wat is er mis met 1?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #43 Gepost op: 30-01-2021, 22:10:13 »
Iets anders: krijgen we nu dan 9 afleveringen dit seizoen? Ik heb volgens mij nergens gelezen dat het er weer 10 zijn dit jaar (al zou het raar zijn als we dit niet van tevoren wisten). De makers lijken heel bewust géén afvallerloze afleveringen te willen. Als dat (net als bij Renaissance) ertoe leidt dat de executies "spannender" gemaakt moeten worden met een overkill aan vrijstellingen, dan ben ik daar niet zo tevreden over ::ohno::
...óf niet!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #44 Gepost op: 30-01-2021, 22:11:49 »
Rik zei aan het begin dat ze bijna op de helft zitten. Dus ik ga uit van 9 afleveringen en een terugblikaflevering. ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #45 Gepost op: 30-01-2021, 22:12:14 »
Ik vind het ook wel jammer dat de mol de pot moet (laten) spekken omdat de kans dan groter is dat kandidaten er veel gaan uit halen. Stel dat vorige aflevering niets was verdiend, zou dan iemand gedurfd hebben om er 5000 uit te spelen? Of de helft?
De voordelen waarmee gegooid wordt zijn ook veel te veel. Elke aflevering jokers, vrijstellingen bij de vleet. Doe dat veel minder en er zal veel meer voor gestreden worden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2021, 22:12:26 »
Ik zag overzichten!  ::bravo:: Wel een harde executie, zeker voor Joshua.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2021, 22:13:06 »
Ikzelf vond dit eerlijk gezegd zonder twijfel een van de beste en spannendste aflevering in jaren (al ben ik denk ik een van de enige). Het blijft een kwestie van smaak. Daarom is de keuze van een maker niet per se goed of fout.
Mee eens hoor, daarom vond ik hem ook zo mooi! Het was heel spannend, vond ik. Fantastische beelden. Grappige tekeningen. Een interessant dilemma. Verrassing dat er toch iemand afviel, waren we toch mooi massaal om de tuin geleid in de vooruitblik met die 6 lege stoeltjes! ::oink:: Ontroerend afscheid. Nee, misschien niet helemaal fair met die executie, maar dat hebben we al vaker gezien, en dit spel is nou eenmaal hard. Ook valt er in de opdrachten deze week denk ik niet zo heel veel te speuren, maar dat vind ik ook wel eens lekker. :)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:29:01 door Molest »

Offline Tannie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2021, 22:13:35 »
Ik reageer niet snel op dit forum, maar ben nu wel echt even zuur na deze aflevering.....

Stel, Renee blijkt de mol te zijn, dan zit Joshua toch gewoon op een goed spoor en hoort hij er gewoon niet uit te gaan?!? Het zou nu in theorie kunnen, dan de drie dames met de vrijstellingen allerdrie de test slechter hebben gemaakt dan Joshua....
De schermen hadden gewoon allerdrie groen moeten kunnen zijn als zij niet als slechtste de test hadden gemaakt in mijn ogen. Echt heel jammer dit.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2021, 22:14:07 »
Allereerst moet toch even gezegd worden dat de locaties en setting van de opdrachten werkelijk prachtig waren. Durf te betwijfelen of ik ooit een aflevering heb gezien met betere plekken.

Het globale idee van opdracht 1 en 3 was erg leuk. Toch kan ik niet anders dan het grootste deel van de kritiek hier gelijk geven.

Het is met een groep van zes kandidaten die ieder anoniem en zonder overleg mogen bieden op iets wat door de presentator op elke wijze wordt gepresenteerd als iets enorm belangrijks, eigenlijk een wonder te noemen dat meer dan de helft nog in de pot zit.
Dit gegeven plus het onredelijke nadeel van een kans van 1 op 3 (of zelfs 1 op 2) voor Renée, Splinter en Joshua maakt dat dit inhoudelijk een dieptepunt van het seizoen is.

Echter, deze aflevering wordt ook wel als zo slecht ervaren mede doordat de rest van het seizoen écht heel goed was (en dan heb ik het letterlijk over élke opdracht). Dat is wel netjes om te vermelden lijkt me.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2021, 22:14:40 »
Ik geloof dat de afleveringstitel vooral bedoeld is als advies voor ons molloten ;D
...óf niet!

Offline FollowTheMoney

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2021, 22:15:57 »
Mee eens als het op deze manier wordt uitgevoerd. Wel had ik het ontzettend mooi gevonden als er een dubbele laag op het einde in had gezeten, bijvoorbeeld dat de overige 3 de optie kregen om met geld uit de pot (meer dan 5k) de vrijstellingen terug te kopen. Een mooi koekje van eigen deeg voor de hebberigheid van de 3 dames en ook een mooie verwijzing naar opdracht 1 van aflevering 1, lesje niet geleerd! Dat had deze aflevering voor mij in éen klap de beste aflevering ooit gemaakt, want verder was het echt top!

Hier had ik inderdaad ook gehoopt. Of een lege envelop met voorkennis of een getekende vrijstelling. Om te tonen dat hebberig zijn dus écht niet loont.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2021, 22:16:47 »
Ik geloof dat de afleveringstitel vooral bedoeld is als advies voor ons molloten ;D

 ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2021, 22:18:01 »
Ik geloof dat de afleveringstitel vooral bedoeld is als advies voor ons molloten ;D

Ik vond de opdrachttitel 'Ontspoord' ook wel mooi toepasselijk.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #54 Gepost op: 30-01-2021, 22:19:20 »
Wat een blamage!!!

Denk je eindelijk na 4/5 mindere seizoenen weer eens een ouderwets topseizoen te krijgen en dan dit.

Ik weet echt niet waar de productie deze aflevering mee bezig was.
Eerst een replica opdracht uit s8 maar dan 10 x saaier, slechter, verwarrender en qua haalbaarheid gewoon amper te doen.

Daarna een anonieme veiling (waarom?????????????)

Daarna een test en een opdracht voor 3 vrijstellingen op dit punt in het spel.

Heel oneerlijk voor Joshua.
Hij had hier echt 50% kans om eruit te liggen er vanuitgaande dat de Mol bij de mensen zat die geen vrijstelling had. Dat lijkt me toch de plek van de Mol. Maar zelfs al zat de Mol daar niet, het is een onnodig aantal vrijstellingen op zo’n cruciaal punt in het spel.



De vorige afleveringen zijn meteen een stuk minder leuk door dit, wat moet een Mol nog doen tegenwoordig? Een hele aflevering, (aflv 4 + waarschijnlijk nog meer) achterover leunen omdat je weer dat de productie in aflevering 5 met hun afgezaagde veiling komt.....


Ik ben echt woest.
Rocky is echt de saaiste speelster in jaren en haar uitspraak ‘ik heb veel geld verdiend dus ik mag het nu ook veel uitgeven’ was echt de druppel.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:22:14 door Rämon »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #55 Gepost op: 30-01-2021, 22:20:22 »
Ik ben echt woest.

Wat moet het heerlijk zijn voor de makers om te lezen dat wij molloten zo betrokken zijn. ::tandpastasmiley::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #56 Gepost op: 30-01-2021, 22:25:08 »
Ook hier totale deceptie!

Ik wilde het wel van de daken schreeuwen, zo geweldig vond ik dit seizoen tot nu toe! En zelfs tot vlak voor de executie dacht ik nog dat er een twist aan zou komen. Ik had echt totaal niet verwacht dat ze het seizoen in 1 klap zouden vergallen op deze manier.

Had gewoon gedaan dat de 3 met de vrijstelling hun scherm niet hoefden te zien; dan hadden misschien zowel Renee, Splinter en Joshua een groen scherm gehad.

Maar eigenlijk zat ik vooral te wachten tot de hebberigheid van de 3 minst leuke kandidaten van dit seizoen zou worden afgestraft Eerlijk gezegd wacht ik er nog steeds op  ::rofl::
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #57 Gepost op: 30-01-2021, 22:27:22 »
Al mijn vrienden, die ik nota bene fan heb gemaakt van het programma, zijn inmiddels afgehaakt.
 
Zonde :(


Herkenbaar, helaas. Ook hier veel vrienden die inmiddels zijn afgehaakt.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #58 Gepost op: 30-01-2021, 22:29:14 »
*quote verwijderde opmerking*
Ik vind dit echt een onzinopmerking. We hebben al zo vaak gezien hoe betrokken Rick is bij de community en hoe hij verschillende aandachtspunten die wij benoemd hebben heeft opgepakt. Jou tevreden stellen is niet het doel van het hele programma. Het heeft een breed publiek. Voor sommige zijn bepaalde opdrachten heel leuk, de ander vindt het niks. Het blijft een keuze.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:44:42 door D*N, Reden: citaat verwijderd »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #59 Gepost op: 30-01-2021, 22:30:07 »
Heerlijk die emoties hier (en op de bank in nl vermoed ik) !

Het is klootzakkerig wat er gebeurde, maar ik hou hier dus wel van, complete oneerlijkheid, hardheid. Het gaf een enorme laag mee terwijl het pipo drietal in de trein bezig was.
Vanuit de Renee tunnel is het wel heerlijk dat een all the way go-er op de Mol eruit gaat op zo'n 'oneerlijke' manier. Maffia achtige toestanden, I love it. Maar na deze (kom op zeg we zagen dit met z'n allen aankomen, de pot gaat leeg) ga ik toch meer op Rocky. Waanzinnige aflevering, sorry maar ik blijf erbij; Tarrantino was er eventjes niets bij. Er komt ook nog een persoonlijke nuance van mij bij dat ik persoonlijk Joshua echt teveel van het goeie vond, teveel naar zichzelf toetrekken, teveel alles op hemzelf betrekken. (Twee voorbeelden. "Ik speelde held in mijn eigen actiefilm" (oid) en "Splinter is er nog in omdat ik eruit ben"). Hm iets teveel eer. Voor mij geen leuke kandidaat. (He leuk, meningen verschillen  ;) )

Terug naar de aflevering. Zit de mol bij de twee andere 5.000euro bieders?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:34:57 door Mollem »