Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 112572 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #440 Gepost op: 26-01-2022, 17:21:51 »
ligt dan inmiddels niet veel meer voor de hand dat de hint is dat achter elk masker een kandidaat schuilgaat en dat de Mol juist niet achter een masker zit. Dat die is "ontmaskerd"?

Ik juich het toe, maar wanneer kunnen we dan eens andere ogen ontdekken dan die van Kim-Lian zo "duidelijk" achter dat eerste masker? Als we iedereen moeten wegstrepen is in aflevering 5 daarmee beginnen (na Kim-Lian) wel een beetje laat.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #441 Gepost op: 26-01-2022, 20:13:31 »
Ik geloof dat er toch al een poging was gedaan achter een van de geldbriefmaskers de ogen van Glen te ontdekken, dat masker en profil

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #442 Gepost op: 26-01-2022, 20:19:35 »
Dat weet ik maar dat leverde niets overtuigends op.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #443 Gepost op: 26-01-2022, 20:29:14 »
Dan bij deze de oproep aan de photoshopspeurders wat harder te graven!  ::rofl::
 

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #444 Gepost op: 27-01-2022, 14:06:38 »
Het hele probleem met deze hint is, is dat Kim-Lian, ondanks dat ze onnodig veel geld binnenhaalt, echt als mol overkomt. In haar biechten, toch even geld achterhouden en ook gewoon een gebrek aan alternatief bij de rest. Ik heb me dit seizoen ook voorgenomen niet een (semi-)wenstunnel in te gaan, en dan blijf ik toch bij Kim-Lian steken. Zou ze een slechte mol zijn? Nee, dat zeker niet, we hebben ook nog niet alles gezien en ze heeft echt wel duidelijke risicovolle acties. Ik vind het alleen zonde dat de mol de laatste jaren de gootverdiener begint te worden en daarom hoop ik dat ze het stiekem toch niet is. Kim-Lian tunnelen doe ik nu ook niet, maar deze hint in combinatie met de logische mol naar de aflevering kijkend is toch wel sterk.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #445 Gepost op: 27-01-2022, 15:14:40 »
Ik zie dat Molse van KL niet zo, maar je kan gelijk hebben.

Waarom ik er een beetje aan ga twijfelen is de saga van de niet verwisselde schilderijen in "Huis(ont)houden". In de (nu niet meer beschikbare) opdracht-video zie je dat een van de verschillen bij Hila/Thomas/Everon/Arno niet klopt. Als in: de schilderijen hangen bij beide rondes hetzelfde, maar ze zouden zijn verwisseld. Ik kan dat niet goed uitleggen als productiefout en dan moet het een molactie zijn. Maar een die zo opvalt dat ie de uitzending niet gehaald heeft en ook op de site maar kort te zien was. En dan zit de Mol bij dat viertal. Of eigenlijk drietal (Arno is er niet meer). En als de andere Maskerhint klopt (in de leader zit een masker voor afvallers) komen we dan uit bij Hila of Everon. Het zou zo helpen als we (alleen) van een van hen de ogen niet achter een masker op de briefjes zien... ;-)

Maar goed, voor we hier OT gaan - dat van die schilderijen bespreken we hier.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #446 Gepost op: 28-01-2022, 19:23:52 »
Het hele probleem met deze hint is, is dat Kim-Lian, ondanks dat ze onnodig veel geld binnenhaalt, echt als mol overkomt. In haar biechten, toch even geld achterhouden en ook gewoon een gebrek aan alternatief bij de rest. Ik heb me dit seizoen ook voorgenomen niet een (semi-)wenstunnel in te gaan, en dan blijf ik toch bij Kim-Lian steken. Zou ze een slechte mol zijn? Nee, dat zeker niet, we hebben ook nog niet alles gezien en ze heeft echt wel duidelijke risicovolle acties. Ik vind het alleen zonde dat de mol de laatste jaren de gootverdiener begint te worden en daarom hoop ik dat ze het stiekem toch niet is. Kim-Lian tunnelen doe ik nu ook niet, maar deze hint in combinatie met de logische mol naar de aflevering kijkend is toch wel sterk.
Ik vind haar zo ongeveer de minst logische mol van het stel, op Sahil na misschien. Zonder die hint hadden er heel veel minder mensen op KL gezeten.

En de hint is wat mij betreft geen hint, dan hadden ze haar ogen uit het molmasker (goud) geplakt ipv een gewoon masker.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #447 Gepost op: 29-01-2022, 14:13:19 »
Ik heb in de poll op 'JA' gestemd, met volle overtuiging, maar ik begin toch steeds meer te denken dat dit een dwaalspoor moet zijn.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #448 Gepost op: 29-01-2022, 14:18:09 »
Ik vind haar zo ongeveer de minst logische mol van het stel, op Sahil na misschien. Zonder die hint hadden er heel veel minder mensen op KL gezeten.

En de hint is wat mij betreft geen hint, dan hadden ze haar ogen uit het molmasker (goud) geplakt ipv een gewoon masker.

We weten niet zeker of het gouden masker ook echt de mol is, toch? Kan ook nog steeds Rik zijn. En dat de mol dan ergens “in hun midden” is, dus tussen de zwarte mantels.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #449 Gepost op: 29-01-2022, 16:17:05 »
Ik heb in de poll op 'JA' gestemd, met volle overtuiging, maar ik begin toch steeds meer te denken dat dit een dwaalspoor moet zijn.  ::rofl::
Denk nog steeds dat er wel een soort van hint in zit. Maar kan zo maar zijn dat het net als die puzzelstukken op het water jaren terug in de laatste aflevering ineens iets bij komt. Bij die puzzelstukken wisten ze er ineens een heel beeld naast te leggen. Die stukken konden wij met geen mogelijkheid ontdekken destijds.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #450 Gepost op: 31-01-2022, 12:45:42 »
Weten we op de hoeveelste dag van de opnames de livestream was? Het zou natuurlijk prima kunnen dat ze de ogen van Kim-Lian hier gebruikt hebben als bliksemafleider voor een net iets te duidelijke actie o.i.d. van de echte Mol? Denk daarbij bijvoorbeeld aan het '33'-shirt van Everon bij de openingsopdracht.

De gehele Mol-community springt op de maskerhint, die later prima verklaard kan worden met 'Oh, maar we hebben gewoon een willekeurige kandidaat gepakt. Dit was geen hint.'

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #451 Gepost op: 31-01-2022, 12:51:20 »
Weten we op de hoeveelste dag van de opnames de livestream was?
Op de tweede dag = 28 augustus. De dag hiervoor hadden ze die opdracht 's avonds waar ze de tijd moesten stilzetten.
De tweede test was op 30 augustus. Toen was al lang en breed bekend op dit forum dat de ogen van Kim-Lian achter het masker zat. Vanaf dat moment kon iedereen die deze hint geloofde op Kim-Lian spreiden.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 12:53:32 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #452 Gepost op: 31-01-2022, 13:04:27 »
De eerste aankondiging van de livestream was op de insta van de AvroTros op 26 augustus en vervolgens op 27 en 28 augustus. Nog voor de opnames dus. Hierbij werd hetzelfde masker gebruikt. Ook hier zitten ogen achter het masker.

Maar dat neemt niet weg dat het  gewoon de ogen van een willekeurige kandidaat kunnen zijn. Dat is ook de reden dat ik de hint in eerste instantie voor kennisgeving heb aangenomen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 13:12:53 door Moedermol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #453 Gepost op: 31-01-2022, 13:34:17 »
Een alternatieve verklaring, die alleen kan als Everon de Mol is.

Als Everon de Mol is, kunnen de makers hebben afgewacht welke kandidaten hem noemden als verdachte bij de allereerste test. Dat bleken Kim-Lian en Hila te zijn. Hila noemt nog twee verdachten, maar Kim-Lian is - in de edit - de enige die alleen Everon noemt.

Vandaar dat haar ogen werden gekozen. Als je het masker en die ogen daarachter als een vizier ziet, was Kim-Lian de enige die de Mol op dat moment a.h.w. "in het vizier" had. Even snel spiegelen van een bekende kandidatenfoto. Er was de tijd niet om veel meer te doen, test en livestream volgden kort op elkaar.
Maar die ogen mochten ook best ontdekt worden. Tot aan afl. 1 wist niemand dat zij Everon verdacht, dus die link kon nooit gelegd worden. Wel voedde het 4 maanden lang speculaties dat zij zelf de Mol was.
 ;D
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 13:36:00 door Molest »

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #454 Gepost op: 31-01-2022, 13:36:23 »
Ik zou het serieus heel raar vinden voor een programma waarbij mensen op zoek moeten naar hints als de verklaring gaat zijn "oh we hebben gewoon een random kandidaat gepakt". Dat voelt voor mij als echt niet logisch.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #455 Gepost op: 31-01-2022, 14:03:44 »
De Mol  weggeven voordat de uitzendingen beginnen voelt voor mij ook niet echt logisch. Maar ik laat me graag verrassen door de uitleg.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #456 Gepost op: 31-01-2022, 14:04:50 »
De eerste aankondiging van de livestream was op de insta van de AvroTros op 26 augustus en vervolgens op 27 en 28 augustus. Nog voor de opnames dus. Hierbij werd hetzelfde masker gebruikt. Ook hier zitten ogen achter het masker.
Waren dat dezelfde ogen als tijdens de livestream? Want dan kan mijn theorie 'kijk door de ogen van Kim-Lian' van hierboven meteen de prullenbak in.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 14:08:50 door Molest »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #457 Gepost op: 31-01-2022, 14:55:58 »
Ik zou het serieus heel raar vinden voor een programma waarbij mensen op zoek moeten naar hints als de verklaring gaat zijn "oh we hebben gewoon een random kandidaat gepakt". Dat voelt voor mij als echt niet logisch.

Exact. Daarom heb ik ook gesteld dat deze hint in alle gevallen een enorme flater van de productie is. Als bona fide hint is het een gigantische weggever in de kloostercategorie, en als 'hint' (quod non) is het slordig, goedkoop en flauw. En dan kan Glen wel zeggen dat wij 'don't know sh*t' (overigens tamelijk grote woorden voor iemand die zo vroeg in het spel is afgevallen), en de McCollough-fanbase dat dit een magistraal dwaalspoor is, maar ik kan me niet voorstellen dat er een verklaring komt die de meerderheid (laat staan iedereen) zal bevredigen.
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #458 Gepost op: 31-01-2022, 14:59:18 »
Waren dat dezelfde ogen als tijdens de livestream? Want dan kan mijn theorie 'kijk door de ogen van Kim-Lian' van hierboven meteen de prullenbak in.

Ik weet niet of dat dezelfde ogen zijn.

De foto  van Kim-Lian die gebruikt is achter het masker is echter niet van de kandidatenfoto's die op de website staan. Deze zijn op locatie gemaakt.

Tijdens de livestream kregen we andere kandidatenfoto's en een samengestelde groepsfoto te zien. (zie foto's op de kandidatenpagina's hier op het forum)Deze foto  van Kim-Lian is achter het masker gebruikt Iemand hier heeft uitgevogeld dat deze al in juli gemaakt zijn. Bovendien draagt een deel van de kandidaten dezelfde kleding tijdens de mollicitatie.

Het lijkt er toch echt op dat alles zorgvuldig is voorbereid en geen  last minut actie was. 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #459 Gepost op: 31-01-2022, 16:07:20 »
Ik raak een beetje in de war. Die kandidaat foto's waar de ogen van Kim-Lian van zijn geleend stonden tijdens de live stream toch op de website? Ik heb ze toen gedownload en vergeleken met die in het masker. De hint stond al op dit forum voordat de foto's zijn gewijzigd dus dan ben je toch al te laat?