Everon houdt wel van een toneelstukje.
Dankzij WIDM veel meer kleden verkocht
De presentator vertelt dat de winkeliers juist de vruchten plukken van de WIDM-opdracht en er een traditie van willen maken. "We hielden nog contact daarna en hoorden zelfs dat er veel meer kleden verkocht zijn die dag door alle toeristen die we trokken met de opdracht. De winkeliers hebben nu bedacht om dit daarom vaker te doen voor toeristen."
https://www.televizier.nl/amusement/rik-van-de-westelaken-kritiek-tapijtopdracht-widm
Uiteraard. Dat is precies hoe marketing in zo'n opdracht werkt, de inkomsten wegen ruim op tegen de eventuele kosten. Zoals ik al eerder zei.
Overigens vind ik kritisch zijn prima, maar soms heb ik wel het gevoel dat WIDM het nooit goed kan doen. Opdrachten zijn of te ingewikkeld, of te simpel, dan weer te veel interactie met de inwoners, dan weer te weinig, er worden te veel troeven in het spel gebracht, maar het mag ook niet alleen om geld draaien, de hints zijn te moeilijk als we ze niet vinden en te makkelijk als ze wel gevonden worden... Ik doe er soms ook aan mee hoor, maar wellicht kunnen we ook wel iets positiever blijven kijken naar wat de makers doen. We willen vernieuwing zien en verrast worden, al ruim 20 jaar. Ga er maar aan staan...
Om terug te komen op deze opdracht, die je best al dan niet leuk mag vinden... En als de winkeliers zelf willen klagen, prima - hun goed recht, maar het is niet aan ons om te bepalen of zij op dit spel zaten te wachten of niet zonder dat aan hen na te vragen of bewijs te hebben waaruit dit blijkt.