Auteur Topic: WIDM 2024  (gelezen 85394 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: WIDM 2024
« Reactie #680 Gepost op: 8-12-2023, 19:47:51 »
Merel was dan ook geen mol ( wegduik-modus aan )  ::tandpastasmiley::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #681 Gepost op: 9-12-2023, 22:44:16 »
De zachte kleuren zijn het kenmerk van Jip die ‘rake klappen uitdeeld met zachte kleuren’. Het molgeld heeft ‘Jip’ kleuren.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2023, 22:52:22 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #682 Gepost op: 10-12-2023, 09:28:35 »
Ik kwam deze tweet van MiesBee tegen tijdens het zoeken:

"Jip van den Toorn. Ideale sidekick bij #KhalidenSophie. Zegt precies wat ze moet zeggen, lacht precies wanneer ze moet lachen, kijkt precies medelevend wanneer dat vereist is."

https://npo.nl/start/serie/khalid-sophie/seizoen-2023/khalid-sophie_303/afspelen

Hoe Jip haar sociale vaardigheden inzet tijdens het gesprek met acteurs Yannick van de Velde en Tom van Kalmthout, vind ik heel interessant.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2024
« Reactie #683 Gepost op: 10-12-2023, 14:09:02 »
Over groepsfoto’s gesproken: sinds seizoen 16 staat de Mol op de groepsfoto (met de presentator) steeds op de buitenste of een-na-buitenste positie, op één uitzondering na: alleen Merel staat verder naar binnen.



Het klinkt als iets heel abstracts maar het is eigenlijk een interessante theorie, want ook in 2015 (groepsfoto op straat), 2013 en 2012 was dit zo. De mol staat inderdaad heel vaak aan de buitenkant  ::vergroot::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #684 Gepost op: 10-12-2023, 19:05:52 »
Over groepsfoto’s gesproken: sinds seizoen 16 staat de Mol op de groepsfoto (met de presentator) steeds op de buitenste of een-na-buitenste positie, op één uitzondering na: alleen Merel staat verder naar binnen. Vanwege de opening van seizoen 18 in meer landen was er bij mijn weten indertijd geen groepsfoto gemaakt. Deze positionering van de Mol op de foto kan toeval zijn, hoor! Om er toch een verklaring voor te geven: misschien staat de Mol bij het begin liever niet in het centrum van de belangstelling?? (Wellicht wil de Mol zich instinctief ook zo min mogelijk afficheren met de presentator, de spreekbuis van het programma.)


Nu snap ik ook waarom Charlotte Nijs helemaal aan de buitenkant staat naast Renée Fokker  ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #685 Gepost op: 11-12-2023, 12:21:17 »
Op de groepsfoto zie je de kleuren roze (Rik) geel (Babs) en blauw (Anna) uitgewerkt. Heel toevallig het randthema dit seizoen, de panseksuele vlag. Deze kleuren zag je ook al op de foto van Rick mcCullough met Yep. Maar op beide foto's staat nog een kleur: oranje (op de wolkenfoto rechtsonder). Zou Yep teveel op Jip lijken en heeft hij daarom zijn foto snel verwijderd van instagram?

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: WIDM 2024
« Reactie #686 Gepost op: 11-12-2023, 18:26:07 »
Ik las iets over Frida Kahlo en ik ging eens of ze iets met kleuren te maken had, kwam ik dit tegen, een pagina uit haar dagboek:



Opvallend: [bruin] Color di Mole



Misschien dit seizoen eens goed letten op de kleur bruin  ::vergroot::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2024
« Reactie #687 Gepost op: 11-12-2023, 20:41:56 »
Frida had een vooruitziende blik.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2024
« Reactie #688 Gepost op: 12-12-2023, 16:40:35 »
Begin dit jaar verscheen de eerste aflevering van de TikTok-serie Paalstraat 69, met onder anderen Patrick Stoof en Rian Gerritsen in de hoofdrol. Mocht Rian meedoen aan de WIDM-opdracht over Frida Kahlo, dan kan ze moeilijk beweren dat ze Kahlo’s manier van schilderen nog nooit heeft gezien: in het decor hangt prominent het schilderij Floral Frida, dat geënt is op zelfportretten van Kahlo.


Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: WIDM 2024
« Reactie #689 Gepost op: 12-12-2023, 18:21:43 »
Op de groepsfoto zie je de kleuren roze (Rik) geel (Babs) en blauw (Anna) uitgewerkt. Heel toevallig het randthema dit seizoen, de panseksuele vlag. Deze kleuren zag je ook al op de foto van Rick mcCullough met Yep. Maar op beide foto's staat nog een kleur: oranje (op de wolkenfoto rechtsonder). Zou Yep teveel op Jip lijken en heeft hij daarom zijn foto snel verwijderd van instagram?

Over de luchtfoto gesproken... Jip won de inktspotprijs met het een cartoon waar je ook een luchtpartij vanuit het vliegtuig ziet. Komt best aardig overeen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #690 Gepost op: 12-12-2023, 19:16:09 »
@ThaStayFan Dat had ik gezien, maar ik heb al zo veel over Jip geschreven.

In de teaser staan de jokers, de enveloppen, de testlaptop op tafels die dit jaar allemaal een zachte kleur hebben. Zacht roze, paars, groen; waarom zouden ze dat doen?
« Laatst bewerkt op: 12-12-2023, 19:18:21 door foxhunter »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: WIDM 2024
« Reactie #691 Gepost op: 12-12-2023, 20:53:57 »
@ThaStayFan Dat had ik gezien, maar ik heb al zo veel over Jip geschreven.

In de teaser staan de jokers, de enveloppen, de testlaptop op tafels die dit jaar allemaal een zachte kleur hebben. Zacht roze, paars, groen; waarom zouden ze dat doen?

Waarom zouden ze dat doen? Dat kan slechts twee kanten op:
1. Het is een aanwijzing naar de mol
2. Het is een dwaalspoor

Aangezien het zo duidelijk is, komt er ergens bij mij een stemmetje dat zegt: 'Dan zal het Jip wel niet zijn.' De mol wordt meestal erg uit de wind gehouden in de eerste afleveringen. Mensen worden nu eenmaal door de regie op het verkeerde been gezet. Meestal zit Nederland op een bepaald persoon, die er vervolgens uitvliegt. Dat doen ze erg goed, moet ik zeggen. Zouden ze hiermee Nederland niet bewust op het verkeerde been zetten?

Zijn er van vorige mollen ook al voor aanvang van de uitzendingen en in molboekjes dit soort aanwijzingen naar de mol geweest? Dat vraag ik me toch wel echt af.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2024
« Reactie #692 Gepost op: 12-12-2023, 21:29:53 »
1 aanwijzing die de zoektocht op voorhand al flink in de wielen reed, was het spoor (dat we er zelf van hadden gemaakt) naar Kim-Lian.

Hoe dat is afgelopen, zet ik hier niet neer, want er zijn nog 3 kijkers die dat seizoen (nog) niet hebben gezien.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM 2024
« Reactie #693 Gepost op: 12-12-2023, 21:41:05 »
- inktspatspoor van still naar voorstellen
- vlag mexico inzoomen op het hart van de vlag / maya kalender/ rode slang
- ketting van doornen ( engels thorn) op schilderij Frida Kahlo
- Feest van de mol bij Catarina kerk. Raam waarop Catarina met een doornenkroon wordt afgebeeld. Twee lokaties gekozen die refereren aan doornen.
- molgeld in zachte Jip kleuren
- meubels in zachte kleuren geverfd.
- slingers feest van de mol ook in pastel kleuren
- Yep foto in vliegtuig refereert aan inktspotprijs
- vrienden worden met de mol lijkt op brief aan de mol van Jeroen KidV

Er zitten toch een paar dingen bij die het gevolg zijn van bewuste keuzes vooraf.
Bij andere kandidaten kan je 1 a 2 dingen vinden waarmee ze verdacht gemaakt worden. Bij Jip is het teveel.

De muziek bij Kitty Softpaws uit Puss in Boots is ook al op Jip te herleiden. Haar oma, actrice Kitty Janssen heette dus Kitty en haar vader Dick van den Toorn speelde koning in de musical de gelaarsde poes.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2023, 14:44:46 door foxhunter »

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #694 Gepost op: 14-12-2023, 21:27:21 »
Hoi, Zijn hier mensen die widm vanuit het buitenland kijken? Ik zit in Spanje tot eind januari en kom er net achter dat ik via NPO start niets meer kan streamen. Tot voor kort ging dat prima via VPN.
Hoe kijken anderen in het buitenland? Ik ben benieuwd.

(Dit is misschien niet het juiste topic, excuses. Ik vond geen ander passend topic, als dat er wel is, hoor ik het graag 🙂)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM 2024
« Reactie #695 Gepost op: 14-12-2023, 21:32:39 »
Hoi, Zijn hier mensen die widm vanuit het buitenland kijken? Ik zit in Spanje tot eind januari en kom er net achter dat ik via NPO start niets meer kan streamen. Tot voor kort ging dat prima via VPN.
Hoe kijken anderen in het buitenland? Ik ben benieuwd.

(Dit is misschien niet het juiste topic, excuses. Ik vond geen ander passend topic, als dat er wel is, hoor ik het graag 🙂)

Marieke van WIDM English subs upload de aflevering vaak de dag na de uitzending op YouTube.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #696 Gepost op: 14-12-2023, 21:46:52 »
Super! Bedankt Sanmol.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2024
« Reactie #697 Gepost op: 15-12-2023, 10:03:22 »
Ligt het aan mij of is het erg stil op de WIDM kanalen, ook hier..

Had nog wel uitgebreide kandidaten voorstel filmpjes verwacht of iets in die trant.
Misschien is het een overkill voor mensen die het molboekje kopen maar nu is het echt zo van namen bekend maken half november en dan bijna 2 maanden hoor je niks. Waarschijnlijk zullen ze rond kerst aka een week voor de start van het seizoen wel met een trailer van aflevering 1 komen maar zo kakt het wel een beetje in, of ben ik de enige die dit vindt?


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2024
« Reactie #698 Gepost op: 15-12-2023, 10:41:55 »
Ik zat er ook aan te denken. Maar niets is zo onvoorspelbaar als de aanloop naar het nieuwe seizoen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2024
« Reactie #699 Gepost op: 18-12-2023, 10:19:49 »
Hoi, Zijn hier mensen die widm vanuit het buitenland kijken? Ik zit in Spanje tot eind januari en kom er net achter dat ik via NPO start niets meer kan streamen. Tot voor kort ging dat prima via VPN.
Hoe kijken anderen in het buitenland? Ik ben benieuwd.
Ik zit zelf momenteel ook in het buitenland en kan hier met NPO Plus in elk geval de Nederlandse programma's bekijken.