Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 97138 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #880 Gepost op: 1-03-2023, 08:04:13 »
Ja, Jurre is zonder enige twijfel de mol dit jaar.
Als Jurre anders is in WIDM dan in het echt (ken hem niet, dus kan dit niet beoordelen) zou het toch een miscast van de productie zijn.

Maar ook, WIDM of De Mol als format is erg lastig om te maken. Als de mol zijn of haar ding goed doet, moet ie er in principe altijd uit te halen zijn. Tenzij je mollen a la Everon hebt, met complete pokerface en van wie ik eigenlijk geen enkele beklijvende mollenstreek meer voor de geest kan halen.
Dat zal zeker deels ook aan mij liggen, maar toch.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2023, 08:06:03 door Molekule »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #881 Gepost op: 1-03-2023, 11:35:12 »
Hoewel ik in de Daniël-tunnel blijf (macht der gewoonte misschien, kleine tunnels opzoeken: werkt soms heel goed voor dit spel en soms wat minder  ::rofl::) kan het eigenlijk bijna niet anders dat Jurre de mol moet zijn. In dat geval vind ik dat hij het goed heeft gedaan: effectief vooral en weinig verdacht voor de kandidaten. Wel heel snel in de smiezen bij de kijkers.

Toch blijf ik rekening houden met de optie dat het toch anders zit dan we denken. (maar ja, dat dacht ik ook bij Renée)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #882 Gepost op: 1-03-2023, 14:08:23 »
Hoewel ik in de Daniël-tunnel blijf (macht der gewoonte misschien, kleine tunnels opzoeken: werkt soms heel goed voor dit spel en soms wat minder  ::rofl::) kan het eigenlijk bijna niet anders dat Jurre de mol moet zijn.

Ik dacht: tunnelen = tunnelvisie hebben op één persoon ...ervan overtuigd zijn dat het niemand anders kan zijn(?)

Maar goed, ik vind Daniël oprecht veel verdachter dan Jurre.

Bij Daniël zie ik het ongemak van een Mol. Althans, toen Anke nog in het spel zat  ::vergroot::

Daarnaast zien we bij hem een hoop atypisch gedrag. Overdreven reacties als Rik iets zegt, steeds voor een bepaalde (mol)positie willen gaan, met het vliegtuigje als dieptepunt. Zeggen dat hij waakt voor tunnelvisie, maar vervolgens als kansberekenaar de test volledig op Jurre invult, terwijl daar in het spel nog geen aanleiding voor was.

We hebben nog nooit een kandidaat gezien als Jurre, maar ook geen Mol. Ik denk dat de makers zo'n Mol af zouden remmen. Ongeacht het aantal verdenkingen tegen hem. Het is de bedoeling dat een Mol zoveel mogelijk in de luwte blijft. Af en toe geld verdient, vooral in het begin. Die +600 van Jurre kwam pas heel laat.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2023, 14:37:24 door Amethyst »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #883 Gepost op: 1-03-2023, 15:05:58 »
Ik dacht: tunnelen = tunnelvisie hebben op één persoon ...ervan overtuigd zijn dat het niemand anders kan zijn(?)

Maar goed, ik vind Daniël oprecht veel verdachter dan Jurre.

Bij Daniël zie ik het ongemak van een Mol. Althans, toen Anke nog in het spel zat  ::vergroot::

Haha ja.  ::rofl:: Ik zit al afleveringen lang in de Daniël-tunnel (waar het trouwens gezellig is  ::ok::), maar sinds de laatste twee afleveringen met enorme twijfels. Dat is het meer. Vorig jaar was ik vrij snel zeker van de mol en klopte het ook. Nu ligt het wat anders.

Hoe ik er vooral tegenaan kijk: bij Jurre klopt het mol-plaatje (misschien té goed inderdaad), bij Daniël kan het naar mijn gevoel nog alle kanten op.
Maar ik zie ook - nog steeds- verdachte acties bij Daniël en ik krijg de indruk dat 'ideale kandidaat' bij hem niet klopt. Dus blijf ik telkens Daniël invullen in deze poll en switch ik niet naar Jurre. Maar ik vind het oprecht lastig!

En ja: Anke kwam tijdens haar exit tot een bepaalde conclusie, denk ik, en besloot dat haar bondgenoot Daniël geen penningmeester moest worden.  ::vergroot:: We gaan het zien!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #884 Gepost op: 1-03-2023, 15:28:54 »

En ja: Anke kwam tijdens haar exit tot een bepaalde conclusie, denk ik, en besloot dat haar bondgenoot Daniël geen penningmeester moest worden.  ::vergroot:: We gaan het zien!

Anke all in op Ranomi en er uit, Ranomi niet de mol, dus die dan maar de pot geven. Denk eerder dat dat de gedachtegang van Anke was

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #885 Gepost op: 1-03-2023, 15:56:20 »
Nog steeds Jurre en als het Jurre niet is dan was de mol dit jaar niet nodig  ::rofl::

Ik heb niet veel meegelezen op forum dit jaar, maar puur op de afleveringen, wie in de beste posities stond, qua geld of geen geld inbrengen...... Jurre.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #886 Gepost op: 1-03-2023, 17:02:12 »
Anke all in op Ranomi en er uit, Ranomi niet de mol, dus die dan maar de pot geven. Denk eerder dat dat de gedachtegang van Anke was

Ja, maar het kan natuurlijk ook dat Daniël haar richting Ranomi had geduwd en dat ze zich ook wel een beetje door hem genaaid voelt en dat mede reden was om hem in ieder geval het penningmeesterschap niet te gunnen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #887 Gepost op: 1-03-2023, 17:02:20 »
[quote author=Amethyst link=topic=72563.msg2513005#msg2513005 date=167767610

We hebben nog nooit een kandidaat gezien als Jurre, maar ook geen Mol. Ik denk dat de makers zo'n Mol af zouden remmen. Ongeacht het aantal verdenkingen tegen hem. Het is de bedoeling dat een Mol zoveel mogelijk in de luwte blijft. Af en toe geld verdient, vooral in het begin. Die +600 van Jurre kwam pas heel laat.
[/quote]

Ben er deels mee eens, maar ik vind Jon van Eerd en Dennis Weening ook zo type, maar die vielen misschien iets minder op dat weet ik niet meer voor de kijkers. En Thomas was ook zo’n type die heel erg veel molde en best duidelijk. Voorbeeld in aflevering 3 van zijn seizoen kon ik zien dat alles misging dankzij hem voor de ontknoping op tv was te zien, hij had alleen geluk dat Jochem een hele mooie afleider was voor de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2023, 17:05:18 door Mol1991 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #888 Gepost op: 1-03-2023, 23:45:17 »
Ik weet het ook niet meer, Mol1991. Thomas werd hier misschien evenveel verdacht, maar dat had deels andere oorzaken (o.a. een foutje in de edit)


En ja: Anke kwam tijdens haar exit tot een bepaalde conclusie, denk ik, en besloot dat haar bondgenoot Daniël geen penningmeester moest worden.  ::vergroot:: We gaan het zien!

Ik snap je : ) Er zitten ook een paar interessante momentjes in de Niet de Mol met Anke: Anke die moest lachen toen Splinter haar liet zien dat Ranomi een joker aan Daniël uitdeelde, maar natuurlijk vooral wanneer Anke het over haar bondje met Daniël heeft. Ik let dan even goed op Splinter, hoe die z'n vragen formuleert.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #889 Gepost op: 1-03-2023, 23:53:32 »
Maar Splinter weet toch niet wie de Mol is?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #890 Gepost op: 2-03-2023, 07:26:33 »
Splinter weet het ook niet, ik heb een vermoeden dat sommige denken dat hij het weet of de mensen bij moltalk, omdat je dan misschien niet de juiste vragen kan stellen. Het enigste verschil is dat ze vaak de aflevering eerder mogen bekijken en daarbij de juiste vragen kan bedenken, dit geldt zeker bij moltalk weet ik. En Splinter ziet het ook eerder, maar dan tegelijk met de afvaller.

En voorbeeld de gasten bij moltalk, oud kandidaten, weten ook niet van de tevoren wie de mol is. Zou iemand dat wel weten zoals Everon dit jaar, mag hij niet langs komen omdat hij zich kan verraden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #891 Gepost op: 2-03-2023, 09:46:07 »
Maar Splinter weet toch niet wie de Mol is?

Anders zou zijn programma 'Wel de mol' heten...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #892 Gepost op: 2-03-2023, 16:40:33 »
Volgens mij dacht je dat je nog bezig was in het draadje 'Nutteloze hints'    :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #893 Gepost op: 2-03-2023, 16:45:30 »
De poll voor deze aflevering lijkt, als je het een kwartslag naar links draait, net een opgestoken middelvinger. Dat is de middelvinger van de productie naar ons, als Jurre er straks uit vliegt  ;D Omdat de mol op dit forum meestal wel door een groot aantal mensen en vaak ook wel vroeg, wordt ontdekt  ;)

Nog bedankt hiervoor, ik kan dit nu niet meer anders zien. ::rofl::

Maar Jurre blijft de Mol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #894 Gepost op: 2-03-2023, 17:04:48 »
Maar Splinter weet toch niet wie de Mol is?

Splinter gaat bij alle afvallers langs, die allemaal weten wie de Mol is. Hij bleef bij sommigen ook nog een wijntje drinken. Natuurlijk weet hij het dan ook.

Beweert hij iets anders dan?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #895 Gepost op: 2-03-2023, 19:58:48 »
Volgens mij dacht je dat je nog bezig was in het draadje 'Nutteloze hints'    :P

Als je mijn posts ziet denk ik dat in elk draadje  ::ok:: ::rofl:: ::rofl:: ::tandpastasmiley::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #896 Gepost op: 2-03-2023, 20:28:38 »
Splinter gaat bij alle afvallers langs, die allemaal weten wie de Mol is. Hij bleef bij sommigen ook nog een wijntje drinken. Natuurlijk weet hij het dan ook.

Beweert hij iets anders dan?
Zou het waar zijn, wat je beweert. Dan letten ze echt wel op wat hij vraagt en wat in beeld komt. Dus ik schat kans heel klein dat je door zijn vragen weet wie het is, misschien voor 10%.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #897 Gepost op: 2-03-2023, 20:49:39 »
Splinter gaat bij alle afvallers langs, die allemaal weten wie de Mol is.


Hoezo weten de afvallers wie de Mol is? Hoe kom je daar nou toch bij? Ze denken misschien dat ze het nu weten, maar ze hebben geen enkele zekerheid!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #898 Gepost op: 2-03-2023, 23:12:19 »
Ik weet het ook niet meer, Mol1991. Thomas werd hier misschien evenveel verdacht, maar dat had deels andere oorzaken (o.a. een foutje in de edit)

Ik snap je : ) Er zitten ook een paar interessante momentjes in de Niet de Mol met Anke: Anke die moest lachen toen Splinter haar liet zien dat Ranomi een joker aan Daniël uitdeelde, maar natuurlijk vooral wanneer Anke het over haar bondje met Daniël heeft. Ik let dan even goed op Splinter, hoe die z'n vragen formuleert.

Dank, ik blijf tunnelen op Daniël hoor.  :D

Het lijkt mij ook dat Splinter niet weet wie de mol is. Hij kan misschien wel vermoedens hebben door de verhalen van de afvallers, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat de afvallers nog steeds in de verkeerde tunnel zitten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #899 Gepost op: 2-03-2023, 23:25:37 »
En de afvallers weten vaak pas zeker wie de mol is, bij de ontknoping en dat is pas volgende week zaterdag.