Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg  (gelezen 15889 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #120 Gepost op: 13-01-2023, 23:32:01 »
Er staat verder terug in dit topic een analyse over dat je als mol maar heel weinig foute antwoorden hoeft te geven om ervoor te zorgen dat er al een paar kisten niet open gingen.

Ik denk dat voor alles wat te zeggen valt. Wit voetje halen met klein bedrag, en zo de rest blokkeren, wel uitbreken maar geen geld ophalen, of helemaal niet uitbreken. Ik kan er geen pluspunten of minpunten aan toekennen want het past allemaal op een mol in de eerste opdracht. Maar als mol zou het natuurlijk wel heel mooi zijn om met een kandidaatse move vertrouwen te winnen terwijl het stiekem ook een blokkerende move is (uitbreken en zo de rest van informatie beroven, wat ook gebeurde).

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #121 Gepost op: 13-01-2023, 23:36:44 »
Om te bepalen of er foute info wordt gegeven , heeft de regie er prima voor gezorgd dat we daar bijzonder weinig inzicht in krijgen en verder is het erg risicovol om als mol in een kist met een kandidaat op je lip foute info door te gaan geven ( zie de wat dommige poging van annick ) . Wat als je mede kandidaat ergens gaat vinden dat je bij de lijst iets anders had ingevuld als je nu doorgeeft , dan hang je toch .

Het weglopen is wel een manier om te mollen omdat je dan de kans dat anderen ontsnappen verkleint , maar die kans zou je nog kleiner hebben kunnen maken als je onder het mom van speladrenaline en enthousiasme gewoon vertrokken was zonder de eindlocatie door te geven

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #122 Gepost op: 13-01-2023, 23:42:33 »
Om te bepalen of er foute info wordt gegeven , heeft de regie er prima voor gezorgd dat we daar bijzonder weinig inzicht in krijgen en verder is het erg risicovol om als mol in een kist met een kandidaat op je lip foute info door te gaan geven ( zie de wat dommige poging van annick ) . Wat als je mede kandidaat ergens gaat vinden dat je bij de lijst iets anders had ingevuld als je nu doorgeeft , dan hang je toch .

Het weglopen is wel een manier om te mollen omdat je dan de kans dat anderen ontsnappen verkleint , maar die kans zou je nog kleiner hebben kunnen maken als je onder het mom van speladrenaline en enthousiasme gewoon vertrokken was zonder de eindlocatie door te geven
Mwah, als jij bijvoorbeeld net een paar vierkante meter meer of minder noemt voor jou huis valt dat echt niet op.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #123 Gepost op: 14-01-2023, 00:50:17 »
Waar hier ook aan gedacht moet worden, de mol is met een partner. Als die vlot ontsnapt kan de mol moeilijk gaan achterblijven.

Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #124 Gepost op: 14-01-2023, 08:17:31 »
Maar de mol kiest zijn partner, schat in hoe die is.
Ik denk wel dat de mol uit de kist is gekomen om zich als kandidaat voor te doen en de anderen te laten zitten.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #125 Gepost op: 14-01-2023, 09:36:35 »
Zelfs als de mol zij partner kiest en inschat, kan die inschatting verkeerd zijn. De mol is maar een mens  ;)

Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #126 Gepost op: 14-01-2023, 10:39:34 »
De mol heeft een heel team die meedenkt, maar idd mislukken ook sommige acties van de mol omdat de kandidaten verrassend reageren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #127 Gepost op: 14-01-2023, 17:05:53 »
Ik heb Google even zijn tanden laten stukbijten op "Daniel Verlaan" en judo. Geen enkele hit die Daniel linkt aan judo. Dat betekent dat Daniel als hij de Mol is, had kunnen liegen over die vraag bij de opdracht Gulden middenweg. Niemand van de kandidaten had hem op een leugen kunnen betrappen.

Op vragen als "wie ging er op zijn 15e het huis uit" of "wie vindt de geur van speelgoed folders lekker ruiken" kun je als Mol makkelijk je mond houden, want ik neem niet aan dat iemand dit gegeven aan het internet heeft toevertrouwd. En dan nog hoe google je hierop? Als je de zoekterm "geur van speelgoed folders" opgeeft dan krijg je 3 hits die allemaal gaan over ons favoriete programma, wat ook wel te verwachten was.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #128 Gepost op: 14-01-2023, 17:41:38 »
Ik zou als mol lekker in mijn donkere kist blijven zitten en echt niet boven de grond komen. Gewoon snel 3x fout (laten) invoeren, een beetje onrust stoken bij vragen naar antwoorden, sleuteltje weggeven met kans op foute kleur en dan graag in de kist in het midden. Al is het maar om te voorkomen dat snelle kandidaten de mensen in het midden kunnen helpen.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #129 Gepost op: 20-01-2023, 11:05:23 »
Op de telefoon met de opdracht staat dat de opdracht om 14:01 is verstuurd.
14=N
1=A

Nabil Ayad



Omdat er toch echt duidelijk GOEDEMORGEN staat, denk ik dat we het tijdstip moeten omdraaien.
Dan krijgen we een tijdstip te zien dat wel 's morgens is!

10:41

10=J 4=D 1=A

Jong De Anke ??
« Laatst bewerkt op: 20-01-2023, 11:33:26 door HenkJan78 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #130 Gepost op: 20-01-2023, 17:17:15 »
Kaapstad loopt n uur voor.

Dus 13:01

Krijg je weer M A

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #131 Gepost op: 21-01-2023, 08:18:56 »
10m41s in de aflevering zien we Soy.
13m01s: Anke en Ranomi.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 08:22:56 door Dusss »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #132 Gepost op: 21-01-2023, 08:42:20 »
MA omdraaien. AM. I Am. Soy?
We zijn pas bij aflevering twee, maar er kan alweer van alles.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #133 Gepost op: 2-02-2023, 16:27:10 »


Omdat er toch echt duidelijk GOEDEMORGEN staat, denk ik dat we het tijdstip moeten omdraaien.
Dan krijgen we een tijdstip te zien dat wel 's morgens is!

10:41

10=J 4=D 1=A

Jong De Anke ??

Het blijft typisch en heel vreemd dat de kandidaten naar een plek moeten, waar Rik is maar ook 2 andere kandidaten in een kist???

Ook de app die ze ontvangen vind ik vreemd in de keuzes van woorden?
Alsof de Mol zelf de app heeft geschreven en verstuurd.
En dat alle kandidaten naar hem of haar moeten komen, om elkaar vandaag te ontmoeten...

Klinkt allemaal niet logisch.



Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #134 Gepost op: 2-02-2023, 21:40:55 »
Het blijft typisch en heel vreemd dat de kandidaten naar een plek moeten, waar Rik is maar ook 2 andere kandidaten in een kist???

Ook de app die ze ontvangen vind ik vreemd in de keuzes van woorden?
Alsof de Mol zelf de app heeft geschreven en verstuurd.
En dat alle kandidaten naar hem of haar moeten komen, om elkaar vandaag te ontmoeten...

Klinkt allemaal niet logisch.
Goed gezien! Maar is juist héél logisch als de mol dit heeft geschreven. Er staat ‘als ik jullie allemaal zie, dan verdienen jullie 4000 euro’. Vandaar dat de mol in die kist bleef, zo zou hij zijn medekandidaten nooit zien. Dus sleuteltje weggeven en blauwe stip minder laten tellen en je medekandidaat laten denken dat je in een gele kist zit. Na 4 afleveringen is duidelijk dat alles is op te hangen aan de kleuren blauw, geel en groen. De gele, blauwe en groene kisten stonden op 1 lijn, de gulden middenweg met de mol in het midden.
En die 14:01 NA past hier ook perfect bij, als ondertekening van je brief
« Laatst bewerkt op: 2-02-2023, 21:42:55 door Crapuleke »

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #135 Gepost op: 3-02-2023, 09:53:51 »
Goed gezien! Maar is juist héél logisch als de mol dit heeft geschreven. Er staat ‘als ik jullie allemaal zie, dan verdienen jullie 4000 euro’. Vandaar dat de mol in die kist bleef, zo zou hij zijn medekandidaten nooit zien.

Volgens die redenatie zou die opdracht dan helemaal geen geld opgeleverd moeten hebben. Dan zouden die twee duo's ook niet meetellen.

Of het moet zijn dat het treffen wel telt als hij nog in de kist zit, maar die laatste zin gelezen moet worden als "als ik jullie allemaal zie(/kan zien)". Dit zou ik zelf een beetje krom vinden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Gulden Middenweg
« Reactie #136 Gepost op: 3-02-2023, 21:15:01 »
Er wordt al behoorlijk -ook andere topics- naar vermeende mollen toe geredeneerd. Dan kun je niet helder meer analyseren.