Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 29990 keer)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #340 Gepost op: 8-03-2023, 08:24:48 »

Want als je nu echt alleen let op wat er gezegd (nou wat we horen) is in aflevering 9 en een conclusie uittrekt:
Jurre zit op Daniël
Ranomi zit op Daniël
Daniël op Jurre
Soy wilde bij het abseilen Jurre op op plek 3 hebben, waar zijn mol moest staan.

Wat is je conclusie dan?

Daniël is de mol. Soy zat als enige kandidaat op Jurre en viel af. De andere twee kandidaten zaten op de mol. Ranomi is op tijd op de juiste mol overgestapt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #341 Gepost op: 8-03-2023, 08:34:08 »
Het lijkt me inderdaad een heel plausibele verklaring dat Ranomi bij de analoge test inzicht heeft gekregen. Ze heeft gezien ( volgens haar eigen biecht) dat ze verdacht werd en dat gaf haar de gelegenheid om zelf nog te spreiden. Door het afvallen van Anke heeft ze wellicht begrepen dat Soy de mol niet kan zijn en alleen Jurre en Daniel overblijven.

Ze heeft beiden ook wel in de gaten gehouden gezien haar opmerkingen tussendoor. Jurre verdenkt ze van nepmollen. Tijdens de roadtrip gooit ze ineens deze opmerking op tafel:" Maar goed, we zitten allemaal op Daniël?

Daniël wilde graag lasergamen en was meteen af, dat vond ze verdacht  evenals dat hij steeds zijn posities koos, als eerste in het doolhof wilde en met 5 pakbonnen afging. Zo kan inderdaad verklaard worden dat ze van Soy naar Daniël overstapte.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #342 Gepost op: 8-03-2023, 08:47:05 »
Ranomi's testbiechten zijn vanaf het begin kapot geëdit. Ze spreidt al heel lang op Daniël, denk ik. Belangrijkste aanwijzing daarvoor is een biecht van na haar molafspraak:

"Dat heb ik ook altijd gezegd: Daniël is of de Mol, of de winnaar."

Altijd.

https://www.youtube.com/watch?v=u_2itxe533c
57:18

Ik heb gisteren alle testbiechten teruggeluisterd en ze zegt toch zelf ook steeds dat ze Soy op één zet. Dat is echter ook het enige wat we bij de testen van haar horen, we moeten het inderdaad hebben van de opmerkingen die ze tussendoor maakt. Ze is denk ik wel zo slim om iedereen goed in de gaten te houden en te spreiden. De testen heeft ze vooral ingevuld op basis van statistiek. De analoge test en het vertrek van Anke heeft haar wellicht meer inzicht gegeven.

Offline Jelleke

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #343 Gepost op: 8-03-2023, 10:46:05 »
Wat ik vooral vreemd vind aan het feit dat Ranomi op Daniël zit (misschien is het al gezegd) dat is het feit dat als 2 finalisten op 1 finalist zitten, dat meestal de Mol is (in dit geval Daniel) Als 1 van de finalisten fout zit, wat ook wel eens gebeurd, dan wordt er vaak gebruikt gemaakt van een circel redenatie, zodat iedereen nog de Mol kan zijn. Als Jurre de Mol is, dan had ik dus verwacht dat hij op Ranomi zou zitten! Hoe denken jullie hierover?

Offline JensXIII

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #344 Gepost op: 8-03-2023, 10:55:32 »
Wat ik vooral vreemd vind aan het feit dat Ranomi op Daniël zit (misschien is het al gezegd) dat is het feit dat als 2 finalisten op 1 finalist zitten, dat meestal de Mol is (in dit geval Daniel) Als 1 van de finalisten fout zit, wat ook wel eens gebeurd, dan wordt er vaak gebruikt gemaakt van een circel redenatie, zodat iedereen nog de Mol kan zijn. Als Jurre de Mol is, dan had ik dus verwacht dat hij op Ranomi zou zitten! Hoe denken jullie hierover?

In 2018 zaten Olcay en Jan op Ruben, Ruben op Jan. Jan was de mol

Offline Jelleke

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #345 Gepost op: 8-03-2023, 12:37:12 »
Ok! Goed om te weten! Bedankt Jens.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #346 Gepost op: 8-03-2023, 15:40:27 »
Bovendien zou dat heel ongeloofwaardig zijn omdat Jurre al wekenlang op Daniël zit (de handige de mol zit op de enige die hem verdenkt strategie).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #347 Gepost op: 8-03-2023, 15:54:02 »
Bovendien zou dat heel ongeloofwaardig zijn omdat Jurre al wekenlang op Daniël zit (de handige de mol zit op de enige die hem verdenkt strategie).

Wekeling geleden is relatief. Dat kwam drie afleveringen terug ineens uit het niets. Ook niet zo handig en geloofwaardig gedaan.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #348 Gepost op: 8-03-2023, 19:38:50 »
De analoge test en het vertrek van Anke heeft haar wellicht meer inzicht gegeven.
Ik denk zelf inderdaad ook dat zij heel veel aan de analoge test gehad heeft en dat Anke afviel. Wat ik altijd nog denk dat er achter de schermen bij de analoge test veel gebeurd is, wat wij niet gezien hebben. Er waren twee mensen die best 'laat' bij Rik kwamen en verschil tussen Soy en Ranomi was nog redelijk wat qua tijd. Ik denk dat tussen die twee na mijn mening ten eerste de mol zit en ten tweede een kandidaat die door dit heel veel aan de analoge test heeft gehad en heel veel antwoorden heeft bekeken. Zou die kandidaat Ranomi zijn (als zij de mol niet is), snap ik haar keus wel, want ze ziet dat Soy en Anke best veel op haar inzetten en zij weet ik ben het niet, dan moet ik eerst maar zo goed mogelijk spreiden om de kans groter te maken dat ik doorga en dacht ze van wat doet de rest ik moet dit bekijken, en na het afvallen van Anke een conclusie heeft gemaakt, zeker als Anke ook deels op Soy heeft ingevuld en misschien de juiste conclusie heeft gemaakt als blijkt dat Daniël de mol is of een verkeerde conclusie als Jurre het is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #349 Gepost op: 8-03-2023, 21:21:17 »
Ranomi heeft in ieder geval zoveel gespreid dat ze inderdaad vragen op zichzelf invult, bij de toekomstvragen en een finalevraag.  (Nav hotelkamer gesprek met Anke)