Auteur Topic: [Aflevering 6] - Lijdensweg?  (gelezen 14278 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #120 Gepost op: 13-02-2023, 15:15:58 »
We hebben Soy alleen maar horen schreeuwen "Nee"


Volgens mij hoorden we Nabil 'Nee' schreeuwen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #121 Gepost op: 13-02-2023, 17:50:46 »
Citaat
Toch een fout in de app, geeft het programma toe. Slordig.

En ik maar denken dat het een strikvraag was. Ik mag aannemen dat ze het niet alleen op Facebook en dergelijke plaatsen, maar ook in de app zelf. Anders laten mensen die vraag straks leeg. Krijgen ze dan ook (eventueel) punten?

Ja, stond ook als testvraag in de app. Als de Mol de derde was, hadden ze deze fout niet gemaakt. Wat deed de Mol tijdens... En dan de Mol-optie niet meenemen? Mwah. Moeten toch iets hebben om af te strepen. Dit is wel gerechtvaardigd. Volgens app/makers zelf is het Soy niet.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #122 Gepost op: 13-02-2023, 18:13:06 »
De app makers weten niets over de mol. Ze krijgen de info door van de redactie WIDM.  Er is altijd verteld dat de testvragen echte testvragen zijn die de kandidaten ook maken. En deze vraag in de app hadden de kandidaten niet kunnen maken.

Het kan ook zijn dat er een verkeerde testvraag is doorgegeven, een testvraag die hoort bij een aflevering die nog komt. Onderstaand poste ik in een ander topic. Ik zou niet te snel conclusies trekken.

Precies dat is nog best een mogelijkheid.  Dat hier net zoals bij de podcast een verkeerde vraag is doorgegeven. Een vraag die net zoals bij de podcast bij een andere aflevering hoort.

Bijv. In aflevering 8 als er nog 4 kandidaten over zijn en een kandidaat een finale vrijstelling heeft  gewonnen of het is een vraag uit de finaletest.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #123 Gepost op: 13-02-2023, 19:07:02 »
Toch een fout in de app, geeft het programma toe. Slordig.

En ik maar denken dat het een strikvraag was. Ik mag aannemen dat ze het niet alleen op Facebook en dergelijke plaatsen, maar ook in de app zelf. Anders laten mensen die vraag straks leeg. Krijgen ze dan ook (eventueel) punten?
Ondanks dat dit natuurlijk een domme fout is zie ik het probleem niet. Als je denkt dat Soy de Mol is dan weet je dat hij niet als eerste of tweede zijn scherm kreeg. Dan kom je automatisch (schouderophalend) bij de derde optie terecht.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #124 Gepost op: 13-02-2023, 19:09:46 »
Dat hoopten we met 'Wie is de afvaller?' ook toen er een naam ontbrak. Het bleek dat daarmee per ongeluk de volgende afvaller werd weggegeven. Vergis je niet in hoeveel mensen op de hoogte moeten zijn. Vrijwel iedereen op de set ziet alles de hele dag. Mollen die naar de camera knipogen als iets misgaat om aflevering 10 ook nog wat te tonen. De mensen in de montage moeten weten wat ze wel en niet mogen laten zien. Die zien meer dan wat ze uitzenden. Etecera. Ergens is weer iets door iedereen over het hoofd gezien.

Citaat
Ondanks dat dit natuurlijk een domme fout is zie ik het probleem niet. Als je denkt dat Soy de Mol is dan weet je dat hij niet als eerste of tweede zijn scherm kreeg. Dan kom je automatisch (schouderophalend) bij de derde optie terecht.

Alleen als er buiten beeld voor de eliminatie van Nabil nog even snel een vrijstelling is uitgedeeld.

Ik zie nu op de app dat er inderdaad een fout is gemaakt en dat eventuele verrekening van punten na de finale plaatsvindt. Dat laatste is een onzinnige toevoeging. Als Soy de Mol is, heeft iedereen het fout. Als Soy niet de Mol is, valt er evengoed niets te verrekenen. De vraag ging immers over de Mol. Het lijkt een beetje op redden wat er te redden valt, maar er is niet supergoed over nagedacht.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 19:21:16 door Waardenburg »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #125 Gepost op: 13-02-2023, 22:21:42 »
Moet wel zeggen dat dit goed in het straatje Daniël->hacken kan passen. (Zou wel mooi zijn als dit opzettelijk was.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #126 Gepost op: 13-02-2023, 23:02:23 »
Dat hoopten we met 'Wie is de afvaller?' ook toen er een naam ontbrak. Het bleek dat daarmee per ongeluk de volgende afvaller werd weggegeven. Vergis je niet in hoeveel mensen op de hoogte moeten zijn. Vrijwel iedereen op de set ziet alles de hele dag. Mollen die naar de camera knipogen als iets misgaat om aflevering 10 ook nog wat te tonen. De mensen in de montage moeten weten wat ze wel en niet mogen laten zien. Die zien meer dan wat ze uitzenden. Etecera. Ergens is weer iets door iedereen over het hoofd gezien.

Dat met Stine was in de uitzending op TV. Dit is in een losstaande app. Ik geloof echt niet dat de appmakers het weten. Zou bijv ook goed kunnen zijn dat de stagiair bij de app het laatste antwoord is vergeten mee te kopiëren…

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #127 Gepost op: 13-02-2023, 23:20:10 »
Ik zit er nog even langer over na te denken.. maar ik vind het echt niet waarschijnlijk dat deze vraag bij volgende week zou horen. Is toch niet logisch dat ze volgende week een vraag stellen over deze aflevering?

Het kan wel dat deze vraag voor de kandidaten terug komt in de finale (maar niet voor ons app spelers lijkt mij), maar als dit antwoordrijtje dan klopt dan betekent dat dat Jurre of Daniël nog afvalt voor de laatste 3. En dan zouden Jurre en Daniël de mol niet zijn (want ze verdenken elkaar). Zou mij verbazen.

Kortom ik denk echt dat het meest waarschijnlijk is dat iemand een fout gemaakt heeft met het erin zitten van de antwoorden ZONDER voorkennis.

Bij Stine ging het om een shot uit de volgende aflevering, dit vind ik onwaarschijnlijk dat eigenlijk bedoeld was voor een toekomstige situatie in de app.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #128 Gepost op: 13-02-2023, 23:27:16 »
Wat ik nog een beetje mis in dit topic, is dat ondanks de "rustig kabbelende aflevering met bijna saaie aaneenknoping van spelletjes", er veel werd prijsgegeven voor de zoektocht naar de mol. Dat is voor mij elke keer het belangrijkste aspect. Ik vind het nl regelmatig teleurstellend dat er alleen maar chaos en een dikke laag knip-plak editing is te zien. Maar met deze aflevering ben ik echt wel blij gemaakt met wat we te zien krijgen.

- Daniel vangt ontzettend veel pijlen
- Soy schiet ontzettend goed op de eieren
- Anke probeert niet deze vang- en schiettaken over te nemen, om te mollen
- Anke/Soy/Daniel zijn niet van de planken gevallen, waar dit makkelijk mogelijk was

Ik kan hier wel iets mee. En dan zat Nabil bij mij ook nog eens heel hoog op het lijstje...

Wel beetje jammer dat zowel kandidaat als mol de kofferkisten wilde hebben en de mol alleen afwachtend moest kijken of er voldoende animo was in zijn/haar groepje voor het shoppen ervan.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #129 Gepost op: 14-02-2023, 00:54:46 »
Mee eens. Alleen denk ik dat de mol de 1e opdracht met de planken ook wel goed wil doen, maakt de kans groter dat er koffers gepakt worden. Dus daar trek ik nog even geen conclusies uit. Maar de spellen daarna zal meer gemold zijn.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #130 Gepost op: 14-02-2023, 07:46:20 »
De app makers weten niets over de mol. Ze krijgen de info door van de redactie WIDM.  Er is altijd verteld dat de testvragen echte testvragen zijn die de kandidaten ook maken. En deze vraag in de app hadden de kandidaten niet kunnen maken.

Het kan ook zijn dat er een verkeerde testvraag is doorgegeven, een testvraag die hoort bij een aflevering die nog komt. Onderstaand poste ik in een ander topic. Ik zou niet te snel conclusies trekken.

Ja zou heel apart zijn als kandidaten vragen krijgen over dingen die nog moeten gebeuren.
Als app-speler heb je daar echter niet altijd erg in, omdat het wel in de betreffende uitzending is gekomen.
Snap trouwens niet waarom ze niet gewoon een vraag pakken die ook in de uitzending is gekomen. Ik had eigenlijk weer de kenteken vraag verwacht.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #131 Gepost op: 14-02-2023, 09:41:06 »
Ik zie nog steeds geen rectificatie in de app zelf.  >:(
Dat is kennelijk een compleet andere afdeling met een geheim telefoonnummer.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 09:42:45 door Dusss »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #132 Gepost op: 14-02-2023, 13:29:15 »
Er was gisteren een bericht in de app zelf. Vandaag zie ik die niet meer.

Kwam er op neer dat er inderdaad een fout was gemaakt, en dat eventueel puntenverlies gecorrigeerd zou worden na de finale.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #133 Gepost op: 14-02-2023, 14:00:45 »
Ik snap niet wat hier te corrigeren valt. Krijg je toch punten als Soy de Mol blijkt te zijn en je de vraag niet hebt beantwoord omdat jou "keuze" er niet bij zat? In alle andere gevallen is het heel simpel, als je 1 of 2 hebt ingevuld krijg je punten als Ranomi resp. Anke de Mol blijkt te zijn. Als je de laatste optie hebt gekozen krijg je punten als Ranomi en Anke niet de Mol zijn.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #134 Gepost op: 14-02-2023, 14:06:54 »
Als Soy de mol is zou elk antwoord (of niks invullen) op die vraag moeten worden goedgerekend. Hopelijk programmeren ze dat goed.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #135 Gepost op: 14-02-2023, 17:43:39 »
Ja en aangezien ze niet kunnen weten wat je in had willen vullen, krijgt iedereen dus hetzelfde aantal punten. Wat hetzelfde is als iedereen geen punten.

Met andere woorden, dit kan dus niet gerectificeerd worden.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #136 Gepost op: 14-02-2023, 17:49:15 »
Er bestaat een maximale landelijke score, daar is de app op geprogrammeerd neem ik aan. Dan is wel punten handiger dan geen punten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #137 Gepost op: 14-02-2023, 18:56:10 »
Dat is wel zo, maar Soy de Mol zou zijn, dan is het maximum nu lager. Als hij het niet is, blijft het gelijk. Overigens ging de app uit van twee mensen die hun scherm te zien krijgen. Dat kan ook duiden op een vraag die voor later bedoeld was. Maar een halve finale met twee vrijstellingen? Ik ben niet zo goed in herinneringen, maar is dat eerder voorgekomen?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 18:59:07 door Waardenburg »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #138 Gepost op: 14-02-2023, 20:01:43 »
Dat er gesproken wordt over eventueel puntenverlies, maakt voor mij duidelijk dat dit puntenverlies er niet zal zijn.  ;)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Lijdensweg?
« Reactie #139 Gepost op: 14-02-2023, 22:08:39 »
Ik zit al vanaf de eliminatie na te denken over de theoretische mogelijkheid dat het rode scherm bij Jurre of Daniël had kunnen zitten.

Hebben zij de resterende 5 vragen in de test nog beantwoord? Volgens mij is dat gebeurd. En om die reden zou dat toch kunnen?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 22:14:59 door Bodejos »