Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers  (gelezen 14143 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2023, 08:52:41 »
Het ging mij eigenlijk vooral om een vergelijkbare situatie als bij de Zandlopers opdracht. Dat één kandidaat een opdracht moet winnen om de Mol te mogen ontmoeten. Daarvan hebben we dus voorlopig maar één voorbeeld, waarbij de winnaar niet de Mol was. Maar voor alles is een eerste keer.

Hebben we dit niet al een paar keer vaker gehad? Voor mijn gevoel wel. Volgens mij heeft o.a Dennis ook met zichzelf gepraat.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2023, 10:21:50 »
Ik heb ook dat gevoel, maar ik kom niet op voorbeelden.
Hebben we dit niet al een paar keer vaker gehad? Voor mijn gevoel wel. Volgens mij heeft o.a Dennis ook met zichzelf gepraat.

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #82 Gepost op: 20-02-2023, 10:29:17 »
Ik ben het niet helemaal eens met de kritieken dat de opdracht opgezet was om geen geld op te leveren. Elke kandidaat had na de tip dat er info op de biljetten stond kunnen bedanken en zelf op zoek kunnen gaan naar vertalingen. Dat Jurre deze vertalingen kocht is de actie van een luie kandidaat of de mol. Het is leuk om die testvragen te weten, maar het is niet alsof ze de antwoorden er ook bij kregen. Ik denk daarom niet dat elke kandidaat dezelfde keuze had gemaakt.

Ook denk ik niet dat er in de andere vakken niet genoeg kokertje lagen. De mol moet zelf saboteren, niet het werk door de productie laten doen.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #83 Gepost op: 20-02-2023, 10:37:06 »
Ik denk wel dat de kans groot is dat elke kandidaat hier geld uit de pot speelt. Je hebt een date met de mol, je weet niet wat je precies moet verwachten, waarschijnlijk zenuwachtig/gespannen. Dan neem je die telefoon op, je hebt niet veel tijd om na te denken. Jij hebt nu een kans die de andere kandidaten niet hebben. Natuurlijk gaat er dan geld uit de pot! En pas later als je de tijd en ruimte hebt om na te denken, denk je misschien had ik het niet moeten doen, misschien had ik het zelf kunnen vertalen, etc. Op het moment zelf moet je snel beslissen, en ga je niet je voordeel op andere kandidaten opgeven. Je wil door in het spel, je wil meer info. De hoogte van de pot is op dat moment van ondergeschikt belang.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #84 Gepost op: 20-02-2023, 10:39:36 »
Met die heerlijke onnozele reactie van George op ik meen een vraag van Jantien(?)  die niet eens op hem zat.
"Dus jij gaat met jezelf bellen?"
"Uhh, nee, ik mag met de mol bellen"

Wat een fantastisch spelende mol was dat!

Ellen was dat. (Hoeft trouwens niet in spoilertags.) Ik kon het legendarische fragment niet meer op YouTube vinden dus ik heb het even geüpload:



 ::respect:: ::rofl::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #85 Gepost op: 20-02-2023, 10:46:33 »
Ow ja George natuurlijk ook. Maar bij de bnner editie toch ook een paar keer mol vs mol contact of niet Heinz? Jij weet dat vast nog wel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #86 Gepost op: 20-02-2023, 10:48:44 »
Het schiet me zo snel niet te binnen. Er was wel de flauwe actie dat ze Milouska naar buiten stuurden omdat er een bericht van de Mol voor haar zou zijn of zoiets. :P

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #87 Gepost op: 20-02-2023, 10:52:17 »
Het is ook lastig googlen. Ik dacht ook Dennis ergens. Maar vind dat maar eens terug.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #88 Gepost op: 20-02-2023, 10:54:39 »
Je kan hier zoeken: https://www.wieisdemol.com/widm-archief-molacties/

De meet-the-mole met Dennis was natuurlijk "is ego de Mol" in de kapel, maar daar kon ie niet tegenover zichzelf staan uiteraard.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #89 Gepost op: 20-02-2023, 10:54:51 »
Het is ook lastig googlen. Ik dacht ook Dennis ergens. Maar vind dat maar eens terug.
Klopt hoor Dennis ook, maar de overgebleven kandidaten ook. En daar zat een hint in dat Dennis volgens mij vroeg ben ik de mol ofzo iets

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #90 Gepost op: 20-02-2023, 10:56:26 »
Ja, precies. Ik dacht dat je een telefoongesprek bedoelde zoals Jurre nu had.

Milouska stond ook zogenaamd tegenover de Mol in een kapel, Kees achter het orgel, Rob lasergamede tegen zichzelf, dat soort meet-the-moles.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #91 Gepost op: 20-02-2023, 11:02:21 »
Ja precies. Doe bedoelde ik.  Die zijn er al meerdere geweest dus. Bellen met zichzelf wellicht alleen George dan.
Al weet ik wel dat er in de eerste paar bnner seizoenen sowieso vaak gebeld werd met de mol ook voor potentiele hulpmollen. Dus daar kan ook nog met zichzelf gebeld zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #92 Gepost op: 21-02-2023, 11:59:23 »
Soy begint al bij de paal met het touw (meertouw) met bewegingen die doen denken aan 'lijden aan het kruis'.
Daarna vind ik dat Soy niet zijn best doet. De tekeningen in het zand doet hij langzaam en tekent van alles door elkaar heen. Er lijkt ook een fout in te zitten. Het openen van het kistje wordt weer helemaal gespeeld met uiteindelijk 'He hij is open, wat een gezelligheid'. Maar haast lijkt hij niet te hebben.
Het schepje vangen met het touw doet me denken aan aanmeren. Meertouw. Meerdijk.
Het graven doet hij met een schep terwijl Jurre en Ranomi veel vaker hun handen hebben gebruikt. Het is alsof hij het niet wil winnen.
Die ondergaande zon is natuurlijk het logo van GTST. Maar ook de barkruk waarop de telefoon staat, lijkt een verwijzing naar restaurant 'De Koning'. En wat draagt de koning? Een Kroon. De telefoon als Kroon.

Kan iemand iets met wat Soy in het zand tekent?
Ik ben geen GTST fan (alleen het 1e seizoen gezien). Of zitten in zijn tekening alle letters van 'Goede Tijden Slechte Tijden'.
Soy speelde Sil Selmhorst. Die deed 1893 afleveringen mee in GTST en Nieuwe Tijden. (maar niet altijd door Soy).
7 kokers en 1935 euro.
Dat lijkt op een aantal rollen en totaal aantal gespeelde afleveringen. Als je al zijn andere rollen meetelt https://nl.wikipedia.org/wiki/Soy_Kroon dan kom je wel in de buurt van 1935 keer.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 12:08:23 door foxhunter »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #93 Gepost op: 21-02-2023, 12:32:46 »


 Of zitten in zijn tekening alle letters van 'Goede Tijden Slechte Tijden'.
Soy speelde Sil Selmhorst. Die deed 1893 afleveringen mee in GTST en Nieuwe Tijden. (maar niet altijd door Soy).
7 kokers en 1935 euro.
Dat lijkt op een aantal rollen en totaal aantal gespeelde afleveringen. Als je al zijn andere rollen meetelt https://nl.wikipedia.org/wiki/Soy_Kroon dan kom je wel in de buurt van 1935 keer.
1935euro is gewoon alle geldbiljetten die in omloop zijn, heeft volgens mij niks met iemand van de kandidaten te maken.
1 x 1000
1 x 500
1 x 250
1 x 100
1 x 50
1 x 25
1 x 10
Om maximaal geld weg te spelen van elk biljet eentje.

Edit: Zie nu dat dit het verkeerde topic is. Deze en vorige hoort bij Zandlopers.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 13:18:40 door mocemole »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #94 Gepost op: 21-02-2023, 13:04:03 »
Uitvlakken. woordenboek: (vlakte uit, heeft en is uitgevlakt), 1. (overg.) wegvegen, uitwissen; (gemeenz.) dat moet je niet uitvlakken, daar moet je niet min over denken, dat is van belang; 2. (onoverg.) vlekken (over iets) vormen : het schrift is uitgevlakt.

Kan slaan op het afgaan van kandidaten op het strand, die werden 'uitgevlakt' door de overblijvers. Misschien dat de mol in het zand iets heeft uitgevlakt?

Deze opdracht heet zandlopers maar kan daar niet veel mee. En uitvlakken bij het paragliden ook niet. Iemand die buiten het vlak op de grond kwam, of juis de enoge die in het vlak landde...
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 13:06:22 door Mollem »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #95 Gepost op: 21-02-2023, 13:17:20 »
Soy begint al bij de paal met het touw (meertouw) met bewegingen die doen denken aan 'lijden aan het kruis'.
Daarna vind ik dat Soy niet zijn best doet. De tekeningen in het zand doet hij langzaam en tekent van alles door elkaar heen. Er lijkt ook een fout in te zitten. Het openen van het kistje wordt weer helemaal gespeeld met uiteindelijk 'He hij is open, wat een gezelligheid'. Maar haast lijkt hij niet te hebben.
Het schepje vangen met het touw doet me denken aan aanmeren. Meertouw. Meerdijk.
Het graven doet hij met een schep terwijl Jurre en Ranomi veel vaker hun handen hebben gebruikt. Het is alsof hij het niet wil winnen.
Die ondergaande zon is natuurlijk het logo van GTST. Maar ook de barkruk waarop de telefoon staat, lijkt een verwijzing naar restaurant 'De Koning'. En wat draagt de koning? Een Kroon. De telefoon als Kroon.

Kan iemand iets met wat Soy in het zand tekent?
Ik ben geen GTST fan (alleen het 1e seizoen gezien). Of zitten in zijn tekening alle letters van 'Goede Tijden Slechte Tijden'.
Soy speelde Sil Selmhorst. Die deed 1893 afleveringen mee in GTST en Nieuwe Tijden. (maar niet altijd door Soy).
7 kokers en 1935 euro.
Dat lijkt op een aantal rollen en totaal aantal gespeelde afleveringen. Als je al zijn andere rollen meetelt https://nl.wikipedia.org/wiki/Soy_Kroon dan kom je wel in de buurt van 1935 keer.
Het lijkt mij heel sterk als ze dit jaar weer een mol hebben die in gtst zat. Everon zit er nog steeds in, maar dan heb je weer wat gtst hints dit jaar. Maar zou kunnen als Soy inderdaad de beste mol is vergeleken met de rest van kandidaten. En dan zou ik als makers andere hints pakken voor Soy, want hij heeft zoveel meer gedaan dan gtst.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 13:22:06 door Mol1991 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #96 Gepost op: 21-02-2023, 13:30:27 »
Het lijkt mij heel sterk als ze dit jaar weer een mol hebben die in gtst zat. Everon zit er nog steeds in, maar dan heb je weer wat gtst hints dit jaar. Maar zou kunnen als Soy inderdaad de beste mol is vergeleken met de rest van kandidaten. En dan zou ik als makers andere hints pakken voor Soy, want hij heeft zoveel meer gedaan dan gtst.
Maar zulke mooie beelden van die ondergaande zon tijdens het gouden uur (fotografie) laat je toch niet lopen?

Kan een moderator het door mij veroorzaakte verkeerd geplaatste rijtje herplaatsen?
edit: Dank Moderator voor het verplaatsen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 15:12:15 door foxhunter »

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #97 Gepost op: 21-02-2023, 16:14:35 »
Soy begint al bij de paal met het touw (meertouw) met bewegingen die doen denken aan 'lijden aan het kruis'.

Dit begrijp ik niet. Bedoel je dat mol Soy op zichzelf gaat hinten?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #98 Gepost op: 21-02-2023, 16:28:53 »
Dit begrijp ik niet. Bedoel je dat mol Soy op zichzelf gaat hinten?
Dit is al door meer mensen zo benoemd als opvallend gedrag. Voor een inleiding tot het gedrag dat hij daarna vertoond, wat ik veel belangrijker vind om te benoemen: hij doet zijn best niet. Opvallend want op dat moment is ons nog niet bekend dat hij Jurre zou verdenken.

Offline Scherpeblik

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Zandlopers
« Reactie #99 Gepost op: 21-02-2023, 17:10:30 »
Ellen was dat. (Hoeft trouwens niet in spoilertags.) Ik kon het legendarische fragment niet meer op YouTube vinden dus ik heb het even geüpload:



 ::respect:: ::rofl::

Bedankt voor het uploaden, dit is misschien wel mijn all time favourite moment uit de hele widm geschiedenis. Al komen de strandopdracht uit Australië en het door jou  aangehaalde fragment over Milouska daar ook voor in aanmerking. Wat een geweldige actie was dat. De manier waarop zij als domme, onnozele, naïeve kandidate in haar rol bleef en een paar uur buiten heeft staan wachten om daarna boos te worden op de 'grappenmakers' verdiende echt een oscar.

Terug ontopic: m.i. was deze meet de mol al een stuk geslaagder geweest, wanneer er
bijvoorbeeld op het moment dat Jurre terugkwam in het hotel er opeens een filmpje op een groot scherm zou zijn gestart, waarin alle kandidaten wel konden zien wat er gebeurd was, maar het geluid (of enkel het geluid van de mol) voor hen niet te horen zou zijn geweest.

Edit: wat me nog leuker zou lijken is om het filmpje terug te laten komen in het doolhof, met een iets andere opzet. Alle kandidaten gaan na elkaar het doolhof in, waarna hun formulieren worden weggehaald wanneer ze klaar zijn. Vooraf geeft Rik de uitleg:
Je krijgt zometeen 33 minuten de tijd om de test in te vullen, maar... treuzel niet, snelheid zou je wel eens een voordeel kunnen geven deze keer.

Nadat iedereen klaar is mogen de kandidaten terug het doolhof in om hun tijd vol te maken. Alle formulieren van alle kandidaten hangen dan wel in het doolhof, er ligt een finalevrijstelling verstopt (welke na een evt rood scherm dus niets meer waard is) en er hangt een tablet waarop Jurre zijn telefoongesprek kan worden bekeken.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2023, 17:23:36 door Scherpeblik »