Auteur Topic: [Kandidaat] Kees van der Spek  (gelezen 21267 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #140 Gepost op: 25-02-2024, 16:42:31 »
Kees heeft de aflevering ervoor 2000 uit de pot gehaald omdat hij een vrijstelling wilde. Dan zullen andere kandidaten toch wel gaan vermoeden dat hij jokers ook wel interessant gaat vinden. Op zich dus niet zo vreemd dat hij dan wordt afgeschoten. Mocht Kees de mol zijn (gezien het afvallen van Rian niet meer heel aannemelijk) zal hij dat ook wel in zijn achterhoofd hebben gehouden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #141 Gepost op: 25-02-2024, 16:44:09 »
Maar waarom, als mol, kon hij dan zo slecht kaartenhuizen maken en Fons met veel minder tijd zo goed?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #142 Gepost op: 25-02-2024, 16:51:25 »
Maar waarom, als mol, kon hij dan zo slecht kaartenhuizen maken en Fons met veel minder tijd zo goed?

De mol hoeft helemaal niet goed te zijn in het bouwen van een kaartenhuis. Hoe langer het duurt hoe beter, laat de tijd maar wegtikken. En dan gewoon zorgen dat je hoe dan ook word afgeschoten door Sor, het liefst met een geldbedrag en niet met jokers.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #143 Gepost op: 25-02-2024, 16:56:34 »
Dat denk ik niet. Als je als Fons de mol bent heb je de minste tijd van iedereen. Er valt weinig tijd te smokkelen bij de anderen. Dus je kunt maar beter goed voorbereid zijn, zoals de mol bij alle spellen is......

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #144 Gepost op: 25-02-2024, 16:59:10 »
Dat denk ik niet. Als je als Fons de mol bent heb je de minste tijd van iedereen. Er valt weinig tijd te smokkelen bij de anderen. Dus je kunt maar beter goed voorbereid zijn, zoals de mol bij alle spellen is......

Ja, dus Fons had (als mol) het beste gewoon al z'n tijd op kunnen maken en het dan aan de moeilijkheid en het tijdgebrek kunnen wijten dat het niet gelukt is lijkt me.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #145 Gepost op: 25-02-2024, 17:04:38 »
Kees kan het niet zijn, anders gaat Rian er niet uit. Zo simpel is het op dit moment, al was het vast een leuke mol geweest.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #146 Gepost op: 25-02-2024, 17:17:15 »
Kees kan het niet zijn, anders gaat Rian er niet uit. Zo simpel is het op dit moment, al was het vast een leuke mol geweest.
Ja en ze zegt ook duidelijk in niet de mol dat haar verdachte(n) niet de verdachte(n) waren van de overgeblevende kandidaten, dus dit zegt genoeg.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #147 Gepost op: 25-02-2024, 20:08:58 »
in Moltalk is dit schema wel getoond. Dat je aan de hand van de uitkomst van de ranking van de kandidaten kon uitrekenen dat de volgorde van Sor was: Rian, Kees en dan Fons of Anna.

Je kunt Rosario ook wel zien scrijven: "1. Rian", daaronder: "2 ... K..."
Zeer aannemelijk dat Kees bij Rosario minder verdacht wordt dan Anna/Fons.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #148 Gepost op: 26-02-2024, 16:25:39 »
Zijn testbiecht nog eens teruggeluisterd. Hij heeft in z'n hoofd geplant dat Rian de mol is, maar hij is ook in de war. Waarom verdenkt hij Anna niet en vertrouwt hij Sor? Over Fons zegt ie niets.

Gezien de creatieve edits van dit seizoen (en het vele 'weglaten') zie ik daar toch een kleine opening voor de mogelijkheid dat hij niet vol op Rian is gegaan, maar (al dan niet gedeeltelijk) op bijvoorbeeld Fons.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #149 Gepost op: 26-02-2024, 16:38:57 »
Kees heeft meerdere keren aangegeven Rian te verdenken. Hij zal de test hebben ingevuld op Rian. Geloof het ook niet, maar WIDM is dan een eerlijk programma.
Wat vaker voorkomt, is dat degene die de test als slechtste invult op zijn/haar verkeerde mol, dat die door gaat.
Rian zal de test beter hebben ingevuld richting haar verdachte dan Kees naar Rian.
En met een geheugen als een vuilniswagen enz. zul je niet zo goed invullen op jouw verdachte.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #150 Gepost op: 26-02-2024, 17:06:55 »
Rian zal de test beter hebben ingevuld richting haar verdachte dan Kees naar Rian.
En met een geheugen als een vuilniswagen enz. zul je niet zo goed invullen op jouw verdachte.
Het kan zijn dat door zijn slechte geheugen onbewust veel meer vragen goed heeft ingevuld op de goede mol dan dat hij de vragen op Rian heeft beantwoord. En hij lijkt mij ook een type om elke keer de test zo snel mogelijk te maken en ja als Rian op Kees gaat en zij minder snel is de kans best groot dat Kees doorgaat en Rian dus afvalt of andere afvallers.

Maar ene kant ben ik ook met Eva. eens Kees kan misschien nog steeds de meeste vragen op Rian ingevuld te hebben, maar ik gok dat hij ook gespreid heeft zoals hij in de biecht probeert te lijken.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 18:04:51 door Mol1991 »

Offline Lottidetotti

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #151 Gepost op: 27-02-2024, 15:23:47 »
Voor het eerst een berichtje hier dus excuus als dit helemaal mis gaat 😂:

Ik zit al een hele poos te peinzen hoe het nu toch zit met de terugkerende cijfers.
Nu heb ik iets gevonden voor mij en mijn mede Kees-tunnelaars waar ik nog niemand over heb gehoord.

De cijfers 21 en 38 die vaak in de afleveringen terugkomen (bijv de opdracht met de vlaggetjes die geteld moesten worden, deze moesten uitkomen op 17, 19, 21 en 38), 2138 is het getal waarin Bach zijn eigen naam vertaalde.  Bach verwerkte deze getallen regelmatig als noten in zijn muziek. Google maar eens  “getallensymboliek Bach”. Het getal 14 was ook zeer belangrijk voor Bach blijkt ook uit zijn muziekstukken; en door zijn naam op te tellen 2 (B) + 1 (a) + 3 (c)+ 8 (h) krijg je 14. Door hetzelfde alfabet te gebruiken als Bach deed (24 letters ipv 26 omdat i+j en u+v als 1 werden gezien) en de getallen van Kees zijn naam op te tellen kom je uit op 38. K10 + e5 + e5 + s18 = 38.

In 2024 is het precies 38 jaar geleden dat Kees voor het eerst Bach hoorde. Hij studeerde toen in Breda en hoorde het bij zijn onderburen in 1968. Breda is ook teruggekomen als mogelijk antwoord bij één van de opdrachten.

Bach spiegelde de getallen ook om weer op andere te komen. 14 werd dan bijv 41 en die gespiegelde getallen kwamen dan ook weer vaak terug in zijn composities.

Nog een andere spiegelhint naar Bach (en dus Kees): Bach ontwierp zijn eigen Monogram, hij verwerkte hierin spiegelbeeldig zijn initialen. Hierboven staat een kroon. Kees heeft deze monogram op zijn arm getatoeëerd. 👑  het lijkt erop dat deze tatoeage nooit in beeld komt maar ik kan me vergissen!

Wie weet ga ik nog meer van deze getalhints ontdekken! Dan voeg ik ze aan mijn berichtje toe.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 16:28:03 door Lottidetotti »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #152 Gepost op: 27-02-2024, 15:54:00 »
Voor het eerst een berichtje hier dus excuus als dit helemaal mis gaat 😂:

Ik zit al een hele poos te peinzen hoe het nu toch zit met de terugkerende cijfers.
Nu heb ik iets gevonden voor mij en mijn mede Kees-tunnelaars waar ik nog niemand over heb gehoord.

De cijfers 21 en 38 die vaak in de afleveringen terugkomen (bijv de opdracht met de vlaggetjes die geteld moesten worden, deze moesten uitkomen op 17, 18, 21 en 38), 2138 is het getal waarin Bach zijn eigen naam vertaalde.  Bach verwerkte deze getallen regelmatig als noten in zijn muziek. Google maar eens  “getallensymboliek Bach”. Het getal 14 was ook zeer belangrijk voor Bach blijkt ook uit zijn muziekstukken; en door zijn naam op te tellen 2 (B) + 1 (a) + 3 (c)+ 8 (h) krijg je 14. Door hetzelfde alfabet te gebruiken als Bach deed (24 letters ipv 26 omdat i+j en u+v als 1 werden gezien) en de getallen van Kees zijn naam op te tellen kom je uit op 38. K10 + e5 + e5 + s18 = 38.

In 2024 is het precies 38 jaar geleden dat Kees voor het eerst Bach hoorde. Hij studeerde toen in Breda en hoorde het bij zijn onderburen in 1968. Breda is ook teruggekomen als mogelijk antwoord bij één van de opdrachten.

Bach spiegelde de getallen ook om weer op andere te komen. 14 werd dan bijv 41 en die gespiegelde getallen kwamen dan ook weer vaak terug in zijn composities.

Nog een andere spiegelhint naar Bach (en dus Kees): Bach ontwierp zijn eigen Monogram, hij verwerkte hierin spiegelbeeldig zijn initialen. Hierboven staat een kroon. Kees heeft deze monogram op zijn arm getatoeëerd. 👑  het lijkt erop dat deze tatoeage nooit in beeld komt maar ik kan me vergissen!

Wie weet ga ik nog meer van deze getalhints ontdekken! Dan voeg ik ze aan mijn berichtje toe.

Mooi gevonden!

Bij de vlaggetjes speelden 17, 19 en 21 overigens een rol, niet 18. Maar als je die van 38 aftrekt, houd je dezelfde getallen over. Misschien kun je daar nog iets mee, in relatie tot Bach en z'n cijferobsessie? Je zou het met een beetje fantasie ook spiegelen kunnen noemen.

Offline Lottidetotti

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #153 Gepost op: 27-02-2024, 16:26:25 »
Mooi gevonden!

Bij de vlaggetjes speelden 17, 19 en 21 overigens een rol, niet 18. Maar als je die van 38 aftrekt, houd je dezelfde getallen over. Misschien kun je daar nog iets mee, in relatie tot Bach en z'n cijferobsessie? Je zou het met een beetje fantasie ook spiegelen kunnen noemen.


Goed gezien! Ik heb zooooveel cijfertjes opgeschreven dat ik me hier inderdaad in heb vergist tijdens het schrijven van dit bericht! Ik pas het gelijk aan ☺️Dank.

Gelukkig ging het enkel om de 21 en 38 omdat zij achter elkaar Bach vormen. Die 17 en 19 kon ik vooralsnog nergens aan linken! Ga nog eens puzzelen! 🕵️


Oeeeh, mooi gevonden ook dat je dan hetzelfde blijft overhouden. Dat voelt als een spoor… 🤓
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 16:33:42 door Lottidetotti »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #154 Gepost op: 27-02-2024, 16:31:10 »
Volgens Fons, in het extra beeldmateriaal van de groep na de test, twijfelde Rian en zat ze nog op 2 á 3 personen. Dus niet uitsluitend op Kees, als we hem moeten geloven.

Offline Lottidetotti

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #155 Gepost op: 27-02-2024, 16:38:15 »
Misschien kun je daar nog iets mee, in relatie tot Bach en z'n cijferobsessie? Je zou het met een beetje fantasie ook spiegelen kunnen noemen.


Ik heb nu alles bij elkaar opgeteld, dus 17 + 19 + 21 + 38 = 95
Gespiegeld is dit 59. De leeftijd van Kees 😄

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #156 Gepost op: 27-02-2024, 16:41:12 »
Volgens Fons, in het extra beeldmateriaal van de groep na de test, twijfelde Rian en zat ze nog op 2 á 3 personen. Dus niet uitsluitend op Kees, als we hem moeten geloven.

Het geeft misschien iets meer hoop dat Kees de mol is, maar eigenlijk denk ik van niet.
Ik denk dat Rian Kees echt wel als hoofdverdachte had en mogelijk ook is gaan spreiden op Fons, Anna en/of Rosario.

Van Rosario weten we niet wie nu zijn hoofdverdachte is (ik heb hem nu als mol trouwens). Als hij kandidaat is, zou dat misschien Kees kunnen zijn.

Volgens mij verdenkt Anna vooral Fons & Fons verdenkt Anna. Het zou kunnen dat beide ook wat vragen op Kees hebben beantwoord.

Het kan dat de rest meer vragen goed hebben beantwoord op Kees,  maar het lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk. Kees staat ook als middenmoot als het gaat om 'betrouwbaar' zijn, dus moeten er wel 1 of meerdere kandidaten zijn die hem minder verdenken als Rian heeft gedaan.

Al met al: ik denk zelf dat Rian niet was afgevallen als Kees de mol is. En eigenlijk denk ik ook dat kandidaat Kees snel op zoek moet naar een nieuwe mol; het zou zomaar kunnen dat hij alsnog gaat winnen. Dat hoop ik dan maar.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #157 Gepost op: 27-02-2024, 16:44:15 »
Het geeft misschien iets meer hoop dat Kees de mol is, maar eigenlijk denk ik van niet.
Ik denk dat Rian Kees echt wel als hoofdverdachte had en mogelijk ook is gaan spreiden op Fons, Anna en/of Rosario.

Van Rosario weten we niet wie nu zijn hoofdverdachte is (ik heb hem nu als mol trouwens). Als hij kandidaat is, zou dat misschien Kees kunnen zijn.

Volgens mij verdenkt Anna vooral Fons & Fons verdenkt Anna. Het zou kunnen dat beide ook wat vragen op Kees hebben beantwoord.

Het kan dat de rest meer vragen goed hebben beantwoord op Kees,  maar het lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk. Kees staat ook als middenmoot als het gaat om 'betrouwbaar' zijn, dus moeten er wel 1 of meerdere kandidaten zijn die hem minder verdenken als Rian heeft gedaan.

Al met al: ik denk zelf dat Rian niet was afgevallen als Kees de mol is. En eigenlijk denk ik ook dat kandidaat Kees snel op zoek moet naar een nieuwe mol; het zou zomaar kunnen dat hij alsnog gaat winnen. Dat hoop ik dan maar.

Tja, het blijft gissen wat Sor heeft gedaan. Maar wéér blijkt dat de makers via de montage absolute statements maken die niet kloppen, dus ik durf m'n hand voor geen enkele uitspraak tijdens de testbiecht meer in het vuur te steken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #158 Gepost op: 27-02-2024, 16:47:46 »
De details over verdenkingen blijven vaak vaag, vind ik, maar ik krijg wel de indruk dat de grote lijnen meestal wel kloppen.
Maar inderdaad: 100% zekerheid is er nooit.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #159 Gepost op: 27-02-2024, 16:50:46 »
Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat ze ons aan het voorbereiden zijn op een hele grote mindfuck.