Auteur Topic: [Kandidaat] Fons Hendriks  (gelezen 20848 keer)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #120 Gepost op: 25-02-2024, 08:57:02 »
Deze theorie vind ik niet sluitend hoor. Wat ik me vooral van Justin’s biechten kan herinneren is dat hij mega in de war werd gebracht door de “toekomstvragen” in de test. Daardoor heeft hij veel minder gespreid dan dat hij wilde doen. Kan er dus ook vol op Tooske zijn uitgevlogen. Of hij had te weinig kennis van de kandidaten om de test goed op beide dames in te vullen…

Daarnaast kun je ook stellen dat Tooske en (deels) Jeroen er op Fons zijn uitgevlogen.

Ik zou in dit geval de theorie omdraaien: Fons én Sor zitten al vanaf het prille begin op Anna en blijven allebei in het spel. Sor vulde zelfs vraag 20 van de allereerste test in op Anna. Rian verdacht haar totaal niet en ligt eruit. Dat Anna een kandidaat is gaan verdenken die haar verdenkt (Fons) is ook de WIDM-constructie ten voeten uit.

Ik wil niet dat ze het is hoor, maar ben bang dat we er niet omheen kunnen  ::ohno::

Ik zie dit ook zo.

Ik wil wel blijven vermelden dat het ongelooflijk lastig is om sluitende theorieën en bewijzen uit de verdenkingen (en daarbijbehorende biechten) te halen. Daar wordt altijd enorm veel in veranderd door de montage, denk aan iemand die op het scherm een kandidaat aanklikt terwijl dat niet de waarheid is en Babs haar biecht die ons doet vermoeden dat ze er op 1 iemand is uitgevlogen terwijl zij zelf uitlegt dat, dat niet zo is.
Zeker in een vroeger stadium spelen ze hier echt mee om dus te voorkomen dat te deduceren valt wie de mol is.
Om nog maar te zwijgen over hoeveel voorkennis de mol soms heeft of nog ergens wat wordt ingefluisterd waar wij geen weet van hebben.
Overigens, ik begrijp het volledig dat iedereen zich wil vasthouden aan iemand hoor! Het is al bijna de finale dus een mol kiezen is nu wel leuk. En ik vind het prettig dat er nog mensen Fons (of andere kandidaten buiten Anna) zo verdenken dat maakt dat ik nog geen volledig tunnelvisie heb ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 08:59:55 door mollie23 »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #121 Gepost op: 25-02-2024, 17:59:46 »
Te zien vanaf 16:36. Er staat 07:11 op de teller bij Fons, hij maakt het kaartenhuis af (voor de 2e keer?), er ligt maar 1 joker aan de andere kant van de tafel bij de punt van het briefje van €1000 en de koffer staat scheef. Even later staat de koffer recht. Dan pakt Fons de bovenste van 2 jokers, die plotseling aan zijn kant van de tafel liggen, 1 joker blijft achter bij het hoofd van het briefje van €1000. In de volgende take pakt Fons de koffer en loopt de trap af met 13:07 op de teller. Heel snel het kaartenhuis afgemaakt en daarna wezen tijdrekken? Fons heeft in ieder geval met zijn handen aan de jokers en het koffertje gezeten voor hij het kaartenhuis af had.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #122 Gepost op: 25-02-2024, 19:08:17 »
13:07, nieuwe variant? Als in I MOL?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #123 Gepost op: 25-02-2024, 20:23:53 »
Ik vlieg het hele seizoen al van mol naar mol, maar ik land deels weer terug bij Fons ::rofl::. Ik heb grote twijfels, want Fons lijkt een gigantische nepmol. Er zijn ook veel sterke hints naar andere kandidaten. In aflevering 1 gaf ik dit als hint:

Dit fragment. Ik hoor er eigenlijk nog steeds Fons in en dus parkeer ik maar een been in de Fons tunnel.

Dat zou een hele mooie zijn  ::vergroot::


Fons later in die opdracht trouwens met superverdachte vibes in het biechthok, als hij heeft gehoord dat de Mol hem een hand heeft gegeven: 'goddomme man, ik euh... heb gewoon de hand geschud van de Mol'

Het grappige is dat hij z'n lachen (weer) niet in lijkt te kunnen houden en we hem alleen het begin van die zin heel eventjes in beeld zien  ::rofl::

edit: maar ze zetten hem zo wel verdacht neer :-\\
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 23:09:42 door Amethyst »

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #124 Gepost op: 29-02-2024, 06:16:05 »
Waarom reageerde Fons zo in zijn wiek geschoten toen Rosario hem beschuldigde op Rian gestemd te hebben ipv zoals hij zelf zei op Jeroen ?
Als hij gewoon kandidaat geweest was, had hij waarschijnlijk hierom hartelijk gelachen en zijn schouders opgehaald, "nou en?"
Maar nu voelde hij zich zwaar betrapt en ging stevig in de verdediging.
Dit deed mij denken aan Everon, die in het begin van zijn seizoen op een geven moment aan een tafel zat met o.a. Sahil die hem vroeg "Heb jij al iemand op het oog?" En nee, Everon had nog niemand op het oog, omdat hij de mol was.
Deze vraag kwam voor hem zo onverwacht dat hij ook helemaal ongemakkelijk werd, niet zo snel wist wat te antwoorden en zich ook daardoor zwaar betrapt voelde, terwijl dat volledig onnodig was. Hij zei zelfs op een gegeven moment "En laten we het nu ergens anders over hebben." Als Everon daar kandidaat was geweest had hij geen enkele reden gehad om zenuwachtig te reageren.
Ik heb deze scene destijds vaak zitten replayen en toch heeft het me toen ook niet overtuigd.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2024, 09:22:09 door Groundhog860 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #125 Gepost op: 29-02-2024, 09:58:04 »
Dat vond ik ook bij de pubquiz toen Jeroen zei dat hij zand in motor strooide. De reactie van Fons  "Vind je? , Ik vind dat wel meevallen." vond ik nogal "schutterig", zenuwachtig. Als hij, als kandidaat, bang was dat er teveel geld uit de pot zou gaan had hij dat gewoon kunnen zeggen. Ik had de indruk dat de felheid van Jeroen hem overviel.

Zijn lichaamstaal en deze reacties van Fons hebben mij al vroeg de Fonstunnel ingetrokken.
 

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #126 Gepost op: 29-02-2024, 12:42:01 »
Dat ga ik nog even terugkijken    :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #127 Gepost op: 2-03-2024, 19:05:57 »
Heb je al gekeken?  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #128 Gepost op: 2-03-2024, 19:29:44 »
Dat heb ik inderdaad. Ik vind hem hier niet zenuwachtig of overvallen overkomen.  Misschien scheelt het dat hij hier al de nodige alcohol genuttigd heeft. En misschien zien we zijn eerste reactie niet want van achteren gefilmd om Jeroen te kunnen zien. En hij gaat daarna ook nog even door met Jorge, Jorge roepen! En de vraag bij welke evenementen de Wals gebruikt werd bleek hij tegen de groep in goed te hebben.
Het wordt een interessante aflevering.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #129 Gepost op: 2-03-2024, 19:42:20 »
Het komt op mij wel zo over dat Fons er slecht tegen kan als hij ergens op wordt aangesproken. Vaak heeft hij het zelf uitgelokt en is hier en daar best wel irritant bezig.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #130 Gepost op: 2-03-2024, 20:30:07 »
Ik blijf gewoon op Fons als Mol hopen.

Hij wordt niet verdacht gemonteerd, hij haalt gewoon zoveel rare streken uit dat hij als Mol eerder 'hidden in plain sight' is.

Er is geen enkele kandidaat die zoveel geld uit de pot speelt als hij, maar hij lijkt niet te worden meegenomen omdat hij 'zo verdacht in beeld wordt gebracht'

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #131 Gepost op: 2-03-2024, 21:25:47 »
Bij de slotjes-opdracht zei Rik 'behalve voor de mol', terwijl ie Fons vrij lang en indringend aankeek.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #132 Gepost op: 3-03-2024, 01:48:25 »
Bij de waarzegster zegt Fons ik heb mijn mol niet gezien. Zag hij zichzelf terug? Of is misschien wel zelfs geswitcht van mol hierdoor?

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #133 Gepost op: 3-03-2024, 09:45:28 »
Fons spreekt hier bij uitzondering een keertje de waarheid. Hij heeft zijn mol niet gezien, omdat Anna niet tussen de geschminkte gezichten zat.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #134 Gepost op: 3-03-2024, 09:49:17 »
Bij de waarzegster zegt Fons ik heb mijn mol niet gezien. Zag hij zichzelf terug? Of is misschien wel zelfs geswitcht van mol hierdoor?

In "Niet de mol" waarin de 3 finalisten te zien zijn zegt Fons dat hij Rian meende te zien. E dat kon niet.

Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #135 Gepost op: 3-03-2024, 10:45:09 »
Ook bijzonder trouwens dat Kees bij zijn afscheid Fons 'overslaat' om gedag te kussen. Fons moet hem eraan herinneren. Zegt dit nog iets? (hoeft niet, kan wel :-) )
Of arme Fons niet al te populair als nepmol, ofwel 'automatische afstand' tot de mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #136 Gepost op: 3-03-2024, 12:56:26 »
Bij de waarzegster zegt Fons ik heb mijn mol niet gezien. Zag hij zichzelf terug? Of is misschien wel zelfs geswitcht van mol hierdoor?


Natuurlijk zag hij zichzelf terug, maar de Mol kan niet op zichzelf zitten en degene op wie hij zit, zag hij dus niet.
Voor een keer sprak de Mol de waarheid.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #137 Gepost op: 3-03-2024, 13:03:58 »
Waar ik nog over na zat te denken is dat Fons een snor heeft. Je zou denken dat dat wel op zou vallen tussen de geschminkte gezichten. Tenzij hij zijn snor daarvoor heeft afgeschoren maar dan is de opname voor de geschminkte gezichten al eerder opgenomen want in het begin van het seizoen had hij ook gewoon een snor.

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #138 Gepost op: 3-03-2024, 13:09:27 »
een gedurfde mol. geweldig

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #139 Gepost op: 3-03-2024, 13:20:53 »
Waar ik nog over na zat te denken is dat Fons een snor heeft. Je zou denken dat dat wel op zou vallen tussen de geschminkte gezichten. Tenzij hij zijn snor daarvoor heeft afgeschoren maar dan is de opname voor de geschminkte gezichten al eerder opgenomen want in het begin van het seizoen had hij ook gewoon een snor.
Ja, hier wel: https://www.wieisdemol.com/widm25-profiel-Fons/

Dat geeft dus al te denken..... waarom zou je in hemelsnaam je handelsmerk afscheren? Dat doe je alleen met voorkennis, als je weet dat je de schmink in moet ???

Trouwens wel opvallend dat Fons hier maar 7 pagina's heeft en Anna 17. Het is dan ECHT ZO duidelijk dat Fons het is met al zijn giga molacties, dat er geen woorden meer aan hoeven worden vuilgemaakt? Alles wat we in afl. 10 zullen zien terugkomen, HEBBEN we al gezien?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)