Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 34577 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #120 Gepost op: 17-02-2024, 11:40:54 »
Niemand verdenkt Kees ook.

Verdacht dan dat Rian hem wel verdacht (verdenkt?). Tooske spreidde nog echt heel veel voor de analoge test. Over 4-5 namen (ik neig ernaar dat Kees uit haar verdenkingen van afl. 5 is geknipt).


Het was bij de verdenkingen bij de tests al wel eerder te zien maar mij viel bij de extra beelden vooral op hoe verdacht Tooske was in de groep. Ook alle afvallers hebben Tooske genoemd. Babs raakte bij haar exit  al enigzins in een tunnelvisie en verdacht vooral de 3 die bij de schilderijopdracht de schilderijen moesten pakken ( bron Niet de mol)

Dank je. Ik voeg het toe.

Ah, ze zat dus niet op Rian. Dat dacht ik al niet, maar nu kan die spin definitief de prullenbak in ::ok::


Kees en Rian verdenken elkaar, al is dat in de laatste afleveringen niet meer zo duidelijk, mogelijk weggelaten uit de montage. Dus het kan nog steeds dat een van hen de mol is en de ander zeer waarschijnlijk de finale zal halen.

Zeker wel.

Van Kees, Rian en Fons werden in de edit groene schermen getoond. Meestal is het zo dat die kandidaten er een aflevering later niet uitgaan. Jip was de laatste, dacht ik...

Met Rian als Mol zijn Fons en Kees inderdaad logische finalisten.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 12:57:45 door Amethyst »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #121 Gepost op: 17-02-2024, 21:29:21 »
Babs vol op Sor? ::oink:: Dat was mijn eerste ingeving nadat ze hem de pot had gegeven.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #122 Gepost op: 17-02-2024, 21:30:08 »
Ja, mijn idee ook. Zeker gezien ze Sor al vaker als verdachte heeft genoemd. Streep door Sor wat mij betreft.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2024, 21:32:35 »
Sor kwam ook nog eens in beeld terwijl Babs haar testbiecht uitsprak. Valt Sor dan nog voor de finale af, dat we dit mogen weten? :-\\
...óf niet!

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #124 Gepost op: 17-02-2024, 21:35:19 »
Hoop nieuwe info. Als Babs op Sor zat kunnen we Kees ook afstrepen.

Opvallend was dat Fons en Anna op elkaar inzetten.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #125 Gepost op: 17-02-2024, 21:41:51 »
Als Babs op Sor zat kunnen we Kees ook afstrepen.
Hoezo?

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #126 Gepost op: 17-02-2024, 21:47:03 »
Ik vind het wel lastig. Ik dacht dat Babs nog twijfelde tussen Fons en Rosario en nu voor één van de twee is gegaan.
Babs zat afgelopen afleveringen veel met Rosario, maar juist op die momenten leek Rosario voor mijn gevoel het juist bovengemiddeld goed te doen. Hij corrigeerde Babs zelfs nog een keer met die stenen vorige week. Zou ook zomaar kunnen dat ze daardoor toch niet op Rosario stemde.

Maar gevoelsmatig zat ze wel op Rosario ja..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #127 Gepost op: 17-02-2024, 21:53:23 »
Hoezo?

Duidelijk, Sor en Kees zeer veel overeenkomsten deze aflevering, deden samen de deelopdracht bij de muziek en starten samen bij de bediening. Beiden man. Andersom geldt het ook. Wie vol op Kees gaat,  heeft ook vragen op Sor. (Rian?)

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #128 Gepost op: 17-02-2024, 21:54:58 »
Hoezo?
Omdat Sor en Kees bij beide opdrachten een duo zijn geweest.

Er zijn gezien de kleine groepjes maar weinig test vragen die op meerdere kandidaten gelden. Als Babs vol op Sor zat én Kees zou de Mol zijn, is de kans erg groot dat ze op basis van de goede antwoorden die ze meepikt doorgaat.

Daarbij dat het nu lijkt dat Fons en Anna op elkaar inzetten. Als Kees de mol zou zijn en Babs vol op Sor zou gaan, is de kans groter dan Fons of Anna eruit vliegt.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #129 Gepost op: 17-02-2024, 21:55:19 »
Oh, dat vind ik niet zo overtuigend. Je weet niet wat ze precies gevraagd hebben in de test en of er echt zoveel overeenkomsten zijn

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #130 Gepost op: 17-02-2024, 22:16:57 »
Opvallend was dat Fons en Anna op elkaar inzetten.

Sturend naar een finale met Anna en Fons. Of valt een van de twee vlak voor de finale af?
Sor zit dan ook in de finale en mogen we volgende week pas zien op wie hij inzet. ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #131 Gepost op: 17-02-2024, 22:41:56 »
Dagboek Babs:
Mijn rode scherm heeft me best wel wat informatie gegeven, er waren meteen twee mensen die ik definitief van mijn verdachtenlijstje kon strepen, dus dat gaf me wel een voordeel.

In aflevering 7 schrapte ik de derde naam van m’n lijstje en bleven er nog twee overeind. Ik voelde aan alles dat de tijd van spreiden voorbij was, m’n medekandidaten zouden inmiddels ook wel op 2 a 3 zitten. Dus ik had nog twee op m’n lijstje en ik wilde dit keer eigenlijk de test grotendeels op 1 van die 2 inzetten. 50/50 kans, gokje genomen, helaas het verkeerde gokje, maar ik durf wel te zeggen dat ik nu zeker weet wie de Mol is…

Heeft ze de eerste keer getunneld op 2 aangezien ze er maar 2 kon wegstrepen. Waarom vallen dan niet 3 (de mensen van de codes) allemaal af?
Blijkbaar na aflevering 6 toch over 3 gespreid. Fons en Sor en wie nog meer?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2024, 22:47:08 »
Oh, dat vind ik niet zo overtuigend. Je weet niet wat ze precies gevraagd hebben in de test en of er echt zoveel overeenkomsten zijn

Eens! Er zijn, zoals we weten, ook persoonlijke vragen en je kunt natuurlijk fouten maken in het beantwoorden van de vragen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2024, 23:58:00 »
Anna: de 3 mannen
Babs: Sor dus
Fons zet joker in
Sor: niet Babs/Fons
Rian: gezien haar houding na het geldspel zit ze zwaar op Kees, ze zegt nu Sor mysterieus
Kees vrij

Ja, Sor vliegt er snel uit..... die was erg onduidelijk nu, anders eerst Fons. Anna en Rian zitten volgens mij wel goed voor een finale met Kees.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #134 Gepost op: 18-02-2024, 00:08:52 »
afl. 1

Jeroen: Fons, Justin, Jip, beetje Babs
Babs: vnl. spelers groepje (Anna, Kees, Tooske) 1.3  (NdM)
Fons: alleen Tooske en Jip
Rian: heeft geen idee (noemt Fons)
Jip: Justin, Tooske, Rian
Justin: 4-6 namen. o.a. Jip (veel), Babs, Jeroen
Kees: o.a. Rian (zie afl. 2), spreidt "zo breed mogelijk"
Anna: statistiek
Sor: i.i.g. Jip en Anna. Mol-vraag: Anna
Tooske: spreidt

afl. 2

Jeroen: (een top-3 'en mss enig outsider')
Fons: 'Tooske, Jip, maar ook Anna', Mol sws vrouw
Rian: Kees (veel)
Jip: spreidt, o.a. Justin (denkt dat rest Justin niet te verdenkt)
Justin: 'Anna (1e), Jip, Tooske' (o.a.?), 'zeker ook wel Fons'
Kees: o.a. Rian (veel, nog steeds), 'vooral Jip' (extra beeld)
Anna: -
Sor: Jip, Tooske (o.a.?) ...beetje spreiden op rest
Tooske: spreidt, testvraag (Kees, Tooske), ('Jip bij iedereen in top-3')

afl. 3

Jeroen: Tooske & Fons heel verdacht bij 3.2 (testbiecht)
Fons: alleen Anna (1e), Rian (nieuw) en Tooske
Rian: (onzeker) vooral Tooske en Kees. Anna 'beetje weggeëbd'
Justin: Mol is vrouw
Kees: -
Anna: alleen Fons, Tooske en (minder) Jeroen
Sor: testvraag (zonder overtuiging): Fons, Justin, noemt Rian als verdachte bij 3.2
Tooske: Kees (1e), Rian, Jeroen (nieuw), Anna (zie afl. 5)

afl. 5

Jeroen: - (5.1: Sor en '2nd best' Fons), amper afgeweken eerdere testen
Babs: max. 4 namen, o.a. Jeroen, Sor (extra beeld) (info rode schermen: 2 namen gestreept (Dagb. 2))
Fons: Anna (1e), Rian, Tooske (1 joker)
Rian: 'Sor slimme speler' ... Kees
Kees: onvolledig, Babs ('Tooske hoog op lijstje' (gesprek)) (1 joker)
Anna: vooral 'Fons, Tooske, Sor'
Sor: - (1 joker)
Tooske: Sor (1e), Fons, Jeroen, Rian, (niet meer Anna) (3 jokers)

afl. 6

Babs: spreidt over 3. (edit: Fons, o.a. Mol-vraag), vertrouwt Sor totaal niet, Mol: man, (controleert Anna)
Fons: 'weer op 2.5 mens'
Rian: - (Tooske op 1, (IG Tooske, gesprek extra beeld)
Kees: Tooske op 1, beetje gespreid (biecht extra beeld)
Anna: vraag 9: Fons (minder Tooske, extra beeld)
Sor: vraag 11: ws Mol Anna, vraag 18: Mol in foto naast Fons (Anna, Sor (rij), Tooske (foto))
Tooske: (dagboek: Babs te veel info gevoerd) (1 joker)

afl. 7

Babs: van 3 naar 2 namen, vnl. 1 van hen. 'de ander is de Mol' (Dagbk), (penningm. --> Sor)
Fons: vnl. 1 naam 'laatste 3 testen al op 2,5 naam + veel op 1 naam'. vraag 4: Anna (1 joker)
Rian: 'Sor mysterieus, Anna zat ik op' 'niemand gestreept, maar blik vernauwen' vraag 19: Kees
Kees: vrijstelling ('als enige mol nog niet bepaald' (extra beeld))
Anna: 'ogen op de 3 mannen' vraag 10: Fons (niet Rian) 'hoofdverdachten: 'Sor en Fons' (7.3)
Sor: (niet Fons)



opmerkingen:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 15:27:56 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #135 Gepost op: 18-02-2024, 00:15:01 »
Niet vergeten;
Fons zet joker in
Kon hem deze week wel eens gered hebben.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #136 Gepost op: 18-02-2024, 01:24:09 »
Zou Babs Fons hebben afgeschreven vanwege zijn bijdragen in de eerste opdracht?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline OkeBenMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2024, 07:40:21 »
Ja ik denk dat Babs zo onder de indruk was van het goed raden van Fons van haar grafische notatie van Gymnopedie. Toen heeft ze hem gestreept.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2024, 08:41:35 »
De verdenkmakingen van Babs waren de afgelopen weken veel sterker richting Fons. Dat ze Sor ook verdacht moesten we uit wat opdrachtbiechten eruit halen. Dus voordat ze het penningmeesterschap doorschoof naar Sor, schatte ik in dat ze voor Fons was gegaan. En sorry, Fons die dat klassieke nummer raadt en wel buiten de tijd zou ik juist superverdacht vinden.

Maar goed, Sor was wel één van haar verdachten en als ze op een ander heeft ingezet, zou het rode scherm reden zijn om hem juist meer te verdenken. Zou ze het penningmeesterschap aan de mol willen geven? Ze ligt eruit, dus het zou alleen uit loyaliteit aan de groep en groepspot zijn dat ze dat zou vermijden. Ikzelf zou het wel grappig vinden om de pot dan juist aan de mol te geven. Maar ik schat Babs zo in dat ze loyaliteit hoger heeft zitten dan dit gevoel voor humor. Dus met tegenzin is dit een hele grote min voor Rosario.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2024, 09:04:01 »
Er wordt in de montage heel erg op gestuurd dat Babs er op Sor uit is gegaan. We krijgen hem gewoon kant-en-klaar in beeld als Babs de test invult. Dat vertrouw ik niet helemaal.

Tot en met afl. 6 zat Babs nog op drie mensen (afvallersdagboek). Van die drie heeft ze er een laten vallen in de loop van afl. 7. Vervolgens is ze bij de test vol op een van haar twee overgebleven verdachten gegaan.

Van Fons en Sor hadden we al een sterk vermoeden, maar wie was de mysterieuze derde verdachte van Babs? Als ze Sor als eerste heeft laten vallen, en Fons en nog iemand overhield, is het wel begrijpelijk dat ze de pot aan Sor gaf.