Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 39240 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #120 Gepost op: 8-02-2024, 14:25:23 »
Bij de -3000 euro zouden de kandidaten gewoon geen faire kans krijgen om geld te verdienen, maar maximaal -1000 euro.
Een situatie die in de Vlaamse Mol ondenkbaar zou zijn.
Als het Rosario is, is de hint "molik" er ook ver over. Op die manier is er weinig speuren aan.
Voor de rest valt er eigenlijk weinig op Rosario's gemol aan te merken, maar spannend is anders ...
« Laatst bewerkt op: 8-02-2024, 14:28:36 door Molekule »

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #121 Gepost op: 8-02-2024, 14:31:42 »
Ja, klopt allemaal, het leek wel de grote "Sor is de mol show".
Aan de andere kant was er bij Rob ook zo'n hint halverwege het seizoen. En vorig seizoen wilde ik ook niet aan Jurre als mol, omdat hij gewoon alle voordelen in zijn schoot kreeg geworpen.
Het moet nog een beetje eerlijk gaan.

Nu, deze aflevering was er helemaal over, de kandidaten maakten gewoon geen kans, gelijk wie de mol is.

 


Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #122 Gepost op: 8-02-2024, 17:37:07 »
Het is veel te simplistisch om Sor als mol aan te wijzen omdat hij de -3000 euro gepakt heeft. Geef de programmamakers iets meer krediet dan dat! De mol heeft er wel voor gezorgd dat Sor de -3000 euro heeft gepakt. Dat is veel subtieler en leuker om dat in aflevering 10 te zien. De doortrapte mol in plaats van het veel te makkelijke: 'ja, ik wist waar de -3000 euro dus die ik heb natuurlijk gepakt'.   

Bovendien bleek uit opdracht 2 (all 5) dat de mol een vrouw is en de mol moest de productie helpen op de markt. Dus Rosario kan het niet zijn. ::zwaai::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #123 Gepost op: 8-02-2024, 18:08:23 »
Sor kan de mol zijn maar het is inderdaad te voor de hand liggend (met de hint MOLIK en - €3000).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #124 Gepost op: 9-02-2024, 09:31:12 »
Een situatie die in de Vlaamse Mol ondenkbaar zou zijn.
Die eeuwige verwijzingen naar het geweldige Belgische programma vind ik zo irritant.
En nu ook gewoon onterecht. 2 seizoenen(?) geleden bood de mol uit dat seizoen even 10k(?) - heb de statistieken niet zo praat - voor een troef. Dat was veel meer dan de nummer 2. Daar konden de andere kandidaten ook niets tegen doen.

Het zijn gewoon 2 verschillende programma’s allen met z’n voors en tegens. En de 1 vindt dit beter, de ander dat. Het is allemaal een kwestie van smaak.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #125 Gepost op: 9-02-2024, 10:11:38 »
2 seizoenen(?) geleden bood de mol uit dat seizoen even 10k(?) - heb de statistieken niet zo praat - voor een troef. Dat was veel meer dan de nummer 2. Daar konden de andere kandidaten ook niets tegen doen.

Als Philip toen niet in de dossiers had gekeken had Lennart toen die 10k er natuurlijk niet kunnen uithalen. Dus de kandidaten hadden wel degelijk een kans.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #126 Gepost op: 9-02-2024, 12:03:38 »
Als Philip toen niet in de dossiers had gekeken had Lennart toen die 10k er natuurlijk niet kunnen uithalen. Dus de kandidaten hadden wel degelijk een kans.
Klopt. Het één na hoogste bod was €7600 dus netto kostte dit maar €2400. Maar die opdrachten zijn verder ook niet vergelijkbaar. Lennart nam met dat 10k bod een groot risico, want het maakte hem wel erg verdacht. Bovendien had hij een goed excuus, omdat andere kandidaten in eerdere opdrachten ook al voor eigen gewin waren gegaan i.p.v. de groepspot. Die -€3000 van Rosario als hij de Mol is maken hem absoluut niet verdachter dan als hij bijvoorbeeld 2 jokers had gepakt.
Bovendien, na de onmogelijke opdracht die al € 1750 kostte i.p.v. geld opleverde, was er geen enkele reden om gratuite €3000 uit de pot te trekken, anders dan aan het einde van het seizoen weer uit te kunnen roepen hoe geweldig de Mol weer was door te zorgen voor een lage groepspot.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2024, 12:06:32 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #127 Gepost op: 9-02-2024, 18:24:20 »
Ik overweeg om over te stappen op Rosario, maar ja, op basis waarvan? Ik vind het eigenlijk net te dun. Waar ik hem het meest verdacht vind, is de fietsopdracht. Als eerste bellen, ophangen, de groep willen opsplitsen zodat er meer gebeld gaat worden. Mols uit het boekje daar. Maar waar was hij in afl. 1 en 2? Twee spelletjes fout in de boot, die niemand goed ging hebben, uitvergroot in de montage. -3.000 euro uit de bakjes gehaald. Hoe makkelijk zou dat zijn, en er zijn (gelukkig) nog andere scenario's die dat laatste kunnen verklaren.
Biecht regelmatig met verdachte lachjes en knipoogjes. Zegt ergens in de extra beelden dat hij het wel lekker vindt om in de schaduw te blijven. Dat zijn we niet zo gewend van de montage rondom de Mol. OK, heeft mogelijk een dikke hint aan zijn kont hangen, maar ja, dat dachten we in seizoen 2022 met de 'maskerhint' ook. En we weten hoe dat afliep.

Dus ja: het kan. Het zou me niet verbazen als hij het is. Maar ik ben nog niet over de streep.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #128 Gepost op: 10-02-2024, 17:27:23 »
Er wordt hier nu wel door een stevig aantal gezegd dat die -3000 er te dik bovenop zou liggen, voor de meeste Nederlanders is Sor helemaal niet verdacht. Slechts 12 procent verdenkt hem. 5de. Dus dat t er dik bovenop ligt. Nee.
Is ie t?
 Ja  :D
 
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #129 Gepost op: 10-02-2024, 19:00:37 »
Ik verbaas me er ook over dat Sor niet meer verdacht wordt. Hij is steeds zichtbaarder als mol.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #130 Gepost op: 10-02-2024, 19:44:46 »
Ach, wat moeten we hier dan toch weer mee? Hij is vast tig keer ergens voorbij gekomen. Dankjewel youtuber Siem, waar jij hem nou weer vandaan had, weet ik niet.....

Maar in aflevering 4 was een shot met een roze rivier te zien.......

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #131 Gepost op: 10-02-2024, 19:52:20 »
Ik vind het echt respect als je als mol gewoon die -3000 durft te pakken en weet dat je die terwijl iedereen kijkt open moet maken. Dan heb je wel lef! Niks te obvious, gewoon heel dapper!

(Of ik het ook een leuk idee vond dat die -3000 er überhaupt inzat is een heel ander verhaal, maar daar kan Sor ook niks aan doen)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #132 Gepost op: 10-02-2024, 21:02:38 »
Terugkomend op de "roze rivier", vrij vertaald in het Spaans: Rio Rosa, of Rosa Rio. Maar als je dat weer terúg vertaalt naar het Nederlands, krijg je "Rozenkrans".



Ik krijg de foto niet gepost. Maar kijk eens wat Rosario om zijn nek heeft. Toegegeven, het is het niet helemaal.....

Offline Dries Droefneus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #133 Gepost op: 10-02-2024, 22:13:43 »
Bij de vraag 'Naast wie stond de Mol op de groepsfoto van aflevering 6?' vult hij Fons in. Als kandidaat die spreidt zou je altijd je eigen naam in moeten vullen zodat hij bij zowel Kees als Fons goed is.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #134 Gepost op: 10-02-2024, 22:22:52 »
Bij de vraag 'Naast wie stond de Mol op de groepsfoto van aflevering 6?' vult hij Fons in. Als kandidaat die spreidt zou je altijd je eigen naam in moeten vullen zodat hij bij zowel Kees als Fons goed is.

Tenzij je Anna verdenkt.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #135 Gepost op: 10-02-2024, 22:24:40 »
Maar is dit op basis van voorste/achterste of de hele rij?

Want dan zou Rosario Tooske/Babs ingevuld hebben.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Dries Droefneus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #136 Gepost op: 10-02-2024, 22:38:38 »
Tenzij je Anna verdenkt.

Bedoel dat het qua kansberening dus dom is om deze vraag voor haar te kiezen als je ook 2 verdachten tegelijk kunt pakken. Er zijn genoeg vragen die maar 1 kandidaat als antwoordmogelijkheid hebben.

Kan makkelijk een flauwe hint zijn: 'kijk de mol stemt op zichzelf'

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #137 Gepost op: 10-02-2024, 22:42:21 »
Bedoel dat het qua kansberening dus dom is om deze vraag voor haar te kiezen als je ook 2 verdachten tegelijk kunt pakken. Er zijn genoeg vragen die maar 1 kandidaat als antwoordmogelijkheid hebben.

Kan makkelijk een flauwe hint zijn: 'kijk de mol stemt op zichzelf'

Waarom is het nut van spreiden over 2 andere kandidaten als je een duidelijke verdenking hebt?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #138 Gepost op: 10-02-2024, 22:45:17 »
In zijn eerste biecht in afl.6 weer een knipoog.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #139 Gepost op: 10-02-2024, 22:48:06 »
Er wordt hier nu wel door een stevig aantal gezegd dat die -3000 er te dik bovenop zou liggen, voor de meeste Nederlanders is Sor helemaal niet verdacht. Slechts 12 procent verdenkt hem. 5de. Dus dat t er dik bovenop ligt. Nee.
Is ie t?
 Ja  :D

Dit. En was het niet zo dat de productie, als het spel verder vordert, graag wil dat de mol ook door de kijkers verdacht wordt? Dus als dat nog niet het geval is ze door de montage hopen dat de mol wat meer stemmen krijgt?