Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 36971 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #240 Gepost op: 24-02-2024, 19:36:27 »
Ik bedoel dit in Mol=Held. Rian was dat. Anna niet bepaald. Geeft bijna net zoveel uit als Kees. Beetje een onnozel bedrag als je de mol bent, waarom dan?

Alles van 550 tot 1001 is molser. En dat bedrag van 2000 was het zeker ook.
De 550 van Rian was aanvankelijk voor mij een teken dat dit een molse bieding is, een beetje als Renee destijds. Maar omdat we zeker weten dat ze als eerste bij Rik was, nam ze in de eerste ronde wel een risico dat er 3000 kon worden verdiend. Dat vind ik dan weer minder mols.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #241 Gepost op: 24-02-2024, 21:03:42 »
Nou de molverdenkingen zijn duidelijk en inderdaad zoals we dachten toch?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #242 Gepost op: 24-02-2024, 21:13:22 »
Volgorde van meest - minst vertrouwen:

Anna: Denkt dat Fons haar niet vertrouwt en vertrouwt Fons ook niet.
Fons: Sor, Rian, Kees, Anna
Kees: Sor (Anna of Fons. Waarschijnlijk Anna eerst aangezien hij zich bij de test afvraagt waarom hij haar en Sor niet verdenkt), Rian
Rian: Sor, Anna, Fons, Kees
Sor: Rian…

Nog aanvullingen/aanpassingen?
Rian en Kees zitten dus op elkaar.. Zie je ook vaak in de finale  ;)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 21:22:23 door mollie23 »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #243 Gepost op: 24-02-2024, 21:25:12 »
Dat gaan we dus niet zien in de finale :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #244 Gepost op: 24-02-2024, 21:33:01 »
Fons en Kees wel meteen een stukje minder verdacht door vertrek van Rian. Blijven over Anna en Sor, maarja die tweestrijd voer ik mijn hoofd voor mijn gevoel al de hele serie  ::rofl::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #245 Gepost op: 24-02-2024, 22:30:13 »
Dat de verdenkingen van Rian zo overduidelijk in beeld zijn maakt me wat wantrouwig eigenlijk.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #246 Gepost op: 24-02-2024, 22:31:48 »
Maar het is toch volledig in lijn met voorgaande afleveringen? Ik vind het sowieso bizar dat zo goed te deduceren is wie het niet kan zijn

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #247 Gepost op: 24-02-2024, 22:32:32 »
Maar het is toch volledig in lijn met voorgaande afleveringen? Ik vind het sowieso bizar dat zo goed te deduceren is wie het niet kan zijn

Welke conclusie trek je eruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #248 Gepost op: 24-02-2024, 22:37:46 »
afl. 1

Jeroen: Fons, Justin, Jip, beetje Babs
Babs: verdacht vnl. spelers groepje (Anna, Kees, Tooske) 1.3 (niet per se allemaal) (NdM)
Fons: alleen Tooske en Jip
Rian: heeft geen idee (noemt Fons)
Jip: Justin, Tooske, Rian
Justin: 4-6 namen. o.a. Jip (veel), Babs, Jeroen
Kees: o.a. Rian (zie afl. 2), spreidt "zo breed mogelijk"
Anna: statistiek
Sor: i.i.g. Jip en Anna. Mol-vraag: Anna
Tooske: spreidt

afl. 2

Jeroen: (een top-3 'en mss enig outsider')
Fons: 'Tooske, Jip, maar ook Anna', Mol sws vrouw
Rian: Kees (veel)
Jip: spreidt, o.a. Justin (denkt dat rest Justin niet te verdenkt)
Justin: 'Anna, Jip, Tooske' (o.a.?), 'zeker ook wel Fons'
Kees: o.a. Rian (veel, nog steeds), 'vooral Jip' (extra beeld)
Anna: -
Sor: Jip, Tooske (o.a.?) ...beetje spreiden op rest
Tooske: spreidt, testvraag (Kees, Tooske), ('Jip bij iedereen in top-3')

afl. 3

Jeroen: Tooske & Fons heel verdacht bij 3.2 (testbiecht)
Fons: alleen Anna (1e), Rian (nieuw) en Tooske
Rian: (onzeker) vooral Tooske en Kees. Anna 'beetje weggeëbd'
Justin: Mol is vrouw (test-twist: laatste deel test verkloot, evt. op hoofdverdachte)
Kees: -
Anna: alleen Fons, Tooske en (minder) Jeroen
Sor: toekomstvraag: Fons, Justin 'logische positie Mol', noemt Rian als verdachte bij 3.2
Tooske: Kees (1e), Rian, Jeroen (nieuw), Anna (zie afl. 5)

afl. 5

Jeroen: - (5.1: Sor en '2nd best' Fons), amper afgeweken eerdere testen
Babs: max. 4 namen, o.a. Jeroen, Sor (extra beeld) (info rode schermen: 2 namen gestreept (Dagb. 2))
Fons: Anna (1e), Rian, Tooske (1 joker)
Rian: 'Sor slimme speler' ... Kees
Kees: onvolledig, Babs ('Tooske hoog op lijstje' (gesprek)) (1 joker)
Anna: vooral 'Fons, Tooske, Sor'
Sor: - (1 joker)
Tooske: Sor (1e), Fons, Jeroen, Rian, (niet meer Anna) (3 jokers)

afl. 6

Babs: spreidt over 3. (edit: Fons, o.a. Mol-vraag), vertrouwt Sor totaal niet, Mol: man, (controleert Anna)
Fons: 'weer op 2.5 mens'
Rian: - (Tooske op 1, (IG Tooske, gesprek extra beeld)
Kees: Tooske op 1, beetje gespreid (biecht extra beeld)
Anna: vraag 9: Fons (minder Tooske, extra beeld)
Sor: vraag 11: ws Mol Anna, vraag 18: Mol in foto naast Fons (Anna, Sor (rij), Tooske (foto))
Tooske: (dagboek: Babs te veel info gevoerd) (1 joker)

afl. 7

Babs: van 3 naar 2 namen, vnl. 1 van hen. 'de ander is de Mol' (Dagbk), (penningm. --> Sor)
Fons: vnl. 1 naam 'laatste 3 testen al op 2,5 naam + veel op 1 naam'. vraag 4: Anna (1 joker)
Rian: 'Sor mysterieus, Anna zat ik op' 'niemand gestreept, maar blik vernauwen' vraag 19: Kees
Kees: vrijstelling ('als enige mol nog niet bepaald' (extra beeld))
Anna: 'ogen op de 3 mannen'. vraag 10: Fons (niet Rian) 'hoofdverdachten: Sor en Fons' (7.3)
Sor: - 'kansen 1 op 4', 'neem het op tegen' Fons en Babs

afl. 8

Fons: weer 80% op zelfde hoofdverdachte afl. 7
Rian: Fons, Kees, Mol-vraag: Kees, (niet Anna, Sor) (Fons: Rian twijfelde, zat op 2-3 naam)
Kees: Kees: 'in hoofd geplant dat Rian de mol is', zegt niet op wij hij invult (niet Anna, Sor, maar twijfel)
Anna: vooral Fons
Sor: vol op 1 persoon (1 joker)

8.1 volgorde van minst - meest vertrouwen /via Moltalk

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons, Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Anna, Fons, Kees, Rian
« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 11:55:46 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #249 Gepost op: 24-02-2024, 22:41:47 »
Ik vind het prachtig hoor, Anna als mol, een echte wensmol, ze zou het heel goed spelen. Maar het KAN naar mijn smaak gewoon niet. Bewijs 1:
afl. 1

Jeroen: Fons, Justin, Jip, beetje Babs
Babs: vnl. spelers groepje (Anna, Kees, Tooske) 1.3 (NdM)
Fons: alleen Tooske en Jip
Rian: heeft geen idee (noemt Fons)
Jip: Justin, Tooske, Rian
Justin: 4-6 namen. o.a. Jip (veel), Babs, Jeroen
Kees: o.a. Rian (zie afl. 2), spreidt "zo breed mogelijk"
Anna: statistiek
Sor: i.i.g. Jip en Anna. Mol-vraag: Anna
Tooske: spreidt

Babs stemt op 3 van de 10 mensen, dit telt zeer zwaar in de eerste aflevering. Als je ook maar een beetje op de mol inzet dan blijf je al. Kijk eens bij die anderen; Anna wordt nauwelijks meegenomen in de test. En Babs ligt er toch uit!

Bewijs 2: net zulk zwaar bewijs eigenlijk. Justin...... Zegt in afl. 2 nog "vooral Anna", zit ook op Jip en Fons maar in zijn exit test niet meer. Kortom, zit overwegend op Anna.

Terwijl een Jeroen helemaal niet op Anna heeft gezeten, en meer niet. Onbestaanbaar dat Justin er dan uitligt.

Ik denk verder dat uit alles blijkt dat Babs na haar terugkomst op Fons en Sor is gaan zitten en op de Sor tunnel eruit is gevlogen. Het is toch een teken aan de wand dat Jip en Justin uitgebreid met haar hebben gepraat en ze tot de slotsom kwamen dat Anna de mol niet meer kon zijn. Fons wel, en is volgens de Wie verdenkt Wie nu ook nog maar de enige die kan na de exit van Rian.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #250 Gepost op: 24-02-2024, 22:44:48 »
Maar dat hebben we toch bijna elk seizoen. De mol wordt "verdacht" door de eerste afvallers. Maarja, je moet ook nog iets weten van het persoonlijk leven, veel stress, én beetje statistiekkennis hebben om goed/logisch te spreiden.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #251 Gepost op: 24-02-2024, 22:50:32 »
Gaat het dan zo makkelijk worden dat het aan de hand van wie verdenkt wie niemand anders kan zijn dan Anna. In samenhang met ik geloof wel 10 hints waaruit moet blijken dat zij de mol is? Nog los van het feit dat ze ik weet niet hoe vaak m o l heeft gemaakt met haar handen?

Ik weiger eigenlijk dat te geloven  ???

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #252 Gepost op: 24-02-2024, 22:57:32 »
Bewijs 2: net zulk zwaar bewijs eigenlijk. Justin...... Zegt in afl. 2 nog "vooral Anna", zit ook op Jip en Fons maar in zijn exit test niet meer. Kortom, zit overwegend op Anna.
Justin zegt dat hij spreidt op Anna, Jip en Tooske, "en zeker ook op Fons." Daar kun je niet uit afleiden dat Anna op 1 stond.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #253 Gepost op: 24-02-2024, 23:01:13 »
Gaat het dan zo makkelijk worden dat het aan de hand van wie verdenkt wie niemand anders kan zijn dan Anna. In samenhang met ik geloof wel 10 hints waaruit moet blijken dat zij de mol is? Nog los van het feit dat ze ik weet niet hoe vaak m o l heeft gemaakt met haar handen?

Ik weiger eigenlijk dat te geloven  ???

Uit vorige seizoenen blijkt dat er vaak wel het een en ander wordt geknipt en gemonteerd in de verdenkingen. Ik zou puur uit datgene wat ze ons laten zien wat betreft de verdenkingen nog niet 100% zeker zijn.

De hints die je noemt zien anderen dan weer bij kandidaten die zij verdenken (denk aan Molik bij Sor en verandering van haardracht) dus ik denk dat dat ook te maken heeft met waar je je op focust en als hint ziet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #254 Gepost op: 24-02-2024, 23:01:39 »
Dat maakt niet uit, Justin zette in elk geval op haar in terwijl veel anderen dat niet deden.

Gaat het dan zo makkelijk worden dat het aan de hand van wie verdenkt wie niemand anders kan zijn dan Anna.
Nee Anna is juist gestreept aan de hand van dit topic (zie boven) dus je kunt gerust zijn ::bravo:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #255 Gepost op: 24-02-2024, 23:07:42 »
Kees kan duidelijk niet meer.

Sor kan nog steeds, maar dat vereist dat hij niet in de top 2 van Babs stond (hier al veel besproken). Anna kan ook nog steeds, maar dat vereist dat Justin bij zijn afvallen niet op haar inzette (hier ook al veel besproken).

Fons wordt verdacht door Anna. Het is mogelijk dat Sor ook op hem zit (of hij zit op Anna). Kees lijkt Fons als tweede verdachte te hebben (na Rian). Rian lijkt ook Fons als tweede verdachte te hebben (na Kees). Babs verdacht Fons waarschijnlijk ook, maar ze zou best hebben kunnen afvallen als Fons haar tweede verdachte was. Ik zag hier ook dat Tooske vrij vol op Fons zat, maar als iedereen deels op Fons inzette is het (zelfs met een joker) voorstelbaar dat ze afviel. Jeroen en Justin noemden ook Fons maar daar geldt hetzelfde voor. Al  met al kunnen we Fons dus nog niet strepen, maar dat vereist wel dat vrijwel de hele groep Fons vrij snel op het spoor kwam. Ik wil er niet aan, maar ik kan het niet helemaal uitsluiten.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #256 Gepost op: 24-02-2024, 23:10:40 »
Anna kan ook nog steeds, maar dat vereist dat Justin bij zijn afvallen niet op haar inzette
Maar hij zette juist loeiveel in op haar bij zijn exit test.

De week ervoor nog Justin: vooral 'Anna, Jip, Tooske' (o.a.?), 'zeker ook wel Fons'

De week erop bij zijn exit was Jip al naar huis en streepte hij ook Fons. Dus alle focus op Anna. Het is toch een kansloos verhaal dat hij opeens met 'vrouwen' alleen Rian en Tooske bedoelde ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #257 Gepost op: 24-02-2024, 23:35:58 »
De verdenkingen van Justin hecht ik weinig waarde aan. Hij wilde meen ik op 4 inzetten, en degene die hij het minst vertrouwde zou hij in de laatste serie vragen meepakken (zodat de vraag wie is de mol dan goed zou zijn). Echter door de toekomst vragen kon hij op die persoon niets meer inzetten en moest hij gaan gokken. Dus kan zijn dat hij daardoor niets op zijn hoofdverdachte had ingezet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #258 Gepost op: 24-02-2024, 23:39:28 »
Hij wilde meen ik op 4 inzetten
Dat gaat niet, want er waren nog maar 3 vrouwen. Echt heel zwaar bewijs dat Anna de mol niet meer kan zijn.

Dan kun je nog kijken naar de kandidaten die er deels op Fons zijn uitgegaan maar als iedereen op Fons zit, gaan er uiteraard kandidaten af die op hem zaten (Jeroen, Tooske). Ze kunnen niet allemaal in de finale terechtkomen. En Tooske zei notabene achteraf dat ze dacht dat ze TOCH goed zat, dat ze niet op een afvaller zat die later zich voegde bij het Afvallershotel. Dus ze is dan afgevallen ondanks dat ze op Fons gespreid heeft.... de anderen hadden gewoon net wat meer op Fons ingezet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #259 Gepost op: 24-02-2024, 23:47:04 »
Zeer bijzonder dat Sor bij de vorige test nog afging op informatie uit zijn bondje met Fons, en hem nu met Anna bovenaan zet als niet te vertrouwen.