Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 144357 keer)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 11-01-2013, 13:28:36 »
Verdacht:
Kees - Vanwege dehint en het kan heel goed zijn dat hij de lege enveloppen inleverde. (40% kans om de mol te zijn)
Paulien - Is verdacht bezig en haalt geen geld binnen, Liesbeth Staats typje. Maar hou ik er voor nu bij. (30% kans om de mol te zijn)
Tania - Heeft nog geen geld binnengebracht en heeft daar een mooi rookgordijn voor. (10% kans om de mol te zijn)
Tim - Omdat ik hem niet uit wil sluiten en de theatermolactie. (10% kans om de mol te zijn)

Onverdacht:
Daniël - Typische kandidaat die wel gemold zou kunnen hebben in het veld (5% kans om de mol te zijn).
Zarayda - Die blik op haar hoofd toen Art zei dat 4 jokers weghalen + haar fanantisme om verbondjes te sluiten maken haar in mijn optiek onverdacht. (3% kans om de mol te zijn).
Carolien - Haalde duizend euro binnen en molde niet echt in het veld (2% kans om de mol te zijn).
Janine - Natuurlijk, omdat ze er volgende week uitgaat (0% kans om de mol te zijn).

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 11-01-2013, 13:44:02 »
Carolien is niet meer serieus te nemen na de laser, Daniël en Kees halen geld binnen en Tim is me te populair. Zarayda en Tania gaan we te veel verbondjes aan dus dan maar Paulien ??? ::)

 ::vergroot::

Kees kan ik nog niet wegstrepen, ONDANKS die grote hint, voeg ik hier aan toe. Die hint maakt Kees voor mij wel een stuk minder leuk als eventuele Mol.

Paulien is nu na twee afleveringen een beetje (te?)obvious geworden als Mol. Ze haalt volstrekt geen geld binnen, komt daar haar houding verdacht over en één zo'n verbondje met Carolien en Janine moet kunnen. Ze staat bij mij nog 'open', maar ik weet het niet...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 11-01-2013, 14:13:03 »
Ik ben gewisseld van Paulien naar Kees. In eerste instantie vanwege de ijzersterke priesterhint. Daardoor extra lettend op Kees heb ik het gevoel gekregen dat hij het absoluut kan zijn. Ondanks dat ik eerst op Paulien stemde (na een erg rationele optelsom) heb ik nog niet echt een molgevoel bij haar gehad. Dat kwam ook niet in aflevering 2, ondanks dat Paulien daarin ook niet iets onmols heeft gedaan. Haar houding vind ik vooralsnog te passief voor een Mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 11-01-2013, 14:34:49 »
hint maakt Kees voor mij wel een stuk minder leuk als eventuele Mol
Het oplossen van eenderde barriere in het laserspel of binnenbrengen doekoe bij het paintball? Ook dat hij zo razend populair bij het grote publiek is spreekt wat mij betreft tegen Kees als mol. Mocht Tim eruit vliegen dan is Kees no. 1 verdachte :o :(.

Ik moet wel zeggen eens te zijn met Heinz dat mijn molgevoel eerder uitgaat naar Kees dan naar 'afwezige' Paulien...... zoals hij het telefoontje griste uit het buszakje bij Joep vond ik haast voorkennis. Hij zei er een beetje mee "kijk, zo bedoelt de regie dit, het staat in het draaiboek dat we nu die telefoon pakken, dus wat zit je nou te treuzelen Joep, wacht, ik pak hem zelf wel" ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 11-01-2013, 14:47:21 »
Ik moet wel zeggen eens te zijn met Heinz dat mijn molgevoel eerder uitgaat naar Kees dan naar 'afwezige' Paulien......


Kees in point  ;) Dat maakt die hint juist zo jammer. Hij is heel dubbel. Terecht merk je op dat er een aantal dingen tegen hem spreken, maar hij is toch ook weer verdacht. Daarnaast staat hij met mijn methode nog absoluut 'open'.

Bij Paulien heb ik ook niet echt een Molgevoel. Wat ik bedoel is dat zij op dit moment nogal obvious is als logische, beredeneerde Mol. Verder heb ik ondertussen zo mijn eigen redenen om aan haar te twijfelen. Al is het nog niet heel sterk.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 13:40:29 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 11-01-2013, 16:41:46 »
Ek dink Tania is die mol.

Offline de mol20-20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 11-01-2013, 17:10:32 »
@ keesverdenkers...
Als kees de mol zou zijn, zou er goede kans zijn dat die envelop zonder geld van hem afkomstig was, hij rende immers alleen.
Maar waarom zou je als mol 1 van de laserdeurtjes openmaken terwijl dat niet hoeft? Dat lijkt mij onlogisch voor mol. Daarmee helpt hij de opdracht.
Dus waarom voor geld gaan als dat helemaal niet nodig is??
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 17:19:06 door joel larson »

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 11-01-2013, 22:11:08 »
Tim 13  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 12-01-2013, 01:19:10 »
@ keesverdenkers...
Als kees de mol zou zijn, zou er goede kans zijn dat die envelop zonder geld van hem afkomstig was, hij rende immers alleen.
Maar waarom zou je als mol 1 van de laserdeurtjes openmaken terwijl dat niet hoeft? Dat lijkt mij onlogisch voor mol. Daarmee helpt hij de opdracht.
Dus waarom voor geld gaan als dat helemaal niet nodig is??


Omdat hij ervanuitging dat de rest toch wel af zou gaan, wat ook best had gekund. Kees kan nog altijd gemold hebben door jokers weg te halen (ok geen geld maar toch), en door de porto op het verkeerde kanaal te zetten.
Ik vind het juist een mollenactie om een luikje te openen: hij wist hoe hij er moest komen dus is het niet moeilijk voor hem. Door dit te laten lukken kweekt hij enorm veel krediet bij ons en bij de rest van de groep.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 12-01-2013, 02:18:00 »
Gaat wel om +/- 1000 euro. Dan had hij beter gewoon bij de kerk kunnen aankomen met 100 euro. Ook krediet kweken, maar zonder dat het zoveel kost.
The British are not impressed.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 12-01-2013, 12:08:38 »
De Mol:
1. Paulien

Verdacht:
2. Kees
3. Tim
4. Daniël

Kandidaat:
5. Carolien
6. Tania
7. Zarayda
8. Janine
🜃

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 12-01-2013, 12:43:50 »
Omdat hij ervanuitging dat de rest toch wel af zou gaan, wat ook best had gekund. Kees kan nog altijd gemold hebben door jokers weg te halen (ok geen geld maar toch), en door de porto op het verkeerde kanaal te zetten.
Ik vind het juist een mollenactie om een luikje te openen: hij wist hoe hij er moest komen dus is het niet moeilijk voor hem. Door dit te laten lukken kweekt hij enorm veel krediet bij ons en bij de rest van de groep.

Sorry hoor maar dit is echt onzin.  :-X Dit is echt een typisch voorbeeld van alles zo verdraaien dat het toch nog verdacht is, terwijl het eigenlijk gewoon een kandidaatactie is en de opdracht hoe dan ook geholpen heeft.

En jokers pakken is juist onmols, want als anderen de jokers zagen liggen, hadden ze zich misschien laten afgaan om de jokers te pakken. Geen molactie dus.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 12-01-2013, 17:10:25 »
Ik experimenteer met een eigen model om algoritmisch, op basis van mijn eigen (vooringenomen) input, te bepalen hoe waarschijnlijk iemand de mol zou kunnen zijn. Dit is wat eruit komt.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 12-01-2013, 18:16:48 »
Dit is wat eruit komt.

Ziet er bekend uit! Open-Office ?  :P
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 12-01-2013, 18:28:26 »
Ziet er bekend uit! Open-Office ?

Ja, handig programma, iig de spreadsheetapplicatie.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 12-01-2013, 18:43:24 »
Ach, taart is taart :P
The British are not impressed.

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 13-01-2013, 17:51:07 »
Ach, taart is taart :P
en taart is lekker :P ,maar hoe betrouwbaar en hoe erg is je mening er in verwerkt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 13-01-2013, 18:21:03 »
maar hoe betrouwbaar en hoe erg is je mening er in verwerkt.

Het is meer een vingeroefening, en volledig gebaseerd op mijn eigen mening. Het is eigenlijk een beetje grof kandidaten selecteren per opdracht. Maar dan heeft een opdracht waar veel geld wordt binnengehaald iets meer gewicht dan als er minder geld wordt binnengebracht. De bruikbaarheid en betrouwbaarheid voor mij moet nog blijken, maar ik vind dat je sowieso niet volledig moet afgaan op "lijstjes".

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 13-01-2013, 19:24:09 »
Het is meer een vingeroefening, en volledig gebaseerd op mijn eigen mening. Het is eigenlijk een beetje grof kandidaten selecteren per opdracht. Maar dan heeft een opdracht waar veel geld wordt binnengehaald iets meer gewicht dan als er minder geld wordt binnengebracht. De bruikbaarheid en betrouwbaarheid voor mij moet nog blijken, maar ik vind dat je sowieso niet volledig moet afgaan op "lijstjes".

het is ook geen aanval en ik vind al die taarten wel leuk, maar ik weet van mij zelf gewoon dat ik niet objectief kan blijven om zo de mol te vinden via een taart

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 13-01-2013, 20:00:43 »
en taart is lekker :P ,maar hoe betrouwbaar en hoe erg is je mening er in verwerkt.
Ik heb voorgaande jaren ook in een spreadsheet dingen bijgehouden... het invullen ervan is zeker subjectief, maar het hielp toch als een soort second opinion om niet totaal op gevoel een ook te kiezen die het absoluut niet kan zijn.