Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 343191 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #780 Gepost op: 1-03-2005, 12:38:04 »
het was geloof ik lottie die meteen zei: MM jij bent goed gebekt, daar zijn we het toch allemaal wel over eens? En daar kon niemand wat tegen in brengen...


Als Lottie dat niet had gezegd, dan had MM het zelf wel geroepen. Iedereen weet dat als er 1 goed gebekt is, het MM zeker is! Ik ben het met Han eens dat de crew MM op die positie wilden hebben, welk naampje ook aan hem gegeven zou zijn. Naar mijn mening had hij er ook gestaan als hij het 'naampje' gekregen zou hebben die Sander uiteindelijk kreeg.

Op het strand hoorde je MM ook zeggen over Isabelle dat zij bijziend is (moet ff opzoeken wanneer dat precies is... komt nog). Vond ik ook al zo'n rare opmerking!

Echt, ik denk al de hele tijd dat Marc-Marie de mol is, en ik blijf daar ook bij!!

 ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #781 Gepost op: 1-03-2005, 12:42:07 »
Op het strand hoorde je MM ook zeggen over Isabelle dat zij bijziend is (moet ff opzoeken wanneer dat precies is... komt nog). Vond ik ook al zo'n rare opmerking!

Waarom raar, als hij uitgebreid staat te zwaaien?

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #782 Gepost op: 1-03-2005, 12:46:30 »
Als hij nadacht op dat moment kon hij zien dat Isabelle tegen de zon inkijkt, dus bijna niets op het strand kan zien, laat staan een kleine tuinkabouter met een lap die als een dolle aan het zwaaien is...

Het zijn telkens zulke opmerkingen van hem... Ik vertrouw hem voor geen ene meter  ::ohno::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #783 Gepost op: 1-03-2005, 13:11:44 »
Goh, dus jullie vinden bijvoorbeeld Yvon en Isabelle niet "goed gebekt"???
 ::joehoe::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #784 Gepost op: 1-03-2005, 13:42:19 »
Daar gaat het nu niet om Tweety. Het gaat erom dat Marc-Marie als goed gebekt wordt aangewezen voor een opdracht, terwijl dat hele goed gebekte geen rol speelt... En dat is raar!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Takkembah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik denk... en twijfel... maar weet het zeker... of
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #785 Gepost op: 1-03-2005, 13:52:40 »
Als hij nadacht op dat moment kon hij zien dat Isabelle tegen de zon inkijkt, dus bijna niets op het strand kan zien, laat staan een kleine tuinkabouter met een lap die als een dolle aan het zwaaien is...

Het zijn telkens zulke opmerkingen van hem... Ik vertrouw hem voor geen ene meter  ::ohno::

Ik vertrouw hem wel... dat ie de m o l is dan  :P

maar ik geef toe, dat 'goed gebekt' gaat natuurlijk nergens over.
If we knew, what it was we were doing, it would not be called research, would it?

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #786 Gepost op: 1-03-2005, 14:04:15 »
Voor de duidelijkheid (maar dat moet vást allang bekend zijn), Marc-Marie is ook mijn mol hoor  ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline moleditor

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ach, het is maar een spelletje...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #787 Gepost op: 1-03-2005, 14:15:33 »
Ik heb nog een "hint" gevonden, nouja misschien is het een hint.

In afl. 4 waarbij ze die foto's met boevenbordjes voor zich hadden.

Yvonne v/d Hurk draaide haar hoofd helemaal van rechts naar links. Ze viel later af

Yvon en Isa draaide toen hun links naar rechtvooruit (vanuit hun positie voor de kijker andersom)...Ze komen in de finale..

Marc-Marie draaide als enige zijn hoofd van links naar vooruit. (mol)

De rest hield hun hoofd stil (gemonteerd)

Scherp opgemerkt ::ok::
Is het jullie opgevallen dat, ondanks MM zijn sigaretten actie om verwarring te stichten
Pete(r) geen enkele aandacht aan hem schenkt bij de line-up... ???
Jawel, montage... maar interessant is dan dat alle kandidaten een close-up krijgen alsof ze door Pete(r) bekeken worden... allemaal? Nee, 1 kandidaat (of mol?) heeft zich zodanig vermomd door zijn haren los te dragen dat zelfs de regie hem uit het oog lijkt te zijn verloren... (Hij staat er ook wat verloren bij aan die rechterkant op het nummer 9 ;D)
Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #788 Gepost op: 1-03-2005, 14:26:02 »
Thanks Molediter  :)
Oja en uit die uitzending kwam ook dit (even bij de hints opgezocht):

Sander: 15-6 OF
Isabelle: 10-21-12-12-9-5 JULLIE
Lottie: 7-5-5-4 GEEN
Jim: 8-9-5-18 HIER
Gijs: 22-15-15....... VOO (...R?...)
Yvon: 19-15-13-19 SOMS
Victoria: 26-25-14 ZIJN
Yvonne 23-5-12 WEL
Marc-Marie: 3-12-15-21-19 CLOUS

Dat word dus:
HIER ZIJN VOO JULLIE GEEN CLOUS, OF WEL SOMS.

Zou dit dan toch de clou zijn?? CLOUS kwam ook nog uit de cijfers van MM  8)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #789 Gepost op: 1-03-2005, 15:16:28 »
Weet niet of dit al langs is gekomen, maarrrr...

In de laatste aflevering (waar Sander afviel) gaat Isabelle naar de laptop toe om haar vragenlijst in te vullen, en zie je een flashback van Marc-Marie op 't strand. Nadat hij zijn laatste zin heeft gezegd, hoor je zoiets van: Mwuhahaha... heeeel kort.
Ik weet niet of dit een betekenis heeft, maar misschien kan iemand er iets mee...

suc6!

Groeten TOm...

Offline demeligeonechte

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #790 Gepost op: 1-03-2005, 15:41:00 »
volgens mij is dit nog nergens gemeld: ik weet ook niet of het een hint is maar het is in ieder geval wel een VREEMD stukje beeld...

Als je het stukje na afloop van de executie van aflevering 7 bekijkt, dan zie je eerst Marc-Marie staan terwijl je Isabelle hoort zeggen:
"Ik weet ook nooit wat ik moet zeggen dan..."...het shot gaat dan naar Isabelle. Let op: Isabelle zit op een stoel, maar achter haar zie je duidelijk het Sweet Rice shirt van Marc-Marie (en ook een arm volgens mij).

Dat stukje video ziet het er heel vreemd uit, zo stilstaand, bijna paspopperig...alsof Marc-Marie niet echt daar staat maar het er later ingemonteerd is. Hoe vaker ik het stukje bekijk, hoe vreemder ik het vind.

Bekijk het zelf op 48.12 min

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden....
« Laatst bewerkt op: 1-03-2005, 20:35:50 door demeligeonechte »

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #791 Gepost op: 1-03-2005, 15:48:35 »
Ik ben al bijna om: niet Lottie, maar MM de Mol. :o Maar ik twijfel nog, want: als MM de Mol is zou ik vanwege zijn rol in Amadeus Mozartmuziekjes verwachten. Ik ben niet zo'n Mozart-adept, dus mijn vraag aan jullie: is Mozart al langsgekomen?

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #792 Gepost op: 1-03-2005, 16:09:53 »
Misschien in de auto bij Jim in Adelaide? In de uitzending met de links-rechts opdracht.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #793 Gepost op: 1-03-2005, 18:31:12 »
Als hij nadacht op dat moment kon hij zien dat Isabelle tegen de zon inkijkt, dus bijna niets op het strand kan zien, laat staan een kleine tuinkabouter met een lap die als een dolle aan het zwaaien is...

Ik denk dat hij 'bijziend' roept, omdat Isabelle dat ook echt is. Ze zegt later namelijk tegen 'm op 't strand: "Ik kon 't niet zien"  terwijl ze wijst naar haar ogen. Ik concludeerde daaruit dat ze haar lenzen niet in had (misschien vanwege de harde wind of iets) en hem daarom niet goed kon zien zwaaien.

Misschien in de auto bij Jim in Adelaide? In de uitzending met de links-rechts opdracht.

Dat was Schubert geloof ik.  :)

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #794 Gepost op: 1-03-2005, 18:58:38 »
Heeft iemand dat van mij al opgemerkt?
Dat je bij de flashback van MM, als isabelle achter de laptop gaat zitten, dan zegt hij een zin... houdt even een pauze, en zegt dan nog een zin, en je hoort dan iets van Mwuhahahhaa...
Iemand al opgemerkt?

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #795 Gepost op: 1-03-2005, 19:51:43 »
Ze wouden Marc-Marie op die positie (Sander moest goed zwijgen, dat betekente ook niks imo)

Maar ik vind 't ook wel verdacht hoor, want 't kon natuurlijk niet anders als Marc-Marie zou als degene die 'goed gebekt' is worden gekozen. Dus 't is wel duidelijk dat ze hem graag op die positie wilden.
Als Lottie dat niet had gezegd, dan had MM het zelf wel geroepen. Iedereen weet dat als er 1 goed gebekt is, het MM zeker is! Ik ben het met Han eens dat de crew MM op die positie wilden hebben, welk naampje ook aan hem gegeven zou zijn.
Goh, dus jullie vinden bijvoorbeeld Yvon en Isabelle niet "goed gebekt"???
 ::joehoe::
Daar gaat het nu niet om Tweety. Het gaat erom dat Marc-Marie als goed gebekt wordt aangewezen voor een opdracht, terwijl dat hele goed gebekte geen rol speelt... En dat is raar!!

Het ging er dacht ik om of “goed gebekt” was verzonnen om Marc Marie op die plek te krijgen. Omdat hij kennelijk als enige goed gebekt is volgens jullie. Maar zo zeker is dat volgens mij niet, want voor hetzelfde geld was Isabelle of Yvon daar terecht gekomen.
That’s all.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #796 Gepost op: 1-03-2005, 20:01:04 »

Het ging er dacht ik om of “goed gebekt” was verzonnen om Marc Marie op die plek te krijgen. Omdat hij kennelijk als enige goed gebekt is volgens jullie. Maar zo zeker is dat volgens mij niet, want voor hetzelfde geld was Isabelle of Yvon daar terecht gekomen.
That’s all.


Maar als je echt van alle vijf moest zeggen wie is het goed gebekst denk je (iig ik) toch eerder aan de cabaretier die zeer ad rem is dan aan Isabelle of Yvon...
No Milk today???

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #797 Gepost op: 1-03-2005, 20:05:36 »
Kan er nog twijfel zijn dat MM niet de mol is?

Is er ook maar 1 opdracht waarin MM succesvol was?

Belangrijkste aanwijzing is denk ik de truck-opdracht (daar moest de mol in, ging om 10.000)

MM wordt in chauffeur-positie gemanouvreerd terwijl hij de 4e was, daarbij, hoe Lottie ook reed, zij kon de opdracht niet doen mislukken, dat kon alleen MM door ofwel langzamer te rijden ofwel meer pionnen omver te rijden, niemand anders had hier invloed op behalve MM.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, al vanaf de eerste aflevering verspeelde hij geld voor de pot, en heeft dat gedaan tot en met de laatste aflevering.

Wanneer er in de andere 2 groepjes hulpmollen zitten (dodge en achterin de trein) zit MM voorin, en is dus wederom (ondanks het loten) zeker dat de opdracht mislukt.
Laten we sowieso de duurste ton openmaken etc.

Er gaat geen aflevering voorbij zonder prominente MM-hints (en dan laat ik graag alle cijfer, letter, oog-combinaties welke eveneens allemaal zijn richting uitwijzen maar achterwege).

Was er ooit een duidelijker mol?

Zijn tegenhanger is de nimmer verdacht in beeld gebrachte Isabelle.
Dat zou pas echt een surprise zijn.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #798 Gepost op: 1-03-2005, 21:12:58 »
hey cosma :D zal ik je dan maar alvast verassen , isabel IS de mol :)
lottie kon de truck opdracht neit doen mislukken zei je ? .... ik zie dat andes.
JUIST zij kon hem laten mislukken.
als mol WIST ze natuurlijk dat ze zo snel mogelijk die truck langs de pillonnen moest sjeezen, en als mol heeft ze daar ( ongetwijfeld ) les in gehad.
nee, ik zie hier niets verkeerds in de houding van mm, hij wist dat hij snel moest rijden en geen pillonnen moest raken.
hoe krijg je dat allebei voor elkaar ? juist ja, door risico te nemen
hij had geen andere keuze.
was er ooit een duidelijkere mol vraag je ? .... nee die is er nooit geweest. en juist DAT is ook de reden dat mm het niet is.
het is niet de formule van wie is de mol dat de mol heel overduidelijk gaat mollen, en dat de programma makers dat er niet uit knippen.
dan kunnen ze net zo goed meteen zeggen wie het is, want een kind van 3 kan nog zien dat mm overduidelijk bewust aan het saboteren is.
nee als er iemand de mol niet kan zijn dan is het mm wel :)
ik ga nog steeds voor isabel, alhoewel lottie even hoog in mn rijtje staat
dennis for mole !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #799 Gepost op: 1-03-2005, 21:37:58 »
hey cosma :D zal ik je dan maar alvast verassen

 ::oink::  Arme Cosma... die wordt gecremeerd door Nevermind...  :o

verrassen is met dubbel R... sorry ik kon het niet laten  :P
I got that tunnel vision going through my  head