Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 342355 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #800 Gepost op: 1-03-2005, 21:41:22 »
ghehe dikke lol :) tsja ik kom ook maar gewoon uit ruinerwold eh  :)dan krijg je dat
dennis for mole !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #801 Gepost op: 1-03-2005, 21:44:32 »
Hier nog een hint naar Marc-Marie... Dit werd op de chat gezegd vandaag:

[15:27:03] <limone>  13heb een vraag!!
[15:27:03] <Mollom> wacht
[15:27:07] <takkie>  1  12 limoneeeeeeeeeeee
[15:27:09] <+deenigeechtemol> ok eentje dan
[15:27:11] <Postman>  5 lol
[15:27:13] * takkie zucht
[15:27:17] <limone>  13pfff gelukkig!
[15:27:17] <angeleyes>  4 das ook nie veel
[15:27:34] <+deenigeechtemol> (ik tik ongeduldig met m'n vingers op tafel)
[15:27:39] <Postman>  5 whaha
[15:27:42] <takkie>  1 hehe
[15:27:44] <angeleyes>  4 mis je al een nagel
[15:27:45] <Mollom> wij ook
[15:27:47] <limone>  13oke, komt 'ie: wat voor zin had het om MM de noemer 'goed gebekt' te geven als dat helemaal niet gebruikt werd?
[15:27:48] * maud zoekt snel vragentopic op
[15:27:54] * takkie tikt gezellig mee
[15:27:56] <Mollom> yes....
[15:28:02] <limone>  13enne... niet zo ongeduldig hoor, ben net thuis van kind ophalen enzo...
[15:28:08] <+deenigeechtemol> ?
[15:28:19] <limone>  maarja: marc-marie ongeduldig!! (en niet kritisch), hehe

Zou dit DE hint zijn? Of is het toeval (maar toeval bestaat niet...). Ik ben er nu echt helemaal van overtuigd van Marc-Marie als mol  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2005, 21:48:31 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #802 Gepost op: 1-03-2005, 21:50:35 »
Elke keer als ik dit topic lees word ik weer gelukkig van alle naar MM wijzende hints.. Hoewel ik Marc-Marie het ook weer het meest gun om te winnen!!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #803 Gepost op: 1-03-2005, 22:07:21 »
hey cosma :D zal ik je dan maar alvast verassen , isabel IS de mol :)
lottie kon de truck opdracht neit doen mislukken zei je ? .... ik zie dat andes.
JUIST zij kon hem laten mislukken.
als mol WIST ze natuurlijk dat ze zo snel mogelijk die truck langs de pillonnen moest sjeezen, en als mol heeft ze daar ( ongetwijfeld ) les in gehad.
nee, ik zie hier niets verkeerds in de houding van mm, hij wist dat hij snel moest rijden en geen pillonnen moest raken.
hoe krijg je dat allebei voor elkaar ? juist ja, door risico te nemen
hij had geen andere keuze.
was er ooit een duidelijkere mol vraag je ? .... nee die is er nooit geweest. en juist DAT is ook de reden dat mm het niet is.
het is niet de formule van wie is de mol dat de mol heel overduidelijk gaat mollen, en dat de programma makers dat er niet uit knippen.
dan kunnen ze net zo goed meteen zeggen wie het is, want een kind van 3 kan nog zien dat mm overduidelijk bewust aan het saboteren is.
nee als er iemand de mol niet kan zijn dan is het mm wel :)
ik ga nog steeds voor isabel, alhoewel lottie even hoog in mn rijtje staat

iemand het dan wel met me eens dat mm in die opdracht NIET gesaboteerd heeft ? of dan iig dat lottie het meest verdacht was in die opdracht ?
( moest meteen denken aan george in portugal die heel feestelijk een eind op de waterski weg ging en daarmee krediet opbouwde, terwijl hij natuurlijk wist dat dick nog terug moest zwemmen )
dennis for mole !

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #804 Gepost op: 1-03-2005, 22:36:22 »

je hebt gelijk dat het veel weg had van de waterski opdracht van george, maar ook ik vind dat marc marie een betere positie had om te mollen
Lottie moest goed en snel rijden, dat deed ze met behulp van jim gingen er weinig pilonnen om..
Marc marie reed sneller(wat moest dus hij ging automatisch lomper rijden) maar sander deed nix en marc marie zei dat sander beter zijn mond kon houden zodat eigenlijk mm alle touwtjes in handen had. hij reed op laatste moment nog een pilon terwijl als sander goed nagedacht had en de finish zag ze juist op het laatst langzaam konden gaan omdat er toch nog wel tijd over was en ze nog maar 2 pilonnen om hadden.....

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #805 Gepost op: 1-03-2005, 23:12:52 »
maar is dat mm zn fout geweest ? ..... ik vind het neit zo gek dat mm wilde dat sander stil was . als je zo geconcentreerd moet rijden, dwz hard ( om sneller te zijn dan lottie ) en heel precies ( zodatie minder pillonnen omreed dan lottie ) dan vind ik het niet zo raar dat je je goed wil concentreren. en hij heeft het ontzettend goed gedaan. niet waar ?
ik zie niet waar mm heeft gemolt in die opdracht en denk ook dat er teveel lof naar lottie is gegaan !
dennis for mole !

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #806 Gepost op: 1-03-2005, 23:21:23 »
stel MM is de mol - dan is het risicovoller om als tweede het parcours te rijden omdat je geen invloed hebt op wat de eerste doet. Stel de eerste rijdt 10 pilonnen om en doet daar een half uur over. Dat valt wel heel erg op als je dat dan slechter doet.

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #807 Gepost op: 1-03-2005, 23:38:29 »
de kans dat degene voor Marc-Marie EN er een half uur over doet EN 10 pilonnen omgooit is natuurlijk erg klein. Stel Lottie deed er een half uur over  om het ZO precies te doen dat er geen pilon om ver gaat dan gooit Marc-Marie er wel een om maar in 8 minuten. Opdracht mislukt. Stel Lottie doet in 2 minuten het percours en gooit er tien om, dan doet Marc-Marie het parcours in 2:01 en gooit er 8 om. Opdracht mislukt.

Hoe dan ook blijft het feit dat als de eerste de opdracht helemaal vergooit (stel de 10 pilonnen en het half uur) dan blijkt dus gewoon dat het heel erg moeilijk is. Iemand heeft al laten zien dat het ook zo kan dus alles wat Marc-Marie zou doen is dan te verklaren. ("Ja, Lottie gooide ook de helft om, het zal wel heel moeilijk zijn...)
mijn gedachtengang is niet echt te volgen vanavond denk ik, maar hoe dan ook, kan je niet zeggen dat de mol danwel Lottie, danwel Marc-Marie is. Het enige is dat iedereen Lottie verdenkt omdat ze hetzelfde trucje al bij de George-serie hebben gezien en denken: hey, daar trappen we geen tweede keer in!
Logischer is dus: Marc-Marie heeft gemold

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #808 Gepost op: 1-03-2005, 23:42:00 »
volgens mij is dit nog nergens gemeld: ik weet ook niet of het een hint is maar het is in ieder geval wel een VREEMD stukje beeld...

Als je het stukje na afloop van de executie van aflevering 7 bekijkt, dan zie je eerst Marc-Marie staan terwijl je Isabelle hoort zeggen:
"Ik weet ook nooit wat ik moet zeggen dan..."...het shot gaat dan naar Isabelle. Let op: Isabelle zit op een stoel, maar achter haar zie je duidelijk het Sweet Rice shirt van Marc-Marie (en ook een arm volgens mij).

Dat stukje video ziet het er heel vreemd uit, zo stilstaand, bijna paspopperig...alsof Marc-Marie niet echt daar staat maar het er later ingemonteerd is. Hoe vaker ik het stukje bekijk, hoe vreemder ik het vind.

Bekijk het zelf op 48.12 min

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden....

Nog even hierop terugkomend. Ik heb dat stukje bekeken, maar ik zie er niets verkeerds in. MM staat gewoon met de zijn rechterarm richting Isa. Het stukje "sweet rice" en dat geel vlak op zijn shirt is net boven zijn rechtermiddel.

Isa zegt dan:"Ik weet niet wat ik moet zeggen dan". Dus zij is zeker niet "goed gebekt"  ;)

Offline demeligeonechte

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #809 Gepost op: 1-03-2005, 23:53:24 »
ja het zal idd wel niets zijn
spoken

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #810 Gepost op: 1-03-2005, 23:57:03 »
hey cosma :D zal ik je dan maar alvast verassen , isabel IS de mol :)
lottie kon de truck opdracht neit doen mislukken zei je ? .... ik zie dat andes.
JUIST zij kon hem laten mislukken.
als mol WIST ze natuurlijk dat ze zo snel mogelijk die truck langs de pillonnen moest sjeezen, en als mol heeft ze daar ( ongetwijfeld ) les in gehad.

Dus Isabelle is de mol en Lottie eveneens?  :-\\

Citaat
nee, ik zie hier niets verkeerds in de houding van mm, hij wist dat hij snel moest rijden en geen pillonnen moest raken.
hoe krijg je dat allebei voor elkaar ? juist ja, door risico te nemen
hij had geen andere keuze.

De beslissende uitslag lag bij MM, niet bij Lottie.
Ookal heeft ze wekenlang met 3 opleggers dwars door Limburg gereden met overal pilonnen langs de weg, dat houdt nog niet in dat ze in een situatie waar veel geld vanaf hing, Jim er bovenop zat, etc. zij precies kon bepalen hoe snel ze zou rijden en hoeveel pilonnen er om gingen.
Natuurlijk kon ze een snelle tijd neerzetten, en weinig pilonnen omver rijden, maar dat was niet de beslissende ronde, die was voor MM.

Citaat
was er ooit een duidelijkere mol vraag je ? .... nee die is er nooit geweest. en juist DAT is ook de reden dat mm het niet is.
het is niet de formule van wie is de mol dat de mol heel overduidelijk gaat mollen, en dat de programma makers dat er niet uit knippen.
dan kunnen ze net zo goed meteen zeggen wie het is, want een kind van 3 kan nog zien dat mm overduidelijk bewust aan het saboteren is.
nee als er iemand de mol niet kan zijn dan is het mm wel :)

Thanks dat je de formule van het programma nog even aan me uitlegt  ::ok::


Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #811 Gepost op: 2-03-2005, 00:16:10 »
stel MM is de mol - dan is het risicovoller om als tweede het parcours te rijden omdat je geen invloed hebt op wat de eerste doet. Stel de eerste rijdt 10 pilonnen om en doet daar een half uur over. Dat valt wel heel erg op als je dat dan slechter doet.


Mja, stel Lottie rijdt geen enkele pilon om, hoe kan MM er dan minder omver rijden?

Er zullen diverse scenario's zijn geweest, want pas na de rit van Lottie en Jim werd de opdracht voor Sander en MM bekend gemaakt.

Dus mocht Lottie heel langzaam rijden en veel pilonnen omver, dan was er (om het spannend te houden want dat is wel de bedoeling lijkt me)  mogelijk helemaal geen snelheidslimiet geweest voor MM, maar bv dezelfde route rijden, maar nu 3 pilonnen met medekandidaten erop, en wanneer je meer dan 1 kandidaat raakt is de opdracht mislukt.
(in dat geval hadden ze met z'n allen kunnen overleggen waar die pilonnen met die kandidatenborden het best konden staan bv etc. en werd zo toch nog iedereen bij de opdracht betrokken cq verdacht wanneer ze bv een pilon met bord vlakbij een bocht wilden plaatsen)

De borden louter als wraak voor Yvonne was sowieso wat vreemd, want die grote borden met enorme foto's en stokken etc. is flink wat werk, en duur, en dat alleen zodat Yvonne wraak kon nemen, lijkt me veel werk voor zoiets onbenulligs (bij Isabelle wordt 1 vraag fout gerekend, nou nou, dat is alle tijd en geld waard om van iedereen 2 van die enorme borden te maken).

Misschien is wel nav de tijd/pilonnen van Lottie besloten voor deze eenvoudige versie.
Er waren van alle 10 de kandidaten (meen ik, ook van Yvonne weet ik niet zeker) 2 borden, dus op alle pilonnen kon een kandidaat, daarmee kun je allemaal leuke scenario's bedenken en de anderen bij de opdracht betrekken, maar achteraf was dat niet nodig, wel was zeker dat MM zou rijden, als 4e gekozen op de lijst.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2005, 00:24:09 door Cosma »

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #812 Gepost op: 2-03-2005, 01:10:12 »
Wat ik verdacht vondt, hopelijk is dat nog niet in dit topic gezegt, is het gebaar dat MM in afl 7 duidelijk maakt richting de camera, na de uitspraak dat de onrust in de groep kwam door Jim en Gijs. Ongeveer de 3e minuut, nadat Angela had gebeld over de eerste opdracht.

Zien jullie hier ook iets in of zie ik echt spoken ??  ??? 8)
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #813 Gepost op: 2-03-2005, 08:51:00 »
(bij IsabelleVictoria wordt 1 vraag fout gerekend, nou nou, dat is alle tijd en geld waard om van iedereen 2 van die enorme borden te maken).
« Laatst bewerkt op: 2-03-2005, 09:05:26 door Juudith »

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #814 Gepost op: 2-03-2005, 09:01:25 »
was er ooit een duidelijkere mol vraag je ? .... nee die is er nooit geweest. en juist DAT is ook de reden dat mm het niet is.
het is niet de formule van wie is de mol dat de mol heel overduidelijk gaat mollen, en dat de programma makers dat er niet uit knippen.
dan kunnen ze net zo goed meteen zeggen wie het is, want een kind van 3 kan nog zien dat mm overduidelijk bewust aan het saboteren is.
nee als er iemand de mol niet kan zijn dan is het mm wel :)

Toch een aparte uitspraak. In het programma zelf wordt hij niet zo verdacht neergezet. Lottie is bijvoorbeeld veel verdachter. De enige die dan absoluut niet verdacht is, is Yvon, terwijl zij de laatste uitzending toch ook een beetje raar gaat doen. Dan blijft Isabelle dus over, maar ze is wel een paar keer hulpmol geweest.

De opzet van het spel is ook niet: "Wij maken iedereen een keer verdacht, behalve de mol". Dat zou het natuurlijk ook wel erg makkelijk maken...

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #815 Gepost op: 2-03-2005, 10:41:26 »
:) dat denk ik ook zeker niet.
het zou me gewoon heel erg tegen vallen als mm de mol is ( en ergens ben ik er van overtuigd dat hij het gewoon niet KAN zijn )
dat zou ik gewoon slap vinden, widm onwaardig !
 wij molzoekers moeten toch iets hebben om te zoeken ?
dat bedoel ik met , het is niet de formule van widm dat een mol zo ontzettend gaat mollen dat IEDEREEN het kan zien ... zo was het programma nooit bedoeld. ( denkik, mja wie ben ik )
ik vond de serie met george het gaafst, ik had NOOIT verwacht dat hij het zou zijn .... nooit, wat als hij openlijk de bende had verknald ? dat is toch niet het doel van het spel ? niet voor ons, EN niet voor de medekandidaten.
tgeeft mij een kick om dingen uit te pluizen, theorien te volgen, de verborgen hints te zoeken.
als mm de mol is, dan valt er weinig meer te zoeken, dan kan een klein kind nog zien dat hij opzettelijk de bende verknald, en DAT zou ik jammer vinden

goed, we zullen zien :)
dennis for mole !

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #816 Gepost op: 2-03-2005, 10:44:06 »
:) dat denk ik ook zeker niet.
het zou me gewoon heel erg tegen vallen als mm de mol is ( en ergens ben ik er van overtuigd dat hij het gewoon niet KAN zijn )
dat zou ik gewoon slap vinden, widm onwaardig !
 wij molzoekers moeten toch iets hebben om te zoeken ?
dat bedoel ik met , het is niet de formule van widm dat een mol zo ontzettend gaat mollen dat IEDEREEN het kan zien ... zo was het programma nooit bedoeld. ( denkik, mja wie ben ik )
ik vond de serie met george het gaafst, ik had NOOIT verwacht dat hij het zou zijn .... nooit, wat als hij openlijk de bende had verknald ? dat is toch niet het doel van het spel ? niet voor ons, EN niet voor de medekandidaten.
tgeeft mij een kick om dingen uit te pluizen, theorien te volgen, de verborgen hints te zoeken.
als mm de mol is, dan valt er weinig meer te zoeken, dan kan een klein kind nog zien dat hij opzettelijk de bende verknald, en DAT zou ik jammer vinden

goed, we zullen zien :)

Geef dan eens een aantal voorbeelden van verdachte acties in de afleveringen zelf (dus geen theorieën toepassen). Naast de laatste aflevering heeft hij volgens mij niet veel verdachte acties uitgevoerd. Hij wordt hier vooral verdacht door diversie theorieën (getal 9, foto's etc.).

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #817 Gepost op: 2-03-2005, 13:14:43 »
onder andere bij de krokodillenopdracht waar hij de photo van jim heeft gejat zodat er minder geld in de pot kwam.
ALS mm de mol zou zijn, zou dit een hele goeje mollenactie zijn geweest en dan had hij dat naar ons toe nooit in die aflevering gezegd.
dan hadden ze daar geheid meegewacht tot de trugblikaflevering.
ik heb er meer maar dat komt later moet nu nl weg
dennis for mole !

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #818 Gepost op: 2-03-2005, 13:42:45 »
:) dat denk ik ook zeker niet.
het zou me gewoon heel erg tegen vallen als mm de mol is ( en ergens ben ik er van overtuigd dat hij het gewoon niet KAN zijn )dat zou ik gewoon slap vinden, widm onwaardig ! wij molzoekers moeten toch iets hebben om te zoeken ?
dat bedoel ik met , het is niet de formule van widm dat een mol zo ontzettend gaat mollen dat IEDEREEN het kan zien ... zo was het programma nooit bedoeld. ( denk ik, mja wie ben ik )
ik vond de serie met george het gaafst, ik had NOOIT verwacht dat hij het zou zijn .... nooit, wat als hij openlijk de bende had verknald ? dat is toch niet het doel van het spel ? niet voor ons, EN niet voor de medekandidaten.
tgeeft mij een kick om dingen uit te pluizen, theorien te volgen, de verborgen hints te zoeken.
als mm de mol is, dan valt er weinig meer te zoeken, dan kan een klein kind nog zien dat hij opzettelijk de bende verknald, en DAT zou ik jammer vinden

Dit gevoel ken ik maar al te goed, maar dan i.v.m. Yvon. Marc-Marie heeft juist niet heel opvallend gemold (tot de duik-eigenschap-foto opdracht dan) maar wel veel geld uit de pot gehouden. Pas de laatste 2 (?) afleveringen vind ik MM verdacht worden...

Wat ik dan niet begrijp is dat jij George de beste mol vond. Die had ik nl. vanaf de eerste of tweede aflevering al afgeschreven als mol vanwege "too obvious". Meer dan de helft van dit forum had George als mol, sommigen al vanaf de eerste aflevering. Dus ja, die serie was heel erg gaaf, maar George onopvallend? Nou nee...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #819 Gepost op: 2-03-2005, 13:57:06 »
Wat ik dan niet begrijp is dat jij George de beste mol vond. Die had ik nl. vanaf de eerste of tweede aflevering al afgeschreven als mol vanwege "too obvious". Meer dan de helft van dit forum had George als mol, sommigen al vanaf de eerste aflevering. Dus ja, die serie was heel erg gaaf, maar George onopvallend? Nou nee...

Wat je zegt Tweety, klopt. Ik had George vanaf afl. 1 als mol en ook toen hoorde je iedereen roepen dat het niet kon, te opvallend etc... Heb zelfs nog bijna ruzie met iemand gekregen die George niet als mol zag en wilde zien. Maar Nevermind, ook George molde opvallend hoor! Zag je hem 'onopvallend' hoogtevrees hebben? En 'onopvallend' langzaam fietsen tegen de berg op omdat 'onopvallend' de versnelling het niet meer deed...  ;)

Daarom verdenk ik Marc-Marie ook al vanaf de eerste seconde. De hele serie is hij opvallend als mol bezig (de ene afl. meer dan de andere), maar zo dat men het niet nodig vindt hem daarvoor als mol aan te wijzen. Voorbeeld: waar is de pot??? Hij roept wel telkens: 'zodra ik hem zie, krijg je geld van me'... maar waarom doet niemand hier iets mee? Nog 2 afleveringen dan weten we het (eindelijk :D). Nog maar even (on)geduld hebben dus,   ;)
I got that tunnel vision going through my  head