Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 342338 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1040 Gepost op: 10-03-2005, 11:17:51 »
AMEN  ::tandpastasmiley::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1041 Gepost op: 10-03-2005, 11:25:40 »
Die van 10 CC = MM is van mij, maar als je 10 CC als naam bekijkt slaat dat ook weer op een man. Als je weet waarom die band 10 cc heet begrijp je dat. (I'm not in love; heeft die MM een partner eigenlijk, kan dat nergens vinden)


Ja, hij is zelfs getrouwd ;)
No Milk today???

Offline aless039

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1042 Gepost op: 10-03-2005, 11:33:53 »
MM zegt; is die Godzilla soms een vriendin van je?! Zit er een vrouw onder dat pak? Wist MM dat van te voren, heeft hij al kontakt gehad met die vrouw?
Had hij dan niet eerder de opmerking gemaakt van ; is die godzilla je vriendje ofzo?

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1043 Gepost op: 10-03-2005, 12:27:03 »
MM zegt; is die Godzilla soms een vriendin van je?! Zit er een vrouw onder dat pak? Wist MM dat van te voren, heeft hij al kontakt gehad met die vrouw?
Had hij dan niet eerder de opmerking gemaakt van ; is die godzilla je vriendje ofzo?
Uit het dagboek van Angela:
Erik, onze computernerd wordt in het Godzillapak gehesen.
Ik weet het natuurlijk niet zeker maar het klinkt als een man  ;)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1044 Gepost op: 10-03-2005, 13:57:06 »
Ik heb gisteravond nog even de aflevering met de stoomtrein gekeken.... en met de wie van de 3 opdracht,
Marc-Marie en Lottie zitten beide op de plaats van Albert MOL, maar het enige verschil is dat Marc-Marie ook echt de persoon was die ze moesten ontdekken, en dat Lottie moest doen  alsof ze Victoria was....

Ik heb ook nog even het stukje terug gekeken in de stoomtrein, daar zegt lottie: neem jij de telefoon maar.... niet slim voor een mol, want daarin kun je juist verwarring zaaien.

Ook het stukje met het Puup Puup Lottie en Marc-Marie hebben beide het touw vast, maar marc-marie heeft hem het langst vast en trekt wel degelijk ook (het is niet zichtbaar wat lottie precies doet) de tweede keer aan het touwtje....

Verder krijg je een shot waar je marc-marie alleen over straat ziet lopen met een tasje.. het lijkt dus alsof hij uit de supermarkt komt met zijn boodschapjes, maar er is niemand van de andere kandidaten te zien en marc-marie lijkt een beetje een grijns op zijn gezicht te hebben, alsof hij net nieuwe info heeft gekregen over de komende opdrachten... (het zag er zo'n beetje uit net als in het interview van victoria, dat hij op de achtergrond liep)  Dit kan natuurlijk expres zo gedaan zijn, dat de rest gewoon achter hem aan liep, maar ik vond het er toch raar uit zien
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1045 Gepost op: 10-03-2005, 14:56:29 »
Nee, hoor wij zijn helemaal niet verslaafd  ::rofl::

Wij kunnen gewoon een goed onderscheid maken tussen goede en slechte programma's.  ::vergroot::

Gelukkig hebben wij voor een super-goed programma gekozen... en ja hoor, we zijn echt verslaafd.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline B209910

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1046 Gepost op: 10-03-2005, 15:33:02 »
Wie van de drie -> goed gevonden dat het idd alleen MM was die gezocht werd en dat lottie zich als victoria voordeed, dat verwijst wel heel sterk naar MM als mol!

Een aantal dingen blijven me steeds opvallen in de afleveringen en doen me een beetje bijbels/heilig aan:

-Vogels, vliegen, superman en vleugels (op kleding, nu weer op een vlieger van drie kleine jongetjes, het logo van het programma). Het lijken ook wel van die engelenvleugels. In aflevering 7 zou er ook een aantal keer een kraaiende haan te horen zijn (als de haan 3x kraait...)
-Terugkerende blauwe lucht (hemel?)
-Heilige beelden van tempels ed steeds in beeld en met de interviews in deze aflevering op de achtergrond tegen de muur.
-Godzilla, waarom heet dat monster zo, heeft toch niets met zijn uiterlijk te maken, dus waarom die naam? GODzilla?
-De enige aan wie ik dit op dit moment kan koppelen is MM. In zijn naam zit wel iets heiligs (marie komt natuurlijk van maria), hij heeft het in een van de afleveringen over Lourdes en in de laatste show die op tv kwam had hij een hele scene over Josef en Maria die naar Betlehem gingen (als Josef timmerman was, waarom bouwde ie dan niet even een kar voor maria, dan zou ze niet hoogzwanger op die ezel hoeven! :D)

Verder kan ik er niets mee :), maar het viel me gewoon op...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1047 Gepost op: 10-03-2005, 16:02:52 »
Maar ja... Yvon werkt weer voor de KRO...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1048 Gepost op: 10-03-2005, 16:27:52 »
Ja, hij is zelfs getrouwd ;)

Ik wist het! Maar help effe, met 'n man of met 'n vrouw?
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1049 Gepost op: 10-03-2005, 17:00:48 »
Ik wist het! Maar help effe, met 'n man of met 'n vrouw?
man!

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1050 Gepost op: 10-03-2005, 17:38:06 »
man!

jfc, en ik dacht nog wel dat ie 'n vrouw en kinderen had. Nou ja zeg, heb totaal geen mensenkennis dus :P (is de eerste keer dat ik 'n homo voor 'n hetero aanzie en andersom :P) Is z'n man (ook) 'n beroemde knakker? :D
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1051 Gepost op: 10-03-2005, 17:46:47 »
jfc, en ik dacht nog wel dat ie 'n vrouw en kinderen had. Nou ja zeg, heb totaal geen mensenkennis dus :P (is de eerste keer dat ik 'n homo voor 'n hetero aanzie en andersom :P) Is z'n man (ook) 'n beroemde knakker? :D
haha.. tsja je kon het verwachten helft van de bekende nederlanders is homo :P
maar volgens mij is zijn man geen bn'er!!

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1052 Gepost op: 10-03-2005, 18:39:40 »
nee z'n man is geen beroemde 'knakker'....zo hee dat woord heb ik heel lang niet gelezen gezien gehoord of gebruikt! (en dan hebben we t over knakker....)

Iig...ik heb alles weer eens teruggelezen en ik vind de M in die lijn echt heel sterk. Ook de 9 theorie vind ik sterk. Ik blijf bij MM als mol. Ik ben dr nu uit! Dus laat de ontknoping maar komen, wij weten het wel!

 ;D


Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1053 Gepost op: 10-03-2005, 18:48:05 »
nee z'n man is geen beroemde 'knakker'....zo hee dat woord heb ik heel lang niet gelezen gezien gehoord of gebruikt! (en dan hebben we t over knakker....)

Iig...ik heb alles weer eens teruggelezen en ik vind de M in die lijn echt heel sterk. Ook de 9 theorie vind ik sterk. Ik blijf bij MM als mol. Ik ben dr nu uit! Dus laat de ontknoping maar komen, wij weten het wel!

 ;D

 ::tandpastasmiley:: Knakker is in ons leerjaar toch behoorlijk populair :P En voor de rest van je bericht; ik ga volledig met je mee! ;)
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1054 Gepost op: 10-03-2005, 19:03:37 »
::tandpastasmiley:: Knakker is in ons leerjaar toch behoorlijk populair :P En voor de rest van je bericht; ik ga volledig met je mee! ;)

Kijk vandaar dat knakker....vind t grappig! :D :D

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1055 Gepost op: 10-03-2005, 20:18:04 »
Het onderstaande is van jooojooo van de wieisdemol.nl site: (En ik dacht dat hier diep gezocht werd...) Gelukkig wijst het naar MM  ::ok::


Ik heb een en ander ontdekt wat volgens mij nog niet eerder is besproken!

Godzilla ziet er zo niet uit; het is in werkelijkheid Rangda. Dit is een heks en een van de negen (!) gedaantes van Durga de godin van de dood en vrouw van Shiva de god van de dood. In de legendes vecht zij tegen Barong.

Om een lang verhaal kort te maken; er zijn heel veel tips/hints die wijzen naar zaken uit het hindoeisme (oorspronkelijk uit India maar ook in Bali) en hekserij/magie.
Het is een ingewikkeld verhaal dus pin me niet vast op details ,maar in ieder geval :

muzikale hints:
- elevation (verheffing, opstijgen)
- uil fabeltjeskrant heks verandert soms in uil
- unfinished sympathy: oneindigheid is heel belangrijk in hindoeisme, denk o.a. aan reincarnatie. Sympathy betekent ook bezwering (beheksing). In de legende ontstaat het gevecht door een gestolen boek met toverspreuken en heeft ook te maken met verliefdheid die overgaat en een moeder en haar zoon
- never say goodbye: reincarnatie/wedergeboorte het terugkomen van gijs
- bycicle : kan wijzen op het eeuwig ronddraaien (cycle)
- body and soul: geest en lijf zijn gescheiden volgens hen
- both sides now: de geest heeft twee kanten
en i´m not in love
als je het vergezocht vindt ga maar eens wat meer er over lezen

nog even verder gaand
carnaval en met name halloween komt schijnbaar ook oorspronkelijk hiervanuit, misschien verklaart dat het roze konijn
shiva is ook afk. voor Sattelite Home Improvement Vieuwers Act en al zoekend bleken de getallen van de vlieger coordinaten 35 154 etc. terug te komen op de website van met het oog zichtbare satellieten

Maar naar wie verwijzen de hints nu
Volgens mij naar Marc Marie, als zou hij shiva zijn als god van de vernietiging,dood en wedergeboorte

vleugels op zijn trui
getal negen
in een van de eerste afleveringen heeft hij een shirt van indiaas kledingmerk aan
later een met sweet rice de goden worden met sweet rice vereerd
lege schoen is symbool van de dood denk aan kunstwerk
blue sky
shiva heeft een steen in zijn hand. bij de komopasopdracht MM ook
opmerkingen vam MM als carnavalsstoker, is die godzilla jouw vriendin, je moeder
in het intro vliegt hij naar de hemel
spiraal op zijn blouse is ook symbool van magie en angela zegt ze draaiden allemaal
rondjes om elkaar heen. Shiva heeft 2 oorringen, 1 van spiraal en 1 van krokodil denk aan petje MM met krokodil
hij kijkt in een spiegel
hij fietste
heb ook ergens gelezen dat je iemand kunt bezweren door zijn foto te stelen


Naar Lottie heb ik evt.
het oog wat ze voor zichtzelf tekent kan wijzen op het boze oog wat de heks ook heeft
musical eindeloos
en nog wat dingen b.v. ze fietste ook

Naar Yvon bijna niets

de keukenhof was in juni het toneel van een fantasy,magie,gotic manisfestatie misschien vandaar de locatie.
De stal in abcoude is een hint naar de heilige koe

haha. zo kan ik nog wel even doorgaan. ik lach me ziek en jullie helemaal als dit allemaal onzin blijkt te zijn, maar ik wil het toch opschrijven want achteraf zeggen dat wist ik al is helemaal flauw als het wel deels of helemaal waar blijkt te zijn


nou kom op, wie vult dit verhaal aan.......


Wat denken jullie?  ::rofl::
Carpe Diem

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1056 Gepost op: 10-03-2005, 20:24:06 »
Ik ben niet zo van de hints, maar voor de aanhangers van de dubbeltheorie (of hoe die ook mag heten. Dat gedoe met U2, 10 CC en Marc-Marie.) Ik zag in andere topics wat mensen afdwalen, dat die dubbele letters op Lottie zouden slaan (zou natuurlijk best kunnen), maar (dit kan al is gezegd zijn, maar wordt inmiddels niet meer genoemd) Marc-Marie zegt in aflevering 1, bij de eerste biecht: "Ik zou een soort dubbelspel spelen."
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan.

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1057 Gepost op: 10-03-2005, 20:33:49 »
de u2 muziekhint blijft me plagen...

u2 - elevation
a mole digging in a hole (raar vervormd stukje) a mole digging in a hole

U2= Double U = W

2xW en iets vervormd maakt MM

das wat ik er mee kan maar kan het niet grondig uitleggen.

kan iemand hier iets mee?
wow bob wow

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1058 Gepost op: 10-03-2005, 20:41:25 »
Als de 9 theorie al op iemand slaat is het wel op Marc-Marie. Hij heeft namelijk de kleding aan met een 81 en een 63. En niet Lottie.
Dus dat lijkt me duidelijk

Persoonlijk geloof ik niet zo in de 9 maar als het wel blijkt te kloppen, dan is hij voor Marc-Marie (en dat zeg ik niet alleen omdat hij mijn mol is ;))

Offline martha

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #1059 Gepost op: 10-03-2005, 22:24:59 »
hierboven heeft iemand het over het verband met de bijbel en de naam Maria (Marc-Marie). Heeft iemand ook gedacht aan Marcus (Marc) dat is ook een bijbelboek!