Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379297 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1240 Gepost op: 10-03-2003, 17:07:12 »
Ook Knudde heeft alvast zijn valieske gepakt en wandelt reeds met weemoed door de gangen van dit klooster. Juichende echoes afgewisseld met joelende verzuchtingen weerkaatsen op de kristallen muren terwijl gifgroene flitsen en bijbelse profetieën de hemel vullen.

Nog enkele dagen om bij stil te staan, de mooiste momenten te herkauwen en daarna een nieuwe uitdaging. Benieuwd wat de horizont brengt. Of net niet. Knudde wacht nog even om het licht uit te knippen tot dat tante Nonneke de sleutel bovenhaalt en zuster Portasia bedankt voor bewezen diensten. Wat zou haar volgende roeping zijn? Hoe ziet haar deus ex machina er uit na de bekering der langoren? Zou ze al langs geweest zijn bij Suzanne?
Knudde ziet wel en schuift aan de tafel waar het karma der karmelieten zal bezegeld worden met karmozijnen roemers. Zolang het maar smaakt; vooral naar meer.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1241 Gepost op: 10-03-2003, 17:09:58 »
Ook Knudde heeft alvast zijn valieske gepakt en wandelt reeds met weemoed door de gangen van dit klooster.
Kan dit klooster de Nl mol niet ontvangen?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1242 Gepost op: 10-03-2003, 17:18:40 »
Kan dit klooster de Nl mol niet ontvangen?

Toch wel waarde Pino, maar zo acht weken in een monnikenpij rondwaren, dat is er zo net over. Zoals Quebec begrijp je? Tijd voor een nieuwe wind, een nieuw geluid. Alleen heeft mijn radar nog niets opgevangen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1243 Gepost op: 10-03-2003, 17:38:42 »
Ik begrijp het volkomen.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1244 Gepost op: 10-03-2003, 17:41:34 »
Kan dit klooster de Nl mol niet ontvangen?

Het wordt tijd dat de Nederlandse politiek zich er mee gaat bemoeien. Ministerie van molzaken o.i.d. Wie wil er in het kabinet?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1245 Gepost op: 10-03-2003, 17:45:01 »
Het wordt tijd dat de Nederlandse politiek zich er mee gaat bemoeien. Ministerie van molzaken o.i.d. Wie wil er in het kabinet?
Daar wordt ook al geen normaal nederlands gesproken  ::)

 ;D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1246 Gepost op: 10-03-2003, 21:19:27 »
Knudde staat nog wat te dralen want Tante Nonneke is enkele nieuwe habijten aan het passen. En dat neemt zo zijn tijd natuurlijk. En door het sleutelgat gluren is ook niet netjes, dus houdt Knudde het maar bij een fluitend deuntje. Dat voyeurisme is me trouwens weeral niet goed bevallen. Eerst had de schone van Avignon haar hart verpand en nu zag ik graag de sluiklange juffrouw wel en voorbij varen. Ik zal er toch eens moeten mijn definitieve conclusies uit trekken...

Ik trek mijn kraag recht en tuur in het niets. Een nieuwe job als chef-sommelier in een Hollands bitterballenkraam zou me wel liggen. Benieuwd wat TN daarvan vindt...










« Laatst bewerkt op: 10-03-2003, 21:21:37 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1247 Gepost op: 10-03-2003, 21:48:43 »
Zuster Viventia ging deze morgen even het klooster uit en daar stonden al niet-kloosterleden klaar om eens goed te lachen omdat ze van mol veranderd was. Maar eind goed, al goed, ze heeft tenminste nooit gedacht dat het Inge was... Ze hoort gestommel op de gang en ziet dat sommigen hun koffers pakken. Twijfel alom. Misschien blijft ze gewoon als laatste en sluit dan wel de deur. Ondertussen kan ze eens gaan bedenken wat ze met de toekomst aanwil. Misschien toch ergens een platencontract zoeken of acteercarričre? We zullen er nog eens over slapen...

DJ, wat dacht u van 'The Counting Crows' met 'Mrs. Potter's Lullaby' ?








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1248 Gepost op: 11-03-2003, 01:14:53 »
Weemoed, heimwee, nostalgie... Het zoeken naar een pij die voorheen alreeds gedragen was...  tijdens het gehoorspel onzer Canvasianen bijt een bittere descripturgie...  Ik ben blij dat ik de NLMol kan ontcijferen door Inquisitie...
Broeders en zusters: Urv Zmerec Dmetesicz!

Nosferatu,
hij die beter kan weten door geweetsels die geworden wezen...







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1249 Gepost op: 11-03-2003, 19:08:58 »
Waarde broeders (en zusters) niet overhaast pakken. het is nog anderhalve week voor jullie de tussenstop kunnen maken dicht bij de grens waar de inwoners frans pogen te spreken.
Tante en Broeder Xandragon mogen zich verheugen! Ik kwam daarnet in het bos zuster lalupa tegen. Vanaf zondagavond wordt de zwijgplicht opgegeven.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1250 Gepost op: 11-03-2003, 21:10:03 »
Zuster Viventia zal alvast aanwezig zijn en hoopt haar vele broeders en zusters er te mogen begroeten







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1251 Gepost op: 12-03-2003, 11:01:28 »
Tante Nonneke is net langs geweest bij Broeder Bikkembergius die instaat voor de kloosterse creatie van onze habijten, pijen en kazuivels. Na een lange conferentie over stofkes, kleurekes, modellekes en accessoirekes zijn we tot een consensus gekomen met meerderheid van stemmen.
Het zal het ontwerp worden gekend onder de wereldberoemde merknaam : Logo 4.3 by Xandragon  
Dat wordt zoiets als Chanel n°5, 1000 Seconden, Afrit 9 of Tram 24 van de Melkmarkt naar Mortsel Oude God.
Jullie krijgen dus allemaal het kleurrijke geheel van het groene logootje met de rode 3 op een zwarte achtergrond en de Promoliaten in een eerder bescheiden onderrol.
En dat is ook terecht, want het gaat natuurlijk niet om de Promoliaten, maar om de Mol 3 zelf.
Maar vergeet niet :

            Niks is wat het lijkt...







« Laatst bewerkt op: 12-03-2003, 11:41:59 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1252 Gepost op: 12-03-2003, 15:59:39 »
           Niks is wat het lijkt...
Dragonius, een beetje beu van het treuren om zijn gemiste kans, zijn hoofd nog steeds deemoedig gebogen, krijgt steeds meer vreemde kriebels.
Ondanks de stand van zijn hoofd heeft Dragonius de ontbottende blaadjes en bloemetjes gezien, maar het zijn andere kriebels.
Kriebels die doen vermoeden dat er nog iets anders op komst is. Een grote schok. Clash of the Titans. Alles overhoop gooiend.
Hoop doet leven.
Hebben de hengelaars nog een verrassing in hun petto? Zo ja, zal er reclame op die petto staan? Past de petto op een hoofd vol krullen?
Dream on, D., just dream on.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1253 Gepost op: 12-03-2003, 16:01:52 »
Elke creatie zal uiteraard met een persoonlijk tintje geleverd worden aan de kloosterpoort.
De Standaard is de door jou alhier gekozen lettercombinatie,maar als je daar van wil afwijken ( zoals A&K bvb ) kan dat. Maar laat het dan wel weten aan Xandragon of aan Tante Nonneke voor donderdag,want dan gaat het onherroepelijk de deur uit.
Het zal er dus zo uit zien:
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1254 Gepost op: 12-03-2003, 16:19:30 »
Met mijn nederige excuses voor de flink uit de kluiten gewassen afmetingen van het ontwerp,maar Tante Nonneke beschikt niet over een wasmachine die een kookwas op 90° kan doen om het wat te laten krimpen...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1255 Gepost op: 12-03-2003, 16:48:33 »
Zuster Heksemia is precies met de poezelige voetjes van Tante Nonneke en Zuster Factoria aan het spelen. Blijkbaar spookt het in de interne pakjesdienst, want wat eerst nog overdreven groot was, is nu plots herleid tot de perfecte afmetingen. Tante Nonneke vraagt zich wel af hoe de Broeders en Zusters Promoliaten dit nu op hun zwaardvechtende vérkijkvensters zien...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1256 Gepost op: 13-03-2003, 12:26:07 »
Beste Ex-medebroeders en -zusters,

Zoals beloofd laat ik ter tijd en stond iets van me horen, zodat u zich nog tijdig kan bekeren.

Is het een boude gedachte mijnentwege of loopt dit klooster stilaan leeg????

Nosferatu,
Martelmeester district 6
Der Spaansche Inquisitie







« Laatst bewerkt op: 13-03-2003, 12:28:14 door Nosferatu »
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1257 Gepost op: 13-03-2003, 17:10:14 »
Langzaam maar zeker waarde broeder







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Mahatma Gandhi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1258 Gepost op: 13-03-2003, 17:59:15 »

Is het een boude gedachte mijnentwege of loopt dit klooster stilaan leeg????

Nosferatu,
Martelmeester district 6
Der Spaansche Inquisitie

De vos vraagt zich af waar alle kippen gebleven zijn?







Ik geloof dat ik, waar enkel de keuze zou worden gelaten tussen lafheid en geweld, geweld zou aanraden.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1259 Gepost op: 13-03-2003, 18:26:01 »
Aan alle goede dingen komt een einde, Beste Nosferatu, zo ook aan dit aardse bestaan van onze Orde der Promoliaten.
Het was plezant zolang het duurde, maar als het gedaan is, is het voorbij.
Tante Nonneke heeft haar hutkoffer alweer ingepakt en volgeladen met leuke herinneringen, prachtige Palindromen, spirituele zinssneden en originele uitdagingen die ze meeneemt naar het Terug-met-beide-voetjes-op-de-Wereldse Bestaan in dit Aardse Tranendal. En wat dit Wereldse Hiernamaals voor haar in petto heeft ? Dat zien we morgen dan wel weer... Eerst maar eens een deugddoende vakantie. Tante Nonneke kent een erg leuk hotelletje, ergens bij onze Noorderburen, waar een aantal, op zijn minst extravagant te noemen, gasten logeren.
Misschien dat je haar daar nog gaat ontmoeten ?

Maar Tante Nonneke heeft de verhuiswagen pas besteld voor 24 maart, want tot zolang blijft ze hier trouw op post, om samen met Zuster Portasia en alle andere Broeders en Zusters ons kloosterke open te houden tot het Grote Feest voorbij is.

Want dan is het definitief HET EINDE ...
 







« Laatst bewerkt op: 13-03-2003, 18:26:26 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...