Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114457 keer)

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 26-02-2003, 15:40:14 »
Stijn loopt een heel stuk achter. Op het einde maakt Stijn zich dan nog even onverdacht door snel Bruno mee te nemen.

Dat Stijn zo'n end achter loopt kwam doordat hij Corry in de rolstoel naar het vragenkoffertje heeft gebracht, zodat zij  daar kan achterblijven. Ik vond dat verstandig, dat hadden ze al eerder moeten doen! Je kunt het dus ook van de andere kant bekijken: hij maakt een achterstand goed!







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Syphora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 26-02-2003, 19:35:43 »
Stijn is de mol omdat:
1: Hij maakt een aflevering niet van dichtbij mee en blijft er toch in.
2: Hij lijkt constant met zn hoofd in de wolken te lopen, lijkt geen idee te hebben van wie de mol is, maar blijft er toch in.
3: Zn naam is nog steeds niet ingetypt bij de executies.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #222 Gepost op: 26-02-2003, 20:55:03 »

Stijn is de mol omdat:
  • Hij wordt niet gevonden in opdracht 1.
  • Hij doet lang over de hangbrug door hoge hartslag ondanks tai chi (?)
  • Kan geen raadsels of puzzels oplossen in afl. 1, 3 en 6 (bij de bom maakt het wellicht niet meer uit om het raadsel op te lossen omdat het getal toch al fout was?)
  • Opent zijn koker.
  • Laat de bom ontploffen.
  • Opdracht met de splitsingen mislukt... Stijn is er tot het einde bij.
  • Keuze van de koffers/brandkasten in afl. 4
  • Laat de fakkel uitgaan...
  • Als denker bakt Stijn er niets van en kiest ook nog de foute vijs.
  • Wil geen jager zijn en blijft ook niet op zijn post op de toren...

Hint: Zijn naam is nog nooit ingtypt!

Stijn is niet de mol omdat:
  • Zat in een bootje bij opdracht 1 (kon dat niet zelf sturen).
  • Hij de palenopdracht in één keer laat slagen.
  • Hij in de helikopter zat en er zo niet voor kon zorgen dat de vrijstelling afgekocht werd...
  • Stijn kan in afl. 4 niet mollen... omdat hij er niet is.
  • Stijn doet wat zijn bezoekster voorspelt: hij springt.
  • Stijn schiet Sandra neer in het duel en wint 2000 euro.

Aanvullingen graag...








Offline VdB

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #223 Gepost op: 27-02-2003, 01:25:21 »

Stijn is de mol omdat:
  • Hij wordt niet gevonden in opdracht 1.
maar dat ligt enkel aan de zoekers, want hij zat in een bootje

Citaat
  • Hij doet lang over de hangbrug door hoge hartslag ondanks tai chi (?)
hoe lang dan?

Citaat
  • Kan geen raadsels of puzzels oplossen in afl. 1, 3 en 6 (bij de bom maakt het wellicht niet meer uit om het raadsel op te lossen omdat het getal toch al fout was?)
ik heb enkel Corry valkuil horen oplossen, voor de rest is er geen enkel raadsel gelukt (ook niet bij andren

Citaat
  • Opent zijn koker.
dat deden ook Shadia en Walter

Citaat
  • Laat de bom ontploffen.
hij was bezig me het raadsel (dat juist was)en niet met de leeftijden

Citaat
  • Opdracht met de splitsingen mislukt... Stijn is er tot het einde bij.
die is toch gelukt???

Citaat
  • Als denker bakt Stijn er niets van en kiest ook nog de foute vijs.
denker als in filosoof wil niet zeggen dat je ruimtelijk inzicht hebt

Citaat
  • Wil geen jager zijn en blijft ook niet op zijn post op de toren...
iedereen verliep op de toren & als jager kan je zeker evenveel verknoeien dan als torenwachter.  volgens mij wou hij niet omwille van zijn vorige vrijstelling.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #224 Gepost op: 27-02-2003, 10:16:45 »
  • Zat in een bootje bij opdracht 1 (kon dat niet zelf sturen).
Aanvullingen graag...

Hij zat inderdaad in het bootje dat door onder de venetiaanse bruggetjes doorvoer....
...later in de auto: "Under the bridge" van RHCP.

Het blijft me toch fascineren.......







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #225 Gepost op: 27-02-2003, 14:03:03 »
Stijn is de mol.
Mollemans raadt mij aan mijn lijstje op het forum te plaatsen. Ik zal dat vanavond doen na 20 uur, want nu zit ik op kantoor en het bestand staat op mijn computer thuis.
Verwacht geen grote ontdekkingen, want alles werd als ergens in dit forum geschreven.








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #226 Gepost op: 27-02-2003, 14:05:05 »
Stijn is geen mol voor mij.
Typische dromer vol idealen (lees zijn profiel maar na). Wel een slimme gast natuurlijk die een stevige IQ zal hebben, maar hier zoeken we een mol met een hoog EQ (emotioneel quotient)en dat wil ik nog bewezen zien bij Stijn.
Eerste proef: stijn in speedboot die niet gevonden wordt. Bewijst niets, want volgens mij hadden ze idd een opgelegde route (haas of hier bootbestuurder).
Tweede proef: De Mol vergist zich in hem: hij is er zeker van dat Stijn de opdracht zal winnen, dus geeft hij 2 punten. Als hij de mol zou zijn, zou die zich toch meer punten gunnen: 5 of 6 om dan te falen (of te slagen)
Overigens: ik kende het raadsel ook niet.

Het kan verkeren  :o 8) :P








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #227 Gepost op: 27-02-2003, 16:56:44 »
Ik ben erg benieuwd wat jou heeft doen overtuigen dat Stijn de mol is, Lowprofile!

Hij is van alle kandidaten mijn "minst mollige". (Het lijstje wat VdB zo mooi heeft weerlegd heb ik dan ook uit dit topic samengeharkt om te kijken of ik Stijn toch nog verdacht kon vinden...)










Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #228 Gepost op: 27-02-2003, 16:58:08 »
Rose probeer een HIER en DAAR tegelijk te kijken. en dan heel goed te letten wat men op een toren zoal zegt







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #229 Gepost op: 27-02-2003, 17:18:25 »
Rose probeer een HIER en DAAR tegelijk te kijken. en dan heel goed te letten wat men op een toren zoal zegt


;D








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #230 Gepost op: 27-02-2003, 20:03:00 »
Stijn is de mol.

**** aangevuld op 28/2 22h00. ***

Motivatie:
 
1. Hints op te merken op televisie maar niet door kandidaten.

- superkandidaatspel: volledige lijst van afvallers + verliezer + winnaar + mol worden gegeven.
- Intro's van Michiel bij iedere uitzending. Hij eindigt altijd met de woorden "De Mol" behalve in aflevering 4, als Stijn er niet bij is.
- Aflevering 1: intro. Stijn wordt voorgesteld lopend in Venetië. Vervolgens komt Marc aan de beurt (lopend, voorstellen + binnenkomen, zoals de andere kandi's). Slechts dan komt Stijn binnen.
- Aflevering 5, Bunjeespringen: Stijn en zus wordt omgekeerd weergegeven als de andere kandidaten en hun familie hun mening geven over springen of niet (Ja/Nee).

2. Hints op te merken op televisie EN door de kandidaten.

- Stijn krijgt nooit een groen scherm, want wordt niet aangeklikt door Michiel.
- Stijn leest altijd strips van XIII. (M is de 13de letter van het alphabet).
- Eerste aflevering, 2de spel: Stijn drukt op de schakelaars 1 en 3. de M is de 13de letter van het alphabet.
- Derde aflevering, splitsingenspel: antwoorden en vragen verwijzen naar Stijn: 22, 6, De Denker van Rodin, wijn**, Australië.
Stijn is kreeft, sterrenteken dat begint op 22 juni.
Stijn is 22 jaar.
Rodin had als voornaam Auguste (Augustijn).
De Denker dateert van 1880, 100 jaar voor de geboorte van Stijn.
Stijn speelt een Australisch muziekinstrument.
-  Vierde aflevering: "Rij voorzichtig, denk aan mij" filmpje.

** Voor de wijn heb ik nog geen link naar Stijn.








« Laatst bewerkt op: 28-02-2003, 22:29:53 door Lowprofile »

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #231 Gepost op: 27-02-2003, 20:05:01 »
3. Molacties

- 1ste aflevering: 1ste spel: Stijn verschijnt als laatste stip tegelijkertijd met 2 andere kandi's en in een snelboot. Wordt niet gevonden.
- 1ste aflevering: 2de spel: Stijn lost het raadsel niet op. Deze 2 punten zijn essentieel voor winst en verlies.
- 2de aflevering, 1ste spel: bom ontmijnen. Hij negeert een ladder om de anderen naar boven te helpen.
- 3de aflevering, 2de spel: lost zijn raadsels niet op in de gevangenis.
- 4de aflevering: komt niet terug naar de groep voor de executie.
- 5de aflevering: fakkelspel: als laatste estafette laat hij de fakkel uitgaan.
- 6de aflevering: geen enkel raadsel opgelost en wijst later de verkeerde schroef aan.

4. Mogelijke molacties.

- 1ste aflevering, 3de spel: hij steunt Bruno in zijn twijfels en weerzin om over te steken.
- 2de aflevering, 1ste spel: hij vindt wel het eerste raadsel, maar laat (kennelijk) geen tijd om de leeftijden nog eens goed na te tellen (na te kijken). In ieder geval was hij bij het epicentrum. Wie organiseerde de loting om bij de laatste kamer na binnen te gaan ?
- 3de aflevering: splitsingenspel: wacht bij de koffer tot iedereen er is; is over het algemeen achter, behalve bij de eindspurt.
- 3de aflevering: Verandert van mening over de vrijstelling.
- 4de aflevering: selecteert de raadsels voordat hij ze doorgeeft aan de groep (postcodevraag). Heeft misschien de vragen van koffer verplaatst.
Heeft niet de hele opdracht gegeven: links/rechts rijden.
- 5de aflevering: Bunjeespringen: geeft tegenstrijdige mening en springt toch.
- 6de aflevering: heeft waarschijnlijk Sandra een boek zien nemen, maar heeft niets gezegd.










Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #232 Gepost op: 27-02-2003, 20:06:53 »
**** gewijzigd op 1/3 - 13h30 ****

5. Mogelijke hints

- 1ste aflevering: Na te kijken. Voorstelling van de kandidaten: Marc en Stijn worden omgewisseld. Stijn komt eerst binnen, vervolgens Marc, maar Marc wordt eerst voorgesteld.
- 2de aflevering: ontmantelen bom: het optellen van de leeftijden van de kandis levert een getal op in de buurt van 352. In 354 na Christus werd Sint-Agustinus geboren.
De leeftijden van de kandi's zijn niet duidelijk. Zijn de vermelde leeftijden die op het moment van the filmen ? Zo ja wanneer was dat dan precies ?
Waarom wordt een datum in de toekomst gegeven, juist voordat Walter 51 wordt ? Om precies op 354 uit te komen. Het juiste cijfer wordt nergens gegeven ook niet op de officiële site wat dan tegen deze hint ingaat.
- 2de aflevering: de voorstelling van kandi's is identiek, maar de tekst voor Stijn is verschillend (na te kijken).
- 5de aflevering: duels. De vragen van Marc en Shadia leken over onderwerpen te gaan die met Stijn te maken hadden: Aardrijkskunde, grenslanden van China (Sinologie); Geschiedenis, keizers van Rome: Augustinus. Hobby van Stijn: films. Quid met K-vraag.
- 6de aflevering: bij het gokspel (tentje) heeft hij waarschijnlijk op zichzelf gestemd.

6. Mogelijke hint voor interneters
- Officiële site. Week van de 6de aflevering. De weg rechts naast de silhouetten zou de weg zijn waar Inge en Stijn in de vorige aflevering langs kwamen fietsen met de fakkel. Nu verschijnt er even in het Italiaans 'De mol was hier'.

Extraatjes

- Woe-stijn-vis.
- In de voorstelling van kandidaten die in de pers gepubliceerd werd staan 2 rare tikfouten.
Stijn wordt omschreven als student in de sinogie (en niet sinologie) en Mechelen wordt met een kleine letter geschreven. De drie letters vormen samen Mol.
Contra : 1/3/03: het blijkt dat de tikfouten door een enthousiast medewerker van Wolfje onbedoeld in de profielen werden gezet.
- de theoriën op dit forum (Gelijke Kansen, wie heeft er hoeveel verdiend ?).

* * * * *









« Laatst bewerkt op: 1-03-2003, 13:48:52 door Lowprofile »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #233 Gepost op: 27-02-2003, 20:10:10 »

- 2de aflevering, 1ste spel: bom ontmijnen. Hij negeert een ladder om de anderen naar boven te helpen.




Lekker gedaan hoor, Lowprofile. Zelf zat ik een beetje in over aflevering 2, waar ik geen Molactie van Stijns kant kon verzinnen. Ik kan je lijstje ook nog wel aanvoeren, maar mijn redenen staan ook wel eerder in deze topic. Ik ga nog steeds voor Sandra, maar ik zou ook niet verbaasd zijn als Stijnus het is.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #234 Gepost op: 27-02-2003, 20:21:54 »
Schitterende samenvatting! Stijn zou best wel eens de Mol kunnen zijn! ;)








Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #235 Gepost op: 27-02-2003, 20:22:56 »
Die strips, tja.  Ik lees ook XIII, maar ik weet niet hoe lang hij erover doet.  Hij leest er wel veel in natuurlijk.  Ofwel leest hij heel traag, ofwel is het inderdaad een hint.  Maar ik denk toch dat dat te ver gezocht is.  Voor hetzelfde geld las hij Thorgal bijvoorbeeld.  En dan zouden jullie er nog wel een hint in zien zeker ?  Ik zie het niet direct, maar als je het ver genoeg zoekt, zal het ook wel lukken ...  ::)







't is beter zo dan omgekeerd !

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #236 Gepost op: 27-02-2003, 20:31:35 »
Ach die XIII is maar één van de elementen natuurlijk. Het blijft afwachten tot het epiloog om te weten of dat een hint is of niet.
Wat opvalt:
- striplezen staat niet vermeld bij zijn hobbies,
- Uitgerekend XIII met dubbele identiteiten, mysteries, hinten, terugblikken, enz.
- Tja hoe lang doe je over zo'n strip. Er zijn er natuurlijk een 15-tal en sleept hij dat gewicht echt mee ? Op mijn reizen (zelfs niet met rugzak) beperk ik mij toch tot pockets vanwege het gewicht.









Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #237 Gepost op: 27-02-2003, 20:33:14 »
- In de voorstelling van kandidaten die in de pers gepubliceerd werd staan 2 rare tikfouten.
Stijn wordt omschreven als student in de sinogie (en niet sinologie) en Mechelen wordt met een kleine letter geschreven. De drie letters vormen samen Mol.
Contra: bron zou Het Laagste Nieuws zijn.

maar allez, hoe dikwijls moet ik dit nu nog uitleggen? een vriend van mij heeft dat voor mij overgetypt en ik heb het vervolgens verspreid op internet; blijkbaar was ik de enige op heel internet die over die bewuste profielen beschikte, want iedereen heeft die maar van mij zitten copiëren, maar dus ook met de fouten erbij.  ;D  :P dit is dus absoluut geen hint. best wel grappig eigenlijk hoe iedereen het steeds maar over die "fouten in de pers" heeft.  ;D ::)

ik vind de samenvatting eigenlijk een beetje teleurstellend; maar ik had er misschien teveel van verwacht omdat je zo zei van "zeker" te zijn. maar ik ben eigenlijk evenzeer "zeker" van marc dan op die manier; met gelijkaardige argumenten..  :-\








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #238 Gepost op: 27-02-2003, 20:34:20 »
Dat kan allemaal wel opvallen maar het heeft niets te maken met het wel of niet Mol zijn van Stijn.  :-\








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #239 Gepost op: 27-02-2003, 20:40:58 »
maar allez, hoe dikwijls moet ik dit nu nog uitleggen? een vriend van mij heeft dat voor mij overgetypt en ik heb het vervolgens verspreid op internet; blijkbaar was ik de enige op heel internet die over die bewuste profielen beschikte, want iedereen heeft die maar van mij zitten copiëren, maar dus ook met de fouten erbij.  ;D  :P dit is dus absoluut geen hint. best wel grappig eigenlijk hoe iedereen het steeds maar over die "fouten in de pers" heeft.  ;D ::)

ik vind de samenvatting eigenlijk een beetje teleurstellend; maar ik had er misschien teveel van verwacht omdat je zo zei van "zeker" te zijn. maar ik ben eigenlijk evenzeer "zeker" van marc dan op die manier; met gelijkaardige argumenten..  :-\
Niet struikelen over wat ik bij de extra's heb gezet. Dat is dus niet als hint of bewijs bedoeld.
Ik vermoed dat je het krantenartikel niet meer hebt waar die profielen instonden, maar misschien kan Ambijans ons helpen als je de datum nog kent. Want je kennis heeft het misschien overgetypt zoals het er stond. Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik zou graag de bron met eigen ogen willen zien.

Ik kijk trouwens met belangstelling uit naar een lijstje voor Marc. Ikzelf kon er geen maken waarin zoveel hints van WV voorkwamen.

Ooh ja. Ik geloof ook wel dat er iets in de overblijvende letters zit (10..L) maar ik heb nog niet gevonden aan wat ik het moet linken.