Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 124060 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9
« Reactie #280 Gepost op: 7-03-2011, 14:13:27 »
In aflevering 4 heeft Karin er geen enkele moeite mee te liegen in een kerk. Art spreekt de waarheid in de kerk confrontatie met Karin in aflevering 4.

Ik denk dat het Karin ook niet te doen was of je wel mag liegen in een kerk of niet. Ik denk dat ze Art vertrouwde, maar is daarna door hem een soort van verraden. Dit had net zo goed buiten op een bankje in het park kunnen gebeuren
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9
« Reactie #281 Gepost op: 7-03-2011, 17:24:44 »
Ik dacht er ineens weer aan, de blog die ik in het topic van Poekie postte vorig jaar.

Citaat van: Laurawbrendanc
GRANADA

(..) Our breakfast was interrupted by a dutch TV
reality crew filming us and asking if 1 of us would join them on the
show for 15mins! Jean did...hope it plays on youtube some time!!

Blog.

Jean is dus waarschijnlijk dat Ierse meisje op 10:52 in de aflevering. Ik zal het fragment eens opsturen naar de schrijfster van de blog. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #282 Gepost op: 7-03-2011, 17:37:00 »
Wat leuk Heinz! Dat zullen ze vast waarderen! :)
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #283 Gepost op: 7-03-2011, 17:40:07 »
Kan iemand iets met het gegeven dat het kaartje aan het begin van iedere aflevering start in Zweden
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jurrevanhoeven

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #284 Gepost op: 7-03-2011, 18:04:47 »
Kan iemand iets met het gegeven dat het kaartje aan het begin van iedere aflevering start in Zweden

mmm, wel opvallend inderdaad, je zou toch verwachten dat het kaartje in Nederland begint.
De mol heeft misschien Zweedse roots?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #285 Gepost op: 7-03-2011, 18:11:42 »
mmm, wel opvallend inderdaad, je zou toch verwachten dat het kaartje in Nederland begint.
De mol heeft misschien Zweedse roots?
Inderdaad opvallend, zou het een verwijzing zijn naar volgend jaar? Denk het niet hoor, maar dat het kaartje in Zweden begint is vreemd. (zelf hoop ik zo weer op europa en dan scandinavië, wat ook zou kunnen na europa/azie nog een keer azie en nu weer midden-amerika in 2012 misschien weer europa. De locatie voor 2012 lijkt me ivm vergunningen al bepaald)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #286 Gepost op: 7-03-2011, 18:15:40 »
Of eens naar Afrika!
Daar zijn ze nog nooit geweest. (Jordanië telt toch voor Azië?)
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #287 Gepost op: 7-03-2011, 18:19:37 »
@ Pac-mol Ja Jordanië telt als azië, Afrika lijkt me ook inderdaad wel mooi, lekker op safari met de kandidaten  :P (noord-afrika moeten ze helaas door alle toestanden links laten liggen) En Afrika zelf is ook lastig om te filmen met vergunningen etc denk ik, maar goed wie weet he.. :D Maar in ieder geval voordat anderen nu ook met locatie mogelijkheden komen dit is natuurlijk nog altijd het aflevering 9 topic en daarom wil ik hun doorverwijzen naar het 2012 kandidaten(en locatie dan) topic.  :)

Nog even over dat kaartje misschien betekent het ook wel niks en willen ze gewoon van rechtsboven naar linksonder(el salv en nicaragua) laten lopen. Als het wel wat zou zijn zou ik het heel verrassend vinden. Ik hoor het Pieter-Jan bij de perspresentatie al zeggen 'En zo had u kunnen weten waar wie is de mol 2012 zich afspeelt'  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2011, 18:22:10 door mollenvanger20 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #288 Gepost op: 7-03-2011, 18:20:41 »
Van alle titels van de afleveringen, en hoe de afleveringen zijn benoemd in het avro mol boekje vond ik die van aflevering 9 het apartst, de rest snap ik wel..



van het molboekje van de avro:

9. de mol in het kwadraat


en bij die van het molboekje, de mol in het kwadraat? zou dit zijn voor het hulpje van de mol? maar 1 (mol) in het kwadraat is gewoon 1, dus zou dan patrick die word voorgedaan alsof hij hielp tijdens de bootopdracht dan de mol zijn?

ziet iemand anders nog een hint in deze titels?




Ik dacht dit :

Het is aflevering 9, uitgezonden op 3-3.
Nu is 9 idd. het kwadraat van 3. En Patrick heeft een 3 in zijn digitale naam.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #289 Gepost op: 7-03-2011, 19:58:13 »
Kan iemand iets met het gegeven dat het kaartje aan het begin van iedere aflevering start in Zweden
Dat kaartje had ik nog niet opgemerkt. Wel heb ik al eerder, ik dacht in het topic van Patrick, vermeld dat in aflevering 7 Patrick ineens vanuit het niets zegt: de vader van Pippi Langkous. Pippi Langkous komt uit Zweden. De serie in Nederland is qua stem ingesproken door Aart Staartjes (apestaartje).
Persoonlijk vind ik veel strips terugkomen in de afleveringen en aangezien we ook de foto opdracht hadden die afkomstig is uit de kinderserie, denk ik dat de jeugd een centrale rol speelt. Jeugd werd ook als 8eugd geschreven. Denk ook aan de ballenbak.
Zie ook de tweet 100311 (opgeteld 6) back to the future. De kleurcodering in de electronica staat het getal 5 voor groen en het getal 6 voor blauw. De juniorserie had blauw als kleur (zie mijn avatar).
De mol in de jeugdserie had het woord verblind in de foto opdracht gekozen en Patrick doet ook verblind in aflevering 1 en 9. In deze serie liet Patrick de foto van het snoepgoed mislukken, die was totaal zwart.
De mol in de jeugdserie heette Amin (een turkse jongen). Je kunt dit ook gaan schrijven als A - ...... (nog wat). Dus ik zit te denken dat er toch ook iets met cijfers gedaan moet worden.
In een tweet werd ook gezegd: 2 rondleidingen, 4 boten, 3 kandidaten, ? nationaliteiten. Als je van het ? een 2 maakt kom je op 11. Dat zou te simpel zijn om op 11 te komen. Denk je aan de mol Amin in 2008 is turks en Patrick is nedelander, dan kom je wel aan 2.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2011, 20:40:35 door yessie »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #290 Gepost op: 7-03-2011, 20:53:52 »
@yessie ik denk niet dat er een hint word gelinkt richting de juniorserie, omdat daar nog geen 150.000 mensen naar keken, plus dat de hints alleen op de site stonden dus minder 10% van de kijker zal de hint begrijpen. En de juniorserie wordt sowieso nogal vergeten/overgeslagen bij de makers heb ik het idee, met de hint richt 'de tiende mol' ging het ook eigenlijk al om de 11e mol.

Maar goed, je weet maar nooit enzo toch?
...óf niet!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #291 Gepost op: 7-03-2011, 21:08:50 »
@yessie ik denk niet dat er een hint word gelinkt richting de juniorserie, omdat daar nog geen 150.000 mensen naar keken, plus dat de hints alleen op de site stonden dus minder 10% van de kijker zal de hint begrijpen. En de juniorserie wordt sowieso nogal vergeten/overgeslagen bij de makers heb ik het idee, met de hint richt 'de tiende mol' ging het ook eigenlijk al om de 11e mol.

Maar goed, je weet maar nooit enzo toch?
Het is jammer dat de juniorserie zo ondergesneeuwd is geraakt. Misschien komt er wel weer een juniorserie, wie zal het zeggen >>> de toekomst zomer 2011 misschien?
Maar al met al ben ik er ook nog lang niet uit. Vanwaar al die kleuren, betekent het iets? Moeten we er iets mee, of is het om ons zoet te houden.
Voor de liefhebbers zal ik hier de getallen met de bijbehorende kleuren in de electronica vermelden:
Getal 0 = zwart
Getal 1 = bruin (het bruine petje van Patrick)
Getal 2 = rood (was bij het vuurwerk)
Getal 3 = oranje (beatrix of Johann Cruiff met zijn nederlands elftal)
Getal 4 = geel (was bij het vuurwerk golden)
Getal 5 = groen (was bij het vuurwerk)
Getal 6 = blauw (was bij het vuurwerk)
Getal 7 = paars (was bij het vuurwerk)
Getal 8 = grijs
Getal 9 = wit (was bij het vuurwerk)
Getal 10 stond geen kleur bij

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #292 Gepost op: 7-03-2011, 21:15:44 »
Heeft iemand al een HD versie gedownload?
Ik wil graag de brief inhoudelijk weten, goed te zien op 30.15...
Ik heb hem net binnen, maar ik ben bang dat we met deze HD versie niet veel verder komen. Hij is in verhouding met de voorgaande afleveringen namelijk erg pixelig.
Ik ga wel proberen de brief volledig uit te typen en kijken hoe ver ik kom. Ik neem dan de tekst mee die PS voorleest en nog een extra shot waar een gedeelte van de onderkant van de brief te zien is.

Ook van het executie scherm wordt je niet veel wijzer. Ik denk eigenlijk nog altijd dat de naam afgedekt is. Je ziet enkel het woordje "naam:".

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #293 Gepost op: 7-03-2011, 21:20:06 »
Staat er nou

'Succes7

De mol'

? Of gewoon Succes! ???
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #294 Gepost op: 7-03-2011, 21:26:55 »
Is een uitroepteken, maar door de interlacing is het bovenste stukje iets verschoven.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #295 Gepost op: 7-03-2011, 22:00:08 »
De ontcijfering van de brief, mede dankzij aanvullingen van mollenvanger20.
___

Groen = wat Patrick heeft voorgelezen
Rood = ontbrekende stukken
cursief = niet 100% zeker
___

Beste Patrick,

Je hebt "ja" geantwoord op de vraag of je door mij benaderd wil
de worden. Bij deze.

Je kunt met deze opdracht een vrijstelling verdienen, zodat je in de finale van Wie is de Mol staat.
Dat betekent ook dat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

Mocht je de vrijstelling willen hebben dan moet je het volgende doen:

Jullie hebben allemaal een doorzichtig vel die samen een landkaart vormen van het gebied waar je nu bent. Jij hebt een doorzichtig vel waarop een kruisje staat en dat kruisje geeft aan waar Pieter Jan staat. Mits je het kruisje goed plaatst ten opzichte van de vellen van de anderen natuurlijk.

In deze envelop vind je een apart vel met de juiste oplossing van dit spel. Zorg ervoor dat het doorzichtige vel met het kruisje op het eiland terecht komt dat ik heb gemarkeerd met een pijltje. Daar ligt een vrijstelling voor jou en die hoef je alleen maar te pakken.

Als je besluit om de vrijstelling te pakken, dan eindigt daar de opdracht.

Voor de duidelijkheid doe ik er nog een paar foto’s bij, zodat je meteen het eiland en de plek in het water herkend waar de vrijstelling ligt.

Succes!

De Mol

PS: Als iemand anders de vrijstelling eerder vindt dan jij, dan gaat hij aan je neus voorbij.

___

Zo op het eerste gezicht lijkt de essentie van de brief wel voorgelezen te zijn in de uitzending.

Alle aanvullingen en verbeteringen zijn welkom (ik ben ook maar een dislect). Ook als iets volgens jou niet klopt, maar je weet niet wat het wel zou moeten zijn, meld het gewoon.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2011, 12:18:13 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #296 Gepost op: 7-03-2011, 22:00:48 »
Ik heb hem net binnen, maar ik ben bang dat we met deze HD versie niet veel verder komen. Hij is in verhouding met de voorgaande afleveringen namelijk erg pixelig.
Ik ga wel proberen de brief volledig uit te typen en kijken hoe ver ik kom. Ik neem dan de tekst mee die PS voorleest en nog een extra shot waar een gedeelte van de onderkant van de brief te zien is.

Ook van het executie scherm wordt je niet veel wijzer. Ik denk eigenlijk nog altijd dat de naam afgedekt is. Je ziet enkel het woordje "naam:".

Ty, heb de download stopgezet. Liep steeds vast! Wil je ook wat shots van de inhoud van de molboekjes van Karin en Soundos posten tijdens de koffie/vulkaan opdracht?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #297 Gepost op: 7-03-2011, 22:09:47 »
Ik ben nog steeds van mening dat Patrick bij:

''Succes, de Mol PS''

''Druk zes de mol pairs'' zegt!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #298 Gepost op: 7-03-2011, 22:12:49 »
Ik ben nog steeds van mening dat Patrick bij:

''Succes, de Mol PS''

''Druk zes de mol pairs'' zegt!
??? en wat kun je daaruit afleiden dan?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #299 Gepost op: 7-03-2011, 22:14:51 »
??? en wat kun je daaruit afleiden dan?

Dat Jelsir zijn oren moet laten uitspuiten.  ;D :P

Ik verstond het eerst ook niet hoor, maar als je weet wat het moet zijn, dan klopt het "Succes, de Mol PS" wel.