Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 145216 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 18-01-2013, 22:46:17 »
Kees of Paulien, maar ik neig nu meer naar Kees.

Van 't weekend nog maar ff de laatste aflevering terugkijken... ???
🜃

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #221 Gepost op: 19-01-2013, 01:14:16 »
 :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #222 Gepost op: 19-01-2013, 02:08:12 »
Ik denk Kees, maar dat vind ik stom. Dus ik hoop dat het Tania is en daar stem ik ook op ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #223 Gepost op: 19-01-2013, 10:10:58 »
:)

"I rest my case."/"Case closed."

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #224 Gepost op: 19-01-2013, 11:18:34 »
Onmisbare Molacties:
De porto bij de lasers
Het gestolen geld
De zender van Paulien
Verdere momenten dat de belletjes moeten gaan rinkelen:
'Tim!' - Kees
'We zijn geblindoekt'

...en de priesterhint

Dit zijn volgens mij de gebeurtenissen waar we de mol van de kandidaten kunnen onderscheiden.
Ik ga voor Kees.
...óf niet!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #225 Gepost op: 19-01-2013, 11:24:02 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::
Al die stemmen voor Kees.
Blijkbaar denken mensen eerder dat de mol veel geld opbrengt maar ook een goede hint heeft,
dan dat de mol molt maar misschien nog geen goede hint heeft.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #226 Gepost op: 19-01-2013, 11:46:44 »
::oink:: ::oink:: ::oink::
Al die stemmen voor Kees.
Blijkbaar denken mensen eerder dat de mol veel geld opbrengt maar ook een goede hint heeft,
dan dat de mol molt maar misschien nog geen goede hint heeft.
Zoveel geld heeft hij nou ook weer niet verdiend.
200 euro bij de dropping (Niet erg veel. En wie weet hoeveel het er werkelijk waren?)
Wat luikjes geopend bij de lasers (Niet persoonlijk geld verdiend)
1 envelop bij minedump (die hij mogelijk weer heeft gestolen)

Nee, ik zit niet in een Kees-tunnel. Maar hij is voor mij de enige die het nog kan zijn, samen met Tania. De rest heeft teveel geld opgebracht of je kan het er gewoon van aflezen (Zarayda).
Al hoop ik wel op Tania.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #227 Gepost op: 19-01-2013, 11:50:49 »
Ok dan, niet zo heel veel geld.
Maar hij molt gewoon niet echt.
Ze moeten in aflevering 10 wel een aflevering vullen met molacties heh XD
Ik denk dat iedereen hem gewoon verdenkt door de hint.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #228 Gepost op: 19-01-2013, 11:56:23 »
::oink:: ::oink:: ::oink::
Al die stemmen voor Kees.
Blijkbaar denken mensen eerder dat de mol veel geld opbrengt maar ook een goede hint heeft,
dan dat de mol molt maar misschien nog geen goede hint heeft.

Ik had de hint niet eens nodig om Kees aan te wijzen als mol. Intuitie wees me naar Kees. Dat is niet veranderd. Een van de redenen hiervoor is dat de productie wel erg haar best doet om Kees als welwillende fanatieke speler over te laten komen, met name door alle biechts die lovend zijn (Zarayda's homobroer, Tim die 'niet meer op Kees hoeft te letten') er in te monteren. Geen kwaad woord over Kees, behalve door Janine maarja daar kunnen we toch niks meer uit opmaken.
Ook raar is dat Kees zelf steeds zo vol van zichzelf is en niet het ik-ben-een-kandidaat-maar-doe-alsof-ik-de-mol-ben-spelletje speelt.
Ik ga nog altijd 100% voor Kees.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 11:58:24 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #229 Gepost op: 19-01-2013, 12:11:26 »
Ok dan, niet zo heel veel geld.
Maar hij molt gewoon niet echt.
Ze moeten in aflevering 10 wel een aflevering vullen met molacties heh XD
Ik denk dat iedereen hem gewoon verdenkt door de hint.

Kees molt niet echt? ::rofl::

Molacties Kees:

Afl.1:
Dropping: Op tijd aankomen bij de kerk en 2 opengemaakte enveloppen inleveren.
Bungeejump: Ewout geen vrijstelling gunnen-> minder kans op geld in de pot.

Afl. 2:
Laseropdracht: Iedereen kijkt op je vingers dus even het parcours uit je hoofd leren, dan niet afgaan maar wel heel veel tijd rekken, een luikje openen en hopen dat de opdracht mislukt.
Gedicht: Inhaken op verkeerd voorstel Tim en Janine. Dit is een voorbeeld dat Kees vooral opereert door net dat duwtje extra te geven wat de opdracht doet mislukken.
Minedump: Als eerst vertrekken. De mol weet waar het meeste geld hangt en wil daar dus als eerst zijn om bijvoorbeeld €500 uit een envelop met €1000 te halen en toch onverdacht over te komen bij de groep. Dus geld verdient maar ook zeker geld gestolen.

Afl. 3:
Bootopdracht: Ging al fout op de boot dus hier kan hij zich voordoen als de kandidaat die de mol probeert te ontdekken door heel erg door te gaan op wat er nou mis ging. Hij leidt hiermee natuurlijk alleen maar de aandacht van zichzelf als mol af.
Springopdracht: Hij beweert voor 'zichzelf' te kiezen. We weten allemaal dat de mol altijd voor zichzelf kiest. Onder het mom van dat hij onzeker is over zijn test springt hij voor jokers.
Safari: Kandidaten aan de praat houden en afleiden: 'Zie ik daar nou niks?'
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 12:24:53 door Mollenmania »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #230 Gepost op: 19-01-2013, 12:26:12 »
Kees molt niet echt? ::rofl::

Molacties Kees:

Afl.1:
Dropping: Op tijd aankomen bij de kerk en doen alsof hij 2 gesloten enveloppen inlevert (zijn gewoon open let maar op).
Bungeejump: Ewout geen vrijstelling gunnen-> minder kans op geld in de pot.

Afl. 2:
Laseropdracht: Iedereen kijkt op je vingers dus even het parcours uit je hoofd leren, dan niet afgaan maar wel heel veel tijd rekken, een luikje openen en hopen dat de opdracht mislukt.
Gedicht: Inhaken op verkeerd voorstel Tim en Janine.
Minedump: Als eerst vertrekken. Hij weet waar het meeste geld hangt en kan daar dan ongemerkt 500€ bv. uithalen. Dus geld verdient maar ook zeker geld gestolen.

Afl. 3:
Bootopdracht: Ging al fout op de boot dus hier kan hij zich voordoen als de ideale kandidaat die achteraf de schuld heel duidelijk bij anderen probeert te leggen.
Springopdracht: Voor 'zichzelf' kiezen zichzelf als mol? Onder het mom van dat hij onzeker is over zijn test springt hij voor jokers.
Safari: Kandidaten aan de praat houden en afleiden 'Zie ik daar nou niks?'

Ik moest erg lachen om een paar zogenaamde molacties.
Dropping: Aangezien je in een Keestunnel zit ga je ervanuit dat hij geen dichte enveloppen heeft ingeleverd.
Bungeejump: Niemand verkoopt zn vrijstelling, er was echt geen geld verdiend hoor.
Laseropdracht: Zijn molactie volgens jou was ''hopen dat de opdracht mislukt''  ::rofl::
Minedump: Dit is gewoon een gok van jou, en wat als de envelop die hij leeggehaald heeft door een kandidaat binnengehaald zou worden en zou blijken dat ie leeg was?
Springopdracht: het voor jokers gaan zou ik ook doen hoor, als ik kandidaat was.
Vond het sowieso gek dat niet iedereen dit deed.
Safariopdracht: de kandidaten afleiden door te zeggen zie ik daar nou niks  ::rofl::
Dit had zoveel verschil gemaakt voor het slagen van de opdracht.
Bovendien weten we niet wat er in de kokertjes zat.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #231 Gepost op: 19-01-2013, 12:30:16 »
Bovendien weten we niet wat er in de kokertjes zat.

Maar dat weten we wel :) Het zat al vanaf het begin in de intro, zoals Jelsir hier laat zien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #232 Gepost op: 19-01-2013, 12:33:46 »
Weten we ook zeker dat dit uit de kokertjes komt?  ::zwaai::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #233 Gepost op: 19-01-2013, 12:51:33 »
Ik moest erg lachen om een paar zogenaamde molacties.

Je neemt het iets te letterlijk ben ik bang. Ik heb gewoon gekeken naar wat de rol van Kees was in de opdrachten en of ie ja of te nee gemold zou kunnen hebben, en ja je kunt er bij geen een opdracht vanuitgaan dat hij echt niet gemold heeft. Er is namelijk geen enkele opdracht waarin hij onomstotelijk vastgelegd op camera individueel geld verdient.

Citaat
Dropping: Aangezien je in een Keestunnel zit ga je ervanuit dat hij geen dichte enveloppen heeft ingeleverd.
Ik ga er niet vanuit, ik zeg alleen dat je van deze opdracht niet kan zeggen dat hij niet molt.

Citaat
Bungeejump: Niemand verkoopt zn vrijstelling, er was echt geen geld verdiend hoor.
Maar wat moet je dan doen als mol? Dit was zijn opdracht omdat hij al wist dat er geld verdiend zou kunnen worden door mensen mét een vrijstelling.

Citaat
Laseropdracht: Zijn molactie volgens jou was ''hopen dat de opdracht mislukt''  ::rofl::

Fout, zijn molactie hier was tijd rekken (wat ik ook zei, maar jij even voor de volledigheid weglaat  ::ok::)

Citaat
Minedump: Dit is gewoon een gok van jou
Dit is geen gok dit is gewoon een theorie. Jij zegt dat hij niet echt molt, maar is dat geen gok dan? Is net zo goed een gok als dat het van mij is.

Citaat
en wat als de envelop die hij leeggehaald heeft door een kandidaat binnengehaald zou worden en zou blijken dat ie leeg was?

Ik zeg niet dat hij een envelop LEEGhaalt. Hij zou juist daarom in enveloppen met veel geld er  ongemerkt ook veel uit kunnen halen omdat er dan toch nog wat overblijft (stel envelop met inhoud 1000 euro, Kees haalt er 500 uit tijdens dat hij in het veld is, komt met 500 euro terug, niemand die wat ziet)

Citaat
Springopdracht: het voor jokers gaan zou ik ook doen hoor, als ik kandidaat was.
Vond het sowieso gek dat niet iedereen dit deed.

Wat je zegt: niet iedereen deed dit. Kees molt hier dus ook.  En ja als kandidaat zou ik het ook doen, maar dit is de enige manier om te mollen bij deze opdracht.

Citaat
Safariopdracht: de kandidaten afleiden door te zeggen zie ik daar nou niks  ::rofl::
Dit had zoveel verschil gemaakt voor het slagen van de opdracht.

Ik ben blij dat je het toegeeft: dit had inderdaad veel verschil gemaakt voor de opdracht. Wie weet zag Kees een leeuw in de verte maar zegt hij snel dat ie (aan de andere kant) iets ziet.

Kortom: Je hebt totaal niet ontkracht dat dit mollenacties kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 13:00:09 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #234 Gepost op: 19-01-2013, 12:57:33 »
Weten we ook zeker dat dit uit de kokertjes komt?  ::zwaai::

We weten inderdaad zeker dat dit uit de kokertjes komt. In seizoen 4 kwamen precies dezelfde zwarte kokertjes voor. De kokertjes bevatten toen onontwikkelde foto's van voorwerpen die de mol droeg. Zodra ze in aanraking komen met licht zijn ze niet meer te ontwikkelen. Vandaar dat de kokers zwart zijn  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 13:01:20 door Mollenmania »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #235 Gepost op: 19-01-2013, 13:00:31 »
Inderdaad Mollenmania, alleen was het wel seizoen 4

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #236 Gepost op: 19-01-2013, 13:01:55 »
Okee ik twijfelde tussen 3 en 4. Bedankt voor de verbetering  ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #237 Gepost op: 19-01-2013, 13:07:03 »
Toch heb ik nog wat twijfels over Zarayda eerlijk gezegd.

Ze is zo under the radar.. Nu zegt dat zeker niet altijd iets, maar dat is meestal zo in het geval dat iemand vroeg afvalt en zeker niet de Mol is, waardoor er weinig in die persoon geïnvesteerd wordt.

Ik krijg bij Zarayda een kandidaats gevoel (zoals zovelen hier volgens mij) terwijl er objectief heel weinig redenen zijn om haar af te schrijven vooralsnog.

Ok niemand verdenkt haar tot nu als we alle teksten mogen geloven (groot vraagteken...)
Waarom zou Zarayda het eigenlijk niet kunnen zijn, precies? Behalve dan door onze 'contestant-radar' - dat kan ook prima haar cover zijn lijkt me?

Ze wordt hoe dan ook minder in de kijker gespeeld dan Paulien en vooral Tania, en ook Kees wordt uiteindelijk meer verdacht..

Ik zeg niet dat ik nu voor Zarayda ga ofzo.  ;D Daarvoor is Kees me momenteel toch nog te mols. Maar ik vind het wel wat vreemd dat ze zo under the radar is en tegelijkertijd weinig positiefs heeft toegevoegd. Als je het toch wilt hebben over mensen die onzichtbaar zijn in de edit (behalve wat grappige biechts) is dat zeker van toepassing op haar.

Ik denk dat ze de Mol over het algemeen wel iets meer exposure geven sws dus ben zeker nog niet overtuigd.. Maar ik vraag me toch wel enigszins af waarom ze zo in de luwte wordt gehouden aangezien ze duidelijk geen vroege afvaller is.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #238 Gepost op: 19-01-2013, 13:13:43 »
Bedankt voor de reactie terug Mollenmania.
En het klopt dat er opdrachten zijn waarvan niet zeker is dat hij niet gemold is.
Maar er is ook nergens zeker dat hij wel gemold heeft.
Bij deze actie is wel zeker dat hij niet gemold heeft:
Ik zeg niet dat hij een envelop LEEGhaalt. Hij zou juist daarom in enveloppen met veel geld er  ongemerkt ook veel uit kunnen halen omdat er dan toch nog wat overblijft (stel envelop met inhoud 1000 euro, Kees haalt er 500 uit tijdens dat hij in het veld is, komt met 500 euro terug, niemand die wat ziet)

Je vergeet hier dat de kandidaten in het tentje precies zagen op de tablet waar Kees zich bevond dmv een rood puntje dat bewoog.
Ze zien het dus als Kees bij een evelop is en het is dan heel vreemd als hij die niet meeneemt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #239 Gepost op: 19-01-2013, 13:23:06 »
Bedankt voor de reactie terug Mollenmania.
En het klopt dat er opdrachten zijn waarvan niet zeker is dat hij niet gemold is.
Maar er is ook nergens zeker dat hij wel gemold heeft.
Bij deze actie is wel zeker dat hij niet gemold heeft:
Je vergeet hier dat de kandidaten in het tentje precies zagen op de tablet waar Kees zich bevond dmv een rood puntje dat bewoog.
Ze zien het dus als Kees bij een evelop is en het is dan heel vreemd als hij die niet meeneemt.

Het gaat erom dat de mol juist wel een envelop meeneemt, maar niet met het oorspronkelijke bedrag er nog in. Herinner je de "Amsterdam"-opdracht in het landschap met Milouska nog? Zij had geld opgehaald samen met Richard maar gooide een deel gewoon weer weg vóór dat ze het binnenbracht. Zo'n actie stel ik me nou voor bij Kees. Hij pakt de envelop bij de vlag, gooit een deel van het geld weg en komt als een held terug in het kamp.