Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 145050 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 24-01-2013, 14:38:57 »
Waarom zou de Mol bij het springen van de cliff in aflevering 3 níet zijn/haar best doen om jokers te bemachtigen..  ???

Het levert geen geld op voor de pot, is het perfecte excuus en niemand zoekt er iets achter of vindt het verdacht..

In tegenstelling tot het verdienen van geld (...)

Als Mol is je opdracht mijns inziens zo weinig mogelijk op te vallen, dus je te gedragen zoals andere kandidaten. Niet onnodig de aandacht op je te vestigen. En uiteraard zouden kandidaten hier juist voor jokers gaan?
Maar je spreekt jezelf hier tegen. Als kandidaten altijd voor jokers zouden springen, dan is voor geld springen dus verdacht. Dus bijv. Paulien is nu verdacht. Maar de Mol zou zich nooit verdacht (mogen) gedragen. Dus Paulien is niet verdacht.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 24-01-2013, 14:55:35 »
Maar je spreekt jezelf hier tegen. Als kandidaten altijd voor jokers zouden springen, dan is voor geld springen dus verdacht. Dus bijv. Paulien is nu verdacht. Maar de Mol zou zich nooit verdacht (mogen) gedragen. Dus Paulien is niet verdacht.

Ik heb nergens beweerd dat de mol altijd voor jokers gaat, dat hangt uiteraard van de situatie af..
In dit geval is het een zeer aannemelijke dekmantel en is er ook geen reden om er níet voor te gaan mijns inziens. Ik heb ook aangegeven waar mijn voornaamste verdenking ligt, namelijk het feit dat het Kees níet lijkt te gaan om dat de ander krijgt (qua indeling die hij zelf maakt of wie hij uitkoos ervoor) in tegenstelling tot anderen.

Ik zeg dit dus expliciet met betrekking tot deze opdracht. In andere opdrachten kunnen andere overwegingen een rol spelen dus ik verzoek je vriendelijk wat ik hier zeg niet meteen tot alles en eeuwig van toepassing te maken.  ;)

Verder begrijp ik je punt niet eerlijk gezegd. Ik zie niet in waar ik mezelf tegengesproken zou hebben.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 24-01-2013, 15:05:34 »
Met 'altijd' bedoel ik dat het een regel betreffende deze opdracht zou zijn. :P

Nou, als ik je goed begrijp, zeg je dat de Mol voor jokers zou springen, omdat dat niet opvalt. Kandidaten springen voor jokers, dus de Mol springt voor jokers.
Maar Paulien springt niet voor jokers, maar voor geld. Dat valt op, dus zij heeft minder kans daarom de Mol te zijn. Maar als zij de Mol dan waarschijnlijk niet is, is ze een kandidaat. En als kandidaat sprong ze voor geld, niet voor jokers. Dan kan de Mol toch ook net zo goed voor geld springen? En dat dat helemaal niet verdacht is, dus dan kan Paulien alsnog net zo goed wel de Mol zijn.
De vraag is, wat is verdacht, wel of niet springen? Aangezien kandidaten voor zowel jokers als geld hebben gesprongen, kan je m.i. niet zeggen dat het één verdachter is dan het ander, en dan kan je daar verder geen conclusies aan verbinden.

Dat heeft verder niks te maken met wat Kees doet.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 24-01-2013, 15:23:14 »
Met 'altijd' bedoel ik dat het een regel betreffende deze opdracht zou zijn. :P

Nou, als ik je goed begrijp, zeg je dat de Mol voor jokers zou springen, omdat dat niet opvalt. Kandidaten springen voor jokers, dus de Mol springt voor jokers.
Maar Paulien springt niet voor jokers, maar voor geld. Dat valt op, dus zij heeft minder kans daarom de Mol te zijn. Maar als zij de Mol dan waarschijnlijk niet is, is ze een kandidaat. En als kandidaat sprong ze voor geld, niet voor jokers.

Nee.. Daarom zei ik ook precies wat ik zei.  ;)

Het gaat niet alleen om wie koos wat voor zichzelf maar vooral ook wie koos wat voor de ander en in welke volgorde?
Vooropgesteld: jokers vormen mogelijk (waarschijnlijk imo) een prachtige dekmantel voor de mol in deze opdracht. Zou zonde zijn om die niet te gebruiken mijns inziens.  :)
Maar je kunt het niet uit zijn verband trekken. Je moet component A met B combineren, i.e. wie kiest de Mol als tegenpool/medekandidaat en hoe stelt hij/zij zich daar tegenover op.

Wat Paulien in ronde 1 doet is volkomen begrijpelijk als mol. Wat ze in ronde twee doet is ook begrijpelijk uit menselijk oogpunt maar vanuit mols oogpunt een stuk minder, mijns inziens.

Kijk je naar Kees dan heeft hij zijn voor kandidaat en mol volstrekt begrijpelijke sprong in ronde 1 voor jokers gedaan. In ronde twee kiest hij ervoor de jokers te 'gunnen' aan Janine. Dat is opmerkelijk omdat de andere kandidaten vooral bezig met hun positie en 'bemachtigde/verdiende' jokers te verdedigen - of in Tim's geval te herwinnen omdat hij verkeerd gekozen heeft bij Tania.
Kees zet echter de jokers pontificaal in het midden, en de €500 in de moeilijkst bereikbare hoek, waarin tot dan toe nog niet gesprongen is in tegenstelling tot de linker hoek. Op zijn minst opmerkelijk want wat was precies zijn bedoeling met deze keuze? Ook deed hij niet zijn best om first pick te hebben voor de tweede groep op de cliff, wat hem een betere positie had kunnen garanderen als kandidaat.

Met andere woorden, je kunt beide kanten van deze opdracht niet los van elkaar beoordelen en zeggen wat wel of niet mols of verdacht is wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 15:24:56 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 24-01-2013, 17:45:17 »
@supernova Kees en Carolien hadden ook al 2 jokers bij het laserspel gepakt. Een daar ook beide een luik geopend. Erg kandidaats m.i.
Mijn (wat tunnel-achtige) theorie over Kees en het luikje is dat Kees er vanuit was gegaan dat de opdracht toch wel zou mislukken (het is ook een klein wonder dat het wel gelukt is). Hij wilde een luikje openmaken om de held te kunnen spelen, zonder dat er echt geld in de pot kwam. (Theorie 'de held is de mol') Uiteindelijk mislukte zijn plan, en kwam er geld in de pot. Maar misschien zit ik ook al dieper in mn tunnel dan ik zelf denk :-X

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 24-01-2013, 17:59:21 »
@supernova Kees en Carolien hadden ook al 2 jokers bij het laserspel gepakt. Een daar ook beide een luik geopend. Erg kandidaats m.i.

Jokers pakken daar waar geen van de anderen dat zien kan zowel mols als kandidaats zijn.
De mol interesseert het sws niet, het enige dat belangrijk is dat hij of zij het verhaal goed verkoopt naar de kandidaten toe over hoezeer hij/zij het spel probeert te spelen.

De mol kan kiezen jokers te pakken of niet, beide is voorgekomen in het verleden. Is naar eigen invulling.

Voor wat betreft het luikje, dat is voor meerdere interpretatie vatbaar. Het is in ieder geval niet gelijk aan €1000,- binnenslepen voor de pot. Of het mols is of niet.. Mollen hebben wel meer dingen goed gedaan in het verleden.

Misschien doet Kees vanavond iets wat hem onomstotelijk tot kandidaat maakt. Ook prima.  ::tandpastasmiley::

Een luikje openen of niet is voor mij in ieder geval nog geen bewijs dat iemand níet de mol is tot dusverre.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 24-01-2013, 18:02:42 »
Mijn (wat tunnel-achtige) theorie over Kees en het luikje is dat Kees er vanuit was gegaan dat de opdracht toch wel zou mislukken (het is ook een klein wonder dat het wel gelukt is). Hij wilde een luikje openmaken om de held te kunnen spelen, zonder dat er echt geld in de pot kwam. (Theorie 'de held is de mol') Uiteindelijk mislukte zijn plan, en kwam er geld in de pot. Maar misschien zit ik ook al dieper in mn tunnel dan ik zelf denk :-X

Ik denk dat je diep in je tunnel zit. Als Kees het luikje niet had geopend, moest die eerst nog door een andere kandidaat  geopend worden en zou de kans op slagen kleiner worden.
Onmols dus.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 24-01-2013, 20:34:10 »
Goed ik denk dat als je een aantal ex-mollen langs diezelfde meetlat legt, je een eenzelfde soort resultaat krijgt.  :D Inge had zelfs €2500 verdiend die er weer afging. Nu vind ik dat zelf wat flauw maar dat lag niet aan Inge, maar aan de opzet van de serie. Meerdere mollen hebben zeker niet in de eerste twee afleveringen grote slagen geslagen temeer daar veel anderen al beginnen met (nep)mollen vanaf dag één.

Maar dat even buiten beschouwing latend en kijkend naar de drie die jij noemt.
Twee ervan staan nog wel bij mijn verdenkingen sws, en de 3e is in reserve - maar er zijn andere factoren die ik wel degelijk ook belangrijk vind zoals hoe gedraagt de mol zich in de groep en hoe speelt hij of zij in op groepsprocessen, is er iets waaruit blijkt dat hij of zij voorkennis heeft of wat zou de mol doen in zus en zo-situatie. Niks biedt garantie, maar het zijn dingen die wel een aanwijzing kunnen zijn.

Tania - Mogelijk zeker. Wat mij betreft wel erg de 'fysiek ongeschikte' kaart spelend wat een beetje flauw is (niet bungee jumpen, te traag om echt iets te doen in het veld (?), niet springen bij de cliff etc). Daarnaast een edit die er wat mij betreft wel duimendik bovenop ligt (wat overigens uit diverse reactie van de internationale gemeenschap die niet op fora meeleest etc ook blijkt, velen komen tot dezelfde slotsom).

Zarayda - Leuke vrouw, kan nog zeker maar een beetje hetzelfde verhaal als Tania (en ook waarom ik in S11 nooit geloofd heb in Soundos ondanks dat er geen harde bewijzen tegen waren). Ik zie haar niet écht saboteren, meer dan meeliften op haar natuurlijke angsten. Al drie afleveringen lang. Dat vind ik toch wat magertjes. Mogelijk, ja. Maar wel een flauw molverhaal: ja daar deed ik niks want ik deed alsof ik het niet durfde. Ja daar deed ik ook alsof ik het niet durfde, maar ja...  ::)

Ik houd beiden in gedachten want het is niet uit te sluiten vooralsnog. Maar ik had dan toch ergens een wat leuker verhaal verwacht, en wat meer pit ook vooral...

Paulien: Over Paulien heb ik zelf nog de meeste twijfels, en ik denk zeker nog wel dat het mogelijk is. Tegelijk spreken er dingen tegen die meer met haar algemene gedrag en reacties te maken hebben, en beslissingen zoals het springen voor de €500 in afl 3. Dus je kunt Kees wel afserveren op afl 1 & 2 maar dan ga je toch aan wat mij betreft een mogelijk veelzeggende opdracht in afl 3 voorbij.  ;)

Nogmaals garanties zijn er uiteraard geen. Maar om deze kandidaten alleen te beoordelen op het feit dat ze nul euro in kas hebben gebracht en daarom meer 'mols' zijn vind ik eerlijk gezegd ook wat kort door de bocht.  ;)


 ::ok:: (Helemaal mee eens!!)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 24-01-2013, 21:20:50 »
Tim schrijf ik nog niet af. Eerst zien en dan geloven, dat rood scherm.
Kees lijkt me nog een reële optie, als Tim er écht uitgaat. Ik begin hem meer en meer te zien als Mol.
Daniël, na drie afleveringen kan ik hem niet meer zo goed peilen.
En van de vrouwen lijkt Paulien mij het meest mysterieus om aanspraak te maken op de rol van Mol.
Tania willen ze dan weer opwaarderen als nepmol.

Looks like I'm in trouble. Too many suspects! ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 24-01-2013, 22:12:00 »
Stemmen kan weer. ::joehoe::

Resultaten van de poll na aflevering 3:

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 24-01-2013, 22:39:37 »
1. Paulien
2. Kees
3. Daniël
4. Tania
5. Zarayda
6. Carolien
🜃

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 24-01-2013, 22:44:08 »
Ja, na aflevering 3 en 4 én de priesterhint, kan het bijna gewoon niet anders dan dat het Kees is, maar het is nu gewoon iets te overduidelijk, dus is het misschien Kees toch niet?  ::rofl::
Ga ik misschien terug over op Paulien? Zarayda begin ik ook meer en meer te verdenken, weet niet waarom, ik zag haar HELEMAAL niet als mol. Voorlopig houd ik de poll nog open  :)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 24-01-2013, 23:02:17 »
Ik hoop dat Daniel de mol is. Ik zie echt wel veel dingen van hem die mols overkomen. (mogelijke molstreken dus), maar die hebben Paulien en Kees ook. Paulien vind ik dan weer een beetje een luie mol, maar de hints stapelen zich wel heel erg tegen haar op en dan ook nog dat filmpje bij de molmail toen Joep eruit ging...

Kees blijft verdacht, voornamelijk vanwege de priesterhint. Doet ook wel veel domme dingen, maar in tegenstelling tot veel anderen vind ik m juist heel overtuigend nerveus bij de executies. Mijn intuitie zegt ook dat hij het niet is. 

Carolien ga ik steeds minder verdacht vinden, maar kan nog altijd.

Zarayda, Tania en Tim geloof ik niet meer.

Conclusie: Nooit uitgaan van hints, altijd van molstreken dus Daniel is de mol. (hoop ik tenminste)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 24-01-2013, 23:41:58 »
Ik hoop dat Daniel de mol is. Ik zie echt wel veel dingen van hem die mols overkomen. (mogelijke molstreken dus), maar die hebben Paulien en Kees ook. Paulien vind ik dan weer een beetje een luie mol, maar de hints stapelen zich wel heel erg tegen haar op en dan ook nog dat filmpje bij de molmail toen Joep eruit ging...

Kees blijft verdacht, voornamelijk vanwege de priesterhint. Doet ook wel veel domme dingen, maar in tegenstelling tot veel anderen vind ik m juist heel overtuigend nerveus bij de executies. Mijn intuitie zegt ook dat hij het niet is. 

Carolien ga ik steeds minder verdacht vinden, maar kan nog altijd.

Zarayda, Tania en Tim geloof ik niet meer.

Conclusie: Nooit uitgaan van hints, altijd van molstreken dus Daniel is de mol. (hoop ik tenminste)

Ja, dit is voor mij althans altijd de leukste periode in een Mol seizoen, sommigen zitten dan al dusdanig diep in een tunnel dat ze, toegegeven, zoals het een mol betaamd, zich blind staren op een enkele kandidaat, maar anderen zoals ik hebben dan nog 2 of 3 kandidaten over waar we onze twijfels over blijven houden, ik zou willen dat dit altijd kon blijven duren!   ::schaam:: ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 25-01-2013, 00:19:56 »
Lijkt me nu toch vrij duidelijk dat Kees het wel is, hoe jammer ik het ook zou vinden. Daarna mijn twee wishfull thinking mollen zou ik gewoon erg leuk vinden als één van beiden het is, Tania of Zarayda. Paulien is een gevaarlijke outsider. Daniel en Carolien halen teveel geld op en Tim is het niet.

1. Kees
2. Tania
3. Paulien
4. Zarayda
5. Carolien
6. Daniel
7. Tim
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 25-01-2013, 00:42:05 »
Paulien en Kees vind ik geen leuke kandidaten, daarom hoop ik dat geen van hen de mol is.

Tania is verdacht. Daniël is sluw, maar wel erg fanatiek. Zarayda brengt geen geld binnen maar vind ik toch ook wel fanatiek. Tim kloot te veel aan om een geloofwaardige mol te zijn in mijn ogen.

Daarom zeg ik: Carolien is de mol.
Amandla Awethu

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 25-01-2013, 18:10:00 »
Ik hou het nog even op Kees, alhoewel ik ook steeds meer over Paulien ga twijfelen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 25-01-2013, 18:14:39 »
Je zou op als je wilt nog wel kunnen zeggen 'dat de productie vast nog wel wat achter de hand had' voor het geval Tim als mol niet bevrijd zou worden, maar de vraag is hoe ze dat in aflevering 10 aan de kijker kunnen verkopen.
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 25-01-2013, 18:33:51 »
Paulien en Kees vind ik geen leuke kandidaten, daarom hoop ik dat geen van hen de mol is.

Tania is verdacht. Daniël is sluw, maar wel erg fanatiek. Zarayda brengt geen geld binnen maar vind ik toch ook wel fanatiek. Tim kloot te veel aan om een geloofwaardige mol te zijn in mijn ogen.

Daarom zeg ik: Carolien is de mol.
Dus jij baseert je antwoord op de vraag wie de mol is, op wie je hoopt dat de mol wel of niet is. :P Interessant. Vooral omdat je uitkomt op die ene kandidaat die awt mij betreft hoe dan ook niet de mol is (laseropdracht eigenhandig laten slagen, gevalletje Kooijman).

En juist Paulien en Kees zijn wat mij betreft potentiële mollen. Met beide kan ik ook prima leven - Paulien verdenk ik al vanaf het begin en ook Kees doet wel molse dingen. Het enige echt jammere is dat ik nog steeds het idee heb dat het de overduidelijke hints waren die ervoor zorgden dat we überhaupt op Kees zijn gaan letten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 25-01-2013, 18:39:16 »
Ik stem Paulien

ik vind het een leuk mens (sorry Erik ;D) maar ik vind haar ook minder obvious dan Kees. Die ligt er te dik bovenop.
Hij is wel mijn tweede gok hoor.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.