Ik vind nu juist vooral dat luikje een beresterk argument. Aangezien er totaal maar dan ook totaal geen reden voor een mol is om daar ook maar -iets- goed te doen. Zeer gemakkelijk mollen daar, buiten het zicht van de anderen. Heerlijk gemakkelijk zoals we al zoveel series hiervoor hebben gezien. (...)
Kees en Carolien doen het wat mij betreft momenteel even slecht als mol. Maar geven mij wel dat gevoel.
Ik vind het wel grappig dat je volgens je eigen argumenten en logica mijns inziens Carolien veel harder af zou moeten strepen dan Kees..
Ik bedoel, Kees die ergens hélpt een stuk van de opdracht te doen slagen (als zijnde positieve actie) of Carolien die hoogstpersoonlijk en idd volkomen onnodig voor €2000,- in kas zorgt, terwijl ze hét perfecte excuus had..??
Ik vind het molse gehalte van Carolien vooral wat aangedikt door de diverse molbiechten van kandidaten, niet zozeer in haar gedrag. Niet dat ik denk dat ze het niet zou kunnen zijn qua persoonlijkheid, maar in haar gedrag zie ik echt een kandidaat pur sang. Bij Kees kan het beide kanten uit met name omdat het onduidelijk is wat er nou precies gebeurd is in een aantal opdrachten - hij kiest iig niet duidelijk voor geld zelf, op dit moment. Dus in dat opzicht vind ik hem beduidend molser dan Carolien eerlijk gezegd..
Los daarvan denk ik dat het veel te vroeg is om te zeggen wat een slechte of goede molsactie is omdat we dit jaar een sneaky mol hebben die achter de schermen opereert voor zover we kunnen nagaan (i.e. geen in your face idiote molsacties maar gebruik makend van verdenkingen en groepsprocessen, en vooral ook verwarring en achterdocht zaaiend). Anders hadden we neem ik aan bij afl 3 wel een keiharde molsactie kunnen bespeuren (tenzij het Tania is die wel erg opzichtig niks voor elkaar krijgt op de boot waar ook nog eens ruimschoots aandacht aan besteed wordt).
Dus voor dit soort stellingen vind ik het veel te vroeg, omdat we niet eens weten wat er precies gebeurd is en hoe of wat. Ik zou eerder een veel te duidelijke mol als Kim of Milouska in de categorie 'waardeloze mol' plaatsen, omdat het er veel te dik bovenop ligt. Da's een kwestie van smaak maar zo denk ik er wel over. Uiteindelijk moet de mol wel mollen uiteraard maar juist de subtielere mol die af en toe ook (schijnbaar?) kleine dingetjes goed doet staat me meer aan.