Poll

Wie is de Mol NIET?

Kees
8 (20%)
Paulien
32 (80%)

Totaal aantal stemmen: 40

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol NIET?  (gelezen 60436 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #220 Gepost op: 26-02-2013, 01:01:50 »
Hij was de laatste aflevering geen underachiever nee (foto's perfect en niet tegen de gekozen auto in de bioscoop ingaan: € 3600 euro, hup in de pot!)..  Maar dan kun je ook weer zeggen: het is zo sneu voor de winnaar als de pot bijna leeg is..

Ja maar dat weet je als kandidaat: de mol kan de pot leegtrekken. Als je pech hebt win je een paar honderd euro (nog altijd meer dan niets) en als je geluk hebt neem je een aantal duizend euro mee. Maar ik denk dat men niet met die gedachte begint aan het spel en helemaal niet naarmate het spel verder duurt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #221 Gepost op: 26-02-2013, 01:13:43 »
Ja maar dat weet je als kandidaat: de mol kan de pot leegtrekken. Als je pech hebt win je een paar honderd euro (nog altijd meer dan niets) en als je geluk hebt neem je een aantal duizend euro mee. Maar ik denk dat men niet met die gedachte begint aan het spel en helemaal niet naarmate het spel verder duurt.

Klopt, maar er heeft nog nooit 200 euro in de pot gezeten voor de winnaar.. Altijd wel rond de 10.000 euro toch?? Maar toch vind ik Kees (mede) veel geld binnenbrengen ondanks een vrij lage pot... Met "follow the money" kom je niet zo snel bij Kees denk ik..

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #222 Gepost op: 26-02-2013, 01:48:32 »
Met "follow the money" kom je niet zo snel bij Kees denk ik..
Maar ook niet bij Carolien en Paulien.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #223 Gepost op: 26-02-2013, 02:15:23 »
Maar ook niet bij Carolien en Paulien.

Klopt. Ze zitten alledrie vrij dicht op elkaar, dus daar kun je ook niet veel meer uit afleiden.

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #224 Gepost op: 26-02-2013, 08:22:44 »
Drie reacties in drie dagen, de animo is duidelijk niet erg groot. Ook prima. De personen die wel gereageerd hebben, ontvangen een PB.
Aangezien ik bijna de enige uit mijn kennissenkring ben die niet op Paulien zit, heb ik hier ook wel interesse in.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #225 Gepost op: 26-02-2013, 08:27:31 »
Met "follow the money" kom je niet zo snel bij Kees denk ik..

Na vorige aflevering zeker ook niet bij Paulien of Carolien.
Daarom heeft 'follow the money' ook maar betrekkelijke waarde. Je kunt het eigenlijk alleen in het grotere geheel beoordelen, vooral daar er deze serie naar verhouding vrij weinig opdrachten waren waar geld mee te verdienen was.

Neem een aflevering 6 bijvoorbeeld: Mooie trip in het vliegtuig die bedoeld was voor fraaie beelden en misleiding, een Meet the Mole en dan nog een puzzel-opdracht waarbij aan het einde al vaststond dat ze geld moesten gaan halen. De enige optie die de Mol daar zou hebben wás geld pakken - en ervoor te zorgen dat het sws een lager bedrag zou zijn dan wat er in zijn of haar envelop zat.

Dus ik denk niet dat je dat de Mol aan kunt rekenen. Los daarvan waren alle situaties waarin hij mogelijk wel wat geld gepakt heeft ook meteen dubieus. (Geld gestolen, koker weg?). Dus sja.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #226 Gepost op: 26-02-2013, 12:22:21 »
Is de mol nog steeds penningmeester? Dan gooit hij hopelijk nog wel wat geld uit die trein >:D

Zeker niet lijkt me.  ::ohno::
Ik mag iig hopen van niet want de pot staat al triest laag zonder 'al het geld uit de pot' opdracht.
Ik zou het iig geen leuke actie vinden als hij dat wél zou doen.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #227 Gepost op: 26-02-2013, 13:20:18 »
Zeker niet lijkt me.  ::ohno::
Ik mag iig hopen van niet want de pot staat al triest laag zonder 'al het geld uit de pot' opdracht.
Ik zou het iig geen leuke actie vinden als hij dat wél zou doen.  :-\\


Ik absoluut niet, zou het geweldig vinden en ook helemaal gerechtvaardigd, hadden ze maar niet zo dom moeten zijn om de mol aan te wijzen als penningmeester!  >:D ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #228 Gepost op: 26-02-2013, 13:37:55 »
Ik absoluut niet, zou het geweldig vinden en ook helemaal gerechtvaardigd
Dat... en ik denk ook dat een mol het aan zijn stand verplicht is, de kandi's nu waren niet zo dom om de mol aan te wijzen als penningmeester dus ze moeten nu gewoon een herstemming houden of de pot anderszins veilig stellen. Doen ze dat niet dan kan Kees die als hoofdtaak heeft de pot te vernielen toch niet anders dan daar iets ergs mee doen? De hele pot leeg zal ook wel niet maar een George actie toch wel minimaal ::) :o >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #229 Gepost op: 26-02-2013, 14:09:38 »
De hele pot leeg zal ook wel niet maar een George actie toch wel minimaal ::) :o >:D

In de serie van George lag de pot ongeveer 4-5x zo hoog als nu...
Dat lag toch behoorlijk anders lijkt me.

Ik hoop iig dat hij het níet doet en denk ook dat het niet gebeurt, eerlijk gezegd.
Ik denk zelfs dat de pot al flink lager lag dan de productie ingeschat had - ondanks dat de serie op een bepaalde manier opgezet is qua opdrachten. Niemand doet mee om het geld maar laten we eerlijk zijn, die 12.000 euri van vorig jaar was toch wel vrij triest mijns inziens...  ::ohno::
(En dat was mét de 'pot wordt leeggeroofd' opdracht..  :-\\)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #230 Gepost op: 26-02-2013, 16:22:18 »
Hij hoeft ook niet veel geld weg te gooien, maar gewoon 1000 euro ofzo zou toch leuk zijn  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #231 Gepost op: 26-02-2013, 17:06:48 »
Ik mag hopen van niet. Toen in der tijd met George was het iets heel anders dan nu. Ik hoop dat Kees gewoon keurig op de pot let en niets kwijtmaakt.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #232 Gepost op: 26-02-2013, 18:52:54 »
De hele pot leeg zal ook wel niet maar een George actie toch wel minimaal ::) :o >:D
Dat vind ik echt een smet op het seizoen. Geld jatten uit de pot is echt not done.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #233 Gepost op: 27-02-2013, 09:20:24 »
Paulien (werd teveel verdacht gemaakt laatste aflevering, onwaarschijnlijk met de verdenkingen) en Carolien (teveel geld opgebracht, teveel onmols gedrag) zijn het niet, dus moet het wel Kees zijn  ;D

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #234 Gepost op: 27-02-2013, 09:25:27 »
Kees heeft overall ook veel geld  binnen gebracht.
Dat dan weer wel

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #235 Gepost op: 27-02-2013, 09:39:01 »
Uitgaande van Heinz' overzicht, enkel rechtstreeks in de allereerste opdracht in de kerk (200 euro), toen er op hen gejaagd werd en ze enveloppen moesten brengen (en daar hebben we blijkbaar maar 1 envelop van gezien, en mogelijk heeft hij veel meer doen verdwijnen), bij de touwbrug (maar daar heeft hij het minste van iedereen opgebracht), bij het goudzoeken (300 euro) en de koker die hij vindt in de winkel (500 euro). En bij de lasers en het afnemen van Daniels vrijstelling was hij inderdaad opvallend positief bezig. Valt al bij al nog mee  :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #236 Gepost op: 27-02-2013, 09:45:14 »
Geld jatten uit de pot is echt not done.  ::ohno::
Uhhh? Lijkt mij de core business van de mol ::)

En Kees is wel van het jatten en het spel spelen, meer wellicht dan alle mollen voor hem. Bijv. met die brutale actie met die koker in Tim's achterzak.

Dus als hij nu ook het spel speelt dan gaat hij vast wel een greep doen in de kas..... zet hem op Kees >:D ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #237 Gepost op: 27-02-2013, 10:06:27 »
Als Kees de Mol zou zijn, mag hij zolangzamerhand wel eens beginnen met mollen, en een flinke greep in de pot is zo'n beetje het enige dat hem nog wat glans zou kunnen geven. Too little too late, natuurlijk, maar van mij mag 'ie.

Maar hij is de mol niet, dus waar hebben we het over?

(Carolien is het trouwens ook niet.)
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #238 Gepost op: 27-02-2013, 10:16:33 »
Als Kees de Mol zou zijn, mag hij zolangzamerhand wel eens beginnen met mollen, en een flinke greep in de pot is zo'n beetje het enige dat hem nog wat glans zou kunnen geven. Too little too late, natuurlijk, maar van mij mag 'ie.

Maar hij is de mol niet, dus waar hebben we het over?

(Carolien is het trouwens ook niet.)

Goed, dan is mijn vraag aan jouw de volgende:

Waar heeft Paulien volgens jou dan écht actief gemold, in tegenstelling tot Kees?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #239 Gepost op: 27-02-2013, 10:18:48 »
Uhhh? Lijkt mij de core business van de mol ::)

Er is er maar één die dat écht gedaan heeft tot nu toe.. (door een zeer onoplettende en zorgeloze groep....)
Dus hoezo 'core business'...?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)