Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79852 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #100 Gepost op: 24-02-2016, 16:56:43 »
(...)

Zeer vlugge conclusie, mijn gedacht.

Het is geen conclusie, vooralsnog. Ik heb het woord "waarschijnlijk" niet voor niets gebruikt.  ;)

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #101 Gepost op: 24-02-2016, 16:57:13 »
Het geld wordt pas verdiend aan de eindstreep, ttz als de partituren moeten worden geraden.
Dus bij de radio kan je én mollen om het aantal partituren te verminderen én mollen bij het raden van de titels/uitvoerders.
Pharrell Williams was één van de headliners op Rock Werchter 2015 en ja, Get Lucky stond op de playlist, zelf gehoord en bevestigd hieronder :

https://www.youtube.com/watch?v=7Bt5EpgZfqE

Of Bruno pas afgelopen zomer van de kast is gesprongen weet ik niet, maar ergens op de wei stond hij wel .. getuige zijn armbandje.... ::bravo::





Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #102 Gepost op: 24-02-2016, 17:08:42 »
Het geld wordt pas verdiend aan de eindstreep, ttz als de partituren moeten worden geraden.
Dus bij de radio kan je én mollen om het aantal partituren te verminderen én mollen bij het raden van de titels/uitvoerders.
Pharrell Williams was één van de headliners op Rock Werchter 2015 en ja, Get Lucky stond op de playlist, zelf gehoord en bevestigd hieronder :

https://www.youtube.com/watch?v=7Bt5EpgZfqE

Of Bruno pas afgelopen zomer van de kast is gesprongen weet ik niet, maar ergens op de wei stond hij wel .. getuige zijn armbandje.... ::bravo::
::ok:: ::ok::

----
Het is geen conclusie, vooralsnog. Ik heb het woord "waarschijnlijk" niet voor niets gebruikt.  ;)
Maar je gebruikt het wel als argument om hem te verdenken?
Volgens mij spreek je dan over een conclusie die je getrokken hebt.

Nuja, precies weer zo'n eindeloze discussie. Ik ga het laten. Goed om mee te geven met de andere speurneuzen. Ze moeten hun conclusies zelf maar trekken  ;)

 :-X
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 20:03:11 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #103 Gepost op: 25-02-2016, 07:27:25 »
Als het een kwestie van uitsluiten is, dan sluit ik Bruno uit.

In aflevering 1, eerste opdracht, laat hij zich bij eerste proef al uitschakelen. Ja, er kan dan al een meetfout gemaakt zijn. Er is echter nog een groep. Het laagst mogelijke bedrag gaat daar verloren en in ruil daarvoor zou hij alle invloed verliezen. Onmols.

In de tweede reageert hij niet op de vraag wie er oog heeft voor detail. Het had hem een sleutelpositie opgeleverd. Hij wijst het voorstel om de duurste lama te vervangen en het risico te nemen ook een bankroetlama te vangen af. Hij houdt dat ondanks aandringen van Cathy/Thibaud ook vol.

In aflevering 2, bij het terughalen van Ruth, stemt hij ja. Daarmee neemt hij het risico dat de groep geld gaat binnenhalen. Voor het spel wel leuk, dus dat zou nog kunnen. Vervolgens gaat hij tegen de wens van de meerderheid in toch aan de slag om geld te verdienen, geeft het goede antwoord op zijn vraag. Is het een moeilijke vraag? Nee, maar een verkeerd antwoord was verdedigbaar. Het had niet de nummerplaat van Ruth weggespeeld, maar zeker voor verwarring gezorgd. Als Ruth de hulp vraagt van de ja-stemmers is hij degene die meteen beslist: "Ja, zeg maar."

Bij de bedevaart stelt hij voor coca te kopen. Van Wiki... Daardoor neemt uithoudingsvermogen toe, verbetert de ademhaling en zuurstofwisseling, wordt hongergevoel onderdrukt. Allemaal niet nadelig (in tegendeel) voor de opdracht. Hij is uiteindelijk degene die zegt dat Gilles de kapel in mag en zet zichzelf daarmee min of meer buitenspel.

In aflevering 3 mist hij de schakelaar aan het begin, maar alle anderen aanvankelijk ook. Daar kunnen we dus niet het meeste mee. Op de vraag naar iemand met een vaste hand reageert hij niet. Was ook weer een uitstekende positie geweest die hij mist. Komt dan met het idee om te communiceren dat er een schakelaar uit is. Lijkt me inderdaad wel zo handig. Hij gaat als eerste naar binnen en is als eerste uit het spel.

Tel daar Mr. President bij op (gewoon te goed) en het feit dat ik toch moet strepen om iets over te houden... Dan vind ik dit echt teveel onmols gedrag voor een Mol.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #104 Gepost op: 25-02-2016, 10:17:31 »

Of Bruno pas afgelopen zomer van de kast is gesprongen weet ik niet, maar ergens op de wei stond hij wel .. getuige zijn armbandje.... ::bravo::

Mooi gespeurd!

ik was ook op Rock Werchter en kon niet op Pharell komen tijdens het kijken... Oké hier had ik ook minder tijd voor dan Bruno en ook al was Pharell headliner ik stond bij een andere band en ben naar de camping gegaan toen die afgelopen was want Pharell vond ik maar niks... ::ohno::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #105 Gepost op: 25-02-2016, 10:41:36 »
Mooi gespeurd!

ik was ook op Rock Werchter en kon niet op Pharell komen tijdens het kijken... Oké hier had ik ook minder tijd voor dan Bruno en ook al was Pharell headliner ik stond bij een andere band en ben naar de camping gegaan toen die afgelopen was want Pharell vond ik maar niks... ::ohno::

Daft Punk zijn toch de uitvoerders van 'Get lucky'? Pharell is de producer, maar dat was niet het juiste antwoord geweest.

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #106 Gepost op: 25-02-2016, 12:28:53 »
Nog een mogelijke sabotage, elders opgepikt:

Bruno was degene die opriep tot een groepsknuffel tijdens de wandeltocht. Op die manier kon hij meteen ook de geurproef beïnvloeden  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #107 Gepost op: 25-02-2016, 12:31:36 »
Nog een mogelijke sabotage, elders opgepikt:

Bruno was degene die opriep tot een groepsknuffel tijdens de wandeltocht. Op die manier kon hij meteen ook de geurproef beïnvloeden  ;D

Even je oksels droog wrijven aan de shirts van je medekandidaten. ;D

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #108 Gepost op: 25-02-2016, 13:57:07 »
Was ook teleurgesteld in Pharrell op Werchter ::zwaai::

Klopt dat Daftpunk het juiste antwoord was, liet me meer leiden door een zeer defensieve Bruno die het nodig vond om 2 x te beweren dat hij dat niet geweten had, alsof het aartsmoeilijk was... Nederland weet ik niet, maar in België was Get Lucky echt wel een mega hit..... als je een beetje muziek volgt...
Anderzijds geeft Bruno een algemeen 'trage' denker indruk, maar in dit geval had ik 'maar natuurlijk'een normalere reactie gevonden dan 'dat had ik niet geweten'.

By the way, iedereen het voetbal T-shirt met rugnummer 10 opgemerkt in de bar? Messi of Marradonna ? cfr voetbalproef in Salta (Hanne en Stijn)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #109 Gepost op: 25-02-2016, 14:35:31 »
"Bij de bedevaart stelt hij voor coca te kopen. Van Wiki... Daardoor neemt uithoudingsvermogen toe, verbetert de ademhaling en zuurstofwisseling, wordt hongergevoel onderdrukt. Allemaal niet nadelig (in tegendeel) voor de opdracht.
Dat was ook één van de elementen die ik vond waarom ik hem buitenspel zette.
Ik zocht nog even of dit misschien zoals vele drugs een uiteindelijk meer negatief effect kan hebben op langere tijd, maar vond die niet. Misschien heeft het invloed op het geheugen?

Of vraagt hij dit omdat hij (als enige) weet wat de proef zal zijn, een zware, en weet dat hij kost wat kost zo ver mogelijk moet meekunnen (om te beïnvloeden).
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #110 Gepost op: 25-02-2016, 18:35:59 »
Als je niet kan ruiken proef je geen smaken, is dat echt zo?

Als je echt totaal niets ruikt, dan klopt het dat je ook niets smaakt. Je ervaring van smaak wordt beïnvloedt door je reukorgaan. Rokers merken dit in enkele dagen als ze stoppen met roken. Het roken maakt dat je minder goed geuren waarneemt. Na enkele dagen te stoppen met roken, merkt een roker onmiddellijk dat die beter kan ruiken, en zal het eten ook rijker smaken.

Bruno zal wel kunnen ruiken, maar waarschijnlijk is hij niet goed in identificatie van geurproeven waar je geuren uit elkaar moet halen (zoals bv. bij kruiden). Als er iemand zegt goede neuzen te willen, dan zou ik ook vrijwillig zeggen dat ik daar geen goede kandidaat voor ben (ben roker). Ik zou er dan reeds van uitgaan dat er waarschijnlijk een geblinddoekte proef is waar je door middel van geur iets moet identificeren en daar ben ik heel slecht in.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #111 Gepost op: 25-02-2016, 19:10:29 »
Bruno zal wel kunnen ruiken, maar waarschijnlijk is hij niet goed in identificatie van geurproeven waar je geuren uit elkaar moet halen (zoals bv. bij kruiden). Als er iemand zegt goede neuzen te willen, dan zou ik ook vrijwillig zeggen dat ik daar geen goede kandidaat voor ben (ben roker). Ik zou er dan reeds van uitgaan dat er waarschijnlijk een geblinddoekte proef is waar je door middel van geur iets moet identificeren en daar ben ik heel slecht in.

Of hij is de mol en weet hij dat er in de andere proef meer te 'mollen' valt.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #112 Gepost op: 25-02-2016, 19:24:54 »
Of hij is de mol en weet hij dat er in de andere proef meer te 'mollen' valt.

Is een mogelijke verklaring. Maar niet gegarandeerd. Let er ook op dat het Hanne en Gilles zijn die eigenlijk bepalen dat Bruno bij het radio station beland. Bruno zorgt ervoor dat Issa zich vervoegt bij hem. En als Bruno zegt geen goede neus te hebben, beaamt Issa dit. Stijn geeft vrijwillig toe dat hij wel een goede neus heeft. En Hanne is ook diegene die zegt dat Stijn het moet doen. Cathy wijst Thibaud aan om de geurproef te doen.


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #113 Gepost op: 25-02-2016, 22:04:04 »
Cathy wijst Thibaud aan om de geurproef te doen.
Vanuit de Cathy-tunnel kun je dat ook weer als molactie van haar zien. Immers door iemand anders aan te wijzen, wordt de kans groter dat je zelf op een mooie molpositie komt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #114 Gepost op: 25-02-2016, 22:41:42 »
Vanuit de Cathy-tunnel kun je dat ook weer als molactie van haar zien. Immers door iemand anders aan te wijzen, wordt de kans groter dat je zelf op een mooie molpositie komt.

Idd en ze kreeg precies de plek waar ze op aasde... Ze probeerde Hanne nog af te leiden van de taxi maar lukte haar niet..

Hanne valt ook af om die reden voor mij..

En Bruno is gewoon een schatje en hoop dat hij ver komt..

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #115 Gepost op: 25-02-2016, 22:54:46 »
Vanuit de Cathy-tunnel kun je dat ook weer als molactie van haar zien. Immers door iemand anders aan te wijzen, wordt de kans groter dat je zelf op een mooie molpositie komt.

Als Cathy de mol is en Thibaud verdenkt haar, dan heeft hij haar met opzet trachten weg te houden van het schietspel en ze werd onmiddellijk geschoten. Dus met die actie heeft ze de saboteur van de mol opzij gezet.

Nu, ze is niet mijn hoofdverdachte. Maar ik begin er rekening mee te houden dat ik van Thibaud overschakel naar Cathy.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #116 Gepost op: 25-02-2016, 23:02:04 »
En dat in het Bruno topic.   ::rofl::

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #117 Gepost op: 25-02-2016, 23:04:04 »
En dat in het Bruno topic.   ::rofl::


:p tja mijn originele commentaar was vooral over Bruno. Er werd enkel iets uit gequote over Cathy ;)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #118 Gepost op: 26-02-2016, 09:03:46 »
Een leuke knuffelbeer die bij iedere aflevering omvangrijker lijkt te worden.
 ::)
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #119 Gepost op: 27-02-2016, 15:02:43 »
Heeft iemand het er al over gehad dat alle letters van zijn naam ook in "Buenos Aires" zitten? Leuk verborgen hintje of puur toeval?