Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 166865 keer)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #140 Gepost op: 7-03-2016, 23:19:38 »
Als hij de mol is verdient hij echt ern oscar en is hij de beste mol (internationaal) ooit...
#teamamaimiljaarde

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #141 Gepost op: 7-03-2016, 23:19:50 »
En snoeihard 3000 euro uit de pot halen met zijn keurig geacteerde paniekvoetbal. ::zwaai::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #142 Gepost op: 7-03-2016, 23:20:16 »
En hij komt ook net op tijd. Lijkt alles goed te doen, maar verdient wel nooit geld. Knap gespeeld als hij de mol is  ::ok::

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #143 Gepost op: 7-03-2016, 23:22:55 »
Ik denk dat hij voorzien is van informatie onderweg. En hij wilde ook wel erg graag lopen, hij was daar erg 'happig' op! Als er wel geld in de metro zat, was hij vast niet op tijd geweest

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #144 Gepost op: 7-03-2016, 23:28:56 »
Is en blijft mijn mol! Wat een toffe aflevering weer.
Toen hij fanatiek voor de polsband ging in de metro als eerste (ik wil wel sporten) wist ik het zeker.....Toffe mol!!
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #145 Gepost op: 7-03-2016, 23:36:32 »
De tijd van spreiden is voorbij: Vol voor Gilles de komende 2 afleveringen.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #146 Gepost op: 7-03-2016, 23:45:07 »
Bij de laatste opdracht was het wel heel duidelijk ::jaja::

Eigenlijk deze hele aflevering wel. Of ik zoek alleen maar bevestiging :P

Neuh hij is het wel
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #147 Gepost op: 8-03-2016, 00:16:43 »
Ik begin Gilles nu dan toch ook als een ideale mol te zien..
Hij riep opeens BOE in dat 3 minutengesprek en niemand reageerde...een leuk momentje als ie de mol zelf is ::).
Ook niet moeilijk om de pizzabezorging te laten mislukken dat was sowieso lastig.Daarvoor liep ie ook ver naar buiten om geringde duiven te zoeken..en de laatste opdracht verknalde hij natuurlijk meesterlijk.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #148 Gepost op: 8-03-2016, 00:27:47 »
Is en blijft mijn mol! Wat een toffe aflevering weer.
Toen hij fanatiek voor de polsband ging in de metro als eerste (ik wil wel sporten) wist ik het zeker.....Toffe mol!!

Ja! Dat was het moment waarop ik van 90% naar 100% Gilles als mol ging

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #149 Gepost op: 8-03-2016, 00:37:09 »
Ik vind Gilles toch soms zo'n egoïst. Je kan misschien tegen een plan van een ander zijn, dan kunt ge nog op een ander manier zeggen. En zelf met een ander plan komen. Eigenlijk had Bruno moeten zeggen: 'Hoe wilt gij het dan doen?'

Duidelijk ook een mollenstreek, mocht het Gilles zijn.

Ik vond dat hij helemaal gelijk had, mol of geen mol. Wat heb je nu aan allemaal dezelfde hoeveelheid pasvragen? (En hij heeft lekker tijd gerekt, molletje)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #150 Gepost op: 8-03-2016, 00:47:33 »
Het is een gewiekst acteur, en zo consistent ook. Die egoïstische quasiverontwaardigde toon kenden we nog uit het slachthuis. Geef Gilles een Oscar, een Emmy en een Gouden Kalf!
Woosie down?

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #151 Gepost op: 8-03-2016, 01:37:48 »
Als hij de mol is verdient hij echt ern oscar en is hij de beste mol (internationaal) ooit...

Kan niet meer het ermee eens zijn. Het is echt een topacteur dan!
Lomperik..

Offline bartattack

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #152 Gepost op: 8-03-2016, 01:42:25 »
Zou mij niks verbzaen als ze in de laatste aflevering met hints enz... laten zien dat Gilles helemaal niet heel het stuk heeft moeten lopen... maar dat hij een lift gekregen heeft. En maar een paar eindjes heeft afgelegd voor de beelden...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #153 Gepost op: 8-03-2016, 08:32:49 »
Dit vind ik bij nader inzien toch wel aardig (had ik elders eerder geplaatst, maar ik vond het wat vergezocht):

 
Gilles reciteerde al fietsend de Spaanse versie van het Wees gegroet, Maria.
Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat hij hier al vaker (tevoren dus) op geoefend had.
Misschien valt er van die tekst iets te maken, dacht ik. Daarom ben ik eens wat anagrammen gaan uitproberen.

De eerste regel van het Spaanse Wees gegroet is:

Dios te salve, Maria, llena eres de gracia (33 letters).

Ik heb enkele passende anagrammen gevonden.

1. Gilles, saaier aanvoerder declamaties. Meer een omschrijving dan een zin. Hier was ik niet tevreden over.
2. Gilles verraadde, asocialer, emanaties. Al wat beter. Maar wat of wie die "uitvloeisels" of "uitstralingen" dan zouden moeten zijn?

Nummer 3 is een betere variant, denk ik:

Gilles is de verrader, een asociaal maat.  Ook - net als nr. 1 en 2, precies 33 letters-.
;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #154 Gepost op: 8-03-2016, 08:38:07 »
Leuk gepuzzeld maar natuurlijk geen hint. ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #155 Gepost op: 8-03-2016, 08:40:18 »
Leuk gepuzzeld maar natuurlijk geen hint. ::rofl::

 ;)

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #156 Gepost op: 8-03-2016, 10:34:01 »
Hint naar Gilles 'de enige' in DE (4e en 5e letter van het alfabet) metro (ook wel mol). Opeenvolgende shots.

Gilles is ook de enige met het sterrenbeeld Stier en Stieren zijn geboren tussen 21 april(= 4de maand) en 20 mei(=5de maand). Dus ik dacht eerder aan 4-5 als verwijzing naar zijn sterrenbeeld.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #157 Gepost op: 8-03-2016, 14:07:56 »
Hij is flink gestegen in mijn lijst, ik zie het als mols om nog net op tijd te komen terwijl de rest niks verdiend heeft.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #158 Gepost op: 8-03-2016, 14:29:42 »
Wat me nog steeds (aflevering 1) "dwars" zit, is dat een jonge adonis met z'n telefoon bij de hand als vertaler, met Nokia om de proppen komt, terwijl het Samsung is...

Terwijl ik in eerste instantie nog dacht:... ja, ook een telefoonmerk, kan ik dat mezelf niet meer wijs maken. Samsung gokken is veel logischer, zeker nadat er bij een andere vraag een "N" wordt geopperd (i know, onjuist, maar toch).

De laatste opdracht deed me denken aan een aflevering van Southpark waar een broodje poep net zolang onzin aan elkaar lult, totdat de zoomer afgaat.

Gilles tunnel voor mij. Twijfel is verdwenen (twijfel die eigenlijk alleen onstaan is, omdat Jayne, Gilles niet verdenkt).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #159 Gepost op: 8-03-2016, 14:55:44 »
(twijfel die eigenlijk alleen onstaan is, omdat Jayne, Gilles niet verdenkt).
::rofl::
Ik heb het een paar keer goed gehad, maar ik heb er ook vaak genoeg naast gezeten hoor. Ik denk dat dat voor alle molloten wel geldt. ;)