Auteur Topic: Persoverzicht 'Mol III'  (gelezen 111476 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #120 Gepost op: 18-02-2003, 12:39:17 »
Enkele fragmenten uit 'Het Nieuwsblad':
Michiel Devlieger: ,,Corry was er twee jaar geleden ook al bij. Toen ze wegens haar zwangerschap moest afzeggen, hadden we geen West-Vlaamse kandidaat meer.''
,,Dat Walter me op het ogenblik van het ongeval niet kwam helpen, vond ik niet abnormaal. Je doet mee aan een spel en iedereen gaat ervoor. Ik vraag me af of ze mijn geroep om hulp in het begin zelfs wel hoorden. Ik had echt wel pijn, mijn enkel was aanvankelijk uit de kom, ik heb daar tien minuten liggen tieren en zwaaien om hulp.''
Hoe ga je om met alle gissingen op het internet?
,,Ik weet dat er hier en daar stond dat ik nogal truttig ben. Maar ik heb me daar niets van aangetrokken. Ik ken mezelf voldoende.''
,,Ik moest ook wel lachen hoe sommigen blijk geven van hun vindingrijkheid. Ze hebben aan één blik of gelaatsuitdrukking genoeg om een hele theorie op te bouwen. Volgens sommigen schoot ik er bij het kleiduifschieten opzettelijk naast.''
,,Welnu, ik had dat nog nooit gedaan. Mijn handen trilden nog na van al die pogingen om over die muur te klimmen. En ik ben gewoon bang van een geweer. De Italiaanse begeleider van dat spel raakte danig gefrustreerd toen hij me zag knoeien met dat geweer.''
Op de vraag wie volgens haar de mol is, geeft Corry op een vriendelijke manier het voorgekauwde antwoord: ,,Ik zou het niet weten.''








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #121 Gepost op: 18-02-2003, 17:58:06 »
Deze week in 'Humo': achter de schermen van de Mol, gesprekken met de chauffeur, de psycholoog en cameramensen.
Een paar dingetjes van ieder uitgelicht:
de chauffeur
Ik weet nooit op voorhand wie afvalt, ik kom met de auto voorrijden en zie dan de afvaller.
Het afscheid is altijd zo abrupt als op tv wordt getoond. Ik rij wel nooit rechtstreeks door nr België. Omdat de kandi geen afscheid vd groep heeft kunnen nemen, volgt er op café nog een kort gesprekje met Michiel, Bart (De Pauw) of Tom (Lenaerts). We hebben gemerkt dat zoiets nodig is.
Geen afscheid kunnen nemen van een groep is erg, met mensen praten die er voortdurend dichtbij stonden helpt op zo'n moment wel.

Ik heb ooit één kandidaat gehad die bijna van in het hotel tot in België heeft zitten janken. Nee, ik zeg niet wie (niet zo tof voor die persoon) maar het was een vrouw!

Al die analyses die ik in de wagen opvang op weg naar huis zorgt ervoor dat ik na ongeveer 4 afleveringen met vrij grote zekerheid kan zeggen wie de Mol is... Ik behoor dan ook tot het select clubje dat de identiteit van de Mol kent.

Christophe was de eerste kandi in al die jaren waarvan ik het gevoel had van 'die gast gaat in een enorm zwart gat vallen'. Die jongen had zich zo willen bewijzen en dan er niet aan toekomen...

Walter was verschrikkelijk aangeslagen. Die had zich zo verheugd om z'n vrouw de crew, de deelnemers en de setting te kunnen laten zien en hoe hij zelf in het spel zat. Het heeft niet mogen zijn...

Ik hoor veel verhalen van de kandi's omdat ze het tegen mij KUNNEN zeggen, als ze terug thuis zijn hebben ze absolute zwijgplicht. Stel je voor: je wil graag je gevoelens delen en dat mag dan niet...

Chauffeur Marc was vroeger werkzaam in de grafische sector, werd toen roadie na z'n uren en is nu nog tourmanager. Hij is zo ook bij WV geïntroduceerd. Ik ben nu een man van alle werk.
De ene keer begeleider van Rob Vanoudenhoven, de andere week figurant in een sketch van het Peulengaleis, dan werk ik in het archief van 'Man bijt hond' en soms dus voor de Mol.
Ik ben trouwens ook de man die dwaalsporen moet leggen op internet. Toen iem afkwam met die acteerworkshops van Magda heb ik onmiddellijk gezorgd voor een foto van Mon met de grootouders van Tom Lenaerts samen. Die foto is toen op internet en in de pers verschenen. Genoeg om de aandacht nog eens af te leiden.
Marc Cambré, onthou dus die naam...  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #122 Gepost op: 18-02-2003, 18:11:30 »
de psycholoog
Met deze groep heb ik weinig werk gehad. Ze kozen er bewust voor om een zo leuk mogelijke tijd met elkaar door te brengen. Als er al eens spanningen waren was er altijd wel iem die zei: 'Komaan mannen, laten we het nu vooral gezellig houden!'

Ik heb wel eens geprobeerd om adhv de verschillende kandi's ontwikkelingen in de groep te voorspellen. Gelukkig is me dat nooit gelukt!

De grootste kanshebbers om de Mol te winnen?
Mensen die ervaring hebben om in groep te werken.
Laat je niet te veel door de groep meeslepen, blijf zelfstandig genoeg.

De Mol heeft in deze reeks nooit een persoonlijk gesprek met de psycholoog gevraagd.
Als er werd gebabbeld, ging dat steeds heel organisch en spontaan omdat het zo uitkwam.

Mol zijn is zwaar. Je speelt met de mensen hun voeten, je liegt en bedriegt. Als je daar geen schuldgevoel aan overhoudt weet ik het ook niet meer. Hugo heeft trouwens achteraf de deelnemers uitgenodigd op een etentje en een rondleiding in Antwerpen. Niet alleen omdat het plezant was, natuurlijk ook een beetje als goedmakertje.

Een van mijn bezorgdheden is ook altijd geweest dat ik nooit bij de afvaller bleef, maar steeds bij de groep. Terwijl de afvaller toch meer nood heeft aan begeleiding en hulp.
Gelukkig heeft chauffeur Marc die gave om rust uit te stralen en die ervoor zorgt dat de kandi's hun verhaal kwijt kunnen. En die Marc is niet eens psycholoog.

Ik geef veel cursussen en trainingen, maar heel veel mensen zeggen: 'Vertel me maar niet wie de Mol is, ik wil mijn kijkplezier niet bederven!'


Op zoek naar een goeie shrink? Koen Mertens!  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #123 Gepost op: 18-02-2003, 18:44:04 »
De cameramensen
Lang slapen is er bij ons nooit bij. In de twee vorige series waren er 3 ploegen, 3 camera -en 3 geluidsmensen en omdat we zo weinig slaap kregen koos men voor een extra ploeg erbij. Die vierde ploeg is evenwel ook niet toegekomen aan een goeie nachtrust!

De executie van Bruno was om 3u 's nachts. Als die jongen het hotel verlaat moeten wij nog camera's, microfoons en lichtinstallaties afbreken. Om 7u is de eerste ploeg dan alweer wakker voor de eerste wakkere kandi's te filmen.
Het tempo ligt van in het begin hoog. Die 10 kandi's komen aan en tsjak, meteen in hoogste versnelling!

Die race met autowrakken zijn we al een halfjaar op voorhand beginnen voorbereiden. Camera op het tarmac, camera in lichtmast, camera's in wagens, elke mogelijke invalshoek bekijken en uitwerken.
En daarna als maniakken de boel weer opruimen!

Het plaatsen van de candid camera's is een sport op zich. Elk jaar weer gaan de kandi's op zoek nr die dingen. We maken er een erezaak van om ze zo te verstoppen dat ze niet worden opgemerkt. Dit jaar heeft de montage ons twee volle dagen gekost en niemand heeft ze gevonden.

In Venetië was het zwaar afzien. Al direct 2 uur achter die kandi's aanrennen met 13 kg camera op je schouder en 10 kg geluidsapparatuur. Het is alsof je met een klotsende emmer aan het lopen bent.

Om Bruno zo goed mogelijk in beeld te brengen stonden we onderaan het ravijn naar boven te filmen. Bruno kreeg al hoogtevrees als ie ons zag!

Balopvangopdr8. De kijker ziet alleen mr die hele nacht opblijven voor filmen van vallende bal, mr hij ziet de voorbereiding niet. Met bal, camera's en licht in schoorsteen kruipen, fluitende wind door die pijp uit, die bewegende schouw,... Dan vraag je je af: zijn we eigenlijk wel normaal?

Het gevaarlijkst waren die hoge klimpalen. In de verte zag je het naderende onweer. Toen wij erin moesten kruipen om ons materiaal mee te nemen brak de hel pas goed los. Levensgevaarlijk, maar goed... dat materiaal mag nu eenmaal niet nat worden! Die proef was de duurste en tevens kortste uit onze voorlopige Molgeschiedenis. Drie minuten televisie maar wat een entourage errond: 20 man productie, een vrachtwagen, een kraan, ...

Helmcamera's zijn we in de eerste reeks tijdens benjijumpen gaan gebruiken. Maar zo'n helm vloog eraf als de deelnemer z'n kaken zo fel opspande dat het bandje om de kin het begaf. Nu tapen we ze helemaal in die helm. Normaal blijft ie vastzitten!
We gebruiken nu ijshockeyhelmen en Hencostangen.
Het kan natuurlijk misgaan want als zo'n ding een slag krijgt hebben wij een beeldband mey enkel blauwe lucht! Corry en Walter zijn er zwaar mee overkop gegaan mr ze hebben het toch uitgehouden!
De cameraatjes zijn proper blijven draaien.

De 'aanrijding' met Fiat Uno.
Politiebureau was aangepast busdepot van openbare vervoersmaatschappij. We hebben met decorploeg wat dingetjes buitengesleept en aangepast en we hadden ons politiebureau.
We wisten vooraf van de aanrijding, maar speelden onze verbazing, filmden ook gewoon dapper verder terwijl het eigenlijk niet mocht van de 'flikken'. Voor onze uitgestreken gezichten verdienden we allemaal een Oscarnominatie.

Slechts 2 cameramensen wisten wie de Mol was toen tijdens dag 2 de Mol punten moest geven aan de kandi's. Die fragmenten zie je trouwens allemaal in compilatieaflevering aan het eind.
Toen Bart en Michiel vroegen wie van ons ging filmen waren we geen van allen happig om het te doen!

De productieploeg vroeg geregeld aan hen die de Mol niet kenden, wie ze verdachten om van daaruit eventueel te kunnen bijsturen in de montage.

Vorige keer was er kritiek van kijkers dat ze de Mol te weinig aan het werk hadden gezien. Dit jaar filmden we alle briefings en dagen dat de Mol instructies kreeg en hoe hij/zij die uitvoert.
Je zal verbaasd zijn als je ziet wat de Mol allemaal heeft doen mislukken!

Vanaf afl 5 hebben we zware vermoedens over wie de Mol is, maar vaak komen we het via een ongelukje aan de weet: zenders die toevallig blijven openstaan en waardoor je gesprekken tss productie en Mol gewoon kan meevolgen.

Tijdens eerste Mol mochten we zelfs geen contacten leggen met de groep. Ze mochten ook nt gesteund worden tijdens proeven, vragen stellen over opdr88. Natuurlijk kregen we opmerkingen, maar ze snappen wel dat het bij het spel hoort.
Zelfs als de kandi's verschrikkelijk verkeerd liepen tijdens proeven mochten we niets laten merken.

De enige ontspanning is de rit van het hotel nr een opdr8. Het mooiste was de nachtboot nr Sardinië. 14u onderweg zijn en niks moeten filmen. Slapen, eindelijk slapen!








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #124 Gepost op: 18-02-2003, 19:56:34 »
Tnx ambijans!! En ook Robby!! Super leuk om te lezen!! Tiepen jullie dat nou altijd helemaal over of halen jullie t van internet?








Offline populier

  • Forumlid
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #125 Gepost op: 18-02-2003, 20:09:41 »
Ze typen dat over en HUMO heeft tien keer meer reden om klacht in te dienen dan Bruudruuster over >twee screenshots.

Ik heb vandaag de Humo gekocht om twee redenen: Rudy Vandendaele en het artikel over De Mol. Als (RV) ziek was had ik dankzij het Forum geen reden meer om Humo te kopen.

Ik vind deze uittreksels er over. Vooral het gesprek met de cameramannen is bijna integraal overgenomen.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #126 Gepost op: 18-02-2003, 20:12:36 »
Mwjah en? Mogen mensen die geen Humo lezen er dan niets over te weten komen dan? Sjonge blaaat gezeik yada yada zeg.







No Milk today???

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #127 Gepost op: 18-02-2003, 20:30:28 »
Heel tof om te lezen..!!








Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #128 Gepost op: 18-02-2003, 20:41:36 »
Heel tof om te lezen..!!


Jah vond k ook, vooral dat van die cameramensen enz!! :)
Maar tiepen jullie dat écht allemaal over?? :o
Wow.. dan mogen jullie bijna wel geld gana vragen!! :)








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #129 Gepost op: 18-02-2003, 20:56:28 »
Toch nog ff snel reageren.
Wat ik uit Humo heb gehaald, komt er enkel omdat ik al jarenlang een abonnementje op dit fijne tijdschrift heb.
Als het tijdschrift er wel mag bij varen wil ik het hier gerust nog enkele keren herhalen.
Waarvoor snellen we naar de krantenwinkel?
HUMO HUMO HUMO HUMO HUMO HUMO HUMO HUMO HUMO HUMO

Wat uit de kranten komt, kan ik raadplegen omdat we op het werk een abonnementje hebben op een dienst die online knipsels aanbiedt.
Uit 'Humo' heb ik gewoon een aantal interessante weetjes overgetypt.
Ik kan me niet voorstellen dat Guy Mortier hierdoor een Humo minder heeft verkocht.
Als we het echt tot in detail gaan nagaan dan heb je morgen een rechtszaak aan je been als je een mogelijke Moltheorie overneemt die achteraf naar de Mol blijkt te leiden... ;)
Denk niet dat Vlaming, Gotcha en co dan nog aan een theorie durven beginnen...

Groetjes

ambijans







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 20:59:28 door ambijans »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #130 Gepost op: 18-02-2003, 22:29:48 »
Op een ander forum las ik een bericht dat er een gerucht is dat een medewerkster van De Mol zich in het programma Nachtsuite (met Christine van der Horst) van de week versproken zou hebben. Om niemands plezier te bederven, zeg ik er niet bij welk forum en wie er als Mol genoemd zou zijn (ik heb zelf ook altijd een hekel aan dat soort berichten ;)), maar wilde toch even vragen of er nog anderen zijn die een dergelijk gerucht gehoord hebben, of het programma gezien hebben.

Sorry dat ik dit hier post, maar ik wilde er geen topic aan wijden. :-\









Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #131 Gepost op: 18-02-2003, 22:30:44 »
Heb ik ook gelezen...probeer het maar weer zo snel mogelijk te vergeten :-\







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #132 Gepost op: 18-02-2003, 23:02:23 »
Heb ik ook gelezen...probeer het maar weer zo snel mogelijk te vergeten :-\
Ja, goed plan. Met mijn vraag hoop ik eigenlijk dat er iemand is die het programma gezien heeft en me gerust kan stellen dat niemand zich versproken heeft. ;)








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #133 Gepost op: 18-02-2003, 23:09:07 »
Ja, goed plan. Met mijn vraag hoop ik eigenlijk dat er iemand is die het programma gezien heeft en me gerust kan stellen dat niemand zich versproken heeft. ;)
'Ze' waren wel zo slim om een programma te nemen waar geen hond naar kijkt, ben ik bang.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #134 Gepost op: 19-02-2003, 11:14:03 »
Vandaag in 'Belang van Limburg':
Jongeren zijn dol op 'De Mol'

Ook deze week voert 'De Mol' de top20 aan. Zondag waren er 1.652.000 mollenvangers. Voor de duidelijkheid: in het wekelijkse klassement worden alleen kinderen tot vier jaar niet meegerekend. Voor de rest slaat het kijkcijfer op alle Vlamingen. Maar hoe ziet een top20 eruit als we ons beperken tot een bepaalde leeftijdscategorie, bijvoorbeeld de Vlamingen van 15 tot 34 jaar?
Het zal wel geen verbazing wekken dat 'De Mol' ook deze tabel aanvoert. In deze leeftijdsgroep is het paradepaard van Woestijnvis zelfs nog een stuk populairder dan bij de gemiddelde Vlaming. Het marktaandeel bedraagt maar liefst 72,6 procent, tegenover 58 procent bij de gehele bevolking. Ook 'De Pappenheimers' doen het nog een stuk beter bij jongeren dan bij de gehele bevolking.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #135 Gepost op: 19-02-2003, 23:01:08 »
voor de freaks, kwas heden avond aan 't zappen en plots zag ik onze sandra op tv  :o in 't programma Alive.style op JiMtv, een programma over mode, denk dat het over jeansbroeken ging, verder geen info want ik heb enkel de laatste minuut van de betreffende reportage gezien, denk dat ze het nog wel eens zullen herhalen zeker? kyeo!







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #136 Gepost op: 22-02-2003, 11:03:19 »
Vandaag in 'Laagste Nieuws':
Dorpsgenoten Sandra Welvaert gaan massaal op mollenjacht

Oosteeklo volledig in de ban van populair tv1-programma


Is Sandra Welvaert 'De Mol'? Dat is de vraag die Oosteeklo al weken in de ban houdt. Ivan Bernaerdt, Sam Bernaerdt, Maarten Lippens, Bert Wauters en Bart Mestdagh hebben op www.oosteeklo.com een speciaal forum voor mollenvangers. Uit een poll op de webstek blijkt dat ruim de helft van de Oosteeklose surfers denkt dat Sandra wel degelijk de mol is.
Sinds bekend is dat Sandra Welvaert, de Oosteeklose uitbaatster van de Levi's shop in de Gentse Veldstraat, meedoet aan het TV1-programma 'De Mol', is de Asseneedse deelgemeente volledig in de ban van het TV1-programma. Elke zondagavond om kwart voor acht zit heel Oosteeklo rond de kijkbuis, om te zien of hun favoriete medespeelster weer een 'executie' overleeft.
Ivan Bernaerdt en zijn vrouw Linda kochten zelfs speciaal een televisie, om het programma te kunnen volgen. «De tv is bij ons binnengeslopen door 'De Mol'», vertelt Ivan. «Tweeëntwintig jaar leven we al gelukkig zonder tv. Je mag dus wel degelijk zeggen dat 'De Mol' leeft in Oosteeklo.»
Ook de andere jongens van www.oosteeklo.com zitten elke zondag weer voor de buis. Elke maandag geven ze dan op hun eigen website hun mening als mollenjagers. 'De Mollengekte' in Oosteeklo gaat zover dat de vijf een poll gestart zijn rond Sandra Welvaert. Daaruit blijkt dat 53 procent van de Oosteeklonaren denkt dat Sandra Welvaert de mol is.
«Vooral het feit dat Oosteeklonaar Martin Heylen, broer van Ivan Heylen, ook voor Woestijnvis werkt, wekt heel wat wantrouwen op in het dorp», vertelt Bert Wauters, webmaster van de website. «De link is trouwens snel gelegd. Zeker nu bepaalde Oosteeklonaren in groep samenkomen om 'De Mol' te bekijken en te analyseren. Het gaat zelfs zover dat sommige alles opnemen en tientallen keren herbekijken», klinkt het.
De vijf mollenjagers raken het onder elkaar overigens niet eens over het antwoord op de vraag, die het dorp al weken in de ban houdt. «Drie denken dat ze wel degelijk de mol is, twee denken van niet. Dat is ongeveer hetzelfde als de meningen in het dorp», klinkt het. «'De Mol' wordt overigens ook gevolgd in Costa Rica, Canada en de Verenigde Staten», weet het gezelschap. Oosteeklo.com is namelijk vaste literatuur voor enkele van onze ex-inwoners die in het buitenland verblijven. Zo zie je maar wat zo'n klein diertje kan aanrichten in een plattelandsgemeente als de onze», besluiten de vijf mollenjagers.
 








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #137 Gepost op: 22-02-2003, 11:08:18 »
In 'Het Nieuwsblad':
Ex-Mol Hugo Daemen zit elke week met weemoed voor het scherm

Het is niet omdat je zelf Mol bent geweest dat je de streken van het beest meteen doorziet. Hugo Daemen (71), gepensioneerd artilleriekolonel en beëdigd onderkruiper van De Mol 2, zit elke zondag ,,ontspannen maar met een gevoel van weemoed'' voor het scherm. ,,Eerst dacht ik aan Bruno of Nicole,'' bekent hij zonder blozen, ,,maar aangezien die ondertussen al geslachtofferd zijn, hou ik het voorlopig op Marc.'' Tot die natuurlijk straks ook zijn valies moet pakken.
Je hebt duidelijk goede herinneringen aan de tweede reeks?
Hugo Daemen: ,,Uiteraard. Ik heb mij die drie weken in Spanje fantastisch geamuseerd en ik zou best nog wel een keer willen meedoen, maar dat is uiteraard uitgesloten. Meedoen aan De Mol is een unieke belevenis. Kijken is echter ook spannend. Als ik zie met welke overgave via een vijftiental websites wordt gezocht naar de Mol, heb ik zelfs de indruk dat kijkend Vlaanderen veel intensiever zoekt dan de deelnemers zelf. Want als deelnemer ben je de hele dag met de opdracht bezig en voor de rest amuseer je je met je collega's in de groep. Je begint eigenlijk pas aan de Mol te denken net voor de executie.'' Denk je dat er in Italië een groep aan het werk was of eerder een groepje individuen?
,,Ik heb uit goede bron, iemand van de productieploeg, vernomen dat het een hele goeie groep was. We krijgen een vertekend beeld door de manier waarop ze reageren als er vrijstellingen in het spel zijn. Ik vind het niet fout dat ze nogal egoïstisch reageren. Tenslotte wil iedereen winnen.'' Jij was de man die tijdens het gijzelingsspel je redders in koelen bloede neerknalde voor een vrijstelling.
,,Ik had aanvaard om voor Mol te spelen, dus moest ik daar ook de gevolgen van dragen. Verhinderen dat iemand een vrijstelling krijgt als je de Mol niet bent, is volgens mij een stuk moeilijker. Onze groep heeft daarop gereageerd als een vat buskruit; explosief, maar het was even snel vergeten. Uiteindelijk heb je elkaar nodig, voor steun en troost. David heeft geprobeerd om zich buiten de groep te plaatsen om het spel in zijn eentje te spelen, maar hij werd door de groep uitgespuwd. Toen hij zijn houding bijstuurde werd hij zonder probleem opgenomen.''
Telkens weer improviseren Heb je de indruk dat er kandidaten zijn die zich als de Mol willen profileren?
,,Dit keer niet. Bij ons deden David en Dominiek hun uiterste best om verdacht over te komen. Nu heb ik vooral de indruk dat Woestijnvis ons wil doen geloven dat Inge de Mol is. Ik denk dat ik als ex-Mol gevoeliger ben voor dat soort manipulaties dan andere kijkers. Bewijzen heb ik natuurlijk niet. Ik ga voort op mijn intuïtie.''
In de eerste aflevering zagen we hoe de Mol een dossier overhandigd kreeg. Wat zit daar in?
,,Geen idee. Ik heb nooit een dossier gekregen. Voor het spel begon, wist ik niet wie de kandidaten waren. Ik kende alleen de opdrachten, maar uiteindelijk ben je daar weinig mee. Je weet tenslotte niet hoe het spel zal gespeeld worden. Het is telkens weer improviseren. De enige voorbereiding die echt zin heeft, is zorgen dat je conditie in orde is. Je zit zelden voor twee uur 's nachts in je bed en als de fysieke vermoeidheid toeslaat, zit je er mentaal ook snel door. Daarom begrijp ik ook als Corry zegt dat ze blij was dat het gedaan was. Die vrouw moet hebben afgezien met haar verzwikte voet.'' Is de Mol voor de productieploeg een soort garantie om het programmabudget binnen de perken te houden?
,,Die indruk heb ik nooit gehad. Ze vertelden mij wel welke opdrachten waarschijnlijk zouden lukken, welke heel moeilijk waren en welke ik bij voorkeur moest saboteren. Maar indien het anders liep, is mij dat nooit kwalijk genomen.''


Tot zover het weekendoverzicht!

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #138 Gepost op: 24-02-2003, 12:42:15 »
'Het Nieuwsblad' vandaag:
 
1,6 miljoen kijkers, dat moet je verdienen
De derde reeks van De Mol nadert de ontknoping. Na twee succesvolle reeksen in 1999 en 2000 lasten ze bij productiehuis Woestijnvis een adempauze in. Een gezonde instelling want bij televisie wordt al te vaak het adagium gehuldigd dat het ijzer moet worden gesmeed wanneer het heet is.
Dat die opportunistische filosofie geen garantie is voor succes, bewees Big Brother 2. Die reeks flopte jammerlijk, niet alleen door de keuze van de kandidaten maar nog veel meer -- tijd dat het ook eens hardop wordt gezegd -- door de uitermate zwakke input van de programmamakers. De voorbije reeks was dan weer een verademing. Creativiteit en inspiratie worden niet geboren aan de lopende band. Ook voor Big Brother zou een sabbatjaar geen slecht idee zijn, of zouden ze in Vilvoorde bang zijn voor de wet op de leegstand?
Intussen bulkt De Mol 3 van de inspiratie en zit Vlaanderen massaal aan het scherm gekluisterd. Ruim 1,6 miljoen kijkers, dat moet je inderdaad verdienen, ook al is originaliteit niet oneindig en zagen we een kunstje (de proef met de lampen en de schakelaars) dat in Vilvoorde al eens werd vertoond. Naast originaliteit heet het geheim van het succes natuurlijk ook keihard werken. ,,Iemand die op zijn rug ligt, is iemand die uit een boom is gevallen'', vatte geluidsman Geert het mooi samen.
Het resultaat is een waarlijk charmant en spannend programma, met Michiel Devlieger als zeer innemende presentator en met kandidaten die meedoen voor het spel en -- uiteraard op de Mol na -- er geen geheime agenda op nahouden. Wat een verademing: niemand die een tv-carrière ambieert, niemand die spreekt van een singletje opnemen en -- voorlopig maar hoelang nog? -- niemand die op een politieke lijst wil staan.


Ook Molverdenkingen in 'Belang van Limburg':
Inge
Ze zou niet kunnen paardrijden, maar volgens insiders heeft Inge jarenlang op een Limburgse manège rondgelopen
Maakt één grote chaos van meubelproef, maar komt uiteindelijk wel met de juiste oplossing van de proef
'Quebec' zou volgens haar gewoon een lolantwoord zijn geweest
Ze zorgt ervoor dat groep voor foute schroef kiest

Marc
Beweert dat hij z'n stilgevallen horloge niet in de gaten had wat pertinent onwaar is want Sandra heeft tijdens roeitocht fakkel gedragen
Laat tijdens raadselopdr8 ham vallen, smijt alle borden tegen de grond bij andere proef
Het raadsel wat Stijn heeft moeten oplossen in een vorige afl duikt net op wanneer Marc en Stijn switchen voor een raadselopdr8
Geeft bij elke executie schouderklopje aan afvaller alsof hij zich schuldig voelt

Sandra
In de eerste afl waarin Michiel ontmoeting heeft met Mol zou stukje gemonteerd zijn waarin hij voorbij kledingzaak loopt. Die van Sandra?
Zorgt dat mannen en vrouwen worden gescheiden in eerste meubelproef, waar ze best wat mankracht kunnen gebruiken
Maakt compleet zootje van Ikea-opdr8
Speelt slim spel tijdens dagboekenopdr8, kost groep centen en haar een vrijstelling

Stijn
De raadselman van dienst bakt er nooit iets van
Als hij raadsel kent moet ie het 'toevallig' niet oplossen
2 jaar Italiaans kunnen hem geen aanwijzingen geven over wat er in enveloppes zit
Marc kiest juiste schroef, Stijn zaait verwarring
Liet in vorige afl zus overvliegen ipv vriendin
Hugo (ex-Mol) koos destijds ook voor z'n nichtje en niet voor z'n vrouw
Stijn leest voortdurend strips van XIII, reeks waarin hoofdpersonage op zoek gaat nr 'Mol' of verrader...

Tot zover het overzicht van vandaag.







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #139 Gepost op: 24-02-2003, 12:56:14 »
Laten we hier toch even een lofwoordje afsteken voor Ambijans.
Dankzij hem krijgen we een overzicht van alles wat leeft in de pers.
Dit moet een monnikenwerk zijn.
Dank aan Ambijans.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen