Auteur Topic: Inge is (niet) de mol!  (gelezen 79494 keer)

Offline imka

  • Forumlid
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 4-02-2003, 23:30:28 »
Waarschijnlijk heeft het niets te betekenen, maar het viel me wel op : Inge heeft als enige geen gele regenjas aan bij de start van de Vragenopdracht (wel een blauwe, totaal andere dan de anderen).








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2003, 09:21:32 »
Ok, Quebec is dan misschien wel een heel 'dom' antwoord, maar zoals ik in een ander topic al schreef: bij nadere bestudering van de opdracht komt het toch over alsof het niet aan Inge gelegen heeft dat ze als eerste moest achterblijven. Ze was al weggerend bij het koffertje, toen Marc en Shadia haar terugriepen omdat er iemand moest achterblijven. Als ze per se de eerste wilde zijn die afviel, heeft ze het dus wel met héél veel risico gespeeld.

Dat van die regenjas was me nog niet opgevallen. Toch nog maar nog eens kijken, dan. :P








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2003, 13:37:20 »
HEHE! Eindelijk iemand die het met me eens is, bert je bent geweldig!  :D

Voelde je je eenzaam ofzo?  ;)  ;D

Ze was al weggerend bij het koffertje, toen Marc en Shadia haar terugriepen omdat er iemand moest achterblijven. Als ze per se de eerste wilde zijn die afviel, heeft ze het dus wel met héél veel risico gespeeld.

Ik vond dat dus heel gespeeld overkomen, maar daar kan je over twisten.

Citaat
Dat van die regenjas was me nog niet opgevallen. Toch nog maar nog eens kijken, dan. :P

In die regenjas kan ik (nog) niet echt een vette hint zien.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #123 Gepost op: 5-02-2003, 14:30:48 »
Staat op die regenjas niet IK BEN DE MOL!!! opgeschreven dan?  ::)








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #124 Gepost op: 5-02-2003, 15:16:04 »
Knudde heeft het helemaal voor onze dierendokter. Niet zozeer vanwege het saboteren dan wel om haar manier van manipuleren.

En ook een beetje om als tegenpool voor Vlaming te dienen, heb ik hier een overzichtje van mijn bevindingen neergetokkeld.
't Is natuurlijk een persoonlijke interpretatie; je hoeft er dus niet mee akkoord te gaan... ;)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #125 Gepost op: 5-02-2003, 21:41:01 »
Ik kan 't even zo gauw niet meer terug vinden maar ergens schreef iemand over de gordel die Inge vlak voor het ongeluk om deed... dus ik heb de video nog weer teruggespoeld... en inderdaad eerst buigt ze naar voren (kijkt ze in de zijspiegel of er iets aankomt?) en doet haar gordel om. Vervolgens komt er een botsing en ze blijft gewoon zitten... Ik zou toch gelijk achterom kijken om te zien wat er op ons geknald was. Ja dat vond ik toch wel weer erg lijken alsof ze het vantevoren wist.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 5-02-2003, 22:16:04 »
Waarschijnlijk heeft het niets te betekenen, maar het viel me wel op : Inge heeft als enige geen gele regenjas aan bij de start van de Vragenopdracht (wel een blauwe, totaal andere dan de anderen).

Ik heb het nog eens nagekeken, de meesten hebben die regenjas eerst in hun tas, omdat Inge's 'gewone' jas al een soort van regenjas is heeft ze m niet aangetrokken denk ik. (En omdat achterop de regenjassen van de mol altijd staat: Ik ben de mol! En dat valt wel op natuurlijk...)

Ik heb trouwens die scene van 'het achterlaten van Inge' nog weer eens nagekeken om te zien hoe die keuze tot stand komt en het blijkt dat ze bij de regie weer flink hebben gefoefeld! Het lijkt alsof het een vloeiende scene is als Inge zo weer terug loopt als Marc en Shadia zeggen dat er nog iemand achterblijft, maar op een gegeven moment springt de scene ineens over op Shadia, oftewel die discusie van wie er moest achterblijven is eruit geknipt. Nu lijkt het alsof Inge een beetje lukraak is gekozen om achter te blijven.

En was het ook niet logischer om Shadia achter te laten? Ze bleek immers niet zo'n wandelaar.
En Inge loopt voor haar praktijk dagelijks kilometers naar koeien die moeten bevallen over onbegaanbare (Belgische) modderpaden...  ;D

Ik kan 't even zo gauw niet meer terug vinden maar ergens schreef iemand over de gordel die Inge vlak voor het ongeluk om deed... dus ik heb de video nog weer teruggespoeld... en inderdaad eerst buigt ze naar voren (kijkt ze in de zijspiegel of er iets aankomt?) en doet haar gordel om. Vervolgens komt er een botsing en ze blijft gewoon zitten... Ik zou toch gelijk achterom kijken om te zien wat er op ons geknald was. Ja dat vond ik toch wel weer erg lijken alsof ze het vantevoren wist.
Hmmm nou moet ik nog een keer de video erop naslaan. :( ;)








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #127 Gepost op: 5-02-2003, 23:46:13 »
Eh Inge runt een praktijk voor kleine dieren. dus waar loopt die heen????

Verder heeft Shadia zich prima gheouden gedurende de loopopdracht, je moet je eigen krachten kennen.

Idd Inge trekt just op tijd de gordel aan







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2003, 16:53:37 »
Ik kan 't even zo gauw niet meer terug vinden maar ergens schreef iemand over de gordel die Inge vlak voor het ongeluk om deed... dus ik heb de video nog weer teruggespoeld... en inderdaad eerst buigt ze naar voren (kijkt ze in de zijspiegel of er iets aankomt?) en doet haar gordel om. Vervolgens komt er een botsing en ze blijft gewoon zitten... Ik zou toch gelijk achterom kijken om te zien wat er op ons geknald was. Ja dat vond ik toch wel weer erg lijken alsof ze het vantevoren wist.

Ze keek inderdaad kort voor het ongeluk in de spiegel, nadat Corry zei de vier pinkers aan te zetten. Maar als Inge weet had van het ongeluk dan had ze toch wel bij het instappen haar gordel aangedaan zeker?








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2003, 19:09:07 »
Ze keek inderdaad kort voor het ongeluk in de spiegel, nadat Corry zei de vier pinkers aan te zetten.
Dat is dan toch ook niet zo'n onlogische reactie lijkt mij.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #130 Gepost op: 9-02-2003, 00:13:23 »
Na het voor de derde maal herbekijken van aflevering 3 kan ik het niet nalaten een opsomming te maken van het Mol-gedrag, niet noodzakelijk Mol-acties, van Inge :
  • Net voor de auto op hen inrijdt doet ze haar autogordel om.
  • Na het auto-ongeluk doet ze zelfs de moeite niet om achteruit te kijken of uit te stappen om te zien wat er is gebeurd. Was zij op de hoogte van wat er zou gebeuren ?
  • In het politiekantoor moet de agent aan iedereen het kokertje vragen om na te kijken. Inge geeft haar kokertje spontaan af zonder dat hierom gevraagd wordt. De agent zei enkel iets in de trend van "We gaan de kokers controleren".
  • Inge neemt het voortouw bij de beslissing om niemand vrij te kopen uit de cel, zodat de kans vergroot dat er geld uit pot verdwijnt. Het is de opdracht van de Mol om de pot zo klein mogelijk te houden. Betreffnde persoonlijk te verdienen geld is de Mol geen opdracht gegeven bij mijn weten.
  • Zij heeft het idee om Corry bij de wandel-opdracht achter te laten bij het eerste punt. Een domme zet zo blijkt.
  • Zij blijft als eerste achter, wat eigenlijk onmols gedrag is, tenzij je een vraag mag beantwoorden die bepalend kan zijn voor het welslagen van de opdracht. Zij geeft het meest onzinnige antwoord dat men maar kan bedenken.

Voor de rest vind ik haar een heel toffe kandidate en begrijp ik het helemaal niet dat zoveel mensen, voornamelijk vrouwen, haar een kreng vinden.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #131 Gepost op: 9-02-2003, 00:23:35 »
Volledig off-topic maar toch...
Kreng of niet... de Limburgse vrouwen zijn écht wel de knapste van het land!  :-*







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #132 Gepost op: 9-02-2003, 00:27:28 »
Volledig off-topic maar toch...
Kreng of niet... de Limburgse vrouwen zijn écht wel de knapste van het land!  :-*
Jou onderschrift liegt er ook niet om... heb ik  niet ergens gelezen "Limburgs blond" ?
En een beetje minder bescheidenheid mag ook wel hé : het land ?







« Laatst bewerkt op: 9-02-2003, 00:28:01 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #133 Gepost op: 9-02-2003, 00:30:42 »
Jou onderschrift liegt er ook niet om... heb ik  niet ergens gelezen "Limburgs blond" ?
En een beetje minder bescheidenheid mag ook wel hé : het land ?
ambijans prefers blondes gaat ECHT wel over de blonde vrouwen, hoewel ik het blonde gerstennat zeker niet afsla op gepaste tijdstippen!  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #134 Gepost op: 10-02-2003, 07:08:47 »
In aflevering 4 was Inge vrij passief in haar stockcar-wagentje.
Was ze bang ? Ik twijfel, omdat ze heel de tijd door zat te lachen. Waarom hielp ze Marc, Walter en Sandra niet actiever ?

Walter had haar de koker ontfutseld in aflevering 2. Had ze deze misschien ergens open en bloot te grabbel gegooid, onder het mom van "Ik heb teveel gedronken", zodat iemand deze kon vinden en erin kijken en Inge vervolgens in de cel zou terechtkomen tijdens aflevering 3 ?

Zij blijft verdacht.
Het enige spijtige vind ik de WV haar zo verdacht aan het maken is.
Dat doet men niet bij een Mol.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #135 Gepost op: 10-02-2003, 13:46:17 »
Nu we weten dat het Walter was die Inge's koker weggenomen had, vind ik de manier waarop ze stond te lachen bij de controle nóg vreemder/verdachter over komen. Je zou het bijna kunnen uitleggen als een lachje van 'Ja, mooie boel he? Ben ik de mol, wordt mijn koker gejat! Ze moesten eens weten...'

Maar ja, misschien lacht ze gewoon wel erg graag.  :P Kennelijk vond Walter het niet nodig haar koker ook nog eens open te maken. Hij had natuurlijk al gezien wat er in zijn eigen koker zat. Misschien was hij wel bang dat er dan nog meer geld verloren ging.








Offline Rut

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #136 Gepost op: 10-02-2003, 14:30:15 »
Waarom steelt Walter de koker van Inge?

Walter speelde het spel hard. Blijkbaar verdacht hij Inge niet en toen hij de kans kreeg (of die kans werd hem gegeven door Inge) griste hij haar koker weg. Omdat Inge bij de razzia de koker niet kon laten zien, zouden de anderen Inge meer verdenken en dus tijdens de selectie antwoorden met Inge in het achterhoofd. Zodoende redeneert Walter: "Als zij op Inge stemmen, die voor mij zeker niet de mol is, dan heb ik meer kans naar de volgende ronde te geraken."

Vraag is nu of Walter in zijn tactiek faalde. Is Inge wel degelijk de mol? Maar waarom viel Walter dan al niet eerder af. Hij stal de koker toch al voor dag 4 (de dag waarop 's ochtends de razzia gehouden werd) en toen moest hij toch al gedacht hebben dat Inge het niet zou zijn. Met die gedachten heeft hij zeker twee (wellicht drie) executies weten te overleven.

De eerste executie is natuurlijk een soort loting.
De tweede en de derde kan een kwestie zijn van 1 vraag minder fout hebben.

Ik kom er niet uit: dit kan zowel pleiten voor Inge is wel de mol als voor Inge is niet de mol. Wat vinden jullie ervan?







Good morning! And in case I don't see you: Good afternoon, good evening and good night!

Offline jeus

  • Forumlid
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #137 Gepost op: 10-02-2003, 15:12:30 »
Om nog eens terug te komen op het antwoord van Inge betreffende de hoofdstad van Australie,dat was duidelijk slecht gelogen,volgens mij wil ze zichzelf erg verdacht maken als de mol;moest ze de mol zijn zou dat antwoord veel te opvallen geweest zijn!








del pierro

  • Gast
Re:Inge is de mol!
« Reactie #138 Gepost op: 10-02-2003, 17:01:35 »
Volgens mij is Inge de mol (ten voeten uit zelfs), voor de simpele reden dat ze op het einde van het programma (bij de vragen over de mol) wist te vertellen dat Marc 'raar' door de gangen van mijn liep. Hoe kon ze dit in godsnaam weten?

Na Mark zijn terugkeer uit de mijn vroeg ze hem zelfs hoe het kwam dat hij niet uitgeput was van het lopen...

Of vergis ik mij?








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Inge is (niet) de mol!
« Reactie #139 Gepost op: 10-02-2003, 17:18:26 »
del pierro dat rare lopen gaat dus over zijn tijd bij de mijn en dat hij zo fit is na die run.

Zelfs een Mol kan geen kandidaten zien rennen als hij er niet bij in de buurt is, of een videoscherm heeft







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld