Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden  (gelezen 66451 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #140 Gepost op: 29-02-2016, 20:27:20 »
De makers hadden ingeschat dat de groep Ruth had laten terugkeren. Dit blijkt uit een interview met de makers dat morgen in HUMO verschijnt. De bewuste passage:

HUMO Ruth was uiteindelijk de eerste die naar huis moest. Een pijnlijk moment, en het werd alleen maar pijnlijker toen duidelijk werd dat de groep haar kon terughalen, maar dat weigerde. Ruth kreeg af te rekenen met een verfbom en moest alsnog naar huis. Hoe makkelijk was het om daarna in slaap te geraken?
Creylman «Dat was nu een proef waarvan we de uitkomst níét goed hadden ingeschat. Wij gingen ervan uit dat Ruth door de groep weer binnengehaald zou worden. Niet zonder discussie allicht, maar toch: we hielden er rekening mee dat de eerste afvaller niet écht naar huis zou moeten. Maar daar heeft de groep anders over beslist. Toen dachten wij ook even: ‘Ocharme Ruth!’ Maar het blijft een spel, en je weet dat zoiets kan gebeuren.»
Cuypers «We hebben daarna nog een gesprek gehad met Ruth, waarin ze zei dat ze ermee kon leven – zij had net hetzelfde gedaan, beweerde ze. Dat was wel belangrijk voor ons, want als makers voelden we ons toch wel een beetje onbehaaglijk toen die verfbom afging: ‘Oei, sturen we die nu echt op die manier naar huis?’»

Ik vond dit wel opmerkelijk: is de Mol dan gebriefd om ja te stemmen?

OK, tenzij Creylman & Cuypers hier zelf aan het mollen zijn, lijkt de theorie dus van de baan. Dank. En interessante conclusie inderdaad.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #141 Gepost op: 29-02-2016, 20:56:49 »
De makers hadden ingeschat dat de groep Ruth had laten terugkeren. Dit blijkt uit een interview met de makers dat morgen in HUMO verschijnt. De bewuste passage:

HUMO Ruth was uiteindelijk de eerste die naar huis moest. Een pijnlijk moment, en het werd alleen maar pijnlijker toen duidelijk werd dat de groep haar kon terughalen, maar dat weigerde. Ruth kreeg af te rekenen met een verfbom en moest alsnog naar huis. Hoe makkelijk was het om daarna in slaap te geraken?
Creylman «Dat was nu een proef waarvan we de uitkomst níét goed hadden ingeschat. Wij gingen ervan uit dat Ruth door de groep weer binnengehaald zou worden. Niet zonder discussie allicht, maar toch: we hielden er rekening mee dat de eerste afvaller niet écht naar huis zou moeten. Maar daar heeft de groep anders over beslist. Toen dachten wij ook even: ‘Ocharme Ruth!’ Maar het blijft een spel, en je weet dat zoiets kan gebeuren.»
Cuypers «We hebben daarna nog een gesprek gehad met Ruth, waarin ze zei dat ze ermee kon leven – zij had net hetzelfde gedaan, beweerde ze. Dat was wel belangrijk voor ons, want als makers voelden we ons toch wel een beetje onbehaaglijk toen die verfbom afging: ‘Oei, sturen we die nu echt op die manier naar huis?’»

Ik vond dit wel opmerkelijk: is de Mol dan gebriefd om ja te stemmen?

Dank je wel, Belg! Dit werpt weer een heel ander licht op de zaak.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #142 Gepost op: 29-02-2016, 23:04:31 »
ik vond dit één van de weinige opdrachten die niet kon. In deze tijd is een 'bom', al is het in dit geval slechts een verfbom, een zeer beladen onderwerp.. Ik vond het moment van de explosie heel naar.
er was eens......

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #143 Gepost op: 29-02-2016, 23:18:39 »
ik vond dit één van de weinige opdrachten die niet kon. In deze tijd is een 'bom', al is het in dit geval slechts een verfbom, een zeer beladen onderwerp.. Ik vond het moment van de explosie heel naar.

In welke tijd was een bom iets plezierigs dan? ;)

(Verder wil ik de discussie niet weer op gang brengen hoor. Ieder zijn mening over wat wel en wat niet te ver gaat.)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #144 Gepost op: 29-02-2016, 23:25:07 »
Sorry ik wil de discussie ook niet oprakelen, Maar waarom is een verfbom beladen en het afschieten van je vrienden puur voor eigenbelang niet.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #145 Gepost op: 29-02-2016, 23:30:56 »
De makers hadden ingeschat dat de groep Ruth had laten terugkeren. Dit blijkt uit een interview met de makers dat morgen in HUMO verschijnt. De bewuste passage:

HUMO Ruth was uiteindelijk de eerste die naar huis moest. Een pijnlijk moment, en het werd alleen maar pijnlijker toen duidelijk werd dat de groep haar kon terughalen, maar dat weigerde. Ruth kreeg af te rekenen met een verfbom en moest alsnog naar huis. Hoe makkelijk was het om daarna in slaap te geraken?
Creylman «Dat was nu een proef waarvan we de uitkomst níét goed hadden ingeschat. Wij gingen ervan uit dat Ruth door de groep weer binnengehaald zou worden. Niet zonder discussie allicht, maar toch: we hielden er rekening mee dat de eerste afvaller niet écht naar huis zou moeten. Maar daar heeft de groep anders over beslist. Toen dachten wij ook even: ‘Ocharme Ruth!’ Maar het blijft een spel, en je weet dat zoiets kan gebeuren.»
Cuypers «We hebben daarna nog een gesprek gehad met Ruth, waarin ze zei dat ze ermee kon leven – zij had net hetzelfde gedaan, beweerde ze. Dat was wel belangrijk voor ons, want als makers voelden we ons toch wel een beetje onbehaaglijk toen die verfbom afging: ‘Oei, sturen we die nu echt op die manier naar huis?’»

Ik vond dit wel opmerkelijk: is de Mol dan gebriefd om ja te stemmen?
Oh, dit is wel heel interessant om te lezen nu ik net voorzichtig Hanne begin te verdenken. ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #146 Gepost op: 29-02-2016, 23:32:58 »
Oh, dit is wel heel interessant om te lezen nu ik net voorzichtig Hanne begin te verdenken. ::vergroot::

Ook Gilles en Bruno (en Issa) stemden ja. En Bruno verdiende iets teveel geld voor een Mol in aflevering 5. Dus vergeet Gilles niet. ::rits:: ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #147 Gepost op: 29-02-2016, 23:34:21 »
Ook Gilles en Bruno (en Issa) stemden ja. En Bruno verdiende iets teveel geld voor een Mol in aflevering 5. Dus vergeet Gilles niet. ::rits:: ;)
Oh nee, die vergeet ik niet hoor. ::rofl:: Daar staat nog geen streep doorheen.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #148 Gepost op: 29-02-2016, 23:43:51 »
een verfbom is kwaadaardig. Naar. Daarom vind ik dat het te ver gaat. Je ziet het zelfs aan de reactie van de andere kandidaten.
Paintballen is een algemeen aanvaard spel en wordt ook als zodanig gepropageerd.

Ik lees overal hoe leuk de Vlaamse mol opdrachten zijn. Voor mij vormt de verfbom een uitzondering. Die vind ik niet leuk.
er was eens......

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #149 Gepost op: 1-03-2016, 00:13:00 »
een verfbom is kwaadaardig. Naar. Daarom vind ik dat het te ver gaat. Je ziet het zelfs aan de reactie van de andere kandidaten.
Paintballen is een algemeen aanvaard spel en wordt ook als zodanig gepropageerd.

Ik lees overal hoe leuk de Vlaamse mol opdrachten zijn. Voor mij vormt de verfbom een uitzondering. Die vind ik niet leuk.

In een van de extra's (afl. 5) hoor en zie je Bruno hierover ook tegen zijn vriendin zeggen, dat hij niet naar het scherm wilde kijken op het moment dat die verfbom afging, omdat hij dat niet kon aanzien.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Nummerplaten - codes!
« Reactie #150 Gepost op: 5-03-2016, 19:08:15 »
Bij de al dan niet terugkeer van Ruth in aflevering 2 zien we rechts aan de muur naast de bar een aantal nummerplaten, nl:
Dubai 2095
840404
841ZKY

Duidelijke hint, maar welke? Kan iemand hier iets uit afleiden?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nummerplaten - codes!
« Reactie #151 Gepost op: 5-03-2016, 19:10:28 »
ja die moesten weggespeeld worden om ruth te bevrijden. Ik voeg hem even samen met het topic over die opdracht. Daar staat al het een en ander in. Lees rustig verder daar ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #152 Gepost op: 5-03-2016, 19:15:29 »
Nee, ik bedoel niet die nummerplaten. Er hangen er andere tegen een andere muur die niets met deze opdracht te maken hebben.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #153 Gepost op: 5-03-2016, 19:16:27 »
*welke minuut in de uitzending ongeveer. Wil ik wel even bekijken dan



edit: dit bedoel je?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2016, 19:24:37 door Lukie4, Reden: gevonden »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #154 Gepost op: 5-03-2016, 19:35:34 »
Oh super dat je er naar wil kijken! De exacte minuut weet ik niet maar het is in het begin van de aflevering en het komt een paar keer in beeld. Bv rechts naast de muur als Cathy de portofoon in handen heeft.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #155 Gepost op: 5-03-2016, 19:47:28 »
Inderdaad, die bedoel ik

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #156 Gepost op: 6-03-2016, 00:02:43 »
Ja en er is ook een lichtreclame van heineken. Alles kan evt als hint gezien worden

Ik laat t puzzelen over 4 April 84 aan Anderen over.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #157 Gepost op: 6-03-2016, 00:03:22 »
daar had beagle het ook over toch ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #158 Gepost op: 6-03-2016, 00:07:19 »
een verfbom is kwaadaardig. Naar. Daarom vind ik dat het te ver gaat. Je ziet het zelfs aan de reactie van de andere kandidaten.
Paintballen is een algemeen aanvaard spel en wordt ook als zodanig gepropageerd.

Ik lees overal hoe leuk de Vlaamse mol opdrachten zijn. Voor mij vormt de verfbom een uitzondering. Die vind ik niet leuk.

Ben het hier niet mee eens. Een verfbom is niet veel anders dan een knal met een paintballgeweer. Sterker, geef mij maar een verfbom, want zo'n paintballkogel doet veel meer zeer. Bovendien was het de keuze van Ruth om dit te doen, geen verplichte opdracht.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2 - opdracht 1 - Ruth bevrijden
« Reactie #159 Gepost op: 6-03-2016, 05:01:20 »
Ja beagle had het er àok over maar wilde geen verklaring meer geven.