Auteur Topic: [Aflevering 3] - 24 maart  (gelezen 15459 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #120 Gepost op: 27-03-2019, 10:00:18 »
Oh, ik wist niet dat er een Belgisch toetsenbord bestond. ??? Oeps. Ik ga morgen eens opnieuw het stukje van de toetsaanslagen bekijken.

In België en Frankrijk wordt er vaak een AZERTY gebruikt in plaats van een QWERTY. De twee startletters verschillen (zoals eerder aangehaald) en ook de M staat iets lager op een qwerty (als je dan richting de naam Martijn denkt). Verder is het verschil minimaal.

Dat, of de bom gaat niet af en we krijgen pas in aflevering 10 te horen wie er af was gevallen. (Vaag doen kandidaten in de test altijd wel.)

Plottwist, vier man gaat aflevering 10 in, maar eentje krijgt te horen dat hij al in aflevering 2 is afgevallen en naar huis moet.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 10:04:13 door Belgian Mol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #121 Gepost op: 27-03-2019, 11:32:54 »
Plottwist, vier man gaat aflevering 10 in, maar eentje krijgt te horen dat hij al in aflevering 2 is afgevallen en naar huis moet.
Foei, dat zou wel een HEEL gemene streek zijn. Maar een productiestreek. Heeft dan weinig meer te maken met wie is de mol.

Leuk voor diegene dat ie dan zo lang nog heeft mogen meereizen, dat wel  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #122 Gepost op: 27-03-2019, 14:44:06 »
Foei, dat zou wel een HEEL gemene streek zijn. Maar een productiestreek. Heeft dan weinig meer te maken met wie is de mol.

Leuk voor diegene dat ie dan zo lang nog heeft mogen meereizen, dat wel  ::)

Maar misschien wel met wie is de konijn. Misschien is dat de plottwist en leugen van Gilles.

Oké mensen, sorry voor de onduidelijkheid. Ik deed het uit mijn hoofd.
Het is beter om Gilles even letterlijk te citeren:

Eva. Proficiat. Jij bent niet de afvaller vanavond.
Jij overleeft deze aflevering.

Dit is waar. Geen twijfel over mogelijk.

Ik heb gezegd dat ik 1x ging liegen. En dat heb ik net gedaan.
Ik heb daar net de naam van de echte afvaller ingetypt. Niet de jouwe. En de echte afvaller zit daar nog bij de anderen.

Dit weten we niet. Dus dit gedeelte bedoel ik met de mogelijke leugen.

Ik weet zelf helemaal nog niet of ik in deze theorie ga geloven, maar hij zou in elk geval de vragen die ik meteen had, wegnemen. De Mol zou ze dan niet kunnen zijn. En als Eva alsnog afvalt (ze krijgt eigenlijk een soort kans om terug te komen in het spel), is dat misschien sneu voor haar maar wel terecht.

Wat ook nog zou kunnen is dat Gilles gelogen heeft over het feit dat hij 1 keer zou liegen. Dat hij dus ofwel niet, of twee of meer keer heeft gelogen. Zou toch geweldig zijn als dat van die kakkerlakken de leugen blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 14:46:44 door kevin174 »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #123 Gepost op: 27-03-2019, 18:28:09 »
Dat hij dus ofwel niet, of twee of meer keer heeft gelogen.
Als hij niet zou liegen dan zou het feit dat hij één keer zou gaan liegen een leugen zijn, dus dan heeft hij alsnog één leugen verteld, waardoor dat dus geen leugen meer is, waardoor dat weer wel een leugen wordt en... nou ja, oneindig zo door. ;D

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #124 Gepost op: 27-03-2019, 19:13:55 »
Spacy, I love your choice for ancient avatars (look at mine  ::regenboog:: ::hug:: )
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #125 Gepost op: 27-03-2019, 19:51:21 »
Citaat
Het deed mij een beetje denken aan WIDM Oregon, aflevering 2. Daar zat ook zo'n spannings-element in.

Het grote verschil met de WIDM van tegenwoordig, zelfs met de semi-BN-ers, is dat het net lijkt of De Mol de gehele dag doorgaat en dat de Nederlandse versie lijkt te bestaan uit gewoon de 3 opdrachten doen en voor de rest zal het allemaal wel. Sarah had het tijdens de finale zelfs over een keer dat ze naar huis belde....

Ik kan me die oregon aflevering met het schieten op een paard nog herinneren... duurde voor de meesten nog geen 30 seconden voor ze terug over de finish kwamen  ::ohno::

Ik ben alleen benieuwd in hoeverre het Alice in Wonderland thema blijft terugkeren, want volgens mij sloeg één van de eerste beelden van deze aflevering met de wekker en het konijn daarop.

Overigens snap ik best dat Bruno achteruit deinsde in de laatste 2 rondes. Die kreeg naar mijn mening meer flinke flying kicks te verwerken dan de andere heren. Bij Joeri ging er zelfs iemand slap met de schouder in.

Ik heb in deze aflevering niet echt een goed beeld gekregen, want er is zo weinig verdiend bij beide opdrachten dat de mol sowieso wel in zijn of haar handjes zal klappen. Je kan altijd lekker 100 euros pindas gaan pellen als je toch al weet dat je de nacht niet vol gaat houden in de kamer en je kan zelfs als mol 500 euro verdienden, want dat is ook maar 'peanuts' als je er 6000 had kunnen pakken. Dan kan dat zelfs al zorgen voor minder verdenkingen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #126 Gepost op: 27-03-2019, 22:32:18 »
Net gekeken. Nu eerst even bijkomen  ::respect:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #127 Gepost op: 28-03-2019, 00:08:40 »
Ik had zondag al gekeken maar geen tijd gehad om te reageren. Maar ze hadden wel even vooraf mogen waarschuwen voor de enge beelden. Die spin! Durfde af en toe amper te kijken! Wat een aflevering zeg!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #128 Gepost op: 28-03-2019, 04:11:45 »
Volgens mij klopt dit niet. In mijn herinnering heeft Gilles óók ergens tegen Eva gezegd, "we gaan jou sowieso terugzien" (weet niet de exacte bewoordingen). Als Eva mogelijk naar huis kan, dan is dat een tweede leugen, en Gilles heeft gezegd dat hij één keer gaat liegen. En ik versta dat als: één keer en niet vaker.
Dat zei Gilles aan het eind: Je krijgt zo meteen meer instructies. Heel veel succes. Ik zie je sowieso straks terug. Hij zei ook dat ze deze aflevering overleeft, maar dat zegt nog niet meteen iets over hoe het zit in de volgende aflevering.
Inmiddels begrijp ik wel iets beter waar mijn verwarring vandaan komt. Dat komt door de vooruitblik, waarin we Eva zien pogen de groep te overtuigen dat niet zij de afvaller is, maar iemand anders. Ik leidde daar (onbewust) uit af dat ze nog steeds een risico loopt om af te vallen. Je hebt er als Mol of kandidaat die al veilig is, geen voordeel van als je helpt te voorkomen dat de verfbom aan tafel bij iemand afgaat. Eerder nadeel.

Ik denk zelf dus dat Eva sowieso niet afvalt.
En dat denk ik inmiddels ook. We hebben gewoon te weinig informatie. We krijgen vast nog wel te zien wat het voordeel voor Eva is. En misschien wringt er dan nog steeds iets, maar ik laat deze case lekker rusten en wacht het af. :).
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 04:22:06 door Newbie2 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #129 Gepost op: 28-03-2019, 13:49:27 »
Wauw, wat een aflevering! Ik heb er weer ongelofelijk van genoten.

De bootopdracht kwam wat minder uit de verf doordat de slaapplek het belangrijkste bleek te zijn. Het was beter geweest als het pellen van de pinda's verplicht was geweest, want op deze manier gaat natuurlijk niemand daar echt energie in steken. Ik denk dat we het moeten zoeken in de combinatie tussen de slaapplek en het dier. Een slang zou hel zijn geweest als je op de grond of op een matras zou moeten slapen, terwijl het goed te doen is met een bed (de slang kruipt immers niet omhoog). De spin is altijd erg, want die trekt zich niks aan van de hoogte van je bed. Vrijwel elke kandidaat zal ergens tijdens de nacht aan de noodrem trekken met zo'n spin. Dat varken is goed te doen; varkens slapen immers 's nachts. Het is dan ook tekenend dat Ingrid de kamer verliet vanwege het snurken en niet vanwege het varken.

Die beelden van het liegen. Mooi om te zien hoe de start van het seizoen (de molselectie) in elke aflevering kort aan bod komt. Zo vormt het echt de rode draad van het seizoen én heeft het ook een functie (in plaats van dat het alleen maar mooi beeld vormt voor aflevering 1).

De vechtopdracht vond ik mooi vanwege de couleur locale. Fantastische beelden, leuke inkijkjes in het dagelijkse leven bij die 'tempel' en een mooie introductie in een voor mij onbekende vechtsport.

En dan als laatste de twist met het rode scherm. Ik weet nog niet wat ik daarvan moet denken. Eva leek op de een of andere manier op de hoogte te zijn dat ze een rood scherm zou krijgen (misschien is ze ingelicht als mol of misschien ook wel als kandidaat?). Ik denk dat de grootste mindfuck volgende week komt: gelooft de groep dat ze niet de afvaller is? (Het kan immers ook overkomen als een wanhoopsgreep om in het spel te blijven.) En is de groep bereid om samen te werken om iemand te redden? Over de vraag of Eva wel of geen mol kan zijn, kan ik duidelijk zijn. Ja, natuurlijk kan ze nog de mol zijn. Gilles zegt toch duidelijk dat niet zij het rode scherm had maar dat hij een andere naam heeft ingevuld. De mol gaat nooit uit het spel, maar dat houdt niet in dat hij geen scherm (dat sowieso al voor iemand anders is) kan zien. Dat Eva wordt afgezonderd is een fantastische mogelijkheid om langduriger te briefen (als ze de mol zou zijn), maar ze wordt er wel enorm mee in de schijnwerpers gezet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #130 Gepost op: 28-03-2019, 21:14:00 »
Even zomaar een gedachte die bij me opkwam: hoe gaaf zou het zijn als alle kandidaten hebben geslapen met een dier, de 6 zoals bekend, en de sterke mannen met "de mol".  8)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #131 Gepost op: 29-03-2019, 00:46:37 »
En dat Bruno twee keer voorkennis had? Eerste keer de positie van de balken die hij exact zoals op het plaatje wilde hebben, met de korte ligger bovenop de 2 lange en volgende week wat we nu al in het voorstukje zien dat Bruno een standpunt inneemt dat dwars op de verwachting van de groep ligt? Om tureluuurs van te worden..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #132 Gepost op: 29-03-2019, 16:06:47 »
En dat Bruno twee keer voorkennis had? Eerste keer de positie van de balken die hij exact zoals op het plaatje wilde hebben, met de korte ligger bovenop de 2 lange en volgende week wat we nu al in het voorstukje zien dat Bruno een standpunt inneemt dat dwars op de verwachting van de groep ligt? Om tureluuurs van te worden..

Vind het moeilijk om Bruno als mol te zien vooralsnog, maar feit is wel dat hij in een soort van heldenrol zat afgelopen aflevering. En in combinatie met de uitspraak van Liesbeth dat hij te goed van vertrouwen was, zou het zomaar wel kunnen. Zeer duidelijk dat Liesbeth Bruno zeker níet verdacht.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #133 Gepost op: 29-03-2019, 17:15:40 »
Gilles zegt bij de eliminatie:

"Want het is weer tijd om na te gaan hoe ver jullie staan in de zoektocht naar het witte konijn onder jullie, de mol.".

Ben benieuwd of dat slaat op een wit konijn waarmee Eva iets moet doen, zoals in de preview van aflevering 4 te zien is...  ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #134 Gepost op: 29-03-2019, 19:03:00 »
Eva leek op de een of andere manier op de hoogte te zijn dat ze een rood scherm zou krijgen (misschien is ze ingelicht als mol of misschien ook wel als kandidaat?). Ik denk dat de grootste mindfuck volgende week komt: gelooft de groep dat ze niet de afvaller is?
Zou ook nog kunnen ja. Maar ik denk toch dat zij als Productieassistent dit de groep wel aan het verstand brengt ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #135 Gepost op: 29-03-2019, 19:57:20 »
Gilles zegt bij de eliminatie:

"Want het is weer tijd om na te gaan hoe ver jullie staan in de zoektocht naar het witte konijn onder jullie, de mol.".

Ben benieuwd of dat slaat op een wit konijn waarmee Eva iets moet doen, zoals in de preview van aflevering 4 te zien is...  ::vergroot::

Een wit konijn is in de Belgische politiek een (soms spottende) bijnaam voor iemand die bekend is om andere dan politieke activiteiten en onverwacht naar voren wordt geschoven voor een politiek mandaat of een hoge functie. De term refereert aan de bekende goocheltruc waarbij een goochelaar een wit konijn uit een hoge hoed te voorschijn tovert.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2019, 19:59:20 door foxhunter »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #136 Gepost op: 29-03-2019, 20:07:34 »
 ::ok:: Weer wat geleerd. Leuke uitdrukking. :D.

Ik kende 'm alleen in de Nederlandse variant met de goochelaar die een konijn uit de hode hoed tovert die je gebruikt als er zich iets verrassends voordoet.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2019, 20:09:42 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #137 Gepost op: 29-03-2019, 21:10:09 »
::ok:: Weer wat geleerd. Leuke uitdrukking. :D.

Dan hebben we allebei evenveel geleerd.  ;D
« Laatst bewerkt op: 30-03-2019, 10:08:30 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #138 Gepost op: 30-03-2019, 10:13:08 »
Vind het moeilijk om Bruno als mol te zien vooralsnog, maar feit is wel dat hij in een soort van heldenrol zat afgelopen aflevering. En in combinatie met de uitspraak van Liesbeth dat hij te goed van vertrouwen was, zou het zomaar wel kunnen. Zeer duidelijk dat Liesbeth Bruno zeker níet verdacht.

Bij nader inzien schat ik in dat Bruno er voor kiest om Eva niet terug te laten komen en dat mol Ingrid roept " Meent ge dat nu echt?"  (Zouden ze echt al zoveel weggeven van de volgende aflevering?)
En daarmee wordt het verhaaltje voor Bruno zeer dun.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 24 maart
« Reactie #139 Gepost op: 31-03-2019, 10:00:44 »
Iets wat me bij herbekijken van het 'volgende week'-fragment opviel: Als wat we te zien krijgen van de verfbom onder de tafel klopt, zijn alleen Elisabeth en Martijn rechtstreeks te raken met verf en is een van hen dus de echte afvaller???
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn