Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 128143 keer)

Offline Aragorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 28-01-2005, 23:33:35 »
Als je niet de mol bent en je kan vijf goede antwoorden krijgen als je de opdracht laat mislukken zou je dat dan zo opzichtig doen ???
Als je wel de mol bent en je overdrijft dan flink kan dat uiteraard de reactie bij de rest oproepen dat lag er zo dik bovenop en kan dus een slimme tactiek zijn.
Ze was iig wel erg irritant in die rol van laat de opdracht maar in het honderd lopen >:D
In de ban van de Mol

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #141 Gepost op: 28-01-2005, 23:42:57 »
Ja, het zou best slim zijn als de mol zichzelf ging bellen. Je kunt dan mollen naar hartelust met een excuus.  :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #142 Gepost op: 28-01-2005, 23:46:32 »
Dat denk ik wel, maar je haalt wel gigantisch de verdenking op je, want ze doet het wel heel obvious. Ik vind haar zo fanatiek en gedreven, ik zie gewoon geen mol in haar.

[daisyneemtzichzelfinbeschermingmodeaan]
Maar zei ik dat 1,5 week geleden van Sander ook niet ::)
[/daisyneemtzichzelfinbeschermingmodeuit]

Ze wil het wel heel graag zijn denk ik, ze speelt het spel wel goed.

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #143 Gepost op: 28-01-2005, 23:49:20 »
Dit is de eerste WIDM-serie die ik volg (ja, ik heb laat het licht gezien, maar goed). Ik denk dat Yvon de mol is, en dat ligt vooral aan haar stemgedrag in aflevering 2. Ik weet niet precies hoe het nou zit, maar het was toch zo dat degene die het verst uit de buurt van de mol zat, en de meeste vragen fout had, het veld moest ruimen?

Aan het eind, als Gijs moet vertrekken, zien we dat Yvon het heel erg vindt, omdat zij hem verdacht heeft, en ook op Gijs gestemd heeft (als ik het goed onthouden heb). Zij zegt ook: "Ik wéét wie de Mol is!!" Als zij Gijs verdacht heeft, en dit zeker wist, dan zal zij bij die stemronde zo'n beetje alles fout gehad hebben. Gijs, die het helemaal niet wist, zou waarschijnlijk wild gegokt hebben en vooral zijn kansen gespreid hebben. Dan zou Gijs dus statistisch gezien minder fouten moeten hebben dan Yvon, en zou Yvon geëxecuteerd zijn. Maar dat is dus niet gebeurd... omdat zij zelf de Mol is!

Of zit ik nou heel verkeerd te denken?
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #144 Gepost op: 28-01-2005, 23:56:12 »
Aan het eind, als Gijs moet vertrekken, zien we dat Yvon het heel erg vindt, omdat zij hem verdacht heeft, en ook op Gijs gestemd heeft (als ik het goed onthouden heb). Zij zegt ook: "Ik wéét wie de Mol is!!" Als zij Gijs verdacht heeft, en dit zeker wist, dan zal zij bij die stemronde zo'n beetje alles fout gehad hebben. Gijs, die het helemaal niet wist, zou waarschijnlijk wild gegokt hebben en vooral zijn kansen gespreid hebben. Dan zou Gijs dus statistisch gezien minder fouten moeten hebben dan Yvon, en zou Yvon geëxecuteerd zijn. Maar dat is dus niet gebeurd... omdat zij zelf de Mol is!
Wat ik uit aflevering 3 afleid is dat ze al die tijd op Roeland heeft gezeten... tenminste, dat biecht ze! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #145 Gepost op: 28-01-2005, 23:57:38 »
Als je niet de mol bent en je kan vijf goede antwoorden krijgen als je de opdracht laat mislukken zou je dat dan zo opzichtig doen ???
Maar de rest mocht er niks van weten en met die opzichtigheid ga je juist vragen krijgen...
Citaat
Als je wel de mol bent en je overdrijft dan flink kan dat uiteraard de reactie bij de rest oproepen dat lag er zo dik bovenop en kan dus een slimme tactiek zijn.
Kan... maar wel errug gevaarlijk!
Citaat
Ze was iig wel erg irritant in die rol van laat de opdracht maar in het honderd lopen >:D
Ja, mijn favo kandidaat was toch wel vervelend deze aflevering... maja, als het haar maar verder helpt! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Stig

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2005, 00:22:55 »
OK, ik denk dat ik een duidelijke hint heb gevonden richting Yvon (of Lottie zou ook nog kunnen):

Tijdens de grotten-opdracht hoor je, bij een fragment waar Yvon en Lottie even bijkomen, een mannenstem fluisteren: 'Dit is haarrr... '. Alleen is de vraag, bedoelt hij Yvon of Lottie?...

Bekijk/beluister het fragment hier!

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2005, 00:31:54 »
Ik hoor wel zoiets ja... alleen geen idee of dit ook in de originele uitzending te horen was (kan er later in zijn gemonteerd door een paar internet-mollen ;-)). Maar wel frappant dat de camera meteen naar Yvon gaat.
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Stig

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2005, 01:00:46 »
Ik hoor wel zoiets ja... alleen geen idee of dit ook in de originele uitzending te horen was (kan er later in zijn gemonteerd door een paar internet-mollen ;-)). Maar wel frappant dat de camera meteen naar Yvon gaat.
Nee, dit is de orginele uitzending. Ik heb het fragment zelf online gezet! Ik kwam er bij toeval achter. Ik zag twee meiden en hoorde een mannenstem... En je hoort toch duidelijk: 'Dit is haarrr..', of niet?

Offline Eggenburg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2005, 12:42:45 »
@stig, kun je vertellen waar je die stem hoort dan (welke tijd in het filmpje?) want ik hoor het niet hoor, ik hoor lottie wat zeggen (haar lippen bewegen) en daarna hoor ik ynon wat zeggen meer niet. Kun je helpen?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 15:50:25 door Eggenburg »

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2005, 12:43:41 »
Als je niet de mol bent en je kan vijf goede antwoorden krijgen als je de opdracht laat mislukken zou je dat dan zo opzichtig doen ???
Als je wel de mol bent en je overdrijft dan flink kan dat uiteraard de reactie bij de rest oproepen dat lag er zo dik bovenop en kan dus een slimme tactiek zijn.
Ze was iig wel erg irritant in die rol van laat de opdracht maar in het honderd lopen >:D

 ::jaja:: Ze speelt veel te duidelijk de dwarsligger tijdens het postzakkenspel.
Neem Jim en Isa die  hebben ook een dergelijke boodschap gehad, maar gedragen zich nauwelijks anders.
Ik denk dat Yvon op deze manier duidelijk de verdenking op zich wilt halen bij de mensen waar ze contact mee had (Sander, Jim maar ook Lottie en Marc-Marie).
Achteraf zou ze altijd nog kunnen bekennen dat ze bewust heeft gesaboteerd (duidelijk voor haar medespelers), omdat ze dat telefoontje heeft gehad. Dat zal beaamd worden door Jim en Isa, waardoor haar sabotageactie niet als molactie wordt beschouwd.
Lekker makkelijk en duidelijk kunnen mollen, zonder dat het consequenties heeft  ::vergroot::
Volgens mij is de uitleg niet zo duidelijk   :-\\
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2005, 13:11:17 »
ze lijkt er tijdens het biechten ook erg veel plezier in gehad te hebben.. "ik heb het expres vergeten" - "ik heb expres niks gezegd" etc- zo heel enthousiast blij zo van kijk mij nou eens lekker openbaar gemold hebben.

in andere opdrachten is ze ineens heel dom en hier laat ze duidelijk naar voren komen dat ze echt niet dom is "tuurlijk kan ik best wel die volgorde onthouden maar ik heb het EXPRES niet onthouden"

bij mij komt het over als een mol die in het openbaar mocht mollen vandaag en daar ten volle van heeft genoten  8)

ook bij het raadspel is ze ineens weer heel dom om vergeten te zijn dat namen noemen geld kost (volgens mij ging dat mollen-voor-antwoord-op-vragen aanbod alleen over de eerste opdracht) - en daarna is ze ineens weer de heldin door door een ingeving Gijs te raden  ???

(als mol - ga je dan in dit geval niet heel erg rare vragen stellen zodat de tijd voorbij gaat en je dus niets wint? of ga je geld kwijtraken door naam te noemen en daarna het goede antwoord te geven zodat je toch wel iets verdient maar minder?) -- mi wel de beste mol plek dit spel, omdat het er bij het wie van de drie spel omging om de jury om de tuin te leiden, daar heb je als mol weining invloed op - je moet dan zorgen dat de jury op de 'echte' gaat stemmen, en dat kan je niet zelf beinvloeden, hoogstens door het heel slecht te doen, maar dan nog kan de jury altijd nog op de andere verkeerde stemmen (volgen jullie me nog?)

imho zaten yvon en yvonne bij dit spel op de beste mol plek dus.


Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2005, 14:27:58 »
ook bij het raadspel is ze ineens weer heel dom om vergeten te zijn dat namen noemen geld kost (volgens mij ging dat mollen-voor-antwoord-op-vragen aanbod alleen over de eerste opdracht) - en daarna is ze ineens weer de heldin door door een ingeving Gijs te raden  ???


Ik vond het ook heel raar dat ze ineens Brad Pitt ging noemen en hoe kon zij nou na 6 vragen weten dat Gijs in die doos zat???? Ze is niet mijn mol, maar vond dit heel vreemd!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline lynnlynntemp

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2005, 15:20:31 »
Yvon is m.i. al vanaf het begin bezig om te saboteren vanuit het idee; als ik maar zoveel mogelijk verwarring zaai en een aantal mensen mij - ten onrechte - gaat verdenken, maak ik meer kans. Het feit dat ze het nu zo openlijk deed, lijkt mij geen mollenstreek. Voorheen deed ze het al, nu doet ze het wel errug irritant. Van mij mag Yvon er wel uit want het begint mij te storen.

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2005, 17:06:08 »
Ik denk nog steeds dat Yvon Jaspers de mol is :P ...

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2005, 17:14:12 »
Yvon is m.i. al vanaf het begin bezig om te saboteren vanuit het idee; als ik maar zoveel mogelijk verwarring zaai en een aantal mensen mij - ten onrechte - gaat verdenken, maak ik meer kans. Het feit dat ze het nu zo openlijk deed, lijkt mij geen mollenstreek. Voorheen deed ze het al, nu doet ze het wel errug irritant. Van mij mag Yvon er wel uit want het begint mij te storen.

No worries... uit het verleden blijkt dat mensen die druk bezig zijn met zelf mols over te komen er op een gegeven moment uitvliegen. De winnaars zitten ook niet steeds te stoken (s ::tandpastasmiley::) met vragen als "ik vind jou wel heel verdacht, ben jij de mol"... en houden het voor zich wie ze verdenken. Vaak zitten ze al vrij snel op het goede spoor ook (behalve john destijds)...

Lastig, want om die reden blijkt mijn mol bijna altijd de winnaar te zijn!

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2005, 18:46:45 »
Vonden jullie het niet heel verdacht dat ze in die bus riep dat ze per se bij de stokers wilde?

Ik denk eigenlijk niet dat de plaats van de stokers de beste mol-plaats is, want dat is veel te obvious.

Toch. Dat ze meteen Brad Pitt riep, vond ik wel raar! Waarom doe je nou zoiets? Zelfs als niet-mol is dat een beetje gek.

Maar, Yvon mag er van mij heel lang in blijven, ik vind r cool
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2005, 19:36:11 »
Ik vond het vrij opvallend dat Yvon tov Lottie opmerkte (toen deze zei dat ze bij MM stond) maar JIJ was toch geen stoker?

Als totaal niet in het spel zittend toch precies weten wie waar zat op de andere locatie (iedereen ging ervanuit dat de stokers iets anders moesten doen dan kolen stoken) vrij scherp, want waarom zou Roeland als stoker niet even op een andere plek kunnen zijn geweest (als je het overzicht niet hebt), Yvon wist dus wel hoe precies die samenstelling was, en men zich niet van de ene naar de andere plek kon verplaatsen.

Offline Bertje

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2005, 22:05:58 »
Ik heb alleen een stukje van de uitzendingen gezien. Maar ben er al uit: Yvon is de mol.
Waarom? Het terughalen van Gijs was nodig door de uitval van de zieke (z'n naam even vergeten...). De truc met de mistery guest was een extratje; het wie van de drie deel was gepland, de mistery guest niet. Gijs moet terug dus de mol moet er aan deelnemen.
Eerst roept Yvon een naam (zo weer 500 Euro er uit) en dan na een aantal domme vragen opeens Ben je 1,97 ? En kijk op, het is hem.
Een zeer grote doorgestoken kaart ! Zo is het vervolg van het programma weer gered.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 19:55:08 door Bertje »

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2005, 22:51:42 »
Ik vind Yvon nog steeds te mollerig om de mol tezijn! Zoals als je zegt: Ben je BradPitt? Dan ben je zeker geen mol, die gaan wel slimmer te werk!
Some light in your eyes...