Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 96356 keer)

Offline De_Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • let toch op!
Re: Aflevering 1
« Reactie #300 Gepost op: 14-03-2006, 20:58:20 »
Van uit een bepaalde hoek lijkt de text achterop de jas van Mary-Lou niet "MK17" maar "MOL".

Maar ik denk dat alles nu verdacht lijkt!

Sue  ???


jaja en als je zelf een extra gat in je jas hebt..dan moet er wel  een mol in wonen.
 ::jaja::
Doe eens gek pak een Mol.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 1
« Reactie #301 Gepost op: 14-03-2006, 21:58:57 »
Misschien is dit al ergens gezegd (in dat geval sorry)
Bij het vragenrondje stelt Karel aan een aantal een vraag. Althans wat wij zien... De vragen die aan Peggy, Richard, Geert en Toine zijn gesteld komen niet in beeld. Daar valt alleen uit op te maken dat deze vragen neutraal zijn beantwoord. Chris krijgt zelfs twee vragen, dus mag ik aannemen dat ook de andere minimaal 2 vragen voorgelegd hebben gekregen. Omdat het blijft steken bij 3 sterren hebben alleen Peggy, M.L. en Toine voor de groep gescoord.
Richard is bij deze dan in mijn ogen het meest verdacht, omdat hij een fout antwoord heeft gegeven, de andere vragen met ik weet niet heeft beantwoord (dat is een hypothese)en de vraag die hij voorgelegd heeft gekregen (die we dus niet weten, vooropgesteld dat hij deze wel gehad heeft) niet aan de juiste persoon heeft gevraagd.

Is dit nog iets?  ???
« Laatst bewerkt op: 14-03-2006, 23:27:25 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #302 Gepost op: 14-03-2006, 23:15:22 »
Euh... ik denk het niet. Volgens mij zouden er gewoon maar 5 vragen worden gesteld. 5 vragen en 5 sterren te verdienen. Als jouw theorie klopt en iedereen zou alles goed hebben gehad, zouden ze dus 16 sterren verdiend hebben??
Of begrijp ik je nu verkeerd?
« Laatst bewerkt op: 14-03-2006, 23:44:48 door Iris_77 »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 1
« Reactie #303 Gepost op: 14-03-2006, 23:25:35 »
Gezien de kans op 5 sterren (ik vat hem!). Dus zijn er maar 5 vragen gesteld.
Ik vraag mij wel af waarom Chris 2 vragen voorgelegd kreeg....
Waarom niet een van de anderen?
« Laatst bewerkt op: 14-03-2006, 23:31:16 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #304 Gepost op: 14-03-2006, 23:46:16 »
Ja, dat heb ik me dus ook al af zitten vragen... Waren de antwoorden van Chris zoveel interessanter dan van de anderen?? Ik heb geen idee, en kan er ook niet echt iets bij verzinnen.

Zou wel leuk zijn trouwens; een 16-sterren-hotel  ;D  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #305 Gepost op: 15-03-2006, 00:00:20 »
Zou wel leuk zijn trouwens; een 16-sterren-hotel  ;D  ;)
's Ochtends wakker worden met zachte Chopinmuziek, en een heerlijke massage: "Mevrouw Van Steenis, waar zal ik vandaag eens beginnen?"
The British are not impressed.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 1
« Reactie #306 Gepost op: 15-03-2006, 09:52:42 »
Gisteravond de aflevering nog een keer gekeken. Karel zegt bij de loopbrug: hoe eerder je er overheen gaat hoe beter je kansen daarna (o.i.d).
Waarom eigenlijk?
Richard ging er als eerst overheen, maar lag er al uit voordat hij aan de beurt was.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #307 Gepost op: 15-03-2006, 09:56:15 »
Als je bij het memoryspel pas laat aan de beurt komt, bestaat de kans dat iemand die eerder aan de beurt komt als jouw foto twee keer heeft omgedraaid. Dan lig je er dus uit voordat je aan de beurt was... zo heb ik het begrepen althans!
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 1
« Reactie #308 Gepost op: 15-03-2006, 10:01:35 »
klopt altrus,

Maar dan klopt toch niet wat Karel zegt, want voor diegene die er het laatst overheen kwam (milouska) zijn dan toch de beste kansen?

Enniewee  ::tandpastasmiley::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #309 Gepost op: 15-03-2006, 10:09:25 »
Ik ken iemand die goed bevriend is met Richard en tegen diegene had hij gezegd, dat hij blij was dat hij eerst goede recencies (voor zijn theaterprogramma) had voordat hij bekend zou worden met de mol. Zal dit betekenen dat hij in ieder geval er langer in zal zitten dan 2 afleveringen?

Verder moeten we denk nog niet teveel puzzelen. Vorig jaar was ik wel erg teleurgesteld dat er zo weinig hints in zaten en ook wel weinig mollenacties. De hints waren niet echt pittig inelkaar gezet vorig jaar, het jaar daarvoor wel met die klokjes...

Helemaal met je eens...Yvon Jaspers was een matige mol in mijn ogen! Ok ik had haar niet door maar er werd ook niet veel gemold. Deels lag dat wel aan de opdrachten hoor, die zaten ook niet heel sterk in elkaar.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 1
« Reactie #310 Gepost op: 15-03-2006, 10:39:43 »
Ik ben even met allerhande theorieen bezig (zoals 16 sterrenhotels enzo) dus laat mij maar even  :P

Ik heb nog eens gekeken hoe een ieder heeft gestemd. Dit kwam ook door het geluidsfragment met Geert die wilde zeggen op wie hij gestemd had, waardoor het mis was gegaan. Uit de reacties tijdens het stemmen lijkt het er op dat alleen Geert en Chris op een vrouw hebben gestemd. We weten het van Geert niet zeker, maar hij speculeert op Milouska. Chris heeft de beste kansen van allemaal, omdat hij 5 jokers kan inzetten.

Milouska, Frederique en M.L. hebben geheel of gedeeltelijk op Geert gestemd.

Milouska zet maar 2 jokers in. Maakt het haar verdacht of niet?

Verder vraag ik aan de diehards: is het wel eens voorgekomen dat bij de test de muispijl een hint geeft? Zoals bij vraag 1: een man, bij vraag 2: niet afgescheiden van de groep. Jammer van vraag 3: als laatste over de brug  ::zwaai::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 1
« Reactie #311 Gepost op: 15-03-2006, 10:56:47 »
Pas toch goed op voor hetgeen je ziet bij de stemrondes.
Een Muisaanwijzer die in een bepaalde richting beweegt hoeft niet te betekenen dat die keuze wordt gemaakt.

Bovendien is het helemaal niet zeker dat het stemgedrag op de PC hoort bij de persoon die wordt getoond.
Ik heb hierbij serieuze twijfels, vooral bij de kandi die er tijdens die aflevering dan uitgaant. Het is een mollenstreek van de WIDM-crew om ons daarbij toch op een verkeerd spoor te zetten. Ook kan je tijdens de biechten en de stemrondes soms al op voorhand weten wie eruitgaat, omdat van die persoon tijdens die aflevering zo weinig mogelijk wordt getoond betreffende verdenkingen en stemgedrag.
Wel dien je van een kandi die afvalt na te gaan wat hij tijdens de vorige rondes heeft gestemd en wie hij heeft verdacht. Indien een kandi zeer consequent dezelfde persoon verdenkt tijdens de vorige rondes, dan wijkt deze meestal niet af van deze verdenking omdat het de vorige rondes toch ook goed is afgelopen. En je kent het wel: indien je iemand verdenkt, dan worden alle verdachte handelingen van die persoon nog eens extra door jouzelf uitvergroot.

Ook de "biechten" die worden afgenomen dienen soms met een korreltje zout te worden genomen. Het is daarbij belangrijk om te letten op de achtergrond en omgeving.
Is deze hetzelfde bij alle kandis?
Hoort die wel bij de desbetreffende aflevering?

Die-hards weten ongetwijfeld perfect wat ik bedoel, maar ik zal het toch maar herhalen: Niets is wat het lijkt (met dank aan Angela)

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #312 Gepost op: 15-03-2006, 11:51:59 »
Gotcha verwoordt het prima. Ik heb nog wel een toevoeging.

Ten eerste zijn de uitspraken altijd subjectief. De Mol zal per definitie liegen. Zijn/ haar uitspraken kunnen je dus op het verkeerde been zetten. De uitspraken van de afvaller over de mol kunnen best juist zijn - m.a.w. hij heeft de juiste mol te pakken - maar misschien heeft hij/ zij de test heel slecht gemaakt (niet alle vragen gaan over de mol zelf). Soms vertelt een kandidaat welke persoon in zijn/ haar ogen verdacht is maar dat wil niet zeggen dat ook op die persoon wordt gestemd. Tot slot moet je heel goed opletten op voice overs; er kan door de crew flink gemonteerd zijn. Volgens mij heeft Julien in zijn verslag van Mol Canada daar ook iets over gezegd, over uitspraken van Chandrika die later zijn ingesproken en vervolgens creatief zijn gemonteerd.

Moraal van dit verhaal is dat je erg moet opletten op de subjectiviteit van uitspraken. Persoonlijk geloof ik eigenlijk alleen uitspraken die worden ondersteund met beelden. Soms geeft een kandidaat je zijn/ haar mening over een beeld dat je ook in de aflevering hebt gezien.

Persoonlijk neem ik meningen en uitspraken niet mee in mijn zoektocht. Ik probeer mij te richten op de essentie van het spel en de feiten.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #313 Gepost op: 15-03-2006, 12:44:16 »
Naast letten op wat er inhoudelijk precies gezegd wordt, let bij biechts ook heel erg op waarover ze het hebben. Het is volgens mij namelijk heel intressant om te zien waarover de kandidaten het hebben. Sommigen gedragen zich tegenover de camera anders dan in het spel... ze verklaren voor een deel hun tactieken of klagen over wat er fout is gegaan. Anderen proberen zich naar de camera toe te verbergen. Geert was volgens mij iemand die ook probeerde naar de camera toe, tijdens de biechts, verdacht te doen.
Wat mij op viel bij Milouska is dat ze tijdens de biecht, al haar potentiele molgedrag naar de kijker toe probeert goed te praten. Ze is de enige die dit echt doet. Ik krijg zelfs af en toe het gevoel dat ze dingen zegt, om eigenlijk iets anders te kunnen zeggen. Over het omdraaien van de -1000 van Geert maakt Milouska een opmerking, maar lijkt ook wel of ze die vooral maakt om in de bijzin te zeggen dat het toeval is dat zij ook -1000 omdraaide. (Wat uberhaupt zinloos is om te zeggen, dat weten wij ook wel. Dat is logisch... maar het kan natuurlijk ook dat ze een wat jonger publiek gewend is dan ons.)
Ze heeft het veel over zichzelf, dat vind ik verdacht.

Ik heb het gevoel dat ik ga afdwalen als ik door type... dus ik stop er maar mee. Ik hoop dat mijn punt wel duidelijk is.

Offline streep

  • Forumlid
schiphol
« Reactie #314 Gepost op: 15-03-2006, 16:08:04 »
Wanneer je naar het stukje kijkt dat Karel op Schiphol loopt, zie je ook iemand op de achtergrond in beeld met een zwarte trui. Deze persoon lijkt verdacht veel op Roderick. Zou dit de eerste tocht naar Argentinie zijn, om de boel te verkennen, en is Rod. (als mol) meegeweest?
De zwarte trui speelt zowiezo een belangrijke rol, denk ik, net als de zwarte handschoen destijds van Elize.

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: schiphol
« Reactie #315 Gepost op: 15-03-2006, 16:13:24 »
Ja, ik dacht ook al dat ik hem zag lopen  ::oink::
......

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: schiphol
« Reactie #316 Gepost op: 15-03-2006, 16:14:28 »
hm...  neit gezien    ga het vanaaf wel ff bekijken :D

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: schiphol
« Reactie #317 Gepost op: 15-03-2006, 18:04:03 »
Ik wil het niet verpesten, maar als Karel tijdens de opnames niet wist wie deMol is, zou het hem dan niet opgevallen zijn als 'ie er samen mee in één vliegtuig van te voren naar Argentinie gevlogen is...?  ::vergroot::






Whoe, best leuk al die knopjes  ;D
« Laatst bewerkt op: 15-03-2006, 18:06:46 door Belli »
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #318 Gepost op: 15-03-2006, 18:25:45 »
Dit heb ik in het topic "Aanwijzingen op wieisdemol.nl" al geplaats, maar het leek me hier meer gepast ;) Dit ging over de gitarist die je in deze aflevering in beeld zag, waar Roderick en Liz zitten.

Hier mijn bericht:


Citaat van: lilith op Vandaag om 10:09:06
Lijkt me een goed plan... euh... de vertaling van deze Spaanse Bob Dylan.
Het enige wat ik denk te verstaan is -Terminaal- hij zingt dat met zoveel passie. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zo'n woord in een liedje zit, maar mijn oor blijft er elke keer op hangen.
terminaal...stervende dus...... 




Terminaal kun je inderdaad linken met stervende, maarrr..  wat dacht van je een 'Terminal' op een vliegveld.
Aangezien WIDM op een vliegveld begon zou het hier misschien betrekking op kunnen hebben. Misschien zingt hij ook een getal? Als hij bijvoorbeeld 'Tres' zingt, dat je dan bij Terminal 3 moet kijken?

De spaanse getallen die ik zo uit mijn hoofd ken (zonder dat ik weet of ik ze goed spel)

1: Un / Uno
2: Dos
3: Tres
4: Quattro
5: Cinqo
6: Seis
7: Siete
8: Ocho
9: Nueve
10: Diez

Verder lukt me niet, misschien een Spaans genie op het forum?
Ik weet niet of 't wat is, maar als er een 'Terminal' duidelijk (of juist onduidelijk ) te zien is, wie weet is 't wat.....

Misschien nog even de aflevering terugkijken??


Gegroet


Tom
« Laatst bewerkt op: 15-03-2006, 18:29:26 door tomhaze »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #319 Gepost op: 15-03-2006, 18:43:17 »
1: Un / Uno
2: Dos
3: Tres
4: Quattro
5: Cinqo
6: Seis
7: Siete
8: Ocho
9: Nueve
10: Diez
Ik kon nog verder tellen tot 20: once doce trece quatorce quinze seice diechiseis diechisiete diechiocho diechienueve vingte

alleen denk ik niet dat we er erg veel mee opschieten