Auteur Topic: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren  (gelezen 66464 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #120 Gepost op: 20-02-2010, 13:38:49 »

Complimenten Rat voor deze vondst. Ik had het al eerder hier gelezen maar me er niet verder in verdiept. Hij is op Avro.nl geplaatst (ja...... er wordt wat over en weer gekopieerd......pffff)

Het hergroeperen van de cijfers tot geen clue kun je er m.i. tussen uitlaten dat is omslachtig en voegt mogelijk niets toe.

Waar het om gaat is denk ik het bordje met het "molentje" dat (als dat klopt)  antwoord (wie is de mol) betekent.

Op de achterkant van dat molentje staat een twee

De hele zin is al eens vertaald tot :  'morgen' 'spiraal' 'foto' 'antwoord' 'uitzicht'.

Dus zou je bij telescoop 2 het antwoord moeten krijgen.


Ik heb de scene nog eens teruggekeken en had al eens eerder gepost dat voordat we Frits naar de telescoop zien lopen er een paar shots ingemonteerd zijn, van de 5 telescopen ( staan genummerd met kaartjes 1/tm5), en vervolgens zien we de kandidaten in beeld in de volgende volgorde:Arjen,Kim,Erik,Sanne en een leeg bankje ( Frits). Dus wie zien we op 2  KIM!


Dit zou heel goed DE aanwijzing kunnen zijn. nogmaals complimenten ::bravo::


De zin is dacht ik mede vertaald door een forummer met Japanse roots, we kunnen er wel vanuit gaan dat die vertaling klopt.
Mooi geformuleerd!  ::ok::

Dat 'geen clue' stukje (gepost door xalmateros) is inderdaad geen deel van de daadwerkelijke hint. Ik heb het in mijn plaatjes overzicht gezet omdat het voor mij wel een reden was om hier verder te zoeken naar iets (een hint) dat enigzins logisch in elkaar zat. In elk geval nadat Dikke Controleur de link had gemaakt naar de hint uit seisoen 5, waar ook een dergelijk tekst te ontcijferen was in een opdracht waar ook grote hint in zat.

Offline Yana

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #121 Gepost op: 20-02-2010, 14:24:22 »
Misschien heb ik een idee over de betekenis van het 'Beelden zeggen meer dan woorden'. Had Sanne niet te maken met een zeer spraakzaam boeddhabeeld in de tempel met 1000 treden? 
 
Eerst zegt ze dat ze een gouden boeddhabeeld tegenkomt, en dat ze dacht dat hij wel niet om geld zou geven. Later zegt ze ook nog: 'Hij houdt ook niet zo van delen, zei die tegen mij' als Kim oppert om de jokers te verdelen. De boeddha zei dus ook echt wat (natuurlijk Sanne! ::rofl::).

Het is natuurlijk geen directe aanwijzing naar Sanne als mol, maar samen met haar ontzettend wisselvallige karakter, dat ze zich dom voordoet terwijl ze volgens mij heel slim is, haar gunstige leiderspositie, haar niet al te veel geld in de pot brengen en een paar aparte uitspraken ('Ik heb weer wat nuttigs gedaan vandaag; zand verplaatst!' en 'Ik blijf lekker in m'n tunnel zitten'. Precies het dagelijks werk van een mol!) begin ik haar nu wel heel erg te verdenken!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2010, 14:39:28 door Yana »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #122 Gepost op: 21-02-2010, 16:55:01 »
Er valt nog veel uit te zoeken merk ik. Want nu doe ik weer een frappante ontdekking.
Als we al die T's optellen: T3+T4+T1+T3+T3 maakt dat samen 14.
Die rugzak en dat touw komt als volgt in beeld:
Arjen ziet Sanne >>>> 5 jokers
Kim ziet Arjen >>>> 4 jokers
Sanne ziet Frits >>> 5 jokers
Dit opgeteld is ook 14.
Erg frappant.


Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #123 Gepost op: 21-02-2010, 17:12:35 »
Er valt nog veel uit te zoeken merk ik. Want nu doe ik weer een frappante ontdekking.
Als we al die T's optellen: T3+T4+T1+T3+T3 maakt dat samen 14.
Die rugzak en dat touw komt als volgt in beeld:
Arjen ziet Sanne >>>> 5 jokers
Kim ziet Arjen >>>> 4 jokers
Sanne ziet Frits >>> 5 jokers
Dit opgeteld is ook 14.
Erg frappant.



Ik volg je niet.

Arjen ziet Sanne = 5 jokers??
Wat is er 5 jokers aan Sanne en Arjen?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #124 Gepost op: 21-02-2010, 17:49:54 »
@Rat

Geweldige theorie!! Echt de beste die ik dit jaar heb gezien en waarschijnlijk ook een van de weinige die wel eens zou kunnen kloppen. Verder ook prachtig weergegeven in een plaatje met alles er op en eraan.. Prachtig werk!! ::ok::

Maar of ik Kim nu als mol moet gaan nemen... ik weet het nog steeds niet helemaal, inmiddels stap ik iig wel van Arjen af als mogelijke mol.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #125 Gepost op: 21-02-2010, 18:23:55 »
Ik volg je niet.

Arjen ziet Sanne = 5 jokers??
Wat is er 5 jokers aan Sanne en Arjen?
Ik voel me op dit moment niet meer genoodzaakt verder uitleg te geven.
Voorlopig post ik ook niet meer op het forum.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #126 Gepost op: 21-02-2010, 18:24:27 »
Ik voel me op dit moment niet meer genoodzaakt verder uitleg te geven.
Voorlopig post ik ook niet meer op het forum.
Hoezo? Ik vraag alleen wat je er mee bedoelt want ik snap het niet. Nouja is jouw keuze.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #127 Gepost op: 22-02-2010, 03:52:48 »
Ik denk dat ik hem heb. Maar daarvoor moet je wel een aanname doen.

De mol mag in dit spel liegen en bedriegen, dat is zelfs de opdracht die de mol krijgt. Dus de redactie mag m.i. naar hartelust met de mol mee sjoemelen en ons laten denken dat deze iets ziet, ook al is dat niet waar. Wij kunnen alleen zeker weten wat de mol ziet, als wij de mol zelf en datgene wat deze ziet in één en hetzelfde shot in beeld krijgen.
Iets anders is het met gewone kandidaten. Die hebben niet de opdracht gekregen om te liegen en te bedriegen, al doen ze dat natuurlijk wel. Dus als de redactie bij gewone kandidaten iets in beeld brengt om te illustreren dat zij dat zien, dan moet dat kloppen, anders is het spel niet meer geloofwaardig.

Als je dit aanneemt, dan is de foto-spiraal een puzzel die je vrij gemakkelijk kunt oplossen, en waaruit je ondubbelzinnig kunt afleiden wie de echte mol is.

Puzzel ze!
« Laatst bewerkt op: 22-02-2010, 04:47:24 door jumper »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #128 Gepost op: 22-02-2010, 11:45:14 »
Er valt nog veel uit te zoeken merk ik. Want nu doe ik weer een frappante ontdekking.
Als we al die T's optellen: T3+T4+T1+T3+T3 maakt dat samen 14.
Die rugzak en dat touw komt als volgt in beeld:
Arjen ziet Sanne >>>> 5 jokers
Kim ziet Arjen >>>> 4 jokers
Sanne ziet Frits >>> 5 jokers
Dit opgeteld is ook 14.
Erg frappant.



Ik snap 'm ook niet hoor, want als je de jokers neemt van degene die gezien worden, dan is Sanne ziet Frits >>> 0 jokers.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #129 Gepost op: 22-02-2010, 11:59:19 »
Ik snap 'm ook niet hoor, want als je de jokers neemt van degene die gezien worden, dan is Sanne ziet Frits >>> 0 jokers.

Ik snap 'm ook niet, en ik word een beetje moe van die oneindige optelsommetjes. Ik hoop dat de productie ooit eens een belachelijke optelsom hint in een serie verstopt puur om alle optel fans eens een keer te pesten :P

Terug naar het topic: ik vond die foto's set 11 van Pieter-Jan in het bos bij de BBQ tafel, en Arjen in het bos altijd interessant. Wat leuk is is dat Sanne als eerste uit het bos kwam, zij kwam dus aanlopen en zag als enige PJ in zijn eentje bij de BBQ tafel zitten. Als tweede kwam Arjen uit het bos, en ook Sanne kan dus de foto van Arjen die uit het bos komt lopen als enige hebben gezien.

De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #130 Gepost op: 22-02-2010, 12:02:58 »
Volgens mij is Arjen daar nog geketend. Op de achtergrond zie je Erik staan. (De B op zijn vest.)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #131 Gepost op: 22-02-2010, 12:48:59 »
Arjen vanuit het oogpunt van Kim.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #132 Gepost op: 22-02-2010, 14:07:47 »
Ik denk dat ik hem heb. Maar daarvoor moet je wel een aanname doen.
...
Als je dit aanneemt, dan is de foto-spiraal een puzzel die je vrij gemakkelijk kunt oplossen, en waaruit je ondubbelzinnig kunt afleiden wie de echte mol is.

Puzzel ze!
Ik zou zeggen: hou ons niet langer in spanning en deel je theorie. Er zijn er hier genoeg gepasseerd, wie zelf wil puzzelen kan jouw post dan wel even overslaan.

m0ll0m

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #133 Gepost op: 22-02-2010, 15:34:22 »
Ik zou zeggen: hou ons niet langer in spanning en deel je theorie. Er zijn er hier genoeg gepasseerd, wie zelf wil puzzelen kan jouw post dan wel even overslaan.

m0ll0m
OK dan.
Aanname:
de redactie mag naar hartelust met de mol mee sjoemelen en ons laten denken dat deze iets ziet, ook al is dat niet waar. Maar als de redactie bij gewone kandidaten iets in beeld brengt om te illustreren dat zij dat zien, dan moet dat kloppen.

Dan de theorie:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar ja. klopt de begin-aanname? Dat weet je nooit zeker. Want “niets is wat het lijkt” bij WIDM!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #134 Gepost op: 22-02-2010, 15:47:24 »
Interessante theorie. Alleen kan het nog een andere kant op, namelijk als je aanneemt dat Erik de mol is. In dat geval komt jouw theorie neer op:

1) Frits ziet Erik (en ziet hem echt)
2) Erik ziet een lege plek, verzet de telescoop naar Frits en dat is wat de montage laat zien
3) Sanne ziet Frits (en ziet hem echt)

Ik zet hier geen spoiler tags omheen omdat deze theorie al eerder in dit topic voorkomt.

m0ll0m

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #135 Gepost op: 22-02-2010, 16:02:26 »
Interessante theorie. Alleen kan het nog een andere kant op, namelijk als je aanneemt dat Erik de mol is. In dat geval komt jouw theorie neer op:

1) Frits ziet Erik (en ziet hem echt)
2) Erik ziet een lege plek, verzet de telescoop naar Frits en dat is wat de montage laat zien
3) Sanne ziet Frits (en ziet hem echt)

Ik zet hier geen spoiler tags omheen omdat deze theorie al eerder in dit topic voorkomt.

m0ll0m
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Alleen... Erik is de mol niet  ::rofl::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #136 Gepost op: 22-02-2010, 17:16:17 »
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Alleen... Erik is de mol niet  ::rofl::
Nee, natuurlijk niet... het was een aanname he... ;-)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #137 Gepost op: 23-02-2010, 17:55:25 »
Gisteren even zitten puzzelen op de zin die PJ zegt bij de uitleg van deze opdracht
"Als je die doorgrondt"
Dit is een anagram voor
"Slordige Arjen doodt"
De mol zorgt er voor dat kandidaten het spel moeten verlaten -> doodt
Die mol is dus slordige Arjen
Bovendien zegt Arjen in afl 1: ik ga Tim ophangen.

Geloofwaardig?


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #138 Gepost op: 23-02-2010, 17:59:39 »
Gisteren even zitten puzzelen op de zin die PJ zegt bij de uitleg van deze opdracht
"Als je die doorgrondt"
Dit is een anagram voor
"Slordige Arjen doodt"
De mol zorgt er voor dat kandidaten het spel moeten verlaten -> doodt
Die mol is dus slordige Arjen
Bovendien zegt Arjen in afl 1: ik ga Tim ophangen.

Geloofwaardig?



Nee LOL
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #139 Gepost op: 24-02-2010, 09:55:25 »
Geloofwaardig?

Wel als je er van maakt..

"Arjen doodt slordig" :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan