Auteur Topic: Kritische noot over het huidige seizoen  (gelezen 122836 keer)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #100 Gepost op: 15-01-2017, 01:13:39 »
Nooit fan geweest van veel vrijstellingen. Vind dat 3 te halen vrijstellingen per seizoen het max moet zijn.
Bovendien vind ik niet dat de productie mag/moet bepalen wie er kans maken op de vrijstellingen. Dat moet de keuze zijn van de mol, de kandidaten zelf, of het lot.

Ik hoop ook op een opdracht waaraan de gehele groep deelneemt.

Verder blijft het gewoon een supertof programma. ::tandpastasmiley::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #101 Gepost op: 15-01-2017, 01:33:09 »
Snap niet zo goed waarom er  nu zo positief over afl 2 wordt gesproken.
De sfeer en t mysterie zijn prima, maar Waar is de mol? Waar is t groepsgebeuren?

Op basis Waarvan worden Roos, diederik en jeroen apart gehaald?  Wat heeft t voor minimaal 2 kandidaten voor Positief effect om 24 weg te zijn van de groep? Voor Slechts 1 van hen is er mogelijk een beloning.

Nogmaals ik vind de sfeer en t mysterie schitterend vastgelegd maar ik mis een mol die in volle groep iets kan doen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #102 Gepost op: 15-01-2017, 09:16:29 »
Ik werd heel enthousiast nadat Roos verdween. Dit vond ik een heel lekkere wending. Die hele fabriek was een toplocatie, maar als ik nu terugkijk op dit spel denk ik: tja, het is gemaakt om 3 kandidaten te laten verdwijnen. Er worden opdrachten niet gehaald doordat de productie kandidaten weggehaald, niet omdat de kandidaten falen of de mol molt. Tuurlijk, het was voor Jochem mogelijk om iemand anders op te roepen om het nog eens te doen, maar voor de opdracht van Diederik was dit niet mogelijk. De opdrachten in de fabriek vond ik verder niet zo interessant. Het ging echt om de verdwijningen. Ik had hier gekozen voor een een groepsopdracht waarbij het zowel mogelijk was om mensen te laten verdwijnen, als dat er toch nog met 6 personen een goed einde aan de opdracht kon worden gebracht.

Ik vond de fabriek qua opdracht ook niet goed. Puur omdat we de basisinformatie misten: wat kon je per opdracht verdienen? Wat waren de goede oplossingen geweest? Het ging hier inderdaad om de verdwijningen en niet om de opdracht.

Het lijkt erop dat de regisseur de grote baas van WIDM is op het moment en niet de eindredacteur.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #103 Gepost op: 15-01-2017, 10:59:23 »
Ik vond de fabriek qua opdracht ook niet goed. Puur omdat we de basisinformatie misten: wat kon je per opdracht verdienen? Wat waren de goede oplossingen geweest? Het ging hier inderdaad om de verdwijningen en niet om de opdracht.

Het lijkt erop dat de regisseur de grote baas van WIDM is op het moment en niet de eindredacteur.

Spijker. Kop. Raak. ::ok::

Veel mensen betichtten de critici er de laatste week van dat 'het ook nóóit goed is'. Voor een fors deel van het publiek geldt anderzijds kennelijk dat het al heel gauw goed is...
Woosie down?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #104 Gepost op: 15-01-2017, 11:39:30 »
Ik vond de fabriek qua opdracht ook niet goed. Puur omdat we de basisinformatie misten: wat kon je per opdracht verdienen? Wat waren de goede oplossingen geweest? Het ging hier inderdaad om de verdwijningen en niet om de opdracht.

Het lijkt erop dat de regisseur de grote baas van WIDM is op het moment en niet de eindredacteur.

Je kon 500 per opdracht verdienen, 7x500=3500, dat is wel gezegd. Achteraf volgens mij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #105 Gepost op: 15-01-2017, 12:03:03 »
Je kon 500 per opdracht verdienen, 7x500=3500, dat is wel gezegd. Achteraf volgens mij.

Je hebt gelijk, Art zei het vooraf: 3500 euro en 7 opdrachten. Zat ik niet op te letten kennelijk. Maar wat de 7 opdrachten en de oplossingen waren hebben we niet gezien. (En is ook niet op de website te vinden. Waar trouwens staat dat het om 4500 euro ging.)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #106 Gepost op: 15-01-2017, 12:09:44 »
Je hebt gelijk, Art zei het vooraf: 3500 euro en 7 opdrachten. Zat ik niet op te letten kennelijk. Maar wat de 7 opdrachten en de oplossingen waren hebben we niet gezien. (En is ook niet op de website te vinden. Waar trouwens staat dat het om 4500 euro ging.)

Hmm, dat is vrij slordig

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #107 Gepost op: 15-01-2017, 12:25:31 »
Je hebt gelijk, Art zei het vooraf: 3500 euro en 7 opdrachten. Zat ik niet op te letten kennelijk. Maar wat de 7 opdrachten en de oplossingen waren hebben we niet gezien. (En is ook niet op de website te vinden. Waar trouwens staat dat het om 4500 euro ging.)

Dat illustreert nog maar eens dat het in deze opdracht volstrekt niet om de opdrachten ging - wat ook al bleek uit de relatieve simpliciteit van de losse onderdelen - maar dat de fabriek slechts diende als spannend decor voor de 'ontvoeringen'. Het mag in dat licht een wonder heten dat er inderdaad geld verdiend is!
Woosie down?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #108 Gepost op: 15-01-2017, 21:13:01 »
Echt een van de beste afleveringen ooit vandaag, niet de allerbeste, maar wel een hele hele goede. Enige kritische noot: de simpele vrijstelling voor Diederik.
De andere groep had een beloning nodig om ervoor te zorgen dat zij hun best gingen doen om goed te liegen.

En dat er één vrijstelling voor één kandidaat in een aflevering zit, vind ik niet zo'n heel groot punt. Vooral niet zo vroeg in het spel - het verhoogt voor de anderen de kans ze afvallen van 1/8 naar 1/7 (als de vrijstelling niet bij de mol zit), en dat is maar een klein verschil. Als dat maar niet blijft voortduren. Maar liever zie ik dan 2 jokers of zo, dat is dan iets minder heftig, en daar doen kandidaten ook wel hun best voor.

Waar trouwens staat dat het om 4500 euro ging.
Is dat misschien inclusief die 1000 euro die ze konden verdienen door de goede leugenaar te kiezen. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #109 Gepost op: 16-01-2017, 00:31:40 »
WidM behoort tot de beste programma’s, maar hier zit nog veel meer potentie in. Daarom is het goed om kritisch te blijven.

 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #110 Gepost op: 16-01-2017, 15:38:48 »
Ik vond de opdrachten in de fabriek ontzettend leuk! Ik hou enorm van groepsopdrachten, maar die mini-games zijn altijd goed bedacht.

Maar helaas. Door de ontvoeringen waren deze opdrachten onmogelijk om te halen, zelfs zonder mol. De opdracht van Diederik kon maar één keer gedaan worden, en voor de andere opdrachten was er te weinig tijd of waren er te weinig kandidaten.

Als er een hint was naar "er lopen ook mensen rond met slechte intenties" of "raak elkaar niet uit het oog" had ik het prima gevonden, maar de opdracht was hierdoor totaal door mij verpest. Mooie scène gezet, spannende beelden, maar daar blijft het ook bij.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #111 Gepost op: 16-01-2017, 17:23:42 »
Als er beter contact met elkaar was geweest hadden er denk ik wel meer opdrachten kunnen slagen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #112 Gepost op: 16-01-2017, 17:34:14 »
Als er beter contact met elkaar was geweest hadden er denk ik wel meer opdrachten kunnen slagen...

O ja? Welke dan? Toch niet die van Diederik en Jeroen, want de woorden kwamen maar één keer voorbij. Twee opdrachten zijn zelfs onaangeroerd gebleven. Ik vind het wonderlijk dat er ondanks de grote verwarring over de ontvoerde kandidaten überhaupt nog geld verdiend is. Het totaalbedrag was in elk geval onhaalbaar. En ik wil straks dus niet een triomfantelijke molbiecht zien waarin het papierfabriekdébacle wordt geclaimd als een geslaagde en o zo goede molactie...
Woosie down?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #113 Gepost op: 16-01-2017, 17:56:01 »
Er was totaal geen contact tussen de verschillende teams... Had men meer en beter contact met elkaar gehouden had men sneller elkaar kunnen helpen. Denk aan degenen die snel hun partner kwijt waren. Die hadden elkaar (in eerste instantie) toch kunnen opzoeken?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #114 Gepost op: 16-01-2017, 18:02:57 »
Als er beter contact met elkaar was geweest hadden er denk ik wel meer opdrachten kunnen slagen...
Eens, om een voorbeeld te noemen: Jochem had bij die code ook versterking kunnen vragen net zoals hij deed bij de heftruck

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #115 Gepost op: 16-01-2017, 18:22:05 »
Eens, om een voorbeeld te noemen: Jochem had bij die code ook versterking kunnen vragen net zoals hij deed bij de heftruck

Jochem had zelfs in zijn eentje even tien minuutjes heen en weer kunnen rennen voor die code. Was een makkelijke 500 euro geweest.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #116 Gepost op: 16-01-2017, 18:30:32 »
Weet je, het blijven persoonlijke meningen van een enkeling. Of daar zo uitgebreid aandacht gegeven moet worden snap ik helemaal niet.
Ik heb eerder gepost dat het beter is te wachten met allerlei kritiek tot we op de helft zijn.
Het meeste nu is ongefundeerd en voorbarig. Sorry hoor maar zo kijk ik hier tegen aan.
Ik hoop en denk dat de productie er in zal slagen om ons een onvergetelijke serie 2017 voor te schotelen. Aflevering 2 zal daar een voorbode van zijn geweest.
Laten we maar eens zien wat de rode draad zal zijn en wie uiteindelijk de MOL zal blijken te zijn.
Verheug me op de volgende afleveringen.
Dus beste kritikasters, open mind en genieten van de volgende afleveringen i.p.v. te zoeken naar kriekpuntjes en eigen gelijk.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #117 Gepost op: 16-01-2017, 18:31:41 »
 ::bravo:: ::bravo::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #118 Gepost op: 16-01-2017, 19:25:36 »
Weet je, het blijven persoonlijke meningen van een enkeling. Of daar zo uitgebreid aandacht gegeven moet worden snap ik helemaal niet.
Ik heb eerder gepost dat het beter is te wachten met allerlei kritiek tot we op de helft zijn.
Het meeste nu is ongefundeerd en voorbarig. Sorry hoor maar zo kijk ik hier tegen aan.
Ik hoop en denk dat de productie er in zal slagen om ons een onvergetelijke serie 2017 voor te schotelen. Aflevering 2 zal daar een voorbode van zijn geweest.
Laten we maar eens zien wat de rode draad zal zijn en wie uiteindelijk de MOL zal blijken te zijn.
Verheug me op de volgende afleveringen.
Dus beste kritikasters, open mind en genieten van de volgende afleveringen i.p.v. te zoeken naar kriekpuntjes en eigen gelijk.


Het gehosannah is volgens diezelfde theorie niet minder voorbarig. Dat te ontkennen is niet minder dan hypocriet.

Heinz heeft het hier ook al goed verwoord: kritiek en bewondering kunnen heel goed samengaan. Dat sommige forummers daar niet tegen kunnen is vooral jammer voor die lieden zelf. En nogmaals: het is heel goed dat de verbeterpunten goeddeels geconcentreerd zijn in dit topic, zodat kritiekloze fanboys dit draadje gewoon kunnen skippen tussen het Kumbaya-zingen door. ::)
Woosie down?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #119 Gepost op: 16-01-2017, 19:34:34 »
tussen het Kumbaya-zingen door. ::)

 ::rofl::