Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 68522 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2018, 09:45:42 »
Plausibele schaakhints zijn imo:

- De dame en koning die verwisseld staan. De dame hoort op D1 = Deen, Stine is van Deense afkomst
- De vraag over de valsspelende Georgische schaker. Stine speelde vroeger vals op een schaaktoernooi door expres te verliezen. (Al vraag ik mij hier wel af hoe bekend het is dat Stine dat deed)

Al de rest is er, zoals Heinz al aangeeft, bij gezocht omdat je door het schaakbord in afl. 1 nou eenmaal meer gefocust bent op schaak-gerelateerde zaken. Ik zie daar geen hints in.

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2018, 10:25:48 »
Deze komt uit het muziek topic:

En ook nu weer, meermaals. Heerlijke muziek



Wellicht zoeken we niet de koningin maar de koning?

Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2018, 10:38:20 »
Oké, ik lees hier altijd voornamelijk mee en plaats eigenlijk nooit wat, maar nu dan toch.
Misschien heb ik het ook wel over het hoofd gezien en is het al lang en breed een keer geplaatst...



- De dame en koning die verwisseld staan. De dame hoort op D1 = Deen, Stine is van Deense afkomst


In de aflevering kan het schaakbord (naast dat ze vroeger schaakte) ook aan Stine gelinkt worden en dus aan D1.
Jan en Jean-Marc die op de locatie van het schaakbord waren, hadden namelijk de kaartjes met de hints naar Stine en Emilio. Op deze manier is Stine ook gelinkt aan de locatie van het schaakbord in de aflevering :D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2018, 10:50:26 »
Er is 1 keer een schaakbord in beeld gekomen. (in een cafe waar dat bord standaard op tafel staat) Om dit dan de schaakhint te noemen? Vind dat een beetje magertjes. En kom dan niet met die torens, paarden en kruizen, want dat zijn gewoon vergezochte verwijzingen om dat schaakbord relevant proberen te maken. Het zijn gewoon onderdelen die horen bij een land als Georgië, onmogelijk om niet in beeld te krijgen.

Precies dit. Het is nu overtuigend aangetoond dat dat schaakbord daar altijd staat en er dus niet door de makers is neergezet. Maar daar wordt in het topic een beetje aan voorbij gegaan en in plaats daarvan wordt nu werkelijk ieder omgevingsshot aan het schaakbord gekoppeld.


Plausibele schaakhints zijn imo:

- De dame en koning die verwisseld staan. De dame hoort op D1 = Deen, Stine is van Deense afkomst

[...]

Al de rest is er, zoals Heinz al aangeeft, bij gezocht omdat je door het schaakbord in afl. 1 nou eenmaal meer gefocust bent op schaak-gerelateerde zaken. Ik zie daar geen hints in.

Ja, ook mee eens: D-1, Deen is leuk gevonden. Het zou heel misschien een grappige hint kunnen zijn, of gewoon volkomen toeval, omdat het schaakbord daar zoals gezegd blijkbaar altijd staat. Hoe dan ook, de rest vind ik bijzonder vergezocht, met als absoluut hoogtepunt deze:

Hein betekent `De machtige van de woonplaats, van hoge afkomst`.

Ruben is de oudste van de 12 zonen van de aartsvader Jakob uit de Bijbel.

De verhalen van Ruben worden in de bijbel beschreven in Kronieken!

Ruben = Koning = Mol en hoeft nooit naar huis?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 10:52:56 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2018, 11:12:06 »
Deze schaakhint doet me heel erg hard denken aan de Alice-In-Wonderland hint in 2008.

http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2008/index.php?topic=30289.0

 ;D



3 januari aangemaakt. Dan zijn we tenminste nu al zo ver dat we 3 afleveringen wachten met een topic over een hint. ;D

Vergeet de "loper" in het theater niet......

Een rode loper. Een witte of zwarte loper, dat is duidelijk. Nu is het een deftig theater waar een rode loper ligt...

Waarom gaan jullie volledig voorbij aan de vraag naar de valsspelende schaakspeler bij opdracht 3?

Ik ga er niet aan voorbij. De vreemde opstelling op het schaakbord en de schaakvraag mogen wat mij betreft aan een ruimere schaakhint gekoppeld worden, maar ik ben nog niet gaan geloven in de random shots van torens en paarden.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2018, 11:12:24 »
Lieve mede molloten en speurders, volgens mij wordt het uit zijn verband gehaald hier en gaan we te ver off topic. Nogmaals: stine is niet mijn mol, dit topic is niet bedoeld voor vergezochte hints én gemaakt om andere topics minder te vervuilen (daar kwamen telkens weer opmerkingen over schaken etc.) Schaken hoeft ook niet per se naar Stine te wijzen, het kan ingezet zijn als metafoor (de koning bijvoorbeeld van het veld). En dan weer linken naar een Jan (die als eerste gesignaleerd is door de kijker bij een schaakbord). Ook niet mijn mol, maar zo bedoel ik maar: het is niet eenduidig, en inderdaad misschien niet eens een hint.

Waarom dan wel dit topic? In 2017 was de World Cup Schaken in Georgie, en in maart rond de finale van WIDM 2018 is er ook een EK Schaken in Georgie. Dat zou een leuke link kunnen zijn eventueel, ook omdat het spel 'schaken' vergelijkbaar is met het spel WIDM (welke zetten ga je doen, hoe kan je de mol schaakmat zetten etc). Dit is dus gewoon een leuke manier om eens hierover te brainstormen, al is de kans klein dat er daadwerkelijk een hint in zit.

Mijn 'hints' naar het schaakspel:


- Schaakbord in aflevering 1, met wisseling van koning en dame (D1). Ja, dit bord staat altijd al daar, maar dan hadden ze kunnen besluiten het niet in beeld te brengen, waarom liggen de papieren hiernaast, en waarom niet op een koffietafeltje zoals bij de andere kandidaten
- Verwijzingen her en der naar het schaakspel: paarden, torens (ja dat is in elke aflevering, maar valt nu eenmaal op)
- Opdrachten zoals met auto's/ Pacman race: hierbij moeten de auto's schaakmat worden gezet, dan lig je uit het spel. Wat hierin ook opvallend is, is de timer die iedereen heeft. Dat zou kunnen verwijzen naar een schaakklok, die ook terugloopt en iedereen even veel tijd geeft voor het spel.
- Opdracht 'aanschuiven' in het theater, hier worden alle pionnen verzet gedurende het spel, 1 naar links, 1 naar boven etc. Stappen zoals op een schaakbord
- Bij het paragilden de vraag over de schaakspeler, die vals speelde

Ik geloof niet dat er 64 hints moeten zitten. Ook is het zeker vergezocht met sommige zaken, en kan ik nog wel 10 bullet points hier opnoemen. Waarschijnlijk is deze hele hint niet waar (nogmaals), maar soms is het gewoon leuk om te speuren, ook al blijkt het helemaal niks te zijn. Momenteel vind ik dat er in de topics (allemaal) soms een beetje cynisch wordt gedaan naar anderen, in mijn optiek is dit echt niet nodig, Laat iedereen lekker op zijn manier speuren. Zo vind ik het zelf heel leuk om puur en alleen naar gedragingen te kijken. Wat we uiteindelijk allemaal gemeen hebben: we houden van WIDM!  
::bravo::

 
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 11:15:01 door Juuls247 »
Meer L

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2018, 13:10:45 »
Haha dit vliegt heerlijk uit de bocht.  ::trots:: Leuk toch.

Als we iets met schaken gaan doen...
ik zeg als...
Dan zou dat best eens op deze plek kunnen:
Het grote schaakspel in Rike Park in Tbilisi. is in afl. 2 heul klein voorbij gekomen.



Nog wat losse hintjes:
- de 8x8 grids van de stadskaarten in afl 1, in combinatie met een cijfer-letter coordinaat kun je linken aan een schaakbord. De achterkant van de kaart had een ander, groter grid. Dat van een damboard?
- Art heeft het over een Tweedeling in de groep: "Wolven tegen de schapen" > is een oefenvariantje op schaken.
- Art: "Georgie, het speelveld van de Mol dit jaar". Een speelveld kan ik linken aan een bordspel.

Ik ben er niet van overtuigd dat we schaken nu meteen al direct aan Stine moeten linken. Voorlopig houd ik voor de link naar de mol de opties open. Ik vind schaken als thema zeker wel goed bij het land Georgie passen.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 13:12:27 door annebeestje »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2018, 13:24:03 »
Nee ik geloof ook niet dat er 64 schaakhints in zitten... natuurlijk niet. Wel is het leuk er vanalles bij te zoeken en dan de 64 beste te kiezen, leuk toch?!?!

Dit is elk jaar weer. Halen de molloten er vanalles bij wat niet eens zo bedoeld is... alle 18 seizoenen zo geweest.

Maar dat doet er niets aan af dat de kern waar is. We gaan -in vogelvlucht- er ongetwijfeld wat van zien, zo niet in Aflevering 10, dan wel in een opsomming op .nl.

Het is wel zo dat er een grote hoeveelheid torens in aflevering 3 voorbij kwam. In combinatie met de afleveringstitel 'Kreupelstraat'
Ja en je vergeet nog die grote witte toren die vlak VOOR Ruben in de test uitgebreid in beeld komt. Da's een echt hele grote, en heeft de exacte vorm van een toren.

Verder was al gezegd dat de schaaksocieteit in de Kreupelstraat gelegen is. Dit zijn gewoon allemaal harde feiten. Ik daag de wantrouwers uit dit allemaal bij elkaar te zoeken in de voorgaande 17 seizoenen... dus precies wat slaat op schaken. Je zult een paar treffers vinden maar nooit de massaliteit als die we hier aantreffen, en dat heeft heus niet alleen te maken met dat we in een 'paard en wagen'-land zitten nu.

Alles is goed te koppelen aan elkaar... Stine met haar schaakverleden, en dat de constante spiegeling der dingen zoals Stine al begin met aankomen in een gespiegelde kamer... dat dingetje van dat de hint van Stine naar het geld ook nog eens op tafel lag naast dat schaakbord is ook weer een perfecte spiegeling... was me nog geeneens op gevallen... het is op zich een kans van 20% dus op zich niet vreemd... op zich... maar als je alles optelt wordt het opeens WEL heel vreemd en niks 'toevallig'.

In de aflevering kan het schaakbord (naast dat ze vroeger schaakte) ook aan Stine gelinkt worden en dus aan D1.
Jan en Jean-Marc die op de locatie van het schaakbord waren, hadden namelijk de kaartjes met de hints naar Stine en Emilio. Op deze manier is Stine ook gelinkt aan de locatie van het schaakbord in de aflevering :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2018, 13:29:09 »
Ik ben een van de forummers die vanaf aflevering 1 wel iets zag, en nog steeds ziet, in het ''thema'' schaken.
Mijn kijk erop is echter een meer vrije interpretatie van de symbolen. Vandaar dat ik niet zozeer kijk naar het zwart/witte karakter van de symbolen, maar naar het simpele feit dat de symbolen zichtbaar zijn, in welke hoedanigheid dan ook.

Toch kan ik me ook vinden in de opvatting ''wie zoekt, die vindt''. Een compleet aanwijzings- en hintloos seizoen lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk. Ik zou het daarom heel gek vinden als de makers er niets mee zouden doen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 13:30:40 door Bodejos »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2018, 13:42:49 »
Het is wel zo dat er een grote hoeveelheid torens in aflevering 3 voorbij kwam. In combinatie met de afleveringstitel 'Kreupelstraat' zou dit een afvallershint kunnen zijn. De Martinitoren staat immers aan de Kreupelstraat in Groningen, waar Stine vandaan komt.

Onzin, ze komt uit Hillerød/Oestgeest.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2018, 14:33:47 »
Maar Groningen is wel direct aan haar te koppelen.

Ik heb even een kleine opsomming tot nu toe... mist nog een hoop, maar alvast een begin, en alle plaatjes van torens en schaakspelen enzo inplakken wordt te veel dus dat moet iedereen maar even terugslaan, het gaat mij even puur om de opdrachten en vermeldingen:

Aflevering 1 heet Een verhaal apart.
De dame staat hier heel apart, verWISSELD op D-EEN, dus in spiegelbeeld, zoals Stines kamer ook was. Om bij het geld te komen (wat natuurlijk mislukt) moeten ze de map volgen van de DEENse witte dame Stine, die naast dit schaakbord ligt.
   
Aflevering 2 heet Wisseltruc
Stine verwisselde in haar jeugd met haar tweelingzus tijdens een schaaktoernooi. De opdracht in de opera heet Aanschuiven, iets wat je steeds doet met schaken; je schuift je stukken aan. Bij de opdracht die Wisselgeld heet komt ook meteen weer het wisselen door. Buiten dat het schaakspel een spiegelbeeldig spel is (i.t.t. heel veel andere bordspellen) wissel je ook vaak stukken en dat moeten ze hier ook doen. We zien in het begin een reusachtige witte dame lang in beeld van verscheidene gezichtspunten.

Aflevering 3 heet 'Kreupelstraat'.
Ligt in Stines stad, en er ligt de schaaksocieteit aan. Bij de Opdracht Molcast is antwoord van een vraag 'schaken'. De vraag ging over een valsspelende schaker, iets wat Stine deed in haar jeugd d.m.v. een opzettelijke wisseltruc. Bij de opdracht Tijd is geld moeten de auto's opgesloten worden, zoals een koning precies ook schaakmat moet worden gezet, en alles met timers binnen de tijd dus volgens het principe van de schaakklok. Verder zien we de donkere paarden en in een ander shot de paardensprong. Tevens veel witte schapen, die komen bij Art nog even terug als hij 'wolven en schapen' benoemt (welk laatst woord met een wisseltruc van 1 letter weer 'schaken' is) wat een schaakvariant voor beginners is. Bij de Opdracht Kwestie van vertrouwen zijn er 32 bakjes, namelijk precies het aantal stukken van het schaakspel. De opstelling is gelijk aan Schaak-4, een andere schaakvariant.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2018, 14:37:34 »
Onzin, ze komt uit Hillerød/Oestgeest.

Weet ik, je hoeft niet meteen boos te worden. Laat me dat herformuleren: ...'waar Stine een deel van haar leven verbleef.' Waar het om gaat is dat Stine de meest logische kandidaat is om aan die stad te linken.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 14:39:12 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2018, 15:14:49 »
- Een schaakbord heeft zwarte en witte vlakken en stukken
- Ik heb een zebrapad gezien
- Zwart/wit gestreepte kleding bij kandidaten
- De stoelnnummers op de tickets beginnend met B en F (muzieknoten)
- Muziek tijdens de aflevering 
- Een piano heeft zwarte en witte toetsen
- een andere bekende Ruben is Ruben SCHAKEN (voetballer)

Ergo: Ruben is de Mol?

Ohja, hij laat zich inspireren door o.a. Ray Charles en Stevie Wonder (beiden BLIND)

Vergezocht he? Maar wel allemaal feiten die ik opsom.
En als ik een beetje zoek, zal ik er nog meer vinden
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2018, 15:37:12 »
Kreupelstraat

Ik heb het momenteel best druk, een heleboel te doen, maar ik dacht: "Het regent buiten, het is guur, tijd voor een wandeling naar de Kreupelstraat."
Als je aan een willekeurige Stadjer vraagt waar de Martinitoren staat, zal zeker 95% beantwoorden met "De Grote Markt." Een enkeling zal misschien zeggen: "Sint Jansstraat" wat in feite beter klopt. De kerk zelf is aan de Sint Jansstraat gelegen met de kop, de toren zelf, aan de Grote Markt. Dus toen ik hier las dat de Martinitoren aan de Kreupelstraat lag, moest ik het even checken.
Ik heb altijd gedacht dat de Kreupelstraat pas zo'n 75 meter verderop begon, maar tot mijn verbazing begint de straat inderdaad aan de voet van de Martinitoren. Echter, De Grote Markt is juister. En het adres van de Martinitoren zelf.... Martinikerkhof 3, 9712 JG Groningen. Deze bevindt zich aan de andere kant van de kerk, evenwijdig aan de Sint Jansstraat, maar komt wel uit op de Kreupelstraat.
Om nu via de Kreupelstraat de Martinitoren te linken aan een toren van het schaakspel, gaat mijns inziens een flinke stap te ver.

Dan nog die illustere schaaksociëteit. Ik heb nooit geweten dat er eentje zat aan de Kreupelstraat, dus ben op onderzoek uitgegaan. Gelukkig is de Kreupelstraat maar een klein straatje, dus kon beide kanten van de weg uitgebreid onderzoeken.
Heb van alles gezien, maar geen schaaksociëteit. Er was wel een sociëteit voor een bridgeclub en biljartclub, maar bij navraag bleek dat ze daar niet aan schaken doen.

Het idee dat Kreupelstraat aan Stine valt te linken omdat er een schaakclub is en omdat de Martinitoren daar staat... voor mij valt deze theorie compleet in duigen. Het enige wat je zou kunnen zien als hint is dat in Groningen een Kreupelstraat is en dat Stine zo'n 25 jaar geleden ooit een paar jaar in Groningen heeft gestudeerd. Ik denk niet dat de makers zo ver gaan.

 ::zwaai::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2018, 15:43:50 »
Ja ik zag ook wel betere torens in de uitzending zelf dus aan de Martinitoren dacht ik zelf ook niet. Maar toch wel heel opvallend dat de Kreupelstraat gelegen is in Groningen. Mijn tante heeft een winkel aan de Grote Markt daar, ik zal eens vragen over die schaaksociëteit.

Een piano heeft zwarte en witte toetsen
Het valt mij wel het meest tegen dat jij opeens niet meepuzzelt... je bent de grootste puzzelaar van dit forum! Als ik jou was zou ik zoals een andere molloot al zei de paardensprongen van je woordzoeker eens uittesten ::) :o

Ruben plakken op de schaakhint, let us be the judge here... ik zeg njet. Simone idemdito... die zou de zwarte dame zijn omdat die scheef stond geloof ik... tsja.

Ik plak zelf wel Stine erop... het is ook een pracht van een hint omdat het er zo prominent mee begint... volgende aflevering draait om de witte dame, de laatste om de andere stukken, die 1 voor 1 aan bod komen... logica van een schaakklok zeg maar.

Maar dit is een open hint hoor, dus als jij er Ruben op wil plakken dan prima, maar als het je alleen gaat om de piano dan kun je beter een ander topic daarover aanmaken want dit gaat wel over schaken hier en niet over witte en zwarte toetsen 8) 8).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2018, 15:49:27 »
Kreupelstraat

Ik heb het momenteel best druk, een heleboel te doen, maar ik dacht: "Het regent buiten, het is guur, tijd voor een wandeling naar de Kreupelstraat."

Kijk, dit is serieus speurwerk, en fact checking. Goed bezig!  ::ok:: ::ok::

Maar toch wel heel opvallend dat de Kreupelstraat gelegen is in Groningen.

Niet DE Kreupelstraat, EEN Kreupelstraat. Even gegoogled en er moeten ook Kreupelstraten zijn in oa. Amersfoort, Schiedam, Vierlingsbeek en bovendien nog een heleboel Belgische plaatsen, zoals Zulte, Bellegem, Eppegem, etc.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2018, 15:51:17 »
Sorry maar ik heb even heel eenvoudig gedaan en gegoogled op Kreupelstraat en schaken en ik krijg gelijk deze treffer:

Leuke bijbaan in de bediening bij Sociëteit de Harmonie in ...
https://www.studentenwerk.nl/.../1419-leuke-bijbaan-in-de-bediening-bij-societeit-de-...
Kom dan werken bij Sociëteit de Harmonie aan de Kreupelstraat in Groningen centrum, want wij zijn op zoek naar medewerkers bediening voor 1 of 2 ... Sociëteit de Harmonie is een gezelligheidsvereniging waar met name oud-studenten van alle leeftijden komen om bijvoorbeeld te biljarten, bridgen, schaken, etc

En wie was nu studente en schaakster... ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2018, 15:55:44 »
Citaat
Helaas!

De pagina die u probeerde te bereiken werd niet gevonden.

Maar betreffende sociëteit heb ik dus gevonden en het bleek dat daar geen schaken was. Wel biljart en bridge. Dat zijn zelfs clubs in dat gebouw. Misschien dat ze ook wel schaken, maar dan niet in clubverband.

De pagina zelf kan ik niet openen, kreeg dus de bovenstaande foutmelding.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2018, 15:58:22 »
De link werkt niet.

En wat je daar noemt verwijst mogelijk naar wat Niuno hier noemt:
Er was wel een sociëteit voor een bridgeclub en biljartclub, maar bij navraag bleek dat ze daar niet aan schaken doen.

Het is dus duidelijk geen SCHAAKsociëteit, maar een gezelligheidsvereniging waar ze verschillende dingen doen, mogelijk een tijd geleden ook wel wat schaken, maar nu blijkbaar niet meer. Als je nu een aanwijzing had dat Stine lid was van deze club, dan had je een goede aanwijzing. Vooralsnog lijkt het nogal gezocht.

Edit: Niuno was me al voor.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2018, 15:59:56 »
Ze hebben de link ook veranderd zie ik, die ik gaf was de bovenste hit, maar de 2e is https://www.studentenwerk.nl/vacatures/50901-leuke-horeca-bijbaan-in-de-bediening-bij-societeit-de-harmonie-in-groningen

Maakt allemaal verder niet uit. Het punt is dat ze er dus weldegelijk schaken. Niet in clubverband, want SISSA zit ergens anders. Maar voor de leut, als studenten onder elkaar, exact wat Stine daar deed dus want die was ook geen clubschaker!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)