Auteur Topic: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen  (gelezen 27130 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2019, 16:46:48 »
En wat heeft een mul met een mol te maken?
Uithalen is de titel. mul van Mulligen, dat kon je zelf ook wel bedenken. Snap je reactie niet.

RP pakt de ene joker wel, kon prima de tijd was om, de joker in het eerste spel liet hij zitten... omdat je daardoor een verschil liet zitten dat niet genummerd was. Raapt hij werkelijk alle mol mogelijkheden op?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 16:49:34 door foxhunter »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2019, 22:31:09 »
Rik spreekt in zijn inleidende tekstje de Mol aan met 'hem'. Viel me meteen op, maar zal waarschijnlijk niks zijn. Volgens mij zei hij eerder 'zich' (hangt van de zin af of dat mogelijk is), of 'hem of haar'.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #102 Gepost op: 10-02-2019, 22:35:46 »
Rik spreekt in zijn inleidende tekstje de Mol aan met 'hem'. Viel me meteen op, maar zal waarschijnlijk niks zijn. Volgens mij zei hij eerder 'zich' (hangt van de zin af of dat mogelijk is), of 'hem of haar'.

Volgens mij is er afgesproken altijd mannelijke te gebruiken om dit soort dingen te voorkomen. Maar dacht ook dat Rick niet wou weten wie de mol is?? Maar kan dat niet terugvinden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #103 Gepost op: 10-02-2019, 22:37:10 »
Rik spreekt in zijn inleidende tekstje de Mol aan met 'hem'. Viel me meteen op, maar zal waarschijnlijk niks zijn. Volgens mij zei hij eerder 'zich' (hangt van de zin af of dat mogelijk is), of 'hem of haar'.

Volgens mij is er afgesproken altijd mannelijke te gebruiken om dit soort dingen te voorkomen. Maar dacht ook dat Rick niet wou weten wie de mol is?? Maar kan dat niet terugvinden

Geen afspraak. Mol is gewoon een mannelijk woord (bron):

de mol zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak:     [mɔl]
Verbuigingen:     mol|len (meerv.)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2019, 22:51:01 »
Geen afspraak. Mol is gewoon een mannelijk woord (bron):

de mol zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak:     [mɔl]
Verbuigingen:     mol|len (meerv.)

Juist, je hebt gelijk. Hoorde het net op Moltalk voorbij komen. Toen ik het schreef waren ze nog niet bij dat punt. Dankje voor de opheldering  ::ok::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #105 Gepost op: 10-02-2019, 22:52:59 »
Ik geloof er niks van dat Jamie met zijn gymnasium en studie niet dichter in de buurt van het getal 40 komt  ::rofl:: Wel aan het nepmollen, dat wel ;) Hij heeft het laten gebeuren.

Jamie heeft het laten gebeuren omdat hij de Mol is, geen nepmol. Het eerste antwoord dat ze hadden (17) is natuurlijk veeeel te laag en slaat nergens op. Er moeten dus meer vierkanten gevonden worden zodat je op een aantal komt wat dichter bij het echte antwoord ligt en het lijkt alsof ze echt hun best hebben gedaan.
Het hele stukje waarin Jamie zegt dat ze nog even goed moeten kijken en dan ineens het ‘licht’ ziet (“oooh, dit is natuurlijk ook een vierkant”) komt op mij ontzettend geacteerd over. (Kijk het maar na.) Het aantal is nog steeds te veel te laag, maar hij is nu wel een beetje de ‘held’ omdat hij meer vierkanten heeft gevonden dan Niels. Achteraf kun je dan zeggen: “Ja, díe vierkanten hebben we gemist, maar Niels wilde voor 17 gaan en dat klopte al helemáál niet.” Daarmee gaat de verdenking van de andere kandidaten meer naar Niels en lacht Jamie in z’n vuistje.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #106 Gepost op: 10-02-2019, 22:53:11 »
Volgens mij is er afgesproken altijd mannelijke te gebruiken om dit soort dingen te voorkomen. Maar dacht ook dat Rick niet wou weten wie de mol is?? Maar kan dat niet terugvinden

Dat van Rik gevonden, wil niet zeggen dat die het idd niet weet.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #107 Gepost op: 10-02-2019, 22:56:49 »
Dat van Rik gevonden, wil niet zeggen dat die het idd niet weet.
Euh.... huh? Rik wist het toch gewoon niet? Dat wordt door iedereen bevestigd (bijv. in de podcast).

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #108 Gepost op: 10-02-2019, 23:00:23 »
Euh.... huh? Rik wist het toch gewoon niet? Dat wordt door iedereen bevestigd (bijv. in de podcast).

Heb de podcasts niet gevolgd, noemde het maar werd nog niet bevestigd. Dus wist het niet zeker. Maar kan best zijn dat hij er tijdens de opnames op een gegeven moment is achter gekomen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #109 Gepost op: 10-02-2019, 23:31:30 »
Ik trapte erin.

Ik ook, dacht al dat ik fout zat met mijn afvaller ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #110 Gepost op: 11-02-2019, 13:38:20 »
Uithalen is de titel. mul van Mulligen, dat kon je zelf ook wel bedenken. Snap je reactie niet.
Je hoeft niet zo te reageren. Ik begreep het werkelijk niet... Dus dan is mijn reactie niet meer dan logisch...
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #111 Gepost op: 11-02-2019, 20:25:04 »
Vlak voor de test: roofvogel, vrouw, cactus, schildpad. Sarah Chronis is de sjaak bij de test.
Als de afvaller hier al uit te halen is, dan zit de mol in de leader en niet per se de afvaller.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 20:26:53 door foxhunter »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #112 Gepost op: 11-02-2019, 21:15:21 »
Oh goeie zeg! Daar is mijn schildpadje weer! Nu in een andere context, dat wel.  😊 Ik vind deze goed gevonden!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #113 Gepost op: 12-02-2019, 08:17:22 »
Oh goeie zeg! Daar is mijn schildpadje weer! Nu in een andere context, dat wel.  😊 Ik vind deze goed gevonden!
Wat is er met de schildpad?

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #114 Gepost op: 12-02-2019, 10:28:28 »
Zie bericht van Foxhunter boven mijn bericht. 🙃

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #115 Gepost op: 12-02-2019, 10:33:23 »
Zie bericht van Foxhunter boven mijn bericht. 🙃

Maar wij, kleuters, zijn te dom om te snappen wat hij zegt.

Ik ben al een uurtje anagrammen aan het maken met de woorden 'roofvogel', 'vrouw', 'cactus' en 'schildpad', maar ik krijg nooit dat Sarah de sjaak is. :\'(

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #116 Gepost op: 12-02-2019, 10:45:44 »
Nee joh, veel makkelijker.
Roofvogel: let op, gevaar.
Vrouw: aanduiding vrouw of man
Cactus: auw, prikt, iets dat niet leuk is, je gaat afvallen
SCH ildpad : S arah CH ronis

En dat allemaal in een seconde of vijf achter elkaar. Zo vat ik hem op. Eigenlijk een klein verhaaltje in beeld.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #117 Gepost op: 12-02-2019, 10:47:03 »
haha mooi!  ::ok::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #118 Gepost op: 12-02-2019, 14:36:03 »
Je kunt een streek uithalen, je kunt fysiek of verbaal naar iemand uithalen, maar je kunt ook een breiwerk uithalen. Daarbij maak je de draad los van de pennen en trekt net zo lang tot je bij het uiteinde bent. Dat komt me wel akelig bekend voor hoor, zou het dan toch Niels zijn?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #119 Gepost op: 12-02-2019, 18:56:13 »
Nee joh, veel makkelijker.
SCH ildpad : S arah CH ronis

En dat allemaal in een seconde of vijf achter elkaar. Zo vat ik hem op.
Oh? Ik snap de logica niet.