Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128771 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #160 Gepost op: 2-02-2019, 18:07:17 »
In de promo voor vanavond is expliciet  te zien dat Niels tegen Sinan zegt dat ''la' toch geen woord is.' Lijkt me een typische montagetactiek om Niels bij de gemiddelde zaterdagavondkijker verdacht te maken.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #161 Gepost op: 4-02-2019, 03:04:05 »
Niels is al vanaf aflevering 1 in al zijn biechts aan het acteren.

De eerste keer dat hij normaal klonk was toen hij vertelde hoe jammer hij de exit van zijn kamergenoot vond.

Ik weet niets van al dan niet verdachte acties, alleen dat van alle kandidaten Niels als enige aan het acteren is, zich continu bewust is van de camera en de emoties die hij uit onoprecht overkomen.

Alleen hierom denk ik vanaf dag 1 dat Niels de mol is.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #162 Gepost op: 4-02-2019, 03:09:54 »
Nee, dat kan niet. Personen 1, 3 en 5 kunnen geen lepeltje - lepeltje liggen. Van een vijftal kunnen maar 2 personen lepeltje - lepeltje liggen. Van een tweetal kan slechts 1 persoon lepeltje - lepeltje liggen.

Mensen die op hun zij slapen hebben ook een voorkeur voor hun linker of rechterzij.
Zelfs wanneer er 5 zijslapers zijn is het maar de vraag hoeveel ervan op hun linker danwel rechterzij slapen om tot een kloppend aantal te komen, maar niemand die vroeg op welke zij de zijslapers lagen, dus kan geen enkele conclusie getrokken worden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #163 Gepost op: 4-02-2019, 04:25:20 »
Rick Paul geeft aan dat Niels zijn dingetje niet in 3, 5 of 6 zat. Niels maakt daar 4, 5, 6 van. Kan toch geen toeval meer zijn dat Niels er steeds net naast zit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #164 Gepost op: 7-02-2019, 00:08:15 »
Wat is dit topic weggezakt... Dus ik haal hem even omhoog...  ;D
Ik twijfel nog aan zijn molschap, maar toch. Ook Niels kan het toch nog steeds zijn?
Het is op zijn minst vaag dat hij niks deed met kokers tijdens de abseil-opdracht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #165 Gepost op: 7-02-2019, 08:06:45 »
Wat is dit topic weggezakt... Dus ik haal hem even omhoog...  ;D
Ik twijfel nog aan zijn molschap, maar toch. Ook Niels kan het toch nog steeds zijn?
Het is op zijn minst vaag dat hij niks deed met kokers tijdens de abseil-opdracht.
Hmmm ja. Niels heeft echt hoogtevrees, maar ging niet als slechtst naar beneden. Paniekeerde zo te zien niet. Ik vermoed dat hij in een klimhal heeft geoefend, o.a. om zijn angst een beetje onder controle te krijgen en om de techniek te oefenen natuurlijk.

Dat hij meteen spijt had geloof ik graag. Het is toch iets anders om 80 hoogtemeters van een bijna loodrechte waterval naar beneden te gaan. Als je angst extreem is doe je dat volgens mij niet. Dan ga je helemaal stuk zoals Ruben Hein.

Niels geeft in zijn introductievideo trouwens aan dat hij ook niet zo'n fan van water is.



Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #166 Gepost op: 7-02-2019, 08:45:18 »
Dat hij meteen spijt had geloof ik graag. Het is toch iets anders om 80 hoogtemeters van een bijna loodrechte waterval naar beneden te gaan. Als je angst extreem is doe je dat volgens mij niet. Dan ga je helemaal stuk zoals Ruben Hein.

Ik heb zelf ook enorme hoogtevrees en heb ooit een keer geabseild, gelukkig slechts van een meter of tien hoogte. Het allermoeilijkste is daarbij om die eerste stap te zetten, over de rand. Dat is zó onnatuurlijk. Maar als je die eerste stap eenmaal hebt gezet is het zelfs voor iemand met hoogtevrees te doen. Hij bleef inderdaad wel kalm, ook al ging de afdaling niet helemaal lekker. Kalmer dan Robèrt, en die kreeg het wél voor elkaar om nog aan een of twee kokers te voelen. Volgens mij had Niels het hier beter kunnen doen dan hij nu liet zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #167 Gepost op: 7-02-2019, 11:21:56 »
Niels ging ondanks zijn angsten toch omlaag: de Mol als held.
Niels zag de kokers niet: de Mol is blind.
Bovendien bepaalt Niels zijn dingetje en zijn positie in die opdracht.
Ik snap Niels wel.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #168 Gepost op: 7-02-2019, 23:02:33 »
Nog steeds is niks zeker, maar zeker is dat ik hem wel verdacht vind.  ???

Zeker in de eerste en laatste afleveringen.. ik had hem weggestreept na de wachtkamer-opdracht, maar nu staat hij bij mij in de top 3...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #169 Gepost op: 8-02-2019, 08:50:02 »
Nog steeds is niks zeker, maar zeker is dat ik hem wel verdacht vind.  ???

Zeker in de eerste en laatste afleveringen.. ik had hem weggestreept na de wachtkamer-opdracht [...]
Daar vond ik hem juist erg mols, omdat hij ervoor zorgde dat er door twee andere kandidaten mingeld werd gepakt. Zelf mingeld pakken als mol was in die fase van het spel best riskant.

Overigens vond ik Niels voor de allereerste opdracht in afl. 1 tijdens het eerste praatje van Rik al opvallen. Bij hem zie ik daar de minste reacties / emoties.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #170 Gepost op: 8-02-2019, 13:21:59 »
Niels is bij mij ook veel verdachter geworden na de afgelopen paar afleveringen. In retrospectief kun je het geld dat hij verdiende bij het fietsen (uiteindelijk slechts 100 euro p.p.) en in de wachtkamer (waar hij RP en Evi op het hart drukte om vooral tot het einde te blijven zitten en dus mingeld te pakken) vrij eenvoudig uitleggen als mols. Van een mol verwacht ik juist dat hij in de eerste paar afleveringen een klein beetje goodwill money pakt om zichzelf onverdacht te maken. Is ook wel héél erg enthousiast op momenten dat ze wel een keer geld verdienen. Is erg sociaal en bezig om mensen voor zich te winnen.

Hij heeft na die eerste paar afleveringen weinig meer verdiend (al zegt dat niet zoveel in deze groep). Komt wel regelmatig verdacht in beeld: snel af in het laserlabyrint, de 'verdwenen' paal werd aan hem toegeschreven (kwam erg nepmollerig over), maakte een voor anderen zichtbare tikfout bij Koffiepedia terwijl het ook bij die tablet later vast fout zou zijn afgelopen (dus onnodig), abseilde voorbij alle kokers.

Ik ben er nog niet uit, maar Niels heeft zeker molpotentieel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #171 Gepost op: 8-02-2019, 14:38:46 »
Maar Niels zou eens moeten  ::tandpastasmiley:: in plaats van  >:( te worden. Rick Paul leest het verkeerde antwoord voor op een vraag. Sinan staat erbij en kijkt verbaasd naar Niels als hij fanatiek reageert met "dat is niet de vraag". En Niels loopt gepikeerd weg. Dat is nou het moment dat je een keer mag glimlachen en bedenken, hé er wordt hier onder mijn neus gemold. En dat gedrag maakt hem niet geschikt als mol. Niet evenwichtig genoeg.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #172 Gepost op: 8-02-2019, 15:16:22 »
Niels is bij mij ook veel verdachter geworden na de afgelopen paar afleveringen. In retrospectief kun je het geld dat hij verdiende bij het fietsen (uiteindelijk slechts 100 euro p.p.) en in de wachtkamer (waar hij RP en Evi op het hart drukte om vooral tot het einde te blijven zitten en dus mingeld te pakken) vrij eenvoudig uitleggen als mols. Van een mol verwacht ik juist dat hij in de eerste paar afleveringen een klein beetje goodwill money pakt om zichzelf onverdacht te maken. Is ook wel héél erg enthousiast op momenten dat ze wel een keer geld verdienen. Is erg sociaal en bezig om mensen voor zich te winnen.

Hij heeft na die eerste paar afleveringen weinig meer verdiend (al zegt dat niet zoveel in deze groep). Komt wel regelmatig verdacht in beeld: snel af in het laserlabyrint, de 'verdwenen' paal werd aan hem toegeschreven (kwam erg nepmollerig over), maakte een voor anderen zichtbare tikfout bij Koffiepedia terwijl het ook bij die tablet later vast fout zou zijn afgelopen (dus onnodig), abseilde voorbij alle kokers.

Ik ben er nog niet uit, maar Niels heeft zeker molpotentieel.
Je had precies 17 minuten en 48 seconden vanaf het begin nodig om Niels af te schrijven als Mol. Dat was het moment waarop hij de discussie over de vrijstellingen opent met het voorstel om die €2500 in de pot te stoppen en af te zien van die vrijstellingen. En dan ook nog met argumenten! En het floept er volgens mij ook zo uit. Hier is van tevoren niet over nagedacht in de trant van, laat ik nou eens net doen of ik niet de Mol ben en met dit voorstel komen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #173 Gepost op: 8-02-2019, 16:00:23 »
Dat was het moment waarop hij de discussie over de vrijstellingen opent met het voorstel om die €2500 in de pot te stoppen en af te zien van die vrijstellingen.

Volgens mij opent Rik de discussie, die komt met het voorstel. De rest is montage. Volgens mij heeft Niels al echt wel door dat de meesten voor de vrijstellingen gaat.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #174 Gepost op: 8-02-2019, 16:34:48 »
Weet niet wat het is met Niels, maar ik vind hem steeds voor verwarring zorgen en dan heel onschuldig doen. Zoals met die palen dat hij zegt dat hij de eerste eruit haalde, maar dat was Jaimy. Dat gedoe met de balkons... dat is natuurlijk ook een tactiek, om hard op iets fout te vertellen. Dat zijn van die dingen die voorbij komen in de testronde. Als je tegenstander jou gelooft heeft die een vraag fout. Dat irriteert me een beetje... maar goed... vind dat nu niet iets voor de mol.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #175 Gepost op: 8-02-2019, 19:00:42 »
Maar Niels zou eens moeten  ::tandpastasmiley:: in plaats van  >:( te worden. Rick Paul leest het verkeerde antwoord voor op een vraag. Sinan staat erbij en kijkt verbaasd naar Niels als hij fanatiek reageert met "dat is niet de vraag". En Niels loopt gepikeerd weg. Dat is nou het moment dat je een keer mag glimlachen en bedenken, hé er wordt hier onder mijn neus gemold. En dat gedrag maakt hem niet geschikt als mol. Niet evenwichtig genoeg.

Dit
Dat dan weer wel

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #176 Gepost op: 9-02-2019, 02:00:01 »
Niels is al vanaf aflevering 1 in al zijn biechts aan het acteren.

De eerste keer dat hij normaal klonk was toen hij vertelde hoe jammer hij de exit van zijn kamergenoot vond.

Ik weet niets van al dan niet verdachte acties, alleen dat van alle kandidaten Niels als enige aan het acteren is, zich continu bewust is van de camera en de emoties die hij uit onoprecht overkomen.

Alleen hierom denk ik vanaf dag 1 dat Niels de mol is.
Ze acteren wat mij betreft zo'n beetje allemaal, met Sarah en haar overdreven gepraat nog het meest. Over camerabewustheid, Jamie keek recht naar de camera en crew bij de fotoopdracht.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 02:03:11 door Theovv »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #177 Gepost op: 9-02-2019, 03:38:35 »
Hoewel ik allemaal goede dingen lees waarom Niels het niet zou zijn, denk ik steeds: maar Niels liegt zó makkelijk. Bijvoorbeeld hij zegt dat hij van slag is dat Evelien eruit vliegt na zijn actie en krijgen wat dramatische beelden. Maar gedurende de executie zie je niets aan hem, ik had nooit gedacht dat hij de joker gewisseld had. Ook het gemak waarmee hij zegt dat hij de eerste stang eruit heeft gehaald, wat niet zo is.

Er zijn ook tegenstrijdigheden. De eerste opdracht met de kisten, is hij vol enthousiasme aan het optrekken. Bij de 3D puzzel zegt hij ineens dat hij niet sterk is en niet kan sjouwen.

Wat mij hem deed verdenken waren twee opdrachten. De wachtkamer: hij pakt 250 en dat lijkt niet mols. Maar hij maant Evelien en Rik Paul om te blijven tot het einde en dat betekent 500 er weer af. En de laseropdracht. Hij is supersnel af zegt hij maar dat zien we nergens bevestigd. Heeft hij daarna nog een minuut of wat gezellig met de cameraman staan kletsen en hier en daar wat geld weggekaapt? Het was toch vreemd dat RP slechts 50 euro bij heeft.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #178 Gepost op: 9-02-2019, 09:14:59 »

Wat mij hem deed verdenken waren twee opdrachten. De wachtkamer: hij pakt 250 en dat lijkt niet mols. Maar hij maant Evelien en Rik Paul om te blijven tot het einde en dat betekent 500 er weer af. En de laseropdracht. Hij is supersnel af zegt hij maar dat zien we nergens bevestigd. Heeft hij daarna nog een minuut of wat gezellig met de cameraman staan kletsen en hier en daar wat geld weggekaapt? Het was toch vreemd dat RP slechts 50 euro bij heeft.
Of zelfs met de regisseur.

deadinside_79
@richardkingmccullough praat je hier met de Mol?

richardkingmccullough
@deadinside_79 ja


https://www.instagram.com/p/BtoHR9UlCJ-/

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #179 Gepost op: 9-02-2019, 18:36:23 »
Na het Robèrt-debacle ben ik wat voorzichtiger geworden om volop in te zetten op één mol. Maar wat Niels betreft, vind ik dit ook wel een verdacht moment.

Alflevering 3, Op treden. Iedereen is in de weer en Nielson vertelt dat hij dan wel even de buizen weg gaat brengen. Zou dit mogelijk de buis kunnen zijn die veel later (ergens half in de bosjes) teruggevonden wordt?

Dit is in ieder geval een moment waarin niemand hem in de gaten lijkt te houden... En daarom opmerkelijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)