Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 198350 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #160 Gepost op: 10-02-2019, 11:12:27 »
Als we nog daadwerkelijk 3 letters gaan krijgen, dan kunnen dit ook nog N-A-N zijn. Dan zou je komen bij MOL SINAN.

Nee, want dan moet je de volgorde van de beelden aanpassen. ;)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #161 Gepost op: 10-02-2019, 11:18:17 »
Nee, want dan moet je de volgorde van de beelden aanpassen. ;)

De kans dat dat moet gebeuren is sowieso groot. Tussen de L en de I zit nog een opdrachtshot die naar alle waarschijnlijkheid nog wijzigt. Zou dat aankomende aflevering kunnen zijn? In de preview zien we de kandidaten bij een kampvuur zitten?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #162 Gepost op: 10-02-2019, 11:21:20 »
De kans dat dat moet gebeuren is sowieso groot. Tussen de L en de I zit nog een opdrachtshot die naar alle waarschijnlijkheid nog wijzigt. Zou dat aankomende aflevering kunnen zijn? In de preview zien we de kandidaten bij een kampvuur zitten?

Ja, maar dat 4e shot moet dan een letter worden die na de S komt. MOL IS wordt momenteel (als ik het goed gevolgd heb) gevormd door als volgorde te nemen in welke aflevering het wordt aangepast.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #163 Gepost op: 10-02-2019, 11:23:50 »
Als je de chronologische volgorde van de leader aanhoud, dan is er nog maar één fragment dat in aanmerking komt voor een opdrachttitel en dus een letter: Die met de motoren.
Ik zou het niet vreemd vinden als we daarop tot afl 8 of 9 moeten wachten.

Edit: de fakkels op het strand zijn misschien ook nog een opdracht.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 21:59:18 door annebeestje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #164 Gepost op: 10-02-2019, 11:25:22 »
Als Enigma's vondst inderdaad een hint is dan hebben ze de opdrachttitels hier dus op aangepast. Is het dan ook niet een logische gedachte dat we de hoofdletters die door de gekke spaties zijn ontstaan mee moeten nemen?

Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

Naast MOLIS dus ook MBRZ.

(Of de spaties zijn er alleen maar ter afleiding en voor woordgrapjes.)

Met die extra letters erbij kan je er ook MIRLO uithalen. Wat Spaans is voor merel. (Ja, ik heb al op diverse plaatsen naar MIRLO gezocht... :P)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 11:32:42 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #165 Gepost op: 10-02-2019, 11:27:34 »
Je zou hiermee wel kunnen deduceren dat Sarah en Sinan de mol niet zijn, omdat een S de hint dubbel uitlegbaar zou maken.

Dat is eerder ook al gebeurd:

Spoiler: Hint uit seizoen 13 (klik om te tonen/verbergen)

Dus die was ook logisch uitlegbaar naar meerdere kandidaten uiteindelijk.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #166 Gepost op: 10-02-2019, 11:31:10 »
Spaties zijn naar mijn idee een verwijzing naar Rick Paul. Ook hij heeft een spatie. Ik verwacht dat de uiteindelijke zin daarom op hem gaat slaan. Ik hoop trouwens niet dat er zo'n duidelijke zin uit komt als bij Kees.

Was er trouwens niet in een eerder seizoen ook een dergelijke zin te vormen, wat uiteindelijk ook niet uitmondde op een echte verwijzing naar de mol? Geen idee meer om welk jaar dat ging en hoe die hint precies ging. Toen leek er ook een zin uit te komen, en toen werd het uiteindelijk iets als 'Wie is de mol?' ofzo, terwijl wij hier ook dachten aan iets als 'De mol is ...'. Ik sluit niet uit dat dit ook weer een misleiding is in de leader en uiteindelijk tot niets leidt.

Offline missmoll

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #167 Gepost op: 10-02-2019, 11:33:31 »
Of we hebben nu MOL IS (en daartussen zitten Merel en Rick Paul winnaar/verliezer/mol) dan vallen in afl 7/8 Jamie en Niels nog af. Dan in 8/9 Sinan of Sarah. Dus houden we 3 mensen over: Merel (MW), RP en SC

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #168 Gepost op: 10-02-2019, 12:03:10 »

Maar we kunnen ook in een afl meerdere letters krijgen dus het hoeven er niet perse 3 te zijn. Maar ik denk wel dat het iets cryptisch zal worden ipv een naam.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 12:05:22 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #169 Gepost op: 10-02-2019, 13:03:37 »
Als we de executie, het joker splijten, en de puzzelstukken vanaf het begin zien als spatie. Zijn er, zoals eerder gezegd, nog 2 opdrachtfragmenten die in letters kunnen veranderen. Nu staat het heel mooi op volgorde... de fakkel opdracht gooit mogelijk roet in het eten. Ik had daar moeite mee, want dat zou de hint minder sterk maken.
Vanochtend bedacht ik mij dat ze de zin verengelst kunnen hebben. Dat de fakkelopdracht met een 'E' begint en we dus 'Mole is' krijgen. Daarmee kunnen ze ook de definitieve oplossing (één initiaal) van de hint langer uitstellen.

Het is ook mogelijk dat de opdrachten pas in de laatste afleveringen zitten, terwijl ze de fragmenten in de leader al vervangen. Links / Rechts was ook al weg voor de opdracht in de uitzending zat. Al zijn aan het einde van het 'volgende week' stukje fakkels te zien?


Spoiler: Overzicht van TimvanW (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hermanzoektdemol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #170 Gepost op: 10-02-2019, 16:19:40 »
FIPO hier. Als ik op Youtube naar de 6 leaders tegelijk kijk (link zie onderin deze post) dan valt me 2 dingen op. Ik kwak ze achter een spoiler mocht ik het ergens toch goed gezien hebben.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 16:21:51 door Hermanzoektdemol »

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #171 Gepost op: 10-02-2019, 16:24:58 »
FIPO hier. Als ik op Youtube naar de 6 leaders tegelijk kijk (link zie onderin deze post) dan valt me 2 dingen op. Ik kwak ze achter een spoiler mocht ik het ergens toch goed gezien hebben.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #172 Gepost op: 10-02-2019, 21:22:39 »
Heel mooi gevonden van die opdrachtletters waar de puzzelstukken verschijnen! Zou een hele mooie gelaagde, verstopte hint zijn die ook pas laat in het seizoen iets weggeeft.

Ik zou het trouwens niet zo gek vinden als de letters als een anagram nog in de juiste volgorde gezet moeten worden, behalve als idd de volgorde bijna helemaal klopt, op 1 letterwissel na ofzo.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #173 Gepost op: 10-02-2019, 21:54:31 »
De credits zijn geheel aan de ontdekkers. Ik combineer slechts 2 zaken die ik lees. MissLeonie91 schreef zojuist het volgende in het opdrachten topic van de Zipline:

..Deze zag ik namelijk op het internet wat hetzelfde laat zien. Maar het is mooi onder elkaar gezet door PvanKullevoetje.
Het is heel toevallig dat als je de schermen van de ziplijn boven de mensen van de leader stopt dat precies de mensen die er al uit zijn een groen scherm hebben. En alle mensen die er nu nog inzitten allemaal dan een rood scherm krijgen, behalve.. Rick Paul.

Zie de bijgesloten foto voor een glasheldere schematische weergave.

De leader heeft de aandacht getrokken tot en met deze aflevering en zoals Enigma laat zien kun je inmiddels de letters "MOL IS" puzzelen. Uitgerekend deze aflevering zien we de 10 vlaggetjes waar ook een puzzel te maken valt in combinatie met de leader met als uitkomst "Rick Paul". Is 1 + 1 misschien gewoon 2? MOL IS Rick Paul?

Best goed verstopt en straks ook prima uit te leggen aan de grote groep kijkers.  Ik vind het er echt eentje met ware potentie! ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #174 Gepost op: 10-02-2019, 21:56:27 »
De leader heeft de aandacht getrokken tot en met deze aflevering en zoals Enigma laat zien kun je inmiddels de letters "MOL IS" puzzelen. Uitgerekend deze aflevering zien we de 10 vlaggetjes waar ook een puzzel te maken valt in combinatie met de leader met als uitkomst "Rick Paul". Is 1 + 1 misschien gewoon 2? MOL IS Rick Paul?

Dus om deze hint te laten werken moet er nu niets meer veranderen in de laatste 3 afleveringen?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #175 Gepost op: 10-02-2019, 22:03:03 »
De credits zijn geheel aan de ontdekkers. Ik combineer slechts 2 zaken die ik lees. MissLeonie91 schreef zojuist het volgende in het opdrachten topic van de Zipline:

Zie de bijgesloten foto voor een glasheldere schematische weergave.

De leader heeft de aandacht getrokken tot en met deze aflevering en zoals Enigma laat zien kun je inmiddels de letters "MOL IS" puzzelen. Uitgerekend deze aflevering zien we de 10 vlaggetjes waar ook een puzzel te maken valt in combinatie met de leader met als uitkomst "Rick Paul". Is 1 + 1 misschien gewoon 2? MOL IS Rick Paul?

Best goed verstopt en straks ook prima uit te leggen aan de grote groep kijkers.  Ik vind het er echt eentje met ware potentie! ::ok::

Alternatief:

Merel is de Mol en er komt nog 'MW' of zoals al geopperd: er hoeft niet naar 'IS' gekeken te worden, omdat na 'MOL' Merel als eerste in beeld komt. Het feit dat Rick Paul bij deze theorie geen rood krijgt kan ook betekenen dat hij de winnaar wordt. Wie weet wordt in deze hint de winnaar en de Mol gecombineerd. Denk het niet, maar het zou kunnen. Zeker omdat de winnaar natuurlijk ook nooit een rood scherm krijgt en groen niet alleen als de kleur van de Mol, maar ook als die van de overwinning gezien kan worden.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #176 Gepost op: 10-02-2019, 22:04:32 »
Alternatief:

Merel is de Mol en er komt nog 'MW' of zoals al geopperd: er hoeft niet naar 'IS' gekeken te worden, omdat na 'MOL' Merel als eerste in beeld komt. Het feit dat Rick Paul bij deze theorie geen rood krijgt kan ook betekenen dat hij de winnaar wordt. Wie weet wordt in deze hint de winnaar en de Mol gecombineerd. Denk het niet, maar het zou kunnen. Zeker omdat de winnaar natuurlijk ook nooit een rood scherm krijgt en groen niet alleen als de kleur van de Mol, maar ook als die van de overwinning gezien kan worden.

Maar naar de winnaar wordt toch nooit gehint? Zou dat geen unicum zijn?

Offline Hermanzoektdemol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #177 Gepost op: 10-02-2019, 22:06:17 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zucht 00:36 dan? Moet ik hier echt een screenshot gaan posten met een tijdstip links onderin omdat men te lui is om zelf te kijken?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #178 Gepost op: 10-02-2019, 22:07:11 »
Dus om deze hint te laten werken moet er nu niets meer veranderen in de laatste 3 afleveringen?

Nee, niet per se. Ik vind de vlaggetjes op zichzelf al een hele sterke (mogelijke) hint. Maar het viel mij op dat het uitgerekend nu te combineren valt met de (andere) leader puzzel.

Het kan prima toeval zijn en dat er verder afzonderlijk te puzzelen is met de leader icm opdrachttitels maar voor hetzelfde geld hebben we komende aflevering een geheel "nieuwe" leader. In S13 is een hint in de tweets ook na 5 of 6 afleveringen gestopt dus zo heel erg vreemd zou ik het niet vinden.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #179 Gepost op: 10-02-2019, 22:10:56 »
Zucht 00:36 dan? Moet ik hier echt een screenshot gaan posten met een tijdstip links onderin omdat men te lui is om zelf te kijken?

Op het gevaar af dat ik een enorm 'roekoe' ben en iets briljants over het hoofd zie: dat is toch gewoon Evelien?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'