Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 198352 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #760 Gepost op: 9-03-2019, 11:46:33 »
Die foto gebruikt hij al heel lang hoor  ::)

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #761 Gepost op: 9-03-2019, 11:47:06 »
Die post-its, kunnen we daar wat mee. Moet je de opdrachten in een rooster zetten, zoals in een Tetris spel, en dan wegstrepen volgens de vervangingen in de leader, onstaan er dan letters.. Ik word er gek van!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #762 Gepost op: 9-03-2019, 11:48:15 »
Omdat we bij de ziplijn ook een morse code hadden, daar kwam uit een man (hint naar de afvaller) en de makers wilde ons er wellicht op wijzen dat er OOK een morse code te vinden is naar de mol.
Dat was ook een aanname.  ;)


Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #763 Gepost op: 9-03-2019, 11:49:24 »
Die foto gebruikt hij al heel lang hoor  ::)

Kun je nagaan. Al heel lang een hint op z'n foto en niemand die het doorheeft  ::rofl:: ;)

Dat was ook een aanname.  ;)

Zijn niet alle gevonden hints altijd aannames als puzzels en hints nooit sluitend zijn?

Die post-its, kunnen we daar wat mee. Moet je de opdrachten in een rooster zetten, zoals in een Tetris spel, en dan wegstrepen volgens de vervangingen in de leader, onstaan er dan letters.. Ik word er gek van!

En alweer een vogel, nu op Ricks aansteker:
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 11:58:54 door chocomol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #764 Gepost op: 9-03-2019, 12:00:27 »
Die is wel leuk.. ondanks dat het een colibri is

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #765 Gepost op: 9-03-2019, 12:01:51 »
Die is wel leuk.. ondanks dat het een colibri is

De productie is nooit echt een kei geweest in biologie. Het aantal niet-margrieten dat gepasseerd is in 2015...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #766 Gepost op: 9-03-2019, 12:03:27 »
De productie is nooit echt een kei geweest in biologie. Het aantal niet-margrieten dat gepasseerd is in 2015...

 ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #767 Gepost op: 9-03-2019, 12:09:43 »
MOLVISIE

MOL IS EVI

 ::oink:: ::oink::
Je kan veel zeggen maar dit is wel bizar toeval :o Maar goed dat ze er lang en breed uitligt anders was ik 100% geswitcht nu.
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #768 Gepost op: 9-03-2019, 12:13:43 »


Zijn niet alle gevonden hints altijd aannames als puzzels en hints nooit sluitend zijn?
Maar deze in het bijzonder denk ik, omdat niemand behalve een paar molloten er een fuck om geeft wie de afvaller was in afl. x.

Of dat je dat al had kunnen weten.

Het gaat om de zoektocht naar de mol, toch?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #769 Gepost op: 9-03-2019, 12:23:41 »
MOLVISIE

MOL IS EVI

 ::oink:: ::oink::

Stel je voor dat Evi finalist was. Dan werd dit als de hint beschouwd.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #770 Gepost op: 9-03-2019, 13:06:21 »
Ik ben iets op het spoor maar kom er niet helemaal uit (ik plaats wat foto's) ik ben door gaan puzzelen op het gebruik van morse en heb alle opdracht titels op een rij gezet en wanneer er 1 woord is, is het een streep en wanneer het 2 woorden zijn een punt. Ik kom dan uit op:
S 9tiend mol en mis dus een E... en nu dacht ik wat als de puzzel op het meer een grote E vormt dan is dat de missende letter... 😃 schiet er maar op!

Nee, zoals gezegd: enkel wanneer je kijkt naar opdrachten uit de leader krijg je een logische morsecode, waarbij de schuine streep in 'Links/rechts' ook fungeert als waarschuwing dat daarna een nieuwe letter begint. Waarom zouden ze anders zo'n inspiratieloze titel gebruiken?!

Min of meer = meerdere woorden = punt
Over bruggen = meerdere woorden = punt
Links/rechts = meerdere woorden = punt + /
Vuurproef = één woord = streep
In zicht = meerdere woorden = punt
Sleutelhanger = één woord = streep
In het vizier = meerdere woorden = punt

Conclusie:
. . . / - . - . = SC = Sarah Chronis

Ik denk oprecht dat we de geselecteerde opdrachten voor de leader los moeten zien van de leaderpuzzel. Daarom zijn in bovenstaande ook niet de shots van de executie en jokers opgenomen, omdat dit geen opdrachten zijn. Ik blijf erbij hoor :-)

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #771 Gepost op: 9-03-2019, 14:09:37 »
Nee, zoals gezegd: enkel wanneer je kijkt naar opdrachten uit de leader krijg je een logische morsecode, waarbij de schuine streep in 'Links/rechts' ook fungeert als waarschuwing dat daarna een nieuwe letter begint. Waarom zouden ze anders zo'n inspiratieloze titel gebruiken?!

Min of meer = meerdere woorden = punt
Over bruggen = meerdere woorden = punt
Links/rechts = meerdere woorden = punt + /
Vuurproef = één woord = streep
In zicht = meerdere woorden = punt
Sleutelhanger = één woord = streep
In het vizier = meerdere woorden = punt

Conclusie:
. . . / - . - . = SC = Sarah Chronis

Ik denk oprecht dat we de geselecteerde opdrachten voor de leader los moeten zien van de leaderpuzzel. Daarom zijn in bovenstaande ook niet de shots van de executie en jokers opgenomen, omdat dit geen opdrachten zijn. Ik blijf erbij hoor :-)

Ja heel mooi gevonden! Ik moet eerlijk bekennen dat ik juist door de links/rechts titel dacht hierna moet 1 woord komen en tot mijn verrassing verscheen daar OLM (mol dus) , toen wist ik dat ik door moest puzzelen. Gelukkig komen we op dezelfde mol uit  ;D

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #772 Gepost op: 9-03-2019, 14:17:14 »
Ja heel mooi gevonden! Ik moet eerlijk bekennen dat ik juist door de links/rechts titel dacht hierna moet 1 woord komen en tot mijn verrassing verscheen daar OLM (mol dus) , toen wist ik dat ik door moest puzzelen. Gelukkig komen we op dezelfde mol uit  ;D

Letters door elkaar husselen n.a.v. een morsecode lijkt me een beetje dubbelop to be honest, haha!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #773 Gepost op: 9-03-2019, 14:23:11 »
Letters door elkaar husselen n.a.v. een morsecode lijkt me een beetje dubbelop to be honest, haha!

Begrijp sowieso niet waarom er morse gebruikt wordt. Zat 1 vd drie ooit in het leger?
Zo niet .. niet logisch at all


Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #774 Gepost op: 9-03-2019, 14:29:25 »
Begrijp sowieso niet waarom er morse gebruikt wordt. Zat 1 vd drie ooit in het leger?
Zo niet .. niet logisch at all

Ik denk dat je ook niet moet denken dat morse alleen maar gebruikt zou worden als iemand in het leger zit/zat. :') Is gewoon één van de vele manieren om berichten te coderen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #775 Gepost op: 9-03-2019, 14:30:58 »
Ik denk dat je ook niet moet denken dat morse alleen maar gebruikt zou worden als iemand in het leger zit/zat. :') Is gewoon één van de vele manieren om berichten te coderen.

Maar dit is de AIVD Kerstpuzzel niet. Er is in het recente verleden geen gebruik gemaakt van een codering om een hint te maken.

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #776 Gepost op: 9-03-2019, 14:36:21 »
Er wordt juist heel veel gebruik gemaakt van morse bij het oplossen van puzzels, zoals bij geocaching en escape rooms, misschien is het juist mooi dat het nog nooit (?) in widm is gebruikt.

Offline DetectiveMols

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #777 Gepost op: 9-03-2019, 14:38:00 »
Letters door elkaar husselen n.a.v. een morsecode lijkt me een beetje dubbelop to be honest, haha!

Anders zou het toch weer te simpel zijn  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #778 Gepost op: 9-03-2019, 14:40:32 »
Er wordt juist heel veel gebruik gemaakt van morse bij het oplossen van puzzels, zoals bij geocaching en escape rooms, misschien is het juist mooi dat het nog nooit (?) in widm is gebruikt.

En die 4 miljoen kijkers zijn niet allemaal puzzelaars. Die willen straks zien dat ze ook gewoon een hint hadden kunnen vinden zonder eerst een hoop opdrachten in tekens te veranderen en dan op bepaalde punten strepen te zetten zodat we de juiste letters krijgen als we morse code gebruiken.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #779 Gepost op: 9-03-2019, 14:50:20 »
En die 4 miljoen kijkers zijn niet allemaal puzzelaars. Die willen straks zien dat ze ook gewoon een hint hadden kunnen vinden zonder eerst een hoop opdrachten in tekens te veranderen en dan op bepaalde punten strepen te zetten zodat we de juiste letters krijgen als we morse code gebruiken.

'En die 4 miljoen kijkers zijn niet allemaal puzzelaars'... Toch jammer dat ze dan een puzzel in de leader gebruiken nu  ;D Maar we gaan er vanavond allemaal achterkomen wat alles wel of niet te betekenen heeft!