Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer  (gelezen 29056 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #120 Gepost op: 3-02-2020, 18:38:51 »
Bij het terug kijken van deze aflevering, viel mij op dat er al een beeld (de Haan) voordat Leonie start is verplaatst.
Dit zegt mij dat de productie dus beelden heeft verplaatst.
En dat mocht de mol eventueel ook een beeld hebben verplaatst dit door ons dan niet te herleiden valt. Wat jammer is.

Dus feitelijk kan je niets zeggen over de verplaatste beelden.

Wat wel opvalt is dat de Haan, bij Leonie en Natan niet valt, wel een makkelijkere stok.
Maar lijkt wel alsof Rob met de stok voorbij de Haan is en dat de Haan daarna past valt.

Maar ja dat zal wel aan de Hoed liggen.  :D

Deze haan staat toch gewoon twee keer op dezelfde plek..

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #121 Gepost op: 3-02-2020, 18:41:44 »
Nee volgens mij niet,
Bij Leonie en Rob staat de Haan op het randje.(foto 2 en 3)
Bij Cleas staat de Haan verder van de rand.(foto 1)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #122 Gepost op: 3-02-2020, 19:51:39 »
Terwijl de twee kandidaten buiten verslag uitbrengen van hun route, bedragen en en breekpartijen kunnen de productiemensen binnen toch prima weer alles klaarzetten voor de volgende ronde:
"He Rick, die eerste route ging wel erg makkelijk, weet je, laten we wat vazen wat dichter bij de rand zetten. Ja, lachen, moet je ze volgend jaar op het forum los zien gaan na deze opdracht! Haha, we zetten er ook een paar dierenbeelden bij, worden ze helemaal gek daar!...".
En toch zou het ook wel geinig zijn voor afl. 10, de mol die de vazen verplaatst. Maar het lijkt me niet te doen als mol ter plekke.
Mol Rob: Klunzig, een onhandige broek aantrekken en veel breken
Kandidaat Rob: all in gaan met 450€
Kandidaat Nathan: snel en lenig perfect langs de vazen
Mol Nathan: in tegenstelling tot de afspraak met de groep een laag bedrag pakken en het opvallende vazenbreken aan de anderen overlaten...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #123 Gepost op: 3-02-2020, 20:04:15 »
Terwijl de twee kandidaten buiten verslag uitbrengen van hun route, bedragen en en breekpartijen kunnen de productiemensen binnen toch prima weer alles klaarzetten voor de volgende ronde:
"He Rick, die eerste route ging wel erg makkelijk, weet je, laten we wat vazen wat dichter bij de rand zetten. Ja, lachen, moet je ze volgend jaar op het forum los zien gaan na deze opdracht! Haha, we zetten er ook een paar dierenbeelden bij, worden ze helemaal gek daar!...".
Lijkt me heel aannemelijk. Zeker als je bedenkt dat de straf voor een kapotte vaas slechts €75 is. Duidt erop dat de productie de moeilijkheidsgraad heeft overschat, dan wel de lenigheid van de kandidaten onderschat. Hoe dan ook, reden genoeg om het wat moeilijker te maken. En kapot gevallen vazen moeten ze sowieso vervangen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #124 Gepost op: 3-02-2020, 20:08:51 »
Ze gaan sowieso na elk duo het pad nalopen.. scherven opruimen.. dingen rechtzetten.. doorgang checken.

Lijkt me logisch

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #125 Gepost op: 3-02-2020, 20:24:36 »
Ze gaan sowieso na elk duo het pad nalopen.. scherven opruimen.. dingen rechtzetten.. doorgang checken.

Lijkt me logisch

Lijkt mij ook!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #126 Gepost op: 3-02-2020, 20:38:58 »
Er zijn inderdaad veel meer vazen verplaatst dan alleen die aan het einde bij Nathan/Mil/Buddy. Die haan die al eerder is genoemd is inderdaad ook verplaatst, maar hier is nog veel meer te zien:

Zo staan de vazen wanneer Johan begint:



En zo staan ze wanneer Buddy begint:



En wanneer Leonie door het doolhof gaat, is de blauwe vaas nog niet verplaatst. Nathan heeft die andere vazen waarschijnlijk dus ook niet verplaatst, want die kwam hier eerder langs:



Dan blijven alleen Mil en Rob over, maar toen Rob langs de donkerblauwe vaas ging (aan de andere kant van het parcours) was die ook al verplaatst (foto hiervan heb ik alleen even niet). Dus Mil heeft het sowieso ook niet gedaan. En aangezien er bij Buddy aan het einde ook nog eens vazen toegevoegd zijn, lijkt het echt alsof dit gewoon door de productie is gedaan.
(foto's zijn niet van mij overigens, maar van iemand op het FOK-forum)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 20:41:10 door Rinusoide »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #127 Gepost op: 3-02-2020, 20:42:30 »
Dank u  ::bravo::

Dat probeer ik al de hele dag te zeggen

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #128 Gepost op: 3-02-2020, 21:38:50 »
 ::ok::

(aannemelijk dat het chinese productieteam in 1e instantie niet helemaal begreep wat Rick wilde  ;) "nee we willen echt dat er wat vazen kapot gaan!")
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 21:42:11 door Mollem »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #129 Gepost op: 3-02-2020, 22:53:01 »
Ik denk dat Mil die blauwe vaas zelf op de hoek heeft gezet, zodat wij met bewondering konden kijken hoe ze haar cheesecakebodem door een smalle ruimte langs de vaas kon wurmen.  ::jaja:: ::trots::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #130 Gepost op: 4-02-2020, 02:05:08 »
Allen duidelijk in beeld geweest met de Os ( de Mol?). Allen de Os (de Mol) gezien...

Behalve Miljushka niet echt overduidelijk (! -> is de Os = de Mol?)
en Buddy voornamelijk 5 x met het Konijn. Maar wel overduidelijk met de Os....

*help*

Edit; gesprek met Rik; Mil niet te zien maar de Os zeer duidelijk....:)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 02:20:25 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #131 Gepost op: 4-02-2020, 05:43:39 »
Jammer dat het er op lijkt dat de productie vazen heeft verzet en niet de Mol (dat zou toch hilarisch zijn?). Ik zie het Nathan stikvrolijk wel doen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #132 Gepost op: 4-02-2020, 06:29:58 »
Jammer dat het er op lijkt dat de productie vazen heeft verzet en niet de Mol (dat zou toch hilarisch zijn?). Ik zie het Nathan stikvrolijk wel doen :)
Mwa dat is je nathantunnel.
Het entree punt bij de stier met 1 hoorn. Rob gaat daar makkelijk langs. En aan het einde Mil tot 3 keer toe! in de beeld met moeite langs die vaas met haar boter suiker cheesecakebodem. Van voren van opzij van voren in beeld. Dit is in scene gezet. Too much regie. Dit kietelt al mijn voelsprieten. Ja 450 euri binnen, maar alle verdenkingen incl. die v.d. kijker weggespeelt. Er is altijd wel zon moment in de serie dat je precies andersom moet uitleggen dan dat wat je ziet.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 06:31:36 door foxhunter »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #133 Gepost op: 4-02-2020, 07:07:40 »
(...) met moeite langs die vaas met haar boter suiker cheesecakebodem.(...)
::rofl::

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #134 Gepost op: 4-02-2020, 09:17:28 »
Hoe hilarisch zou het zijn als we in aflevering 10 zien dat de hele groep verantwoordelijk is voor de extra vazen bij de exit van Buddy?

Ze staan daar met een groepje bij elkaar als Buddy aan de andere kant start. De mol oppert "zullen we het Buddy wat moeilijker maken en extra vazen wegzetten, lachen joh!" ... groep doet enthousiast mee al kijken sommigen wat bedenkelijk. Ze lopen grinnikend met z'n allen naar de zijkant om Buddy te volgen. En als het Buddy lukt om langs de vazen te wurmen is iedereen uitgelaten van bewondering... het is 'm gelukt die kleine!

Wie zou de groep tot deze hilarische daad hebben kunnen bewegen?

Just a thought, schiet maar af

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #135 Gepost op: 4-02-2020, 09:27:00 »
Omdat ik las dat Nathan tegen de afspraken ingaat, door 250 euro te pakken i.p.v. 450, heb ik het nog eens teruggekeken.

Claes: ‘Je kunt zelf kiezen’.
Mil: ‘Jullie moeten de dure pakken’.
Nathan: ‘Dus we moeten die van 450 euro pakken’.
Claes: ‘Pak wat je wil’. 
Buddy tegen Nathan: ‘Jij 450, dat kan jij’.

Van een eensluidende 'afspraak' is absoluut geen sprake. Ik kan me voorstellen dat Nathan Claes hier ziet als autoriteit, want die heeft de opdracht net gedaan. Na afloop is er wel veel aandacht in de montage voor de "foute" keuze van Nathan, en zijn rare redeneringen. Maar is het niet gewoon kandidaats gedrag? Mil en Buddy zijn allebei verdachten van hem. Bij de theepot opdracht ging Nathan ook al tegen de mening van Mil in, omdat hij haar niet vertrouwt. 'Ah, Mil en Buddy zeggen 450? Dan pak ik die juist niet'. Juist dat soort redenaties zou ik (hem) als Mol dan in de biecht (laten) geven! Maar Nathan komt met een verdachte smoes waaruit blijkt dat hij het totaal verkeerd begrepen heeft. Waardoor hij eigenlijk alleen nog maar (onnodig) verdachter wordt. 

Ik zie geen Mol in Nathan, in deze opdracht. En ik zou Mil hier zeker niet uitvlakken. Bespeelt ze hem hier (weer)? Mogelijk zegt ze tegen Nathan dat ze 450 euro moeten pakken, in de hoop dat dat juist niet gebeurt. Zodat tuinbroek Rob en zijzelf straks met die moeilijke stok erdoorheen moeten. Als Rob al 3 vazen heeft laten vallen, hoeft zij zich bovendien zelf niet meer verdacht te maken door voor een klein bedrag nog meer vazen om te gooien. Van Rob kun je van mening verschillen over die omgegooide vazen, maar ik vind hem eigenlijk nog het verdachtst als Buddy aan de beurt is:

Rob: Buddy coachen, of ons mond houden?
Nathan, resoluut: Mond houden. (kandidaats!)
Claes: Ja, dat denk ik ook.
Rob: Kom op Buddy, succes! ::rofl::
Buddy: O jullie zijn er ook echt?
Johan: Ja, maar nu zijn we stil.
Nathan: Focus!

Maar Buddy stond al onder 10x zoveel druk, zoals hij het zelf zei.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 09:31:39 door Newbie2 »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #136 Gepost op: 4-02-2020, 10:00:07 »
Hoe hilarisch zou het zijn als we in aflevering 10 zien dat de hele groep verantwoordelijk is voor de extra vazen bij de exit van Buddy?

Ze staan daar met een groepje bij elkaar als Buddy aan de andere kant start. De mol oppert "zullen we het Buddy wat moeilijker maken en extra vazen wegzetten, lachen joh!" ... groep doet enthousiast mee al kijken sommigen wat bedenkelijk. Ze lopen grinnikend met z'n allen naar de zijkant om Buddy te volgen. En als het Buddy lukt om langs de vazen te wurmen is iedereen uitgelaten van bewondering... het is 'm gelukt die kleine!

Wie zou de groep tot deze hilarische daad hebben kunnen bewegen?

Just a thought, schiet maar af

Of Buddy zelf. Die verplaatst zelf de vazen naar onmogelijke posities, en vraagt productie of de rest er bij aanwezig mag zijn om te zien hoe hij zich als een held tussen de stellingen door manoeuvreert. Ja, op één stelling na dan, maar het was wat pech dat daar maar 2 vazen van af vielen toen hij daar weinig subtiel met zijn rug tegenaan beukte ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #137 Gepost op: 4-02-2020, 10:43:53 »
Ik denk dat Mil die blauwe vaas zelf op de hoek heeft gezet, zodat wij met bewondering konden kijken hoe ze haar cheesecakebodem door een smalle ruimte langs de vaas kon wurmen.  ::jaja:: ::trots::

 ::rofl:: ::rofl::

Ik heb al weken trek in cheesecake, ik geloof dat ik zaterdag maar cheesecake moet maken voor tijdens het kijken.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #138 Gepost op: 4-02-2020, 12:43:45 »
Omdat ik las dat Nathan tegen de afspraken ingaat, door 250 euro te pakken i.p.v. 450, heb ik het nog eens teruggekeken.

Claes: ‘Je kunt zelf kiezen’.
Mil: ‘Jullie moeten de dure pakken’.
Nathan: ‘Dus we moeten die van 450 euro pakken’.
Claes: ‘Pak wat je wil’. 
Buddy tegen Nathan: ‘Jij 450, dat kan jij’.

Van een eensluidende 'afspraak' is absoluut geen sprake. Ik kan me voorstellen dat Nathan Claes hier ziet als autoriteit, want die heeft de opdracht net gedaan. Na afloop is er wel veel aandacht in de montage voor de "foute" keuze van Nathan, en zijn rare redeneringen. Maar is het niet gewoon kandidaats gedrag? Mil en Buddy zijn allebei verdachten van hem. Bij de theepot opdracht ging Nathan ook al tegen de mening van Mil in, omdat hij haar niet vertrouwt. 'Ah, Mil en Buddy zeggen 450? Dan pak ik die juist niet'. Juist dat soort redenaties zou ik (hem) als Mol dan in de biecht (laten) geven! Maar Nathan komt met een verdachte smoes waaruit blijkt dat hij het totaal verkeerd begrepen heeft. Waardoor hij eigenlijk alleen nog maar (onnodig) verdachter wordt. 

Ik zie geen Mol in Nathan, in deze opdracht. En ik zou Mil hier zeker niet uitvlakken. Bespeelt ze hem hier (weer)? Mogelijk zegt ze tegen Nathan dat ze 450 euro moeten pakken, in de hoop dat dat juist niet gebeurt. Zodat tuinbroek Rob en zijzelf straks met die moeilijke stok erdoorheen moeten. Als Rob al 3 vazen heeft laten vallen, hoeft zij zich bovendien zelf niet meer verdacht te maken door voor een klein bedrag nog meer vazen om te gooien. Van Rob kun je van mening verschillen over die omgegooide vazen, maar ik vind hem eigenlijk nog het verdachtst als Buddy aan de beurt is:

Rob: Buddy coachen, of ons mond houden?
Nathan, resoluut: Mond houden. (kandidaats!)
Claes: Ja, dat denk ik ook.
Rob: Kom op Buddy, succes! ::rofl::
Buddy: O jullie zijn er ook echt?
Johan: Ja, maar nu zijn we stil.
Nathan: Focus!

Maar Buddy stond al onder 10x zoveel druk, zoals hij het zelf zei.

Alsnog was Nathans redenatie om een stok van 250 te pakken heel vreemd. Hij liet zogenaamd de stok van 450 euro voor Buddy over...
Ondanks dat Rik in de uitleg zei dat de laatste die naar binnen ging een stok van 750 euro pakken moest. De enige kandidaten die nog na Nathan en Leo kwamen waren Rob, Mil en Buddy. Daar liet hij dus 2 keer een stok van 450 euro voor over, 2 keer een stok van 150 euro en de stok van 750 terwijl Rob onhandige kleding aanhad en Mil wat forser is. Buddy had nooit met een stok van 450 kunnen lopen dus, want anders had Rob of Mil met de stok ter waarde van 750 euro, de moeilijkste, moeten lopen. De slanke Leonie en sportman Nathan waren veel geschikter ervoor om de moeilijkere stokken ter waarde van 450 euro te pakken. Het gesprek dat Leonie en Nathan met elkaar voerden toen ze elkaar kruisten, suggereert ook dat zij samen afgesproken hebben uiteindelijk om toch allebei voor een stok ter waarde van 250 euro te gaan.. erg verdacht, en het valt later wel uit te leggen als een 'misverstand', ook al vind ik het persoonlijk een slecht excuus voor een kandidaat. Maar ja, je kunt zo'n 'foutje' beter verkopen dan dat je zelf tig vazen omgooit, zeker als je zelf verder wel zonder iets om te gooien het parcours bent doorgekomen..

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #139 Gepost op: 4-02-2020, 14:08:59 »
Buddy had nooit met een stok van 450 kunnen lopen dus, want anders had Rob of Mil met de stok ter waarde van 750 euro, de moeilijkste, moeten lopen.
Misschien heeft Nathan gedacht: als Rob en Mil 450 en 150 (of 2x150) pakken, kan Buddy met 450 lopen. Blijkbaar leek hem die 750 te riskant (kandidaats) of te duur (mols). Maar het gekke is dat de anderen ervan overtuigd leken te zijn dat het laatste object 750 euro moest zijn, dat was blijkbaar afgesproken. Hij speelt zich wel erg in de kijker zo.
...en het valt later wel uit te leggen als een 'misverstand', ook al vind ik het persoonlijk een slecht excuus voor een kandidaat. Maar ja, je kunt zo'n 'foutje' beter verkopen dan dat je zelf tig vazen omgooit, zeker als je zelf verder wel zonder iets om te gooien het parcours bent doorgekomen..
Slecht excuus voor een mol, zou ik eerder zeggen... Ik vraag me opnieuw af, net als bij de theepot opdracht, waarom hij in de biecht niet gewoon zegt dat hij Mil (en in dit geval ook Buddy) niet vertrouwt. En daarom hun advies niet opvolgt. In de groep kun je daar moeilijk open kaart over spelen, maar dat kun je toch recht zetten in de biecht? En misschien later tegen wat 'vertrouwelingen' in de groep, zoals Rob? Dat laatste kan hij wel gedaan hebben zonder dat we dat zien natuurlijk, maar die ontbrekende 'ontlastende' biechten vind ik vreemd.