Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 55949 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #320 Gepost op: 19-02-2020, 10:05:54 »
In die aflevering genaamd Misleid, pakte ze 500 euro
Ik denk ook dat ze die gepakt heeft, maar dat maakt van haar nog niet dat ze de mol niet kan zijn. Als je al tijdens de test hoort hoe vaak ze door de anderen werd verdacht is zoiets een goede manier om wat verdenkingen van zich af te wenden.
Daarnaast zijn er in het verleden toch mollen genoeg geweest die geld pakten waar dat niet had gehoeven.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #321 Gepost op: 19-02-2020, 10:47:37 »
Ik denk dat Thiago bedoelt dat "Misleid" er op kan wijzen dat Mol Leonie de kijkers mogelijk misleid heeft door geld te pakken.

Vergelijkbaar met vorig jaar:

Citaat
De titel van aflevering 5 was "Verblindend". De Mol verblindt Robèrt door samen met hem de opdrachten "Straatbeeld" en "Sleutelhanger" goed uit te voeren. Hij ziet haar niet langer als hoofdverdachte en valt af.

En in mindere mate vergelijkbaar met 2012:

Citaat
"Rookgordijn": De Mol "verdient geld" door het vlot in brand te schieten, terwijl het eigenlijk Hadewych was die raak schoot. Iedereen dacht dat ze 2500 euro verdiende, maar dat was niet zo.

https://www.wieisdemol.com/widm-archief-hints/

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #322 Gepost op: 19-02-2020, 11:28:18 »
Maar wie zegt dat daar 500 euro in zat?

Ik, en wel hierom:

Mol en Claes zijn tot het laatste kistje doorgelopen.
Ze hebben dus allebei dezelfde kaart.
Dat zijn of 2 groepsvrijstellingen of 2 keer € 500.
Nathan en Rob hebben beiden een groepsvrijstelling.
Johan 1 joker.
Leonie en Buddy onbekend. Zij hebben beiden een groepsvrijstelling of beiden € 500.

Mogelijkheid 1
Claes en Mil beiden groepsvrijstelling en
Leonie en Buddy beiden € 500

Mogelijkheid 2
Claes en Mil  beiden € 500 en
Leonie en Buddy beiden groepsvrijstelling

Mogelijkheid 1 is  veel waarschijnlijker dan mogelijkheid 2 om een aantal redenen.

- als Buddy een groepsvrijstelling heeft, dan zou dat kistje 3 zijn, terwijl in kistje 1 ook al een groepsvrijstelling lag. Hij hoeft dan niet zo heftig te reageren op wat hij in kistje 3 ziet.
- als in het laatste kistje € 500 zou liggen, dan zou de kans dat er iemand naar huis zou gaan veel groter zijn. Want iedere deelnemer die tot het eind doorloopt eindigt dan met € 500 in plaats van met een groepsvrijstelling. Dat zal waarschijnlijk niet de bedoeling van de productie zijn geweest.
- het lijkt ook geen voor de hand liggende opzet om in kistje 1 en 3 een groepsvrijstelling te plaatsen.
- Buddy ging er in zijn biecht vanuit dat er wel genoeg groepsvrijstellingen zouden zijn zonder hem
- het lijkt onwaarschijnlijk dat de productie de mol laat zeggen dat zij € 500 heeft gepakt terwijl dit een groepsvrijstelling is. De biecht van de mol is niet te vertrouwen maar liegen over zo'n concrete keuze zullen ze niet doen.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #323 Gepost op: 19-02-2020, 13:47:31 »
Van Rob, Claes en Buddy weten we niet wat ze gepakt hebben. Biechten doen suggereren, maar de beelden bevestigen niks. En dan vooral Rob, die in de montage als zondebok wordt gebruikt. Daarvan is het lekker om even in zijn biechten te knippen en het zo te monteren dat het lijkt alsof hij voor de groepsvrijstelling is gegaan.

Van Leonie, een kandidaat die er nog steeds in zit en die dus potentieel de Mol kan zijn, hebben ze wel te kennen gegeven dat ze 500 gepakt heeft. Het gaat er bij mij eerder in dat ze de Mol tegenover de kijker laten liegen, dan dat ze een kandidaat zo makkelijk vrijpleiten. De Mol heeft hoe dan ook geen geld gepakt. Er is geen reden waarom hij dat wel zou doen.

Maar dan, Leonie spreekt erover voor haarzelf te willen gaan. In dat geval pak je toch jokers in plaats van geld? Dan is haar keuze opeens niet meer gerechtvaardigd. Het lijkt veel te veel de ultieme, niet controleerbare kandidatenactie te zijn. Ik ga daar niet in mee.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #324 Gepost op: 20-02-2020, 06:05:44 »
Leonie kruipt bij mij week na week een stukje omhoog op mijn verdachtenlijstje. Ook in afl. 6 weer.

Opdracht 1 - Vindt pas een telefoon en gaat zich in de buurt van het meten begeven als er al een foute meting is gedaan (na de 91 i.p.v. 90). Je kunt het als Mol natuurlijk prima even aankijken. Als er in het begin geen fouten gemaakt worden, dan kun je daar altijd later zelf nog op aansturen. Maar na de foute 91 hoefde dat niet perse. Zeker niet als je je aan het eind ook met de correcties bemoeit, zoals Leonie deed. En vlak voor tijd met de onlogische correctie komt van 18 naar 17 naar 16 te gaan.

Opdracht 2 - Ze begint als enige in het juiste vak, blijft er 1 beurt staan, en komt er daarna nooit meer terug. Vind ik wel een mooie tactiek. In het juiste vak beginnend weet je wel dat je toch wel een keer gaat wisselen. Staat (hint?) met het groene vlaggetje. Wat ik hier wel onmols vindt, is dat ze in de laatste beurt wisselt met Claes, die daardoor goed komt te staan. Maar met de kanttekening dat ze, als enige, ook nog wel 1 beweging wil maken. En ze lijkt het er ook mee eens te zijn dat zij niets waard is op de plek waar ze eindigt, en dus gaat cashen. Maar misschien was deze opdracht wel te leuk om als Mol helemaal voor de 0 (of 60 euro) te pushen, dat zou ook gaan opvallen, en was 1.030 euro een mooie deal.

Opdracht 3 - Heel opvallend i.m.o. dat ze in de discussie met Mil aanstuurt op de oplossing wat die enveloppen nu betekenen ('zijn het soms de accounts van oud-mollen?'), en uiteindelijk ook met de oplossing komt (het zijn de accounts van de molloten!). Het is natuurlijk wel zo leuk als dat ontdekt wordt tijdens de opdracht, zodat heel Nederland het weet, en de molloten in het zonnetje kunnen worden gezet. Is als 3e aan de beurt zo chaotisch bezig dat ze door niemand serieus wordt genomen. Het eerste deel van haar run zien we niet: is ze daar soms nog even in de ruimte Heinz geweest? En verder maar wat enveloppen roepen en Daisy nog even verplaatsen lukt ook nog wel, in de 3 1/2 minuut die ze binnen was. Mil en Claes worden nu bijna wel gedwongen om de resterende ruimte te verkennen, want Leonie heeft er een potje van gemaakt. Ze kan er als Mol dus wel van uit gaan dat ruimte Heinz echt niet meer zal worden geïnspecteerd. Opvallend ook dat de klok de nadruk erop legt dat ze veel te vroeg binnen komt.

Is zoveel aan het woord geweest in biechten en lijkt zo in de war te zijn over haar verdachten, dat je al gauw denkt dat ze de volgende aflevering wel af moet vallen. ::ohno::

Waardoor ik haar zelf hoog heb staan, is ook omdat ze in afl. 5 in het groepje van 3 zat (met Rob en Claes), die veel letters vonden maar geen geld.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 06:34:58 door Newbie2 »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #325 Gepost op: 20-02-2020, 12:25:20 »

Is zoveel aan het woord geweest in biechten en lijkt zo in de war te zijn over haar verdachten, dat je al gauw denkt dat ze de volgende aflevering wel af moet vallen. ::ohno::

Vind je Leonie daar het type voor? Ik zou juist vinden dat met haar analytische achtergrond, als scherpe live journaliste (in de ochtend), ze veel meer relativeringsvermogen heeft dat iemand als Nathan. Als Leonie de Mol niet is, dan moet ze toch wel verder komen dan Nathan, die zeker de Mol niet is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #326 Gepost op: 21-02-2020, 05:31:46 »
Vind je Leonie daar het type voor? Ik zou juist vinden dat met haar analytische achtergrond, als scherpe live journaliste (in de ochtend), ze veel meer relativeringsvermogen heeft dat iemand als Nathan. Als Leonie de Mol niet is, dan moet ze toch wel verder komen dan Nathan, die zeker de Mol niet is.
Het is inderdaad merkwaardig dat Leonie zelfs in de biechten nog de chaoot speelt. Want daarmee zet je geen medekandidaten op het verkeerde spoor, alleen de kijker. Een kandidaat heeft daar niet echt voordeel van, de Mol wel. ::jaja::
Kwa mogelijke molacties zie ik het wel zitten met Leonie. De kastjes op de dam, de laatste enveloppenopdracht... Er is meer dan genoeg dat we nog niet gezien hoeven te hebben. Naast alles wat we wel al gezien hebben, natuurlijk. Inmiddels is dat laatste zo over de top dat de meeste thuiskijkers en forummers het niet meer serieus nemen. Dat is dan één doel bereikt. Maar het belangrijkste doel zou zijn dat ook de kandidaten het niet meer serieus nemen. En daar zit nou net het zwakke punt, want het lijkt erop dat alle 4 overgebleven kandidaten haar meenemen in de test, of haar als hoofdverdachte hebben (:Buddy). Die heeft ze nog niet van zich af kunnen schudden. Al zag ik afgelopen aflevering wel bij Rob, Mil en ook bij Buddy dat schouderophalen, van ach: daar heb je Leonie weer. Het zou kunnen dat ze op een gegeven moment toch een streep door haar gaan zetten.

Het is bij mij ook een kwestie van anderen wegstrepen.
Buddy, Mil: zou heel knap gespeeld zijn, als één van de twee de Mol is. Maar dan zou die toch eens uit moeten leggen hoe het kan dat er in de opdracht Lettergreep 600 euro in zijn bijzijn is gepakt. Want dat was echt makkelijk te voorkomen. Mil sowieso weinig mols in de laatste afleveringen, Buddy wel weer meer verdacht geworden in afl. 6.
Rob: al vanaf het begin in mijn top 3. Maar er bekruipt mij gaandeweg het seizoen het gevoel dat hij een verdachte montage meekrijgt, waardoor mogelijk kandidaatse acties opeens molacties lijken. Naast een aantal onmolse dingetjes die op het forum al vaak benoemd zijn. Twijfelgeval dus.
Nathan: zou een fantastische Mol blijken te zijn, maar vind ik ook moeilijk te geloven. Had ook een verdachte montage bij het theeservies, die ik niet vertrouw. Als dat echt zo'n opvallende actie was, dan is het toch vreemd dat daarna niemand hem is gaan verdenken, en zelfs Mil van hem is afgestapt. Ik heb hem ook nog nooit zich zien bemoeien met de positieverdeling, is daar heel passief in.

Mocht Leonie de komende executie niet afvallen, dan zou ze wel eens de Mol kunnen zijn. Het wordt nu echt spannend! ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 05:33:30 door Newbie2 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #327 Gepost op: 21-02-2020, 05:45:02 »
Nathan: zou een fantastische Mol blijken te zijn, maar vind ik ook moeilijk te geloven. Had ook een verdachte montage bij het theeservies, die ik niet vertrouw. Als dat echt zo'n opvallende actie was, dan is het toch vreemd dat daarna niemand hem is gaan verdenken, en zelfs Mil van hem is afgestapt. Ik heb hem ook nog nooit zich zien bemoeien met de positieverdeling, is daar heel passief in.

Mocht Leonie de komende executie niet afvallen, dan zou ze wel eens de Mol kunnen zijn. Het wordt nu echt spannend! ::zwaai::

Wat was er verdacht aan de montage van de opdracht met het theeservies dan? Nathan hakt nu eenmaal die knoop door. Dat buiten beeld houden, was voor de kijkers nog veel verdachter geweest.

Van Leonie heb ik juist de indruk dat ze heel eerlijk verteld. Heel veel kandidaten die ooit hebben meegedaan, vertellen dat hoe goed ze zich ook voorbereiden, het met de opdrachten meteen chaos en paniek is. Daar is Leonie geen uitzondering op en ik geloof haar. Bovendien maakt ze zichzelf wel verdacht om anderen te misleiden maar dat levert weinig schade op. Waardoor ik denk dat het inderdaad nepmol acties zijn en geen molacties.

Andere dingen doet ze juist goed en dat zit ook in de details. Zoals de beeldenopdracht is het slim en kandidaats om bij het eerste beeld met de hand op het boek, te vragen of de beschrijvers iets wits op de foto zien. Het is een kenmerkend detail wat de doorslag geeft om de envelop van dat beeld te pakken.

Ik zie haar niet als mol in elk geval. Hoop ook dat ze niet de mol is. Dan zou ze met buddy Merel dezelfde mol tactiek als Merel hebben. In een jubileumjaar lijkt me dat nogal een anti climax.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #328 Gepost op: 21-02-2020, 06:09:52 »
Wat was er verdacht aan de montage van de opdracht met het theeservies dan? Nathan hakt nu eenmaal die knoop door. Dat buiten beeld houden, was voor de kijkers nog veel verdachter geweest.
Oei, daar zijn al hele topics over vol geschreven, dus laten we dat hier niet nog een keer doen. ::rofl:: Maar afgezien van de montage: het is toch gek dat het alleen bij ons maar niet bij de kandidaten tot sterke verdenkingen van Nathan heeft geleid? Iedereen wist vrijwel meteen dat het servies meer waard was.
Van Leonie heb ik juist de indruk dat ze heel eerlijk verteld. Heel veel kandidaten die ooit hebben meegedaan, vertellen dat hoe goed ze zich ook voorbereiden, het met de opdrachten meteen chaos en paniek is. Daar is Leonie geen uitzondering op en ik geloof haar. Bovendien maakt ze zichzelf wel verdacht om anderen te misleiden maar dat levert weinig schade op. Waardoor ik denk dat het inderdaad nepmol acties zijn en geen molacties.
Andere dingen doet ze juist goed en dat zit ook in de details. Zoals de beeldenopdracht is het slim en kandidaats om bij het eerste beeld met de hand op het boek, te vragen of de beschrijvers iets wits op de foto zien. Het is een kenmerkend detail wat de doorslag geeft om de envelop van dat beeld te pakken.
Ze wilde wel eerst nog even een ander beeld kijken, waardoor je niet terugmocht. En die details vragen kwam pas op het moment dat ze op het punt stonden de envelop te pakken. Dan maak je een mooie beurt als Mol om nog even het laatste kandidaatse zetje te geven.
Ik zie haar niet als mol in elk geval. Hoop ook dat ze niet de mol is. Dan zou ze met buddy Merel dezelfde mol tactiek als Merel hebben. In een jubileumjaar lijkt me dat nogal een anti climax.
Ja, dat lees ik wel vaker. Ik ga daar niet zo in mee. De vergelijking met Merel zie ik sowieso niet. Merel was een beetje warrig, Leonie speelt de superchaoot. Of de nepmol, zo je wilt. Ik zou het wel mooi vinden als nu eens duidelijk blijkt dat juist omdat je niet meer serieus wordt genomen, het kan werken. Origineel toch?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #329 Gepost op: 21-02-2020, 17:45:53 »
Ik had Leonie ook al een beetje weggestreept, maar mocht Rob-Nathan toch een Stine-Simone zijn, dan vind ik Leoniet het mint onmols van de overige 3. En de hint dat ze al 6 afleveringen precies op 10.41 te zien of te horen is (tijdcode van de telefoon die in beeld komt) houd ik ook in de gaten. Dat kan toch bijna geen toeval zijn?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #330 Gepost op: 21-02-2020, 18:38:01 »
Als 10:41 ook daadwerkelijk iets betekent. Ik snap dat het de code is die aan het begin is gegeven op het mobieltje, maar het lijkt een hele willekeurige code.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #331 Gepost op: 21-02-2020, 19:36:45 »
Als 10:41 ook daadwerkelijk iets betekent. Ik snap dat het de code is die aan het begin is gegeven op het mobieltje, maar het lijkt een hele willekeurige code.
Het is wel een code die specifiek gegeven is, door t mobieltje, het is niet een zelfbedacht code. En ik denk dat als je alle tijdscodes zou checken er maar weinig zijn waar zonder uitzondering dezelfde kandidaat in beeld komt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #332 Gepost op: 21-02-2020, 20:07:31 »
Ik ga even wat berichten over Buddy en Mil afsplitsen, dit is het topic van Leonie, graag hier weer verder waarom Leonie wel of niet de mol is.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #333 Gepost op: 21-02-2020, 21:59:36 »
Het is wel een code die specifiek gegeven is, door t mobieltje, het is niet een zelfbedacht code. En ik denk dat als je alle tijdscodes zou checken er maar weinig zijn waar zonder uitzondering dezelfde kandidaat in beeld komt.

Ja, dat zeg ik dus. 10:41 verwijst alleen nergens naar. Als er nou een connectie was met 20 of de Mol of Leonie. Ik weet het niet, misschien is het een belangrijke tijd in China? Ik wil er best een hint inzien, maar zonder een logisch verband vind ik het niet sterk.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #334 Gepost op: 22-02-2020, 05:58:32 »
Oei, daar zijn al hele topics over vol geschreven, dus laten we dat hier niet nog een keer doen. ::rofl:: Maar afgezien van de montage: het is toch gek dat het alleen bij ons maar niet bij de kandidaten tot sterke verdenkingen van Nathan heeft geleid? Iedereen wist vrijwel meteen dat het servies meer waard was.

Ja ik weet wel dat er al veel over geschreven is. Maar ik ben nu eenmaal overtuigd dat dat beslissende moment helemaal weg laten, Nathan des te verdachter had gemaakt. Dan maar gaan voor zijn karakter en dat benadrukken.

En de kandidaten vinden de actie van Nathan zeker verdacht. We zien/horen Rob verbouwereerd aan Buddy vragen "Wat doet hij nou??" Mil kijkt vreemd op en biecht daar ook over. In het extra beeldmateriaal zien we iedereen direct naar Nathan kijken zodra het onderwerp er op komt dat het servies dus veel waard is. Alleen ze besluiten allemaal dat het Nathan's karakter is en kijken naar het glas half vol: Er is maar mooi 1500 binnen gebracht. Meer dan in de meeste opdrachten binnen is gekomen. Daarbij, weten we zeker dat Nathan bij de testen echt helemaal niet verdacht wordt? We kunnen altijd weinig uit de testen halen.

Bovenal zie ik niets verdachts bij Leonie. Ze zegt dat het servies duur aan voelt, wilde gokken en uit niets is de gedachte te halen dat ze Nathan stiekem naar voren geduwd heeft ;)

Citaat
Ze wilde wel eerst nog even een ander beeld kijken, waardoor je niet terugmocht. En die details vragen kwam pas op het moment dat ze op het punt stonden de envelop te pakken. Dan maak je een mooie beurt als Mol om nog even het laatste kandidaatse zetje te geven.

Ik denk eigenlijk dat ze in haar eentje door wilde lopen om te kijken. Zij kon dan niet meer terug maar ze kon wel terug roepen en Jaike en Nathan stonden daar nog en konden gewoon vervolgen. Helemaal geen stom idee om de regel iets te omzeilen. Dat het haar verdacht maakte, was mooi meegenomen.

Citaat
Ja, dat lees ik wel vaker. Ik ga daar niet zo in mee. De vergelijking met Merel zie ik sowieso niet. Merel was een beetje warrig, Leonie speelt de superchaoot. Of de nepmol, zo je wilt. Ik zou het wel mooi vinden als nu eens duidelijk blijkt dat juist omdat je niet meer serieus wordt genomen, het kan werken. Origineel toch?

De vergelijking met Merel zie ik in het geheel. Als Leonie de Mol is, dan is het net als bij Merel amper te ontdekken omdat we niets in beeld zien. Bij Merel kon het nog berekend worden in de laseropdracht, dat is er bij Leonie tot dusver ook nog niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #335 Gepost op: 22-02-2020, 06:16:48 »
Helemaal met je eens, wat je hierboven schrijft. ::ok:: Behalve:
Ja ik weet wel dat er al veel over geschreven is. Maar ik ben nu eenmaal overtuigd dat dat beslissende moment helemaal weg laten, Nathan des te verdachter had gemaakt. Dan maar gaan voor zijn karakter en dat benadrukken.
Helemaal weglaten, nee. Maar juist overdreven benadrukken? Met biechten van Buddy, Mil, en hemzelf. Geen enkele verzachtende omstandigheid opvoeren? Bijvoorbeeld dat hij dat deed omdat hij een van de gokkers verdacht? Afijn, dit is off-topic dus beter verder in het Nathan topic. Voor zover dat nog zin heeft, want volgens mij is het forum hierover hopeloos verdeeld. :)
Als Leonie de Mol is, dan is het net als bij Merel amper te ontdekken omdat we niets in beeld zien.
Nou ja, niets... Alles, bedoel je. :). En dan denk ik dat ze toch nog wel wat verrassende dingen in petto zou kunnen hebben. Een draadje bij de kastjes niet afgestript, een envelop bij de mollotenopdracht verwisseld... En vast nog meer. Maar ik heb geen zin om nu alle afleveringen daarop terug te kijken, omdat de kans dat ze vanavond afvalt ook best wel groot is. ::rofl:: Mooi klusje voor volgende week, voor het geval ze wel doorgaat.
EDIT: De W verborgen bij Lettergreep, als ze Rob en Claes met opzet een andere gang heeft ingestuurd... Versprak ze zich niet per ongeluk, dat nu alleen het vraagteken nog gevonden moest worden?? Een dia ontvreemd bij Beeld & Geluid. Kijk, dan zijn zo al 4 extra mogelijke molacties.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 06:31:57 door Newbie2 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #336 Gepost op: 22-02-2020, 06:46:50 »
Helemaal met je eens, wat je hierboven schrijft. ::ok:: Behalve: Helemaal weglaten, nee. Maar juist overdreven benadrukken? Met biechten van Buddy, Mil, en hemzelf. Geen enkele verzachtende omstandigheid opvoeren? Bijvoorbeeld dat hij dat deed omdat hij een van de gokkers verdacht? Afijn, dit is off-topic dus beter verder in het Nathan topic. Voor zover dat nog zin heeft, want volgens mij is het forum hierover hopeloos verdeeld. :)

Toch nog een dingetje dan erover: Vanuit de regie gedacht kan het een 'oplossing' zijn voor het feit dat de beslissing niet weg te monteren viel. Een effectieve oplossing, veel mensen zien er geen verdachte acie n omdat het zo duidelijk in beeld is gekomen (Niets is wat het lijkt, Trust nobody  ::jaja:: )

Citaat
Nou ja, niets... Alles, bedoel je. :). En dan denk ik dat ze toch nog wel wat verrassende dingen in petto zou kunnen hebben. Een draadje bij de kastjes niet afgestript, een envelop bij de mollotenopdracht verwisseld... En vast nog meer. Maar ik heb geen zin om nu alle afleveringen daarop terug te kijken, omdat de kans dat ze vanavond afvalt ook best wel groot is. ::rofl:: Mooi klusje voor volgende week, voor het geval ze wel doorgaat.
EDIT: De W verborgen bij Lettergreep, als ze Rob en Claes met opzet een andere gang heeft ingestuurd... Versprak ze zich niet per ongeluk, dat nu alleen het vraagteken nog gevonden moest worden?? Een dia ontvreemd bij Beeld & Geluid. Kijk, dan zijn zo al 4 extra mogelijke molacties.

Het kastje is door Nathan en Mil gecheckt en Leonie heeft bovendien de aandacht gericht op dat zij iets niet goed gedaan had, dat zou toch raar zijn voor een mol. De opdracht is te simpel om daarmee weg te komen.

Zal verder even wachten tot na de uitzending. Ben benieuwd of Leonie eruit gaat of mijn Nathan tunnel met gebulder in elkaar stort. Zal je zien dat iemand anders eruit vliegt  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #337 Gepost op: 22-02-2020, 09:11:57 »
Het kastje is door Nathan en Mil gecheckt en Leonie heeft bovendien de aandacht gericht op dat zij iets niet goed gedaan had, dat zou toch raar zijn voor een mol. De opdracht is te simpel om daarmee weg te komen.
Leonie stond een poosje alleen bij het kastje. Dan kun je snel een draadje goed aansluiten, goed vastdraaien, maar een van beide uiteinden niet afstrippen waardoor er geen contact wordt gemaakt. En dan vervolgens Nathan en Mil erbij roepen en hen een ander foutje laten ontdekken, draadjes die verkeerd aangesloten zijn, of niet goed vastzitten... Dan heb je je wel laten checken, maar je fout blijft onopgemerkt. Tenzij alle draadjes eruit worden gehaald en opnieuw bekeken, maar dat gebeurde niet.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #338 Gepost op: 22-02-2020, 09:42:18 »
Nou ja, niets... Alles, bedoel je. :). En dan denk ik dat ze toch nog wel wat verrassende dingen in petto zou kunnen hebben. Een draadje bij de kastjes niet afgestript, een envelop bij de mollotenopdracht verwisseld... En vast nog meer. Maar ik heb geen zin om nu alle afleveringen daarop terug te kijken, omdat de kans dat ze vanavond afvalt ook best wel groot is. ::rofl:: Mooi klusje voor volgende week, voor het geval ze wel doorgaat.
EDIT: De W verborgen bij Lettergreep, als ze Rob en Claes met opzet een andere gang heeft ingestuurd... Versprak ze zich niet per ongeluk, dat nu alleen het vraagteken nog gevonden moest worden?? Een dia ontvreemd bij Beeld & Geluid. Kijk, dan zijn zo al 4 extra mogelijke molacties.

Inderdaad. Ik heb juist heel erg gemis aan zichtbare molacties bij de andere vier deelnemers.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #339 Gepost op: 22-02-2020, 13:47:41 »
Ja, dat zeg ik dus. 10:41 verwijst alleen nergens naar. Als er nou een connectie was met 20 of de Mol of Leonie. Ik weet het niet, misschien is het een belangrijke tijd in China? Ik wil er best een hint inzien, maar zonder een logisch verband vind ik het niet sterk.
Dat het een code is die uniek is gemaakt doordat ie op een telefoon in het programma te zien is, vind ik genoeg. De link is dat die unieke code constant, zonder uitzondering op 1 kandidaat wijst. Iets waarvan de kans heel erg klein is als dat toevallig is. Maar vanavond weer eens kijken of het patroon behouden blijft.