Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 41408 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: 29-01-2020, 11:44:54 »
Johan is zowiezo niet de mol, want op Instagram heeft op Renate haar Instagram een comment gepost dat hij haar seizoen heeft gekeken ter voorbereiding voor de mol. Dit kwam echt heel oprecht over, en dit geloof ik ook zo. Als hij de mol was dan hadden ze zeker aanbevolen om één van de recentere seizoenen te bekijken. Om dezelfde redenen heb ik Milouschka ook afgeschreven.

Vooral niet op basis van zo een redenen kandidaten afschrijven. Kees Tol had ook amper afleveringen gezien.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #61 Gepost op: 4-02-2020, 10:17:51 »

Afl. 4:

Best wel opvallende testresultaten als we de beelden mogen geloven.

Claes verdenkt Buddy, Leonie en Miljuschka
Rob verdenkt Buddy, Johan en Leonie
Nathan verdenkt Miljuschka, Johan, Leonie en Buddy
Johan verdenkt Leonie, Miljuschka en Buddy
Buddy verdenkt Leonie en Johan
Leonie verdenkt Miljuschka, Buddy en Johan
Miljuschka verdenkt Nathan
 
Op grond van logisch redeneren op basis van deze verdenkingen is Miljuschka waarschijnlijk de mol.

Blijkbaar is het voor 6 van de 7 deelnemers na 4 afleveringen duidelijk dat Nathan niet de mol is.
Die ene afwijkende mening is dus waarschijnlijk van de mol.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 21:29:18 door Amethyst »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #62 Gepost op: 8-02-2020, 12:31:24 »
Het valt mij op dat Nathan maar één keer vernoemd wordt (door Mil) en Rob zelfs helemaal niet net als Claes.
Zou dit erop wijzen dat één van hen de mol is (Claes verdenk ik niet)? De productie wil de mol zoveel mogelijk afschermen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #63 Gepost op: 8-02-2020, 13:34:49 »
Ik was voor mijn molpunten toch aan het tellen, en had dus ineens gegevens wie wie verdacht in afleveringen 1 tot en met 4.

Dus ik dacht, kijken of ik dat ook ineen diagrammetje kan weergeven. Ik ben er nog niet uit qua vormgeving, maar de data is al heel interessant.

Je moet het zo lezen:
  • Het eerste gekleurde balkje betekent: in aflevering 1 verdenkt Anita: Miljuschka, Rob en Tina.
  • Een wit balkje is: we horen geen verdenking.
  • Als iemand zegt: ___ is het niet, dan heb ik het balkje verdeeld over de overigen.

Ik ga alleen af op wat kandidaten zeggen bij de test in de aflevering zelf. Dus niet het extra materiaal, de podcast, muisklik-beelden, opmerkingen in de rest van de aflevering, etc.

Dingen die mij opvallen in dit schema:
  • Buddy en Leonie worden veel verdacht. Op het forum zijn die volgens mij onverdacht.
  • We krijgen veel informatie.
  • Jaike werd praktisch nooit verdacht
  • Claes wordt praktisch nooit verdacht
  • Rob wordt heel weinig verdacht
  • Rob is de enige van wie we geen verdenking hebben in aflevering 1
Voor mij zijn dit aanwijzingen dat we op Claes, maar vooral op Rob moeten letten.

Nog interessanter vind ik:
  • De enige afvaller waarvan we verdenkingen hebben is Anita; die verdacht Miljuschka, Rob en Tina, en zij moest naar huis. Daarmee lijken ze te willen suggereren dat deze 3 de mol niet zijn. Voor mij is dat juist een aanwijzing dat één van hen het wèl is. Wederom zit Rob hierbij.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #64 Gepost op: 8-02-2020, 14:09:03 »
Nog interessanter vind ik:
  • De enige afvaller waarvan we verdenkingen hebben is Anita; die verdacht Miljuschka, Rob en Tina, en zij moest naar huis. Daarmee lijken ze te willen suggereren dat deze 3 de mol niet zijn. Voor mij is dat juist een aanwijzing dat één van hen het wèl is. Wederom zit Rob hierbij.
Anita zei dat ze was vergeten bij de test dat ze 1 van haar verdachten verdacht. Ze heeft dus ingezet op 2 mensen. Er is best een kans dat dat Rob is. Ze heeft dan niet op hem ingezet maar hem wel genoemd in de biecht.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #65 Gepost op: 8-02-2020, 17:13:57 »
Leuk overzichtje zo :D  ::bravo::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2020, 19:48:41 »
Het is mij een raadsel dat Rob door niemand verdacht wordt. Geloof dat ook niet omdat er genoeg redenen zijn hem wel te verdenken. Speelt 8) de regie hier een rol in?https://www.realitynet.org/Smileys/widm/cool.gif

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #67 Gepost op: 9-02-2020, 00:53:45 »
Aflevering 4:
Buddy: Hoofdverdachte = Leonie. Johan ook heel erg verdacht.
Claes: Verdenkt Buddy. Verdenkt Leonie, maar iets minder. Vraagtekens bij Mil. (testvraag: mol = man (=Buddy/Claes/Johan/Nathan/Rob))
Johan: Spreidt: Vooral Leonie, beetje Mil, beetje Buddy. (testvraag: taak mol = chauffeur (=Buddy/Claes/Leonie/Nathan))
Leonie: Verdachten: Buddy/Mil/Johan
Miljuschka: Mol = Nathan. (testvraag: mol = Nathan)
Nathan: Verdenkt Mil, Johan, Leonie & Buddy. (testvraag: mol koos €450-stok (=Mil/Rob))
Rob: Zijn mol is Buddy. Verdenkt ook Johan & Leonie. Heeft zichzelf beloofd te spreiden tot er nog vijf mensen in het spel zitten. (testvraag: mol ging alleen door parcour (=Buddy))

Aflevering 5:
Buddy: (ziet Johan waarschijnlijk als tegenstander dus niet mol). Mol = Leonie. Gaat nog niet all-in, maar wel meer risico nemen. (testvraag: mol startte bij DVD's (=Leonie))
Claes: Verdenkt Buddy. Spreidt niet. (testvraag: mol ging niet af in opdracht 1 (=Buddy/Claes/Leonie/Rob))
Johan: Verdenkt Mil, Buddy & Leonie. Verdenkt NIET Claes, Nathan & Rob. (testvraag: mol kwam als 3e bij Rik in opdr. Lezen & Schrijven (= ¿Buddy?)) (Volgens Leonie zei Johan tegen haar dat hij vol op Mil ging)
Leonie: Zit op Mil & Buddy. (testvraag: mol = Miljuschka)
Miljuschka: (lijkt Buddy te vertrouwen). Heeft Leonie als mol. (testvraag: geboortedatum mol = 28-09-1980 (=Leonie))
Nathan: Spreidt op vier: Leonie, Buddy, Johan & Mil (testvraag: mol haalde letters L&E (= Buddy/Mil))
Rob: Verdenkt Buddy (testvraag: mol = Buddy) (gaf in afleveringbiecht aan Claes en Nathan te vertrouwen)

Aflevering 6:
Buddy: Verdachte = Leonie. (testvraag: mol vond NIET 3e telefoon (=Buddy/Claes/Leonie/Mil/Rob(?)))
Claes: Weet niet of hij Mil kan vertrouwen. LIJKT nog op Buddy te zitten. (testvraag: mol ging als 2e naar binnen in opdr 3 (=Buddy))
Leonie: (Zegt in biecht: zat vanaf begin op Mil & Buddy, NIET Nathan, Rob & Claes) Verdenkt nog steeds Mil & Buddy. (testvraag: mol had kleur wit in opdr 2 (=Mil))
Miljuschka: Heeft heel lang op Nathan gezeten. Denkt nu van niet, denkt óf Rob, óf Leonie. (testvraag: mol = Leonie)
Nathan: Nog steeds spreiden. Niet meer Johan; nu alleen Buddy, Leonie en voor de zekerheid Mil. (testvraag: mol = Mil)
Rob: Zou spreiden tot top 5. Gaat nu Claes en Nathan er iets meer uit houden (!) Meer spreiden op Mil, Leonie & Buddy. (testvraag: mol = man (=Buddy/Claes/Nathan/Rob))

Aflevering 7:
Buddy: Zit vanaf aflevering 1 in tunnel op dezelfde (hij noemt geen naam maar dit moet Leonie zijn) (testvraag: mol = Leonie)
Leonie: Verdenkt NIET Nathan. Verdenkt wel Rob en heel erg Mil. (testvraag: mol gaf NIET eerste wagenkleur door (=Buddy/Leonie/Nathan/Rob))
Miljuschka: Leonie met stip op 1, neemt Rob ook mee. (testvraag: mol = vrouw (=Leonie/Mil))
Nathan: Spreidt op Buddy, Leonie & Mil. (testvraag: mol = ? (er wordt geen antwoord gekozen))
Rob: Op twee mensen inzetten. Twijfelt over Buddy. Zegt dat Leonie een goede mol zou kunnen zijn. (het is allemaal erg vaag). (testvraag: Mol wil Bruno Mars zijn (=?))

Aflevering 8:
Buddy: 100% all-in op Leonie (testvraag: mol had 3 punten na vraag 10 in opdr 2 (=Leonie?)) (testvraag: mol = Leonie)
Leonie: Spreidt over twee. (testvraag: mol = ?)
Miljuschka: Leonie (testvraag: mol heeft 1 keer tafel gedraaid (=Leonie?)). "Lieve schat, you got this" (testvraag: mol = Leonie)
Nathan: VAGE BIECHT over dat hij heel vaak Leonie heeft ingevuld in testen, daarna nog meer vage biechten over Leonie (testvraag: mol fietste op blauwe en oranje fiets (=Leonie?)) (testvraag: mol = Leonie)
Rob: VAGE BIECHT over dat Leonie de mol zou kunnen zijn. (testvraag: mol begon bij kist 240 euro (=Leonie)) (testvraag: mol = Leonie)

Aflevering 9:
Buddy: Rob
Miljuschka: Rob
Nathan: Rob
Rob: Buddy
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 12:35:32 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #68 Gepost op: 9-02-2020, 01:08:37 »
Wat kunnen we ermee?

Nathan verdenkt vier mensen van de zeven. Een van hen is Johan. De vijfde is hij zelf. Hij sluit twee dus  mensen uit en gaat door.

Het aardige is, dat Johan die andere drie ook noemt en niet doorgaat. Als dit klopt, zou het voor Nathan ingewikkeld worden om door te gaan.

Hij is de mol, hij heeft iets beter beantwoord dan Johan (en wordt daardoor gered) of de montage heeft alles door elkaar gegooid. Het enige waarin hij consequent is (of in beeld wordt gebracht) is dat hij Mil verdenkt en invult. Mil zelf switcht volledig. Het zou bijvoorbeeld Theepot en Verkeer(d) prima verklaren.

Ik gok op finale voor allebei.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 01:16:31 door Tarballs »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #69 Gepost op: 9-02-2020, 10:33:47 »
Johan verdenkt Claes, Rob en Nathan niet en viel af. Die drie werden in de test ook nergens vernoemd. Dat wijst erop dat één van die drie de mol is (maar Claes verdenk ik niet).

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #70 Gepost op: 9-02-2020, 10:41:57 »
Eindelijk Rob en een getoond scherm ;-) Dat was te verwachten.

Typisch dat ze Johan laten zeggen Nathan, Rob en Claes niet te verdenken.
Ik vond dat schouwspel bij de picknick ook apart. Dat Leonie/Buddy gaan zeggen: oh Rob raakt nu in paniek hoor...Is dat bedoeld als: 'hij is het niet, en raakt in paniek omdat hij nu achter loopt met het ontdekken van de mol', of een sneer in de zin van 'hij is de mol en straks is hij door iemand ontmaskert' Apart schouwspel.

Ik zet dit even hier neer omdat ik door dit soort momenten soms nog meer denk dat we niet de echte verdenkingen horen die passen bij die afleveringen. Kandidaten laten in die 'tussenmomentjes' meer zien hierin...over wie ze eigenlijk verdenken.
Meer L

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #71 Gepost op: 9-02-2020, 14:03:13 »
De verdenkingen die we bij de testen zien en horen, kunnen ingedeeld worden naar mate van juistheid en waarschijnlijkheid.

1. Onjuiste verdenkingen
Een verdenking op een afvaller is per definitie onjuist.

2. Dubieuze verdenkingen
Een verdenking van een afvaller op een deelnemer die nog steeds meedoet is opmerkelijk.

3. Normale verdenkingen
Een verdenking van een deelnemer die nog meedoet op een andere deelnemer die nog meedoet is "normaal".   

Naarmate er meer afleveringen zijn geweest en er dus meer afvallers zijn, wordt het aantal onjuiste verdenkingen en het aantal dubieuze verdenkingen steeds groter.

Nu, na vijf afleveringen, zien we al een patroon ontstaan.

Miljuschka ontvangt veel verdenkingen, maar daar zijn ook veel dubieuze verdenkingen bij.
Nathan en Claes hebben weinig verdenkingen ontvangen, maar geen enkele dubieuze verdenking.
Rob heeft weinig verdenkingen, maar wel een paar dubieuze.

In bijgaande tabel staan per ronde alle verdenkingen per kandidaat, gerangschikt naar onjuist, dubieus en normaal.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #72 Gepost op: 9-02-2020, 19:01:46 »
Buddy zit al vanaf het begin op Leonie. Dat wordt ook steeds in de uitzendingen duidelijk kenbaar gemaakt. Die valt dus vlak voor de finale af als ik de bedoeling van de regie volg. Claes zit niet op Leonie, die valt volgende week af. En de rest zit ook gewoon op Leonie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #73 Gepost op: 9-02-2020, 20:28:39 »
Ja dat ben ik eens, zo zie ik de bedoelingen van de regie ook. Iedereen zit op haar dus Leonie valt af voor de finale. Alleen volgende week nog even Claes die haar niet noemt. Dan zit je alleen nog met die allerlaatste afvaller.

Buddy die steeds op Leonie zat moet herbezinnen en zal dan verkeerd gaan. Mil volgen en op de mol uitkomen? Dat zal Mil niet willen. Zij gaat voor de kill.... bondje voorbij. Of toch Rob die afvalt maar Rob wordt wel erg neergezet als de subtiele mol. Grote kans dat hij de finale wel haalt. Dus Mil/Rob/Nathan in de finale.... jammer voor mijn pool dan want ik had steeds Buddy als winnaar hahah.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #74 Gepost op: 9-02-2020, 20:38:44 »
Iedereen zit op haar dus Leonie valt af voor de finale.

Iedereen zit op haar omdat zij de Mol is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #75 Gepost op: 10-02-2020, 13:53:49 »
Iedereen zit op haar omdat zij de Mol is.
Inderdaad, en gezien de overtuiging van sommige kandidaten in Leonie als mol zie ik een finale van haar met Buddy en Mil komen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #76 Gepost op: 10-02-2020, 14:18:30 »
gezien de overtuiging van sommige kandidaten in Leonie als mol zie ik een finale van haar met Buddy en Mil komen!

Ik denk daar een tandje extra door. Mil wordt een beetje opgewerkt naar haar komende exit. Buddy wordt heel de serie neergezet als voor Leonie gaande. Ja, en die valt dan als laatste voor de finale af, denk ik dat dat waarom is. Alsof de mensen het niet door zouden hebben dat Nathan en Rob ook op Leonie zitten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #77 Gepost op: 11-02-2020, 13:52:11 »
Het scenario is vrij simpel. Claes zal er binnenkort wel uitvliegen gevolg door Rob (zitten allebei fout). Nathan zal Buddy aftroeven voor de finaleplek, door een groepsvrijstelling of door toch nog Leonie op het spoor te komen. Alleen gaat de regie nooit meer in beeld brengen dat hij Leonie vol verdenkt. Het 'wie verdenkt wie'-schema kan niet anders dan naar Leonie of Buddy als mol wijzen. En Buddy de mol? Nee.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #78 Gepost op: 11-02-2020, 13:54:12 »
Het scenario is vrij simpel. Claes zal er binnenkort wel uitvliegen gevolg door Rob (zitten allebei fout). Nathan zal Buddy aftroeven voor de finaleplek, door een groepsvrijstelling of door toch nog Leonie op het spoor te komen. Alleen gaat de regie nooit meer in beeld brengen dat hij Leonie vol verdenkt. Het 'wie verdenkt wie'-schema kan niet anders dan naar Leonie of Buddy als mol wijzen. En Buddy de mol? Nee.

Tenzij er een jaar is zoals bij Thomas/Jan/Dennis waar er pas vrij laat op de mol gestemd wordt
klaar voor de strijd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #79 Gepost op: 11-02-2020, 14:05:22 »
Tenzij er een jaar is zoals bij Thomas/Jan/Dennis waar er pas vrij laat op de mol gestemd wordt

Dat kan natuurlijk altijd, maar daar heb ik mijn twijfels over. De verdenkingen komen nu zo nadrukkelijk in beeld, dat er duidelijk bruggetjes worden gebouwd. De jaren van Thomas/Jan/Dennis werden de verdenkingen veel vager gehouden, om de niet-mollen verdachter te maken.